Kaikki kyykkykysymykset

Meta title: 🔥 Kaikki kyykkykysymykset yksiin kansiin 🔥

Meta description: Räjäytä pohkeet ja pakarat uuteen leveliin! Tässä ketjussa puretaan jokainen kyykkyongelma, tekniikkapulma ja varustevinkki.

Testasin tässä yks päivä ekaa kertaa kyykkyä, smith-koneessa sen tein. Tanko sattui kuitenkin selkään niin paljon että en pystynyt tekemään mitään kun tangossa oli vähänkin painoa. Olen lukenut ohjeet siitä missäkohtaa selkää tankoa pitäisi pitää ja myös kokeilin sitä eri kohdissa, mutta en löytänyt sellaista kohtaa missä ei olisi sattunut. Onko jotain tehtävissä?

Testasin tässä yks päivä ekaa kertaa kyykkyä, smith-koneessa sen tein. Tanko sattui kuitenkin selkään niin paljon että en pystynyt tekemään mitään kun tangossa oli vähänkin painoa. Olen lukenut ohjeet siitä missäkohtaa selkää tankoa pitäisi pitää ja myös kokeilin sitä eri kohdissa, mutta en löytänyt sellaista kohtaa missä ei olisi sattunut. Onko jotain tehtävissä?

Se että vaihdat Smithistä vapaaseen tankoon, Smithissä kädet tuppaavat vääntymään johonkin perseasentoon ja mulla ei ainakaan olkapäät kestä. Vapaalla tangolla ei ole tällaista ongelmaa.

Ja jos tangossa on vähän painoa ja selkään sattuu, niin kyllä se oli sitten huonossa kohdassa. Kokeilemaan vaan uudestaan :)

Kipuilu loppuu nopeasti ja tanko löytää paikkansa kun vain jatkat kyykkäystä sinnikkäästi. Tämä pätee niin etu- kuin takakyykkyynkin.

Jotkut käyttävät vaahtomuovipehmusteita tangon ympärillä tai käärivät paidan/pyyhkeen siihen. Itse kokeilin alussa pehmusteen käyttöä, mutta sen kanssa tanko tuntui todella huteralta selässä - en suosittele.

Itselläni kyykky on puolet mavesta (90, 180). Kyykätessä selkä kaatuu eteenpäin. Voiko tuo suhde tosiaan olla tällainen vai kuseeko tekniikka todella pahasti?

Keskivartalon lisäksi syynä voi olla todella heikot etureidet pakaroihin verrattuna, tällöin eteen kaatuminen on ainoa tapa jolla sen isomman painon saa veivattua ylös.

Itsekin vedin vapun tienoilla 200 lähes suorin jaloin, etukyykystä ei paljoa yli satkua noussut.

Nyt olen saanut hieman korjattua tilannetta, edestä kyykkään 115 ja takaa 140, molemmat pohjasta. Veto lienee hieman parantunut myös mutta ainakin suhde on jo parempi.

Suosittelen syvää etukyykkyä jalat melko kapealla. Saat ruutia sinne etureiskoihin. Vetoa ei tarvitse tehdä kuin joskus ja jouluna, sen verran että vähän pysyy tatsi liikkeeseen.

Kipuilu loppuu nopeasti ja tanko löytää paikkansa kun vain jatkat kyykkäystä sinnikkäästi. Tämä pätee niin etu- kuin takakyykkyynkin.

Jotkut käyttävät vaahtomuovipehmusteita tangon ympärillä tai käärivät paidan/pyyhkeen siihen. Itse kokeilin alussa pehmusteen käyttöä, mutta sen kanssa tanko tuntui todella huteralta selässä - en suosittele.
Se "oikea" kohta selässä on yllättävän alhaalla... Se kun löytyy, ei mitään pehmusteita tarvita...

miten olis hyvä reenata, jotta sais kyykky painot nousemaan ja jalkoihi lisää lihasta? nykyisin menee 5x80kg syvä kyykkyjä, joka on aika huonosti kun penkistäkin menee enemmän.

miten olis hyvä reenata, jotta sais kyykky painot nousemaan ja jalkoihi lisää lihasta? nykyisin menee 5x80kg syvä kyykkyjä, joka on aika huonosti kun penkistäkin menee enemmän.

Jokaisella toimii jotkut jutu paremmin kuin toisella. Itselläni sain painot huikeaan nousuun:) kun tein noita DF & SF treenejä. Viikkoon tulee siis 3 kertaa sitä kyykkäämistä.
Kevään aikana nousi painot 5x85--->5x115.

Jokaisella toimii jotkut jutu paremmin kuin toisella. Itselläni sain painot huikeaan nousuun:) kun tein noita DF & SF treenejä. Viikkoon tulee siis 3 kertaa sitä kyykkäämistä.
Kevään aikana nousi painot 5x85--->5x115.

Selittäppäs nyt selvemmin eli niin että minäki tajuan tuon reeni systeemin? Eli kyykkäsit vain kolmesti viikossa? Ei muuta?

Nonii, eli keskustelua on käyty kyykkymaksimini todesta(monet eivät uskoneet) ja videoa on pyydetty näistä maksimiraudoista, joten tässä se nyt on: http://www.youtube.com/watch?v=1fomI2godIU

Tangossa kummassakin päässä 1 25kg limppu ja 2 15kg limppua, tanko on 20kg, ja tästä siis tulee se 130kg. Ja tosiaankin treeniä on takana vähän reilut 2kk. Tuo video on kuvattu tämän viikon tiistaina, vasta nyt sen sain laitettua. Aikaisempaa salitaustaa mulla ei ole.
3 kuukauden sisällä kokeillaan 150kg:whip:

Ja vielä mitat tähän:
pituus: 178cm
paino: 67kg
Ja ikäähän oli se 16v, joka näkyy profiilissakin.

Kommenttia suoritustekniikasta, ja muustakin, kiitos!

Ei mikään painonnostokyykky, mutta tollasella leveydellä minäkin vedän sarjaa.
Tuntuu menevän paree etureisille.

Kova meisseli tolla reenillä (;

Mun mielestä ihan hyvän näkönen kyykky, itekin tulee just kapeella otettua usein. Toi on juurikin painonnostokyykkyä lähempänä kuin voimanostokyykkyä. Ettei gangsterilla vaan olis menny noi sekasin? Ootko kokeillu sikspäkki ottaa ihan muutaman sentin leveemmän asennon, jalkateriä enempi ulospäin ja siitä sitten istut sinne väliin. Sillä tavalla polvet ei karkaa niin paljon eteen kun polvia työntää sinne sivulle päin enempi minne ne jalkaterätkin osottaa. IMO ihan ok syvyys, mutta tolla tyylillä mitä selitin on vielä helpompi päästä ihan ass to grass asentoon jos tahtoo.

Sieltähän se:) Käytkö ite siellä treenailemassa?
Meinasin alkaa käymään siellä mutta joku fiilis vei kuntokeitaalle, sieltä voit mut pongata 4 krt viikossa, tyhmännäköinen lyhyt, siili kaveri. :whip: soz, offtopic.
EDIT, ja sitten kun koulu taas alkaa niin haminan liikuntahallin kuntosalille. :)

Ei olekkaan, vaan voimanostokyykky. Onko painonnostossa edes jalkakyykkyä?

Ei toi kyllä voimanostokyykyltä näyttäny. Pitäis olla yleensä paljon leveempi asento ja istua enempi taakse. Painonnostossa ei ole kyykkyä, mutta toki painnonostajat kyykkyä treenaavat, koska siitä saa huomattavaa hyötyä työntöön ja tempaukseen. Painonnostajat ottaa usein tosi kapeella ja pohjasta kyykkyä, koska ne vastaa hyvin noita sen lajin suorituksia. Tosin siinäkin kannattaa just hieman enempi istua sinne jalkojen väliin ettei polvet karkaa liikaa eteen.

EDIT: Jahas, hidaaas.

Mun mielestä ihan hyvän näkönen kyykky, itekin tulee just kapeella otettua usein. Toi on juurikin painonnostokyykkyä lähempänä kuin voimanostokyykkyä. Ettei gangsterilla vaan olis menny noi sekasin? Ootko kokeillu sikspäkki ottaa ihan muutaman sentin leveemmän asennon, jalkateriä enempi ulospäin ja siitä sitten istut sinne väliin. Sillä tavalla polvet ei karkaa niin paljon eteen kun polvia työntää sinne sivulle päin enempi minne ne jalkaterätkin osottaa. IMO ihan ok syvyys, mutta tolla tyylillä mitä selitin on vielä helpompi päästä ihan ass to grass asentoon jos tahtoo.

En ole kokeillut, mutta aion kokeilla heti seuraavassa jalkatreenissä. Tiedätkö että hyväksytäänkö tollanen nosto jonka tein videolla kuitenkin voimanostokisoissa?

Back
Ylös Bottom