Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Ei vitsit teitin poikien kanssa.. Mimmi apua kysyessään kertoi ettei saa jalkareeniä tehtyä läpi koska ote ei pidä. Hän ei kertonut haaveilevansa voimanostosta. Helpoin ja varmin ratkaisu on ottaa remmit silloin käyttöön. Sitä puristusvoimaa voi kehittää monella muullakin tapaa.

superman away->!

Ei vitsit teitin poikien kanssa.. Mimmi apua kysyessään kertoi ettei saa jalkareeniä tehtyä läpi koska ote ei pidä. Hän ei kertonut haaveilevansa voimanostosta. Helpoin ja varmin ratkaisu on ottaa remmit silloin käyttöön. Sitä puristusvoimaa voi kehittää monella muullakin tapaa.

superman away->!
Miksi sitä pitäisi kehittää erikseen kun voi kehittää samalla kertaa?

Niin pitkälle ilman remmejä kuin pystyy ja sitten käyttöön kun ei enää pysy näpeissä, ei se sen kummempaa ole. On se vähän vammaista laskea takareisitreenissä painoja näppivoimien kustannuksella, jos nyt siis treenaa lihasta eikä liikettä jollain tietyillä kriteerillä kuten varusteettomuudella. Eikä se ole itsestäänselvää, että näppivoimat kehittyy samaa tahtia kuin mihin kintuissa riittäisi potku.

En itsekään remmejä suosi ennenkuin näpit pettää mutta onhan se nyt daijua jättää sarjat kesken sen takia että näpit ei pidä ja remmejä ei viitsitä käyttää.
Niin ja sit on sellainen omituinen järjestely, että jos näpit ei pidä niin treenaa puristusvoimaa niihin käpäliin. Mutta ei kai me sellaisia? Mä aikoinani leikin liikaa bodaria ja vedin kaikki remmeillä, kun enhän mä tartte puristusvoimaa mihinkään, kunhan vaan näytän hyvältä. Ja treenitkin siinä olis kärsinyt kun ei näpit pidä. Ai, kuinka idiootti olinkaan. Oikein apinoiden apina ja nyt kärsin siitä. Nyt kun aloitin uudestaan ja pitäis vähän maasta vedellä, niin eihän se saamarin tanko meinaa käsissä pysyä. Muut voimat kasvaa nopeammin ja puristusvoima hitaammin, kun sitä ei ole koskaan ollutkaan. Ja remmejä en enää käytä. Sen sijaan aloin säännöllisesti treenaamaan puristusvoimaa osana treeniohjelmaa, hankin kolmet erilaiset gripperit kotiin, 150, 200 ja 250 paunaa ja onnistuin jo sulkemaan keskimmäisenkin noista kun vähän aikaa jumppailin. Kyllä sitä voimaa sinne saa kun sen eteen jaksaa tehdä jotain. Kohta ei ole käsistä kiinni hommat, eikä tarvitse miettiäkään remmejä.

No, on mullakin ollu remmit mukana yhdessä ainoassa liikkeessä ja se on sellainen veivaus missä teen SJMV:n ensin, toistoja jotain kymmenen luokkaa ja siitä suoraan olankohautuksia pitkää sarjaa. Siinä on tanko niin kauan käsissä että ei ole muuta vaihtoehtoa, mutta sekin on vain se yksi liike ja kaikki mavet ja muut vedot vetelen ilman.

Jos saliuran alusta asti tekee mainitsemallani myötäote, vastaote, remmit periaatteella niin en usko että tulee olemaan suuria ongelmia puristusvoiman kanssa. Siinä se kehittyy muun kropan mukana. Toki on jos vuosikaudet vetänyt remmit kädessä kusellakin niin tasapainon saavuttaakseen saattaa tulla gripperit ja muut tarpeeseen. Itsekin olen pitkään ollut niin bodaria että olen käyttänyt remmejä liikaakin, lakkasin käyttämästä ja kesti tyyliin viikon että alko painot pysymään näpissä ilmankin. Sormet pitää enemmän kuin heikko selkä nostaa.

Kahdella sadalla kannattaa kyllä kokeilla Adidaksen AdiPowereitakin jalkaan.

Adidas AdiPower - Painonnostoliitto

Jos minulle tämän osoitit, niin Adidaksen lesti on liian kapea allekirjoittaneen räpyläjaloille.

Reebokit tuntuvat yhden treenin perusteella ihan asiallisilta. Varsinaisiin painonnostokenkiin verrattuna noilla pystyy kuitenkin kävelemään suht normaalisti, mikä on meikäläisen treenissä iso plussa. Kokeilin noita kyykyn lisäksi myös pystärissä, ja jämäkämpi tuki tuntui auttavan siinäkin.

Terve!
Mulla on semmonen ongelma, että kun kyykkään syvälle niin lopussa alaselkä pyöristyy. Sama ongelma esiintyy tangon kanssa ja jos meen vaan normaalisti kyykkyyn. Mistä kiristää?

YLÄtakareisistä. venyttelyt hajareisin penkin päällä leveessä kyykkyasennossa, polvet koukussa, napaa penkkiin.

Itsellä nuo Adidas Power Perfect II ja tyytyväinen olen ollut. Myös minulla on mielestäni leveä lesti ja aika ns. rintava jalka. Sovittaessa uutena nuo olivat hieman jännän tuntuiset ja tuntuma ei ollut paras mahdollinen. Mutta parin kk käytön jälkeen olivat ne muotoutuneet juuri sen verran että nyt ovat hyvän jämäkät.

Ite tuli hommattua nuo AdiPowerit, vaikka leveälestinen olenkin. Kyllähän ne sivuilta vähän puristavat, mutta eipä tuo ole menoa haitannut. Helkkarin tukevat ja jämäkät (ja pirun hienot), tosin ylihintaiset kengät. Pelkkään kyykkyytreeniin en kyllä ehkä investoisi noin paljoa.

Höpöhöpö juttuja nuo että 200€ on kallista. Kun suhteuttaa eri asioiden hintaa niin tuo on mitätön summa sijoittaa harrastukseen kun kestävätkin >10 vuotta.

Mikä auttaa noihin säärien kipeytymisiin kyykätessä? Yksi voimapäivän suurista iloista on kaverini pommikyykky :evil:

Nyt kipeytynyt aika kovasti vasemman säären, suoraan värttinäluun yläpuolella olevan luun päällä oleva jänne/pikku lihas. Voiko noita venyttää / hieroa tehokkaasti? Jotain oon koittanu hieroa, mutta ei oikein auta. Sääriä ylipäätänsä pakottaa jonnin verran, mutta se kait on kestettävä ellei hidasta alaslaskua halua tehdä.

Mikä auttaa noihin säärien kipeytymisiin kyykätessä? Yksi voimapäivän suurista iloista on kaverini pommikyykky :evil:

Nyt kipeytynyt aika kovasti vasemman säären, suoraan värttinäluun yläpuolella olevan luun päällä oleva jänne/pikku lihas. Voiko noita venyttää / hieroa tehokkaasti? Jotain oon koittanu hieroa, mutta ei oikein auta. Sääriä ylipäätänsä pakottaa jonnin verran, mutta se kait on kestettävä ellei hidasta alaslaskua halua tehdä.

Ööh..värttinäluu on kyllä kyynärvarressa. :) Putkirullailu oli itellä ihan hyvä noille. Varsinkin niin, että itse olin vatsallaan ja naisystävä laitto putkirullan pohkeiden päälle, istu siihen ja rullas. Ja itse saa rullailtua ulkosyrjät normaalisti. Kylmä auttoi kans vähäsen. Tennispallolla tms. voi kans yrittää itse murjoa niitä sellasella pienellä, pyöreällä liikkeellä.

Ööh..värttinäluu on kyllä kyynärvarressa. :) Putkirullailu oli itellä ihan hyvä noille. Varsinkin niin, että itse olin vatsallaan ja naisystävä laitto putkirullan pohkeiden päälle, istu siihen ja rullas. Ja itse saa rullailtua ulkosyrjät normaalisti. Kylmä auttoi kans vähäsen. Tennispallolla tms. voi kans yrittää itse murjoa niitä sellasella pienellä, pyöreällä liikkeellä.

Hahahah, juu tuota, alempi nilkkanivel? Eli tuo pallo, sivusta katsottuna. No joo pitääpi kokeilla tennispallolla. Putkirulla pitäs jo muutenkin hommata. Kiitti

Morjesta! Takakyykkyä tullut tehtyä jonkin aikaa ja nyt olis tarkotus vaihtaa etukyykkyyn vähäksi aikaa ainakin. Viime viikolla koitin kerran etukyykkäillä ja eihän se ihan heti luonnistunut. Eli siis itselläni tuli solisluut ja kaulan/kurkun alue kipeäksi muutamaksi päivää ja mietinkin onko tuo normaalia vai oliko tanko yksinkertaisesti väärässä paikassa. Ja missä sen tangon oikeastaan kuuluu olla etukyykyssä? Onko merkitystä myöskään osoittavatko kyynärpäät eteen vai yläviistoon, tai ehkä jopa hieman sivuillekkin samalla?Viimeiseksi takakyykkyyn verraten onko myös etukyykyssä tarkoitus aloittaa liike lantiosta niinkuin takakyykyssä vai toimiiko suoraan polvista jousto paremmin?

Toinen kysymysaihe onkin sitten ehkä vähän tyhmempi ja en edes asiaa liiemmin ollut ajatellut ennen kuin kaverini kanssa käytiin keskustelua puristusvoimasta. Jos esimerkiksi otetaan maastaveto , niin pitääkö jengi täällä pakkiksella tankoa sormien uloimpien nivelien päällä ns. koukussa roikottaen vai puristavatko ihmiset tangon kokonaan kämmenpohjaa vasten? Ehkä vähän huonosti selitetty mutta toivottavasti joku saa selkoa mitä haen takaa :D

Morjesta! Takakyykkyä tullut tehtyä jonkin aikaa ja nyt olis tarkotus vaihtaa etukyykkyyn vähäksi aikaa ainakin. Viime viikolla koitin kerran etukyykkäillä ja eihän se ihan heti luonnistunut. Eli siis itselläni tuli solisluut ja kaulan/kurkun alue kipeäksi muutamaksi päivää ja mietinkin onko tuo normaalia vai oliko tanko yksinkertaisesti väärässä paikassa. Ja missä sen tangon oikeastaan kuuluu olla etukyykyssä? Onko merkitystä myöskään osoittavatko kyynärpäät eteen vai yläviistoon, tai ehkä jopa hieman sivuillekkin samalla?Viimeiseksi takakyykkyyn verraten onko myös etukyykyssä tarkoitus aloittaa liike lantiosta niinkuin takakyykyssä vai toimiiko suoraan polvista jousto paremmin?

Toinen kysymysaihe onkin sitten ehkä vähän tyhmempi ja en edes asiaa liiemmin ollut ajatellut ennen kuin kaverini kanssa käytiin keskustelua puristusvoimasta. Jos esimerkiksi otetaan maastaveto , niin pitääkö jengi täällä pakkiksella tankoa sormien uloimpien nivelien päällä ns. koukussa roikottaen vai puristavatko ihmiset tangon kokonaan kämmenpohjaa vasten? Ehkä vähän huonosti selitetty mutta toivottavasti joku saa selkoa mitä haen takaa :D

Ei se tanko saisi painaa suoraan solisluuhun. Se saa painaa vähän kurkkuun, mutta ei kaulasuoniin. Yritä saada sellainen asento, että sun hartialihasten etulohkot nousee kunnolla pystyyn ja sen taakse jää sellainen kuoppa. Siihen ainakin itse laitan tangon. Se on ihan normaalia, jos etuolkapäiden yläosat menee vähän kipeäksi. Mullakin on jatkuvasti ne mustelmilla. Itse pidän kyynärpäät suunnilleen eteen ja vedän niitä vähän yhteen. Sanotaan vielä, että toi tangon paikka voi olla hankala vaikka siitä miten selittäis. Mullakin meni pitkään tajuta se.

Toi lantiohomma riippuu vähän mittasuhteista. Joko "breikkaat" 1. polvista 2. lonkista 3. molemmista samaan aikaan. Itse käytän 2. ja 3. yleensä kyllä pienellä hip breakillä. Kokeile kaikkia mikä tuntuu luonnollisimmalta. Yleensä polvista lähteminen ei oikein toimi pitkäjalkaisilla.

Yleensä tossa sormien keskimmäisessä nivelessä on enemmän voimaa. Kokeile laittaa tanko siihen ja sitten rullata käsi nyrkkiin niin ettei nahat jää väliin. Kannattaa vielä puristaa peukalolla tosta etusormen uloimman nivelen kohdalta(magnesiumia noihin kontaktikohtiin). Tai sit sormilukko.

Kiitoksia nopeasta ja asiantuntevasta vastauksesta. Tosiaan itse lukeudun juuri noihin pitkäjalkaisiin niin toi polvista jousto ainakin takakyykyssä tuntuu todella luonnottomalta. Nyt vielä kun mieleeni tuli niin voisinpa samalla kysäistä. Eli siis etukyykkyhän aktivoi nyt enimmäksiin noita etureiskoja, mutta minkälainen on sen pakara/takareisi-aktivaatio? Oletettavasti takakyykkyä pienempi, mutta itse ainakin pääsen etukyykyssä hieman syvemmälle kuin normikyykyssä, niin tarkoittaako tuo myös automaattisesti että persosasto aktivoituisi paremmin?

Back
Ylös Bottom