Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Originally posted by turre101
Lapojen ja olkapäiden väliin tulee tosiaan kuppi joka on ainoa järkevä paikka missä tanko pysyy, mutta epäkkäisiin se sattuu vähän perhanasti ja jättää aina painaumat / mustelmat kun kyykkyä tekee isoilla painoilla.
Kun tanko on kunnolla selässä (ei niskassa), niin kipu epäkkäiltä siirtyy kokonaan pois ja tuntuu enää koko selässä tasaisesti painona. Jos sinua sattuu kyykyssä epäkkäisiin, niin tanko on liian ylhäällä. Kun tanko on oikein, niin ei todellakaan tarvi käyttää kahta college-paitaa tai mitään muutakaan pehmikettä.

Jees, kun paikka löytyy niin voi kyykätä vaikka ilman paitaa:david:. Alussa se tuntuu helvetin oudolta ja jopa kipeältä mutta siihen tottuu ja kipukin häviää muutaman kerran jälkeen, nykyään menee selkä enää ruvelle.

Originally posted by Stalker
Alussa se tuntuu helvetin oudolta ja jopa kipeältä mutta siihen tottuu ja kipukin häviää muutaman kerran jälkeen, nykyään menee selkä enää ruvelle.

Ai se ilman paitaa treenaaminen. :)

Originally posted by Raven
Ai se ilman paitaa treenaaminen. :)
No joo, ehkä vähän huonosti ilmaistu, kyllä meikä kyykkää ihan paita päällä.;)

Originally posted by edelbrock
J
No anyway, se oikea kohta löytyy hakemalla. Nää on taas näitä tottumiskysymyksiä ja yksilöllisiä juttuja. Sama oteleveyden kanssa. Jotkut pitää kädet leveällä, mä taas itse tykkään pitää kapeana niin pysyy kroppa paremmin kasassa.

Minulla on juuri päin vastoin, aloin pitämään käsiä kyykätessä mahdollisimman leveällä, pikkusormet laakeroinneissa kiinni. Nyt tanko asettuu hartioille huomattavasti paremmin kuin ennen, eikä tunnu enää niin raskaaltakaan.
Eli kannattaa tosiaankin kokeilla, mikä itselle tuntu parhaalta.

Minulla on sellainen asento missä vien tangon mahdollisimman alas niin että kyynärpäät on kuitenkin lähellä kroppaa ja sitten pusken tankoa ranteilla selkää vasten, ts. käsillä lukitsen tangon siihen korkeuteen missä se on jalkakyykyn aloitusasennossa. Isoilla painoilla kannattaa käyttää pehmusteita ellei halua selkään "voimamiesfritsuja"......

:david: :thumbs: :kippis1:

Itse suosittelen ja teen kyykkyä niin, että on tanko melko takana ja alhaalla. Koskee etenkin isompia romuja.

Mikäli tanko on korkealla niin ovat selkään kohdistuvat voimat suuremmat. Tuntuu että selkä pysyy paremmin kun on tanko alhaalla VS. epäkkäillä. + on epämiellyttävää pitää tankoa epäkkäillä.

Ja vielä, aloitusasennnosta tulee (IMHO) luonnollisesti paremmin kun on tanko alhaalla VS. epäkkäillä... Koskee selkää, polvia, vartalon asentoa ym. Selkä kun jo valmiiksi rasittuu kun on tanko korkealla.

Itse en onnistu avaamaan tuota linkkiä eikä tiedostoa voi myöskään ladata.:confused:

Originally posted by H0J
Itse en onnistu avaamaan tuota linkkiä eikä tiedostoa voi myöskään ladata.:confused:

Mullakaan ei auennu netscapella, mutta explorerilla aukes... Onhan sulla acrobat readeri?

Huom Mahd virhe kyseisessä dokumentissa

Dokumentissa todetaan että jalkaterien kulmalla välillä 0-30 astetta (ulospäin) ei ole vaikutusta lihasten aktivoitumiseen ja ei ole vaikutusta polviin kohdistuviin voimiin.

En ota kantaa lihasaktivoitumiseen mutta kyseissä dokumentissa on vain 1 tutkimusreferenssi jalkaterien asennon ja polviin kohdistuvien voimien määrästä. Koska olen aiemmin lukenut vastaavasta aiheestä päinvastaista kysyin asiaa välittömästi eräällä toisella palstalla (vasta eilen) ja sain jo yhden tutkimusreferenssin jossa oli päinvastainen tulos.

Eli siis jalkaterien kulman lisääminen ulospäin vähentää rasitusta polville.

:thumbs:

Jos jollain on päinvastaista aineistoa saatavilla niin pistäkää ihmeessä linkkiä!

jalkaterien kulman lisääminen ulospäin vähentää rasitusta polville

Joo en sano suuntaan, enkä toiseen, mutta en ymmärrä miksi kukaan haluaisi pitää jalkaterää muussa suunnassa kuin koko jalan suuntaisesti eli reisien osoittamaan suuntaa. Ei kai sen luonnollisempaa asentoa voi olla. Sama pätee sumovetoon.

No niin, eilen tein ensimmäisen kerran kyykkyä vapaalla tangolla. :kippis1:
Smithissä oon aikasemmin yrittänyt kikkailla, mutta siitä on vain seurannut polvikipuja.
Ja mikä parasta nyt, vapaalla tangolla tehtyäni polvikipuja ei esiintynyt ainakaan vielä.
Tein pari kovaa yli 15 toiston sarjaa, joissa jalat laskin aina joka toistossa lattian suuntaiseen tasoon asti. Syvähengityksellä tietty, ja raskaalta se liike tuntui, joten se jos jokin on hyvä asia. :jahas:

No, pakarat ja etureidet on aika kipeänä tänään, mutta myös alaselkä on ensimmäistä kertaa eläessäni samanlailla kipeänä kuin muutkin lihakset yleensä ovat.
Onko tuo siis normaalia, että myös alaselkä tulee kipeäksi?
Olen ymmärtänyt, että liike vahvistaa hyvin alaselkää, joten siitä päättelin..
Takareidet tuntuis kans vähän olevan treenin kipeät. Tulikohan liike sittenkin tehtyä jotenkin väärin (?) :lol2:

Away: kuulostaa ihan normaalilta meiningiltä kunnon kyykkyreenin jälkeen. Jatka vaan kyykkäämistä samaan malliin! :thumbs:

Back
Ylös Bottom