Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Toi on kyl mun mielestä tosi hepponen! Maksimikuormitus 220kg ja muutenkin on vähän huteran näköinen...

Tuollainen teline löytyy Nuorisosäätion omalta salilta, jossa aikaisemmin kävin. Ei mitään vikaa, ei heppoinen ollenkaan. Toki jos yli 220kg ladot sinne niin ei varmaan tykkää.

Itse olen miettinyt että hitsailen penkin kotiin ja jos kerran koulusta kyse (ja ei ole mikään lukio), niin tätäkin voisi varmaan harkita?

Tietysti jos joku oppilaskunta haaveilee salista ja budjettia piisaa, niin miksikäs sitä sitten ei suosiolla vain ostaisi. Viimevuonna itsekkin oppilaskunnan hallituksessa ja vähän haaveilin että oltais järkätty joku sopimus paikallisen salin kanssa, mutta haaveeks jäi kun oli kaikkee muutakin happeninkia.

Ajatuksissa on ostaa vh.fi:n laitteita. On toki tyyriitä, mutta ei mitään Kraftwerkin ja Davidin tapaisia rimpuloita.

Rakentaa itse PUUSTA, sitä suosin itse kotisalis. Vaikka painot o rautaa ni kyl noi hilppeet voi tehdä muustaki ;) Nii ja jos siel treenaa vaa ite ja tietää mitä liikkei aikoo tehä ni ei sillee haittaa vaiks ei olis säädettävät mitkää ku esim oma pituus ei varmaa kauheest muutu jne.

Yksityisenä kannattaa rahallisesti tilata saksasta asti, mutta kouluun hommattaessa pitää tietysti tukea Suomalaista työtä ja yrityksiä ja hommata Suomesta. Kraftwerk on ainakin suomalaista laatutyötä ja Voimaharjoittelu.fi:ssä varmaan myös..

juu oranki tossa viittas etureisien venytysrefleksin hyväksikäyttöön. vaatii kyl hyvän tekniikan aina mitä kovemmalla vauhdilla sinne monttuun mennään. pieni dynaamisuus kuuluu asiaan ja sitä tulis oppia hyödyntään. kuten sanottua, ne stoppikyykyt on eri hommaa, vaikka sama liike.

Deadlifts - YouTube

Minkälaisia vinkkejä? Omasta mielestä menee vähän likaa eteen(?). Vahingoittaako tuolla tyylillä selkää?

Noi kengät kannattaa ainakin unohtaa. Niiden epävakaus on ihan silminnähtävää. Niska kannattaa pitää myös suorassa – ei siellä edessä oo mitään nähtävää, kun oot irrottamassa tankoa lattiasta. Noi oli myös jokanen lopusta vajaita, eli et ojentanu lonkkia ihan kokonaan. Tota kun lähet korjaamaan ni kato kuitenki, ettei se "ojennus" tule alaselästä (protip: pakaroiden puristaminen). Pienen pientä selän pyöristymistä (liikettä) tapahtu myös ala-asennossa, ellei se sitte ollu toi paita tms. ku vaan hämäs. Muuten kyllä ihan hyvännäkösiä nostoja.

Noi kengät kannattaa ainakin unohtaa. Niiden epävakaus on ihan silminnähtävää. Niska kannattaa pitää myös suorassa – ei siellä edessä oo mitään nähtävää, kun oot irrottamassa tankoa lattiasta. Noi oli myös jokanen lopusta vajaita, eli et ojentanu lonkkia ihan kokonaan. Tota kun lähet korjaamaan ni kato kuitenki, ettei se "ojennus" tule alaselästä (protip: pakaroiden puristaminen). Pienen pientä selän pyöristymistä (liikettä) tapahtu myös ala-asennossa, ellei se sitte ollu toi paita tms. ku vaan hämäs. Muuten kyllä ihan hyvännäkösiä nostoja.

Juu kiitos neuvoista! Olen yrittänyt spotata katseen sinne eteen että selkä pysyisi suorana, mutta pitää kokeilla ilman.

Jääkiekkoilija Jaromir Jagr teki 1000 kyykkyä päivässä.

Onko noinkin monesta toistosta hyötyä, kun tavoitteena on saada lisää voimaa jalkoihin luistelua ajatellen.

Yhtä järkevää kuin 1000 vatsaa päivässä. Et tule kyykkäämään kahta sataa noilla toistoilla, etkä tonnin vatsoilla saa sixpäkkiä.

No on tossa jotain järkeä jos on jääkiekkoilija! Jos jalat tottuu tekee 1000 kyykkyä päiväs ni silloin jalat ei mene matsissa niin helposti maitohapoille... mutta bodaus mielessä on yhtä järkevää kuin 1000 vatsalihas liikettä päivässä...

Back
Ylös Bottom