Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Kysysin kyykkyhypystä vai onko se nyt kyykkyjännehyppy semmosta että kasvattaako se lihaksia jaloissa? --> Tarkoitan nytten sellaista mikä tehdään kokonaan omalla painolla, ainaskin kun jonkun 20 semmosta tekee niin ei pahemmin pomppu nouse ja jalat on niin pumpissa kun tekee sellaisen 4x20 sarjan.
Tuo liike samalla ottaa aika kivasti henkeenkin vastaa kovaa hölkkää kun 20 tuollasta tekee täyttä

Tarkempaa faktaa en tiedä, mutta nuorempana lätkän kesätreeneissä todella suosittu liike!! Tuntu kyllä "hyvältä" reisissä, joten sanon että kyllä se kasvattaa tiettyyn pisteeseen saakka.

http://www.t-mag.com/nation_articles/243war.jsp

Tuo zercher-kyykky on erittäin hyvä, kun opetellaan kyykkäystekniikkaa. Enemmänkin kyykännyt saa kyllä hyvin tuntumaa kyykkyynsä.

Lisää malmia taas tulee box-kyykyllä. Joku kirjoitti, että oli neljässä kuukaudessa parantanut kyykky rekkaa 45kg, kun oli aloittanut box:in.

Peruskyykky ohjelmana olen tehnyt niin, että ensin ykkösiä 80%->kympin korotuksilla maximiin, kakkosia 75%->maximiin ja kolmosia 70%->maximiin.

Aikapaljon tulee vaihdeltua metodeita ja niin kai pitääkin?

Voisikohan joku valaista tyhmää ja kertoa mitä on syvähengitys? Tehdään sarja loppuun huilataan hetki romut niskassa ja toinen sarja perään vai mitä? Kiitän vastauksista jo etukäteen :D

Todennäköisesti tarkoitat kyykkyä, jossa jokaisen toiston jälkeen hengitetään n kertaa syvään. Kevyillä painoilla, pitkää sarjaa. Sarjan jälkeen romut normaalisti telineeseen odottamaan seuraa sarjaa.

Jossain versioissa sarjojen välissä tehdään vaikka pulloveria tai vastaavaa liikettä.

rocketti jaksaa taas kommentoida päälle:)

Mynz, jännehyppy on hyvä liike. kannattanee ottaa jossain määrin mukaan harjoitusohjelmaan, mikäli sinne mahtuu. ei yhtään huono juttu...uso mua;)

olen luistellessa pienen ikäni hyppinyt ja varmasti ponnistusvoima ja hyvä päkiäpomppu, sekä pienehkö lihasmassani jaloissa on saanut sieltä ennakoitavaa lisäpotkua.
en kuitenkaan niinä aikoina salilla kovin rautoja nostellut.non.

-r

Eli tänään aloin tekemään kyykkyä suuremmilla romuilla mitä ennen eli laitoin tankoon jopa muutaman levyn(ennen olen tehnyt pelkällä tangolla) ja näin ollen tangon paikalla niskassa ei ole ollut niin väliä.Mutta nyt kun tangossa on jo enemmän painoa alkaa tanko painaan ikävästi, olen yrittänyt etsiä oikeaa paikkaa tangolle,mutta ei.:rolleyes: Nyt tarvisin vähän jelppiä et missä kohdassa sitä kannattas pitää ja missä te pidätte sitä

siinä vaatimattomien epäkkäiden kohdalla...epäkkääthän siinä nousee kun on ote tangosta, mutta käytän kyllä aina pehmustetta jonka saa tarralla kiinni tangon keskikohdan ympärille...

No ei sitä tankoa pidä niskassa pitääkään, vaan runttaat sen mahdollisimman alas. Eli mitä alemmaksi saat sen niin sitä optimaalisempi painopiste kyykkyyn. Itsellä on about 10cm hartialinjan alapuolella, alemmaksi ei pysty laskemaan kun ei enää paikat veny enempää.

Tuossa lapaluiden ja olkapäiden välissä on sellainen "kuppi" johon tanko tulisi laittaa. Toki se alkuun painaa sielläkin, mutta kyllä siihen tottuu. :)

Lapojen ja olkapäiden väliin tulee tosiaan kuppi joka on ainoa järkevä paikka missä tanko pysyy, mutta epäkkäisiin se sattuu vähän perhanasti ja jättää aina painaumat / mustelmat kun kyykkyä tekee isoilla painoilla.

Originally posted by turre101
Lapojen ja olkapäiden väliin tulee tosiaan kuppi joka on ainoa järkevä paikka missä tanko pysyy
Ei se ainoa toimiva paikka ole; mä ainakin olen tehnyt kyykyn viimeiset pari vuotta tanko aika ylhäällä muttei kuitenkaan ihan niskassa vaan epäkkäiden ja takaolkapäiden päällä.

Originally posted by edelbrock
No ei sitä tankoa pidä niskassa pitääkään, vaan runttaat sen mahdollisimman alas. Eli mitä alemmaksi saat sen niin sitä optimaalisempi painopiste kyykkyyn. Itsellä on about 10cm hartialinjan alapuolella, alemmaksi ei pysty laskemaan kun ei enää paikat veny enempää.

Ai sen voi pitää vaikka alaselän päällä, jos paikat venyy? ;)

Originally posted by Raven
Ai sen voi pitää vaikka alaselän päällä, jos paikat venyy? ;)

Joo, varför inte.. ;) No varmaan kaikki kuitenkin tajusivat, mitä tarkoitin. Tietenkin jos joku kumikäsi sen sinne saa niin joo..

No anyway, se oikea kohta löytyy hakemalla. Nää on taas näitä tottumiskysymyksiä ja yksilöllisiä juttuja. Sama oteleveyden kanssa. Jotkut pitää kädet leveällä, mä taas itse tykkään pitää kapeana niin pysyy kroppa paremmin kasassa.

Ite tykkään pitää tankoa aika alhaalla selässä. Jotkut eivät pidä siitä, kun se tuppaa vähän vääntämään käsiä pahaan asentoon..

Back
Ylös Bottom