Kaikki 15v vastatkaa!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ei niitä 15v/100kg penkkaajia niin hirveesti ole mitä threadi antaa ymmärtää ,salilla jossa käyn niin ei edes käy monta samanikäistä treenajaa,mut siis jos nostaa 15v/100kg niin kyllä se tosi kova tulos on näin ainakin sanoo isommat jätkät salilta.

Itse olen 15v, 163cm/61kg. En ole ylipainoinen, vatsoja menee 50 45 sekunttiin, punnerruksia 40. Hieman läskiä on, myönnän. Mulla on treenejä 7 kertaa viikossa. Salilla en ole vielä käynyt, mutta penkillä olen kokeillut jo. En ole varma, mutta 40 kg pitäisi helposti mennä. Sanoisin että voimaa tärkeämpää on tekniikka, nopeus ja notkeus.

Itse olen 15v, 163cm/61kg. En ole ylipainoinen, vatsoja menee 50 45 sekunttiin, punnerruksia 40. Hieman läskiä on, myönnän. Mulla on treenejä 7 kertaa viikossa. Salilla en ole vielä käynyt, mutta penkillä olen kokeillut jo. En ole varma, mutta 40 kg pitäisi helposti mennä. Sanoisin että voimaa tärkeämpää on tekniikka, nopeus ja notkeus.
Rohkeesti vaan salille ja hanki järkevä ohjelma. Noihin mittoihin ei paljon läskiä mahdu, tai mahtuu, mutta siitä ei kannata stressata..

Voima, lihasmassa, tekniikka, voima ja lihasmassa IMO!

Riippuu mitä lajia aijot tehdä, tekniikka on tärkeä jokaisessa lajissa. Nopeudella ja notkeudella on osansa myös lähestulkoon jokalajissa, myös voimalajeissa. Esim vähän vaikeaa päästä kyykyssäkin syvyyteen jos olet rautakanki.

Ite otin 15v 95 penkistä, kyllä niitä löytyy jotka sen 100kg ottaa 15v mutta tuskin ne tänne tulee sillä kehuskelemaan. Aika pitkälti myös siitä tuossa iässä kiinni kuka on alkanut kasvamaan aikasemmin ja kuka myöhemmin.

Juuri kun olin täyttänyt 15(n. 3kk sitten) nostin penkistä 80kg. Kyykkymaksimia en ole testannut, mutta sarjaa 8-12 teen 60-70kg. Jalkoja on tullut kyllä vähän laiminlyötyä, niin siksi heikko tulos. :( Mavea en ole kokeillut, mutta ihan voin tästä heittää että 120+ kg. Pituutta löytyy 174cm ja painoa 70kg (pelkkää lihasta ;)).

Tähän aikaisempaan viestiin lisäisin hieman. Siis en käy salilla, kun pituus kasvaa vielä, mutta kotona nostan säännöllisesti, mutta en joka päivä, puntteja. Venyttelen joka ilta, ja silloin kun on lepopäivä (sunnuntai) venyttelen pitkät venytykset ja kehitän notkeutta. Suhteessa ruumiinrakenteeni, olen nopea, mutta muuten keskiverto. Cooperin testissä menee n. 2750m (viime syksyllä). Tarkennus tuohon mitä harrastan: salibandyä 3 kertaa viikossa, ja pesäpalloa 4 kertaa viikossa. Koska liikun tarpeeksi, ja treenaan kotonakin, en käy salilla. Ja jos joku sanoo jotain esim. "ääh pesis on ihan helppo laji, salille siitä laiskuri!", niin sanonpa että pesistreenit ovat rankemmat kuin salibandytreenit.

Tähän aikaisempaan viestiin lisäisin hieman. Siis en käy salilla, kun pituus kasvaa vielä, mutta kotona nostan säännöllisesti, mutta en joka päivä, puntteja. Venyttelen joka ilta, ja silloin kun on lepopäivä (sunnuntai) venyttelen pitkät venytykset ja kehitän notkeutta. Suhteessa ruumiinrakenteeni, olen nopea, mutta muuten keskiverto. Cooperin testissä menee n. 2750m (viime syksyllä). Tarkennus tuohon mitä harrastan: salibandyä 3 kertaa viikossa, ja pesäpalloa 4 kertaa viikossa. Koska liikun tarpeeksi, ja treenaan kotonakin, en käy salilla. Ja jos joku sanoo jotain esim. "ääh pesis on ihan helppo laji, salille siitä laiskuri!", niin sanonpa että pesistreenit ovat rankemmat kuin salibandytreenit.
Et sä pituuskasvuasi pysty kusemaan, jos et laita kyykkyyn 180kg rautaa ja riko selkääsi huonolla tekniikalla. Salille rohkeasti ja tekniikat kuntoon. Jos, ehkä, vaikka, saatat vaikuttaa negatiivisesti pituuskasvuusi niin, sillä että treenat aerobista liikuntaa 7 kertaa viikossa ja siihen vielä huono ruokailu päälle (huonolla ruokailulle en tarkoita sitä, että syöt aamulla puuron sijasta paahtoleipää hillolla, vaan kaloreita tarkoitan).

Vaikka tekisitkin kotona punnerruksia, pelaisit perkeleen rankkaa ja hikistä pesistä ja sählyä, niin se ei silti tuo sitä lihasmassaa & potentiaalista lihaskasvuvauhtia.

Jotenkin luen rivien välistä, että sulla veri vetäis puntille, mutta yrität itselles selitellä syitä homman väliin jättämiseen. Mitä se hyödyttää sua, että selität netissä tuntemattomille ihmisille (ja vielä boudailu foorumilla) syitä, miksi et voi mennä salille? Ei sua tuu kukaan hihasta repimään salille, se lähtee susta itsestä.:david:

Melkosia tuloksia nää 60kg jannut kyllä paukuttaa. Omalla salilla kun samaa sarjaa olevia on niin siellä, niin hyvä jos tangon penkistä saa ilmaan. Tosin en näitä isoja jannuja yhtään epäile ettei nostais paljoo, mut tuntuu aika epäilyttäviltä monet tulokset:rolleyes:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Et sä pituuskasvuasi pysty kusemaan, jos et laita kyykkyyn 180kg rautaa ja riko selkääsi huonolla tekniikalla. Salille rohkeasti ja tekniikat kuntoon. Jos, ehkä, vaikka, saatat vaikuttaa negatiivisesti pituuskasvuusi niin, sillä että treenat aerobista liikuntaa 7 kertaa viikossa ja siihen vielä huono ruokailu päälle (huonolla ruokailulle en tarkoita sitä, että syöt aamulla puuron sijasta paahtoleipää hillolla, vaan kaloreita tarkoitan).

Vaikka tekisitkin kotona punnerruksia, pelaisit perkeleen rankkaa ja hikistä pesistä ja sählyä, niin se ei silti tuo sitä lihasmassaa & potentiaalista lihaskasvuvauhtia.

Jotenkin luen rivien välistä, että sulla veri vetäis puntille, mutta yrität itselles selitellä syitä homman väliin jättämiseen. Mitä se hyödyttää sua, että selität netissä tuntemattomille ihmisille (ja vielä boudailu foorumilla) syitä, miksi et voi mennä salille? Ei sua tuu kukaan hihasta repimään salille, se lähtee susta itsestä.:david:
Tänne voi kertoa itsestään vähän, niin topicin tekijä haluaa. Ei kaikki 15v ole kauheita bodaajia.

no laitetaan nyt omia tuloksia vielä kun 15 ollaan. paino 60 ja pituus 168cm.
Penkki 95kg
Vatsoja 40kpl/30s.
Punnerruksia 55kpl/30s
Leukoja menee se 32
30m spurtti n. 3.75s
Vauhditon pituushyppy oli siinä 2m 70cm paikkeilla

Ei kaikki 15v ole kauheita bodaajia.
Ei niin, eikä tarvitsekkaan olla. Ei aloittelijan tarvitse missään bodyluostarissa asua, että saisi tuloksia ja voisi lukea itsensä kehonrakennuksen harrastajaksi. Keep it simple.

Ja yritin vaan suoristaan sun käsityksiäsi siitä, ettet jäät 140cm tapiksi, jos käyt puntilla. Ja mun korvaan toi kuulosti hiukan selittelyltä, vaikka myönnän, että aika jyrkästi tulkitsin sen.

Melkosia tuloksia nää 60kg jannut kyllä paukuttaa. Omalla salilla kun samaa sarjaa olevia on niin siellä, niin hyvä jos tangon penkistä saa ilmaan. Tosin en näitä isoja jannuja yhtään epäile ettei nostais paljoo, mut tuntuu aika epäilyttäviltä monet tulokset:rolleyes:

No painoja voi nostaa eri tavalla. Esim eilen jannu salilla teki "kyykkyjä" 130 kilolla, ja syvyys oli ehkä 8 cm. Ja se varmasti kirjoittaisi että se tekee sarjaa 130 kilolla, vaikkei kunnon kyykkyjä menisi edes 60 kilolla. Sama penkissä: kun tanko jää 15-10 cm rinnasta niin on se helppo tehdä isoilla painoilla. En nyt tosin väitä että tän threadin kirjoittajat näin tekisi, mutta kannattaa pitää mielessä eikä lannistua jos tuntuu että kaikki netissä tekee isommilla painoilla kuin itse.

No enhän mä vieläkään oikeesti pysty tohon ;) Sarkasmia netin tositarinoista! Kovia tuloksia te pojat kyllä vedätte, etenkin kun pituuskasvukin on vielä kesken. Syöttehän kanssa tarpeeksi..
treeniä treeniä treeniä ....
eiköhän se ole niin että ei nää 15vuotiaitte tulokset ketään kiinnosta

No painoja voi nostaa eri tavalla. Esim eilen jannu salilla teki "kyykkyjä" 130 kilolla, ja syvyys oli ehkä 8 cm. Ja se varmasti kirjoittaisi että se tekee sarjaa 130 kilolla, vaikkei kunnon kyykkyjä menisi edes 60 kilolla. Sama penkissä: kun tanko jää 15-10 cm rinnasta niin on se helppo tehdä isoilla painoilla. En nyt tosin väitä että tän threadin kirjoittajat näin tekisi, mutta kannattaa pitää mielessä eikä lannistua jos tuntuu että kaikki netissä tekee isommilla painoilla kuin itse.
'
kyllä kyllä kyykkyjä on monenen laisia ja painonnostajien kyykky on semikä on syvä ja paras loput on vaan jotain mihi pitää lastata vitusti rautaa

Taikka ne loput on vaan jotain joilla pyritään kohdistaa liike etureisille. Kyllä on vondilla suhteellisuuden taju vähän metsässä, itse kun kyykkäsin 50kg
vaikkei kunnon kyykkyjä menisi edes 60 kilolla
niin en voinut edes kuvittelella tekeväni minkäänlaisia toistoja edes 90kg:lla, saati sitten sarjaa 130kg:lla:david:. Kyllä tuokin ko. jannu saisi ihan nättejä kyykkyjä 100 kilolla. Itse menen kyykyssä noin 5cm 90 asteen kulmaa alemmaksi, syvemmälle ei ole enää mitään tarvetta minulla mennä. Penkissä 4/5 nuorista aloittelijoista ei käytä tankoa rinnassa, hyvänä esimerkkinä eräs wanha kaverini joka laskee tangon 30cm kaulan ylle. :D Eräs toinen kaveri sitten tekee 1/6 liikettä penkissä(liioittelematta), kun kerroin hänelle että kannattaa nostaa "pumpaten" eli tehden noin 5/6 liikettä.:hyper:

15v 165cm/59kg
Joo laitetaas tähän väliin vähän "kovempiakin" tuloksia;)(en oo käyny ikinä salilla, kun vetelys oon)
Penkki:45kg
Mave:80kg(huono tekniikka-->selällä tuli vedettyy)
Kyykky:50kg
Leukoja:10
Tarkoitus oli aloittaa salilla käynti ennen joulua, mutta tämä talvi on mennyt sairasteluun. Nyt kävin kylmiltään kokeileen, että paljonko nousee. Aloittelen salilla käynnin, kunhan sairastelu loppuu.:whip:

kaipa mäkin vastaan kun 15 olen.
pituus on 168. paino noin 58kg.

tietysti penkki ensimmäisenä 70kg. pari kuukautta vanha tulos.
leukoja, en tiedä normaaleista mutta teen niskantaakse 3x10 sarjoja. joskus aikoinaan normaali leukoja 28.
mavea en edes ole kokeillut, pitäisi jonkun näyttää tekniikka ensin.
kyykky maksimia ei ole testattu ikinään. sarjoi kuitenki 4*12 40kg.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom