beginner
VIP
Valitettavasti ei.Eiks tän vois ajatella niin päin et on sit kova penkkaaja?
Eikä huono kyykkääjä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Valitettavasti ei.Eiks tän vois ajatella niin päin et on sit kova penkkaaja?
Eikä huono kyykkääjä.
Punnerrusvoimassa ei hirveesti mistään raskaasta työstäkään ole hyötyä, kun harvoin ihminen joutuu punnertamaan isoja kuormia. Kun taas esim maastavetoon voi olla esim metsätöistä jokseenkin hyötyä. Toki nykypäivänä harvemmin käsipelissä sielläkään nostellaan raskaita taakkoja. Jos on lahjakas mies voimailuun niin sillon se voima tarttuu varmasti suht pieniäkin taakkoja kantaessa. Jos on heikko ja laiha niin raksatyyppinen kuluttava työ voi olla vaan haitaksi. Oon valmentanu raksamiestä jolle teki penkissä 50 kiloakin aika tiukkaa alkuun ja kyykyssä meni 60 kilolla muutama toisto. Kehonpainoa oli noin 65kg(pituus noin 175cm). Kymmenisen vuotta oli siis raksahommia takana.
Jaa että mun pitäis kyykätä 200kg!Mulle opetettiin et Rive 1.5x penkki ja kyykky 2xpenkki.
Sit vaan duunia et saadaan penkkiä parannettua ja pidetään suhteet!
Ei sun tarvi mun mielestä tehdä yhtään mitään.Jaa että mun pitäis kyykätä 200kg!
No ei tee kyllä kyykyllä ja mavellakaan, eikä isoilla lihaksilla, jos siihen mennään. Pointti oli se, että jos treenataan tasapuolisesti, niin noilla suhteilla penkkiä saa suorastaan laiminlyödä, että sen saa jäämään puoleen kyykkytuloksesta.@Powerhousu, penkillä nyt ei tee penkkaaja lisäksi kukaan muukaan yhtään mitään.
Itse en pysty kyykkäämään kovin leveällä asennolla. Tuntuu että lonkat muljahtaa pois paikoiltaan.
Moni sivustakatsoja/valmentaja kehottaa ottamaan leveämmän asennon, mutta kun ei pysty. Periaatteessa hyvältä tuntuu jalat 30cm päässä toisistaan ja työntää vain polvia ulos. Käytännössä olen venytellyt vuosia lonkkia ja pystyn kyykkäämään hieman leveämmälläkin asennolla, mutta jokin rajoittaa silti.
Jos vedän rinnalle tai tempaisen suurempia painoja, saattaa olla että jalat leviää jopa yllättävän leveälle (ei sentään niinkuin joillain) ja pääsen ylös ilman kipuja. Mielestäni tämä johtuu siitä että lihakset on jännittyneessä tilassa ja osittain siitä että tuollaisessa tilanteessa ei tunne kipua ja myös siitä että vaikea kohta ohitetaan vauhdilla.
En saa spagaatissa jalkoja kuin ehkä 90-asteen kulmaan. Olen yrittänyt vuosia venytellä, mutta onko edes venyttelyllä mahdollisuutta venyä spagaattiin? Sen sijaan pääsen syväkyykkyyn selän pyöristymättä ja usein venyttelen istumalla mahdollisimman syvässä kyykyssä ja yrittäen levittää jalkaterät mahdollisimman leveälle. Jos käytössä on koroke tai korkea pöytä, venyttelen mielelläni nostamalla toisen jalan korkealle tasolle ja antamalla koko kropan painon painaa muuta kehoa mahdollisimman alas.
Fysioterapeutti ei tiennyt ongelmaan mitään ratkaisua ja joskus todettu että selällään lonkka ja polvi 90-asteen kulmassa, reisiluu kiertyy ulospäin huomattavasti enemmän kuin sisäänpäin.
Onkohan muilla samaaa tai ollut samaa ja millä konstein siitä on päässyt eroon. Tämä ongelma rajoittaa mm. takakyykkyjä, koska nostovaiheessa tuntuu että lonkkanivel jotenkin jumittaa/muljahtaa. Siksi suosin etukyykkyjä, joilla lonkan kulman saa pidettyä pienempänä. Auttaako ahkera venyttely ja millainen? Vai onko asian kanssa vain elettävä?
Oisko hermosto vaan vähän unessa tauon jälkeen.Mistähän ongelmista kielii maven romahtaminen? Toki oli mulla kuukauden tauko alakropan treeneistä akilleen takia mutta silti; mave pr siis 160kg. Ei noussut 150kg eilen kuin 20cm.
Samon sarjat: ennen lepoa tein 5x3x140kg, oli suht kevyt. Nyt menee 3x1x140kg erittäin nihkeästi.
Tuntuu vaan että mavessa rauta painaa ihan perkeleesti vs. aiempi aika.
Kyykky ei juuri reistaile, paskahan se on ollu aina mutta ei tulokset sentään tippunu ole.
Mistähän ongelmista kielii maven romahtaminen? Toki oli mulla kuukauden tauko alakropan treeneistä akilleen takia mutta silti; mave pr siis 160kg. Ei noussut 150kg eilen kuin 20cm.
Samon sarjat: ennen lepoa tein 5x3x140kg, oli suht kevyt. Nyt menee 3x1x140kg erittäin nihkeästi.
Kyykky ei juuri reistaile, paskahan se on ollu aina mutta ei tulokset sentään tippunu ole.
Ihan normaalia. Mavessa ratkaisee hitosti pelkästään päiväkohtainen kunto. Saatikka jos ollut taukoa alakropan treenistä.Mistähän ongelmista kielii maven romahtaminen? Toki oli mulla kuukauden tauko alakropan treeneistä akilleen takia mutta silti; mave pr siis 160kg. Ei noussut 150kg eilen kuin 20cm.
Pakko kysyä kyykystä. Kyykky junnannut jo puolisen vuotta 140 kilon tietämillä. Bulkilla kävin parhaimmillaan 10x140 531:llä finaaliin asti, mutta nyt cutilla voimatasot ovat laskeneet sen verran että menee enää 2x3 toistoa. Kerran kun saavutin tuon tason, en ole hetkellistä kesän piikkiä lukuun ottamatta päässyt siitä ylöspäin. Heitin nyt kyykyt mavejen edelle viikon treeniohjelmassa jottei se söisi liiaksi tehoja siitä, mutta mitä muuta kannattaisi kokeilla?
Jos teet 5/3/1:llä, niin teet hyvin todennäköisesti kyykyn kerran viikossa ja niin annoit viesteissäsi ymmärtääkin. Ei ihme jos vähän junnaa. Suosittelen heivaamaan sen 5/3/1:n mäkeen ja pysymään sen jälkeen hyvin kaukana siitä. Mulla ei ole siitä mitään hyvää sanottavaa. Olen jopa kokeillut sitä siitä huolimatta, että se näyttää jo paperilla aivan naurettavalta. Onnistuin saamaan parin syklin aikana tuloksia sen verran alaspäin, että päätin pitäytyä sen jälkeen jossain järkevämmässä.Tämä on ihan totta. Olen tehnyt BBB:tä sen takia koska, no, tykkäsin siitä.