Kaikki 15v vastatkaa!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jos tämä on osgood schlatter, mihin kuvaus viittaisi, niin jaan vähän omakohtaisia kokemuksia:

Minulla tuollaiset patit ilmesty polviin n. 12-13 vuotiaana. Ensimmäiset pari vuotta ne haittas kyllä kaikkea liikuntaa ja olivat myös aika kivuliaat. Sen jälkeen kivut vähenivät ja hävisivät kokonaan. Aloitin siinä 14 vuotiaana käymään salilla ja suunnilleen noihin aikoihin kivut myös hävisivät. Kyykky oli koko ajan mukana kuvioissa ja vahvisti hyvin polvia. Mitä syvempään teki, sen paremmalta tuntui. Maltillisilla painoilla liikkeelle ja sitten vain tuntemuksen mukaan nosti.

Suosittelen siis ainakin kokeilemaan kyykkäämistä. Tekniikka tietysti heti kuntoon, eikä mitään juosten kusemista. Jos tuntuu, että ei kestä, nii jätä pois vaan. Minusta tuntuu, että polvet vaivaisivat vieläkin, jos en olisi tuolloin kyykkyä alkanut tekemään.
Sama juttu, itelläkin ollut O-S ja on vieläkin, tosin mave ja kyykky kun on lisäntynyt niin sitä mukaa on polvivaivat vähentyneet:)

kyllä se osgood on. onkos teillä kuinka vakava? kun mulle sanottiin että pitää mennä leikkaukseen sitten kun on kasvu loppunu.

osgoodissahan yleensä loppuu toi kipu siinä vaiheessa kun kasvu loppuu. eli uskoisin että teilläkin se kivun väheneminen on johtunut siitä eikä niinkään kyykyn aloittamisesta.

kokeilin aluks tollasta kyykyssa maltillista lisäystä (2,5kg viikko) alkaen 35kg 50kiloon jökkäs eli ihan samaan kun minkä olin kokeillu ennen tota lisäys juttuu.

No itellä oli jossain vaiheessa niin paha että en meinannu päästä penkiltä enää seisomaan, mutta kyllä se sitten helpottu, muistaakseni silloin kun kasvu loppui. Enää ei oo muutakuin pienet patit polvien alapuolella ja kipuja ei ole enää koskaan.

Ikä:16 Kyykky:110 Mave:150 Penkki:viime treenissä otin 65x12 maksimi noin satasen luokkaa. Olen treenannut body-tyylisesti noin 2 vuotta.Pituus/paino:184/95 ja mahhaa on liikaa.;)

No niin, eilen kokeilin elämäni ekaa kertaa mavea ja kahdesti olen kokeillut kyykkyä, kokeillin vähän isommilla raudoilla, kevyt viikko tosin niin en aivan maksimeita mutta ainaki mavessa melko lähellä.. Penkkitulos on suht vanha mutta ei vieläkään mene ainakaan paljoa enempää.

Penkki: 70kg
Mave: 110kg
Kyykky: 100kg

Vois joskus tässä kokeilla ihan loppuun asti kyykyn ja maven, veikkaan että mave korkeintaan 120kg ja kyykky varmaan samaa luokkaa, kyykyssä tuo 100 meni suht helposti ja mave teki jo melko tiukkaa.

No niin, eilen kokeilin elämäni ekaa kertaa mavea ja kahdesti olen kokeillut kyykkyä, kokeillin vähän isommilla raudoilla, kevyt viikko tosin niin en aivan maksimeita mutta ainaki mavessa melko lähellä.. Penkkitulos on suht vanha mutta ei vieläkään mene ainakaan paljoa enempää.

Mave: 110kg
Kyykky: 100kg

Vois joskus tässä kokeilla ihan loppuun asti kyykyn ja maven, veikkaan että mave korkeintaan 120kg ja kyykky varmaan samaa luokkaa, kyykyssä tuo 100 meni suht helposti ja mave teki jo melko tiukkaa.

vaikea uskoa että mave ja kyykky on noin kovia jos olet niitä vain 1-2 kertaa tehny.

vaikea uskoa että mave ja kyykky on noin kovia jos olet niitä vain 1-2 kertaa tehny.
Yllätyin itsekin noista, joskus viime syksynä kokeilin mavea ja muistelen että meni noin 80kg, ehkä ei ollut vain yritystä :) Kyykystä kans yllätyin ku mua 10kg painavampi kaveri jolla on paljon paksummat jalat, kyykkäs saman verran. Se kyykky ei ollu mikään kisoissa hyväksyttävä kyykky, mut ei ihan mikään niiauskaan. Reisien yläosa oli vähän ylempänä ku polvet. Vois ruveta tosissaan vääntämään sitä ku niin mahtavalta liikkeeltä tuntu, vois vaan vahinkojen välttämiseksi tehdä smith-laitteessa ku tuolla mukavemmalla salilla ei edes kyykkytelinettä ole :S

E: Jaloille olen kyllä muuta treeniä tehnyt ahkerasti viime syksystä asti: prässiä, reidenojennuksia ja koukistuksia. Prässissä sarjapainot yli kaksinkertaistunu siinä ajassa :) Selkääkin olen treenannut suht paljon mutta lähinnä latseja (leuanveto, alatalja). Ja vatsalihaksetkin vaikuttaa ainaki tuohon kyykkyyn eli niitä on tullu lisäpainojen kans treenattua ja kehitystä on tullu paljon.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Yllätyin itsekin noista, joskus viime syksynä kokeilin mavea ja muistelen että meni noin 80kg, ehkä ei ollut vain yritystä :) Kyykystä kans yllätyin ku mua 10kg painavampi kaveri jolla on paljon paksummat jalat, kyykkäs saman verran. Se kyykky ei ollu mikään kisoissa hyväksyttävä kyykky, mut ei ihan mikään niiauskaan. Reisien yläosa oli vähän ylempänä ku polvet. Vois ruveta tosissaan vääntämään sitä ku niin mahtavalta liikkeeltä tuntu, vois vaan vahinkojen välttämiseksi tehdä smith-laitteessa ku tuolla mukavemmalla salilla ei edes kyykkytelinettä ole :S

paska homma jos ei kyykkytelinettä ole:S Tosiaan toi sun kyykkys oli sitten aika vajaa kun vaikka vertaa miten ite teen. Itellä menee reiden yläosa alle polvien kun kyykkään. Mutta silti kova tulos jos oot vaan kaks kertaa tehny.

Edit. Niin ja kyllähän noista muista liikkeistä on apua ollut. Oothan sää tietenkin selkää ja jalkoja reenannu. En niitä tyhmyyksissäni tullut ajatelleeks.

Eipä tuo mave mikään ihme ole vaikka ekaa/tokaa kertaa ottaisi, itse muistan että ekaa kertaa koitin mavea 13 vuotiaana niin meni juurikin tuo 100kg.

Eipä tuo mave mikään ihme ole vaikka ekaa/tokaa kertaa ottaisi, itse muistan että ekaa kertaa koitin mavea 13 vuotiaana niin meni juurikin tuo 100kg.

no en oo maksimeja itse kokeillu mutta eikös tuo 120 kg mavessa mitä hän sanoi nostavansa ole aika kova tulos ensikertalaiselle IMO.

edit. ja kyllähän määkin 12-vuotiaana vedin 60 kg hauiskäännössä heijarilla :)

Unohtu muuten mainita että olen 16 vuotta, eikä enää voi näköjään muokata tuota viestiä. Ja tarkalleen ottaen sanoin että vedin 110kg, mutta että saattais mennä enemmänkin, korkeintaan 120.. Mutta kokeilenpa tässä joskus että paljonko oikeasti nousee. Kaveri veti 14-vuotiaana yli 160 :)

Unohtu muuten mainita että olen 16 vuotta, eikä enää voi näköjään muokata tuota viestiä. Ja tarkalleen ottaen sanoin että vedin 110kg, mutta että saattais mennä enemmänkin, korkeintaan 120.. Mutta kokeilenpa tässä joskus että paljonko oikeasti nousee. Kaveri veti 14-vuotiaana yli 160 :)

no ei tästä sen enempää ja tekniikatkin voi olla vähän sitä sun tätä :)

Tänää kahen viikon tauon jälkeen maksimit (Pituus 182cm, paino 75kg, 15v):
Penkki: 65kg
Kyykky: 90kg
Mave: 100kg
Jeejee, eli tänää meni eka satanen rikki :kippis1:

Juu, eli tässä mun tietoja vähä päivityksenä.

Painoa: 56kg pituutta: 162cm ja ikää: 14

Maastaveto: 122,5kg
Kyykky: 130kg

Back
Ylös Bottom