Eikös rankka painoharjoittelu sulje ennenaikaisesti epifyysilevyjä?
pitää paikkansa
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eikös rankka painoharjoittelu sulje ennenaikaisesti epifyysilevyjä?
No ei todellakaan vaikuta kasvuun, pikemminkin päinvastoin. Mistä olet tuollaista repinyt?
Steroidien käyttö sulkee, mutta normaali painoharjoittelu ei todellakaan.Eikös rankka painoharjoittelu sulje ennenaikaisesti epifyysilevyjä?
kai ne raskaat kyykyt jonku verran otaa sinne selkärankaa.
"Kai"
Oma säälittävä lista näyttää tältä:
pp: 85kg
mave: 200kg
kyykky: 120kg
ikä: 15v
paino: 85kg, josta vähintäänki tarpeeksi suuri osa fläsää.
Oikeet ykköset otetaan sit kevään lopussa, tavoitteena 100kg penkki, 220kg mave ja 150kg kyykky.
Steroidien käyttö sulkee, mutta normaali painoharjoittelu ei todellakaan.
edit. Joku olikin jo saman asian maininnut.
edit2. Yleinen ja "koulussa opetettu käsitys" on täysin tuulesta temmattu. Itse aloitin saliharjoittelun 166-senttisenä ja 13-vuotiaana, mave ja kyykky kuuluivat ohjelmaan alusta asti, ja tällä hetkellä olen 185cm ja 15-vuotias.
harvemmin näkee tällästäpp: 85kg
mave: 200kg
Kuules.. Epifyysilevyt sulkeutuu murrossiässä testosteronin erityksen takia.. Arvaa mikä nostaa testosteronin eritystä.. Punttis.. that's right.
mutta IMO jos jotenkin vaikuttaa nii ehkä saattaa vähän hidastaa kasvua.. Tosin itse ainakaa huomannu, että olisi vaikuttanut :D
mm.. Jos menisin vaa nukkumaan..
alotin puntin noston noin 1kk sitte oon tammikuus täyttäny 15 ja oon 165/54 ja penkistä nousee nyt noin 50kg ja vedän noin 15 leukaa onks tää hyvä näin alottelialle? ja mitä proteini juomaa suosittelette ja monta kertaa viikos kannattais käydä?
Imo mikään proteiini juoma ei oo välttämätön palautusjuoma voi ottaa jos tuntee et tarvii. Voit korvata sen proteini juoman sillä että syöt proteini pitoisesti esim:maitorahka, raejuusto, lihat yms ymsalotin puntin noston noin 1kk sitte oon tammikuus täyttäny 15 ja oon 165/54 ja penkistä nousee nyt noin 50kg ja vedän noin 15 leukaa onks tää hyvä näin alottelialle? ja mitä proteini juomaa suosittelette ja monta kertaa viikos kannattais käydä?
alotin puntin noston noin 1kk sitte oon tammikuus täyttäny 15 ja oon 165/54 ja penkistä nousee nyt noin 50kg ja vedän noin 15 leukaa onks tää hyvä näin alottelialle? ja mitä proteini juomaa suosittelette ja monta kertaa viikos kannattais käydä?