Kaikki 15v vastatkaa!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ja millähän perusteella pitää paikkaansa? Googlettamalla löytyy kyllä asiantuntijoiden mielipiteitä punttailun vaikutuksesta pituuskasvuun eikä erityisen negatiivisia ole. Kyllähän sen selän saa vaikka S-kirjaimen muotoiseksi jos riuhtoo mavea tai kyykkyä paskalla tekniikalla yli-isoilla romuilla. Steroidit kyllä sulkee ne epifyysilevyt, mutta se pituuskasvun loppuminen taitaa olla pienin murhe jos nuorena rupeaa dropittelemaan.

Yleinen ja meillekin koulussa opetettu käsitys on, ettei vielä pituutta kasvavan nuoren treenaajan kannata kovin isoilla romuilla alkaa tekemään selkärangalle raskaita liikkeitä.

Tiedä sitten miten tuo pitää paikkansa. Järki käteen kuitenkin sen verran että esim. 14-vuotiaan 155senttisen kaverin tuskin tarvitsee monta kertaa viikossa kyykätä ykkösiä...

Eikös rankka painoharjoittelu sulje ennenaikaisesti epifyysilevyjä?
Steroidien käyttö sulkee, mutta normaali painoharjoittelu ei todellakaan.

edit. Joku olikin jo saman asian maininnut.

edit2. Yleinen ja "koulussa opetettu käsitys" on täysin tuulesta temmattu. Itse aloitin saliharjoittelun 166-senttisenä ja 13-vuotiaana, mave ja kyykky kuuluivat ohjelmaan alusta asti, ja tällä hetkellä olen 185cm ja 15-vuotias.

Vaikuttaako muuten kyykky pituuskasvuun?
Tuli mieleen että kuulin yksi päivä yhdeltä kaveriltani tälläisen asian.

"Kai"

Oma säälittävä lista näyttää tältä:

pp: 85kg
mave: 200kg
kyykky: 120kg
ikä: 15v
paino: 85kg, josta vähintäänki tarpeeksi suuri osa fläsää.

Oikeet ykköset otetaan sit kevään lopussa, tavoitteena 100kg penkki, 220kg mave ja 150kg kyykky.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
kai ne raskaat kyykyt jonku verran otaa sinne selkärankaa.

Kasvuiässä se ei vaikuta, JOS et tee raskailla painoilla tekniikan ollessa päin helvettiä.

Itse olen opetellut ensin tekniikat ja nyt on sarjapainot n. 100kg luokkaa ja minulla ole ikinä ollut selän kanssa mitään ongelmaa. Jos vain malttaa maltilla lähteä matkaan niin ei se vaikuta.

"Kai"

Oma säälittävä lista näyttää tältä:

kyykky: 120kg
ikä: 15v
paino: 85kg, josta vähintäänki tarpeeksi suuri osa fläsää.

Oikeet ykköset otetaan sit kevään lopussa, tavoitteena 100kg penkki, 220kg mave ja 150kg kyykky.

Aika jännä ero kyykyn ja maven välillä :D

Steroidien käyttö sulkee, mutta normaali painoharjoittelu ei todellakaan.

edit. Joku olikin jo saman asian maininnut.

edit2. Yleinen ja "koulussa opetettu käsitys" on täysin tuulesta temmattu. Itse aloitin saliharjoittelun 166-senttisenä ja 13-vuotiaana, mave ja kyykky kuuluivat ohjelmaan alusta asti, ja tällä hetkellä olen 185cm ja 15-vuotias.

Kuules.. Epifyysilevyt sulkeutuu murrossiässä testosteronin erityksen takia.. Arvaa mikä nostaa testosteronin eritystä.. Punttis.. that's right. :)
mutta IMO jos jotenkin vaikuttaa nii ehkä saattaa vähän hidastaa kasvua.. Tosin itse ainakaa huomannu, että olisi vaikuttanut :D

mm.. Jos menisin vaa nukkumaan..

harvemmin näkee tällästä

Kuules.. Epifyysilevyt sulkeutuu murrossiässä testosteronin erityksen takia.. Arvaa mikä nostaa testosteronin eritystä.. Punttis.. that's right. :)
mutta IMO jos jotenkin vaikuttaa nii ehkä saattaa vähän hidastaa kasvua.. Tosin itse ainakaa huomannu, että olisi vaikuttanut :D

mm.. Jos menisin vaa nukkumaan..

juuri näin... puntista lisääntynyt testosteronin tuotanto aiheuttaa epifyysilevyjen sulkeutumista.

dodii kysymys

alotin puntin noston noin 1kk sitte oon tammikuus täyttäny 15 ja oon 165/54 ja penkistä nousee nyt noin 50kg ja vedän noin 15 leukaa onks tää hyvä näin alottelialle? ja mitä proteini juomaa suosittelette ja monta kertaa viikos kannattais käydä?

alotin puntin noston noin 1kk sitte oon tammikuus täyttäny 15 ja oon 165/54 ja penkistä nousee nyt noin 50kg ja vedän noin 15 leukaa onks tää hyvä näin alottelialle? ja mitä proteini juomaa suosittelette ja monta kertaa viikos kannattais käydä?

Jos sarjapainoissa on tapahtunut kehitystä niin on hyvä. Palautusjuoman vedät salin jälkeen. Riippuu ihan ohjelman jaosta että monta kertaa sitä kannattaa käydä salilla. Jos 1-jakosella käyt niin 3 kertaa viikossa jos taas 2-jakosella niin 4 kertaa viikossa.

Imo mikään proteiini juoma ei oo välttämätön palautusjuoma voi ottaa jos tuntee et tarvii. Voit korvata sen proteini juoman sillä että syöt proteini pitoisesti esim:maitorahka, raejuusto, lihat yms yms

Hyvä noista tuloksista on lähteä eteenpäin!
Ja proteeinijuomasta.. treenin jälkee vaikka ihan perus hera80.. toki voit pistää heran mukaan hieman maltoa.

E: Kynis ehti ensin.. en huomannut lukea sivua kokonaan vaan kommentoin suoraan :D

Zone-sarja -42%
juu itekki oon tällane 15v koltiainen, nyt puol vuotta reenii takan

pp 75kg
mavee ei oo harrastettu
prässi 200kg

paino 76kg, ei fläsää melkei ollenkaa ku on nää geenit nii jänniä:dance:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom