Kahvakuulaharjoittelu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mikäköhän on vikana kun aina vaan kämmenen sisäpinnat hankautuu ikävästi kuulasta? Pitkät tempaussarjat esim. ovat ihan mahdottomia, vaikka olisi hanskat käsissä. Sama ongelma on ihan normaalitankojen kanssa esim. maassavedossa.
Huono kuula, huono tekniikka, liikaa hikeä. Noi nyt tulee ekana mieleen.
Itellä kans kun tekniikka herpaantuu, niin alastuonnissa kuula hankaa kämmeneen. Se pitäisi saada alas niin, että kahva ei käänny ihoa vasten, vaan "ilmasssa".

Kattoin tossa treenikalenterista, että oon tehny Rite Of Passagee viimeks viime syksynä ja vähän kutkuttelis ottaa pätkä k.o. ohjelmaa. Mitä suosittelisitte variety päiviksi? Ehkä alkuun tekisin maven levytangolla ja TGU kuulalla. Sit kun alkaa käydä raskaaksi jokin liike, niin sitä sitten lyhyempää settiä raskaammalla kuulalla variety päivänä ja pudottaa ainakin ton maven pois siinä kohtaa. Kuulostaako OK taistelusuunnitelmalta?

Kattoin tossa treenikalenterista, että oon tehny Rite Of Passagee viimeks viime syksynä ja vähän kutkuttelis ottaa pätkä k.o. ohjelmaa. Mitä suosittelisitte variety päiviksi? Ehkä alkuun tekisin maven levytangolla ja TGU kuulalla. Sit kun alkaa käydä raskaaksi jokin liike, niin sitä sitten lyhyempää settiä raskaammalla kuulalla variety päivänä ja pudottaa ainakin ton maven pois siinä kohtaa. Kuulostaako OK taistelusuunnitelmalta?

RoP:ssa jää jalat pikkasen vähemmälle, joten joku kyykky olis varmaan hyvä, ellei lämmittelykyykyt riitä. Mave on varmaan hyvä, ja TGU ehdottomasti. Renegade row:t ovat yks mun suosikeista ja toimivat hyvänä vastapainona punnerruksille. Pari kolme liikettä variety-päivinä riittää varmaan ihan hyvin. Laita tuloksia sitten kun saatat ohjelman päätökseen!

RoP:ssa jää jalat pikkasen vähemmälle, joten joku kyykky olis varmaan hyvä, ellei lämmittelykyykyt riitä. Mave on varmaan hyvä, ja TGU ehdottomasti. Renegade row:t ovat yks mun suosikeista ja toimivat hyvänä vastapainona punnerruksille. Pari kolme liikettä variety-päivinä riittää varmaan ihan hyvin. Laita tuloksia sitten kun saatat ohjelman päätökseen!

Jotain bulgarialaisia- tai askelkyykkyjä voisin harkita, mutta raskaat kyykyt olleet pannassa. Mulla skolioosi ja rappeutunut selkäranka. Pari välilevyy on sanonu poks ja ilmeisesti jäänyt jokin krooninen hermovaurio. Vasen nilkka ja kantapää kipee em. syystä ja saman jalan polvikin ilmoittelee raskaissa kyykyissä. Mulla tukipohjalliset, muttei oikeen tunnu auttavan. Oon 190 cm pitkä ja tuntuu että mave ottaa mulla jalkoihin ihan hyvin. Välillä oon tehny kevyitä etukyykkyjä balanssin vuoksi.

Renegade row ei oikeen onnistu, kun ei oo parillisii kuulia, mutta oon tehny Pendlay soutua levytangolla. Pistän tänne sit miten homma etenee.

No niin, ens viikolla alkaa ROP. Tänään testailin painoja; kevyen päivän tempaus, eli virolaisittain rebimine, tulee tehtäväksi 20 kilon kuulalla. Yhden käden heiluri medium ja raskaina päivinä 30 kilon kuulalla ja punnerrukset 24 kilon kuulalla. 24 kilon kuulalla meni helposti viisi toistoa, mutta 30 kilosella en kokeillut kuin yhden toiston per käsi. Viittä ei ois menny enää tolla.

Jei, mun kyynärpää alkaa olla ehjä. Kokeiltu uusia sykkeennostatusjuNppia; puolen tunnin settejä etuheilautusta, puolen tunnin settejä valakyykkyjä työnnöllä, puolen tunnin settiä keinukyykkyä.. ja aina lopuks apuliikkeinä erilaisia voimistelutyyppisiä juttuja koko keholle.

Nyt olleen 3 viikon tauon(kin) seurauksen tuntuu hissuksiin, ettei tartte koskaan mennä yli 28kg:n kuulasta, mutta kyllä noilla on hunajata tappaa itteään.

Onko monella muulla harrastuksena mm. body press, 1 jalan nosto, yms. keskittyä tekeen sitä juuri vaikeinta vaihetta tehostetusti, tai muissa liikkeissä pienillä muutoksilla tekeen hommat raskaammaksi, ettei sitä isompaa kuulaa aina osaa edes kaivata, eikä sen puute hidasta kehitystä?

rispektii

Täytyy antaa isot rispeltit girya sportia harrastaville, ihan uskomatonta että melko pienen näköset kaverit tempasee 32kg kuulaa 1 vaiholla 10min ajan ja tulos luokkaa yli 200 ja Sitte vielä long cycle perään ite kokeilin 32kg kuulal 10min en päässy ku 102tai jotai sinne päin ku Se laskupää ei pelaa oikee tollase aikana ja abouttia rallaa miljoonala vaiholla ton tein , ja siltiki kädet oli niin rakoilla ja mies Nii rikki ku olla voi

Jei, mun kyynärpää alkaa olla ehjä. Kokeiltu uusia sykkeennostatusjuNppia; puolen tunnin settejä etuheilautusta, puolen tunnin settejä valakyykkyjä työnnöllä, puolen tunnin settiä keinukyykkyä.. ja aina lopuks apuliikkeinä erilaisia voimistelutyyppisiä juttuja koko keholle.

Nyt olleen 3 viikon tauon(kin) seurauksen tuntuu hissuksiin, ettei tartte koskaan mennä yli 28kg:n kuulasta, mutta kyllä noilla on hunajata tappaa itteään.

Onko monella muulla harrastuksena mm. body press, 1 jalan nosto, yms. keskittyä tekeen sitä juuri vaikeinta vaihetta tehostetusti, tai muissa liikkeissä pienillä muutoksilla tekeen hommat raskaammaksi, ettei sitä isompaa kuulaa aina osaa edes kaivata, eikä sen puute hidasta kehitystä?
Täs miettiny kans, ettei mun kannata varmaa enää ostaa tosta 30 kilosesta painavampaa. Mulla 16 kg, 20 kg, 24 kg ja 30 kg kuulat. Nyt yritän lypsää voimatasoja lyhkäsemmillä seteillä sille tasolle, et pystyy tekeen pitempiä jumppia noilla kahella isoimmalla. Sulla näyttää voimatasot olevan OK, kun noin pitkään pystyy vetään.

Kerroppa millee sä noi teit. Kuinka pitkiä sarjoja ja kuinka pitkillä palautusajoilla/sarjatauoilla?

Nyt oon turkkilaista hinkannu tollee samalla tyylillä keskittyen niihin vaikeimpiin vaiheisiin ja yrittänyt tehä siitä mahdollisimman raskasta. Esimerkiksi teen niin hitaasti, että siinä menee yli minuutti per toisto. Tulee sitä jännityksen alaista aikaa olkapäille ja ojentajille. Tai ainakin ne väsyy nopeiten.

Kerroppa millee sä noi teit. Kuinka pitkiä sarjoja ja kuinka pitkillä palautusajoilla/sarjatauoilla?

Aivan fiiliksen ja päivän mukaan. Välistä lyhyttä palautusta ja lyhempää sarjaa, välistä pitempää palautusta ja pitempää sarjaa. Vähän sykettä, kropan viretasoa, ja palautumista seuraillen. Välistä hapoille niin että tietää tehneensä, välistä vaan hakee pitempään korkeaa sykettä, tekee rauhallisemmin ja pitää palautukset sellaisina, ettei missään kohin laske sykkeet alle 120. Ja etenki tuntuu painavan se, minkälaisia päiviä on takana, eli kropan palautustaso.

Liikkeissä vaikkapa joka sarjalla vaihtelua ja tuntuman hakua, vaikkapa etuheilautus: välistä 2-kädellä perusnostoja, välistä 1- kädellä vuorotellen, vaihto aina yläasennossa, välistä 2 kädellä suorille käsinja pysäytys siellä, kuulan pohja ylöspäin. Ja välistä ylävetona. Kaikkea variaatiota, ettei homma ala tuntua työnteolta :)

Eli emminä tuohon osaa oikein vastata muuten, kuin että about kropan ja ajukopan tuntuman perusteella vaihdellen?

Aivan fiiliksen ja päivän mukaan. Välistä lyhyttä palautusta ja lyhempää sarjaa, välistä pitempää palautusta ja pitempää sarjaa. Vähän sykettä, kropan viretasoa, ja palautumista seuraillen. Välistä hapoille niin että tietää tehneensä, välistä vaan hakee pitempään korkeaa sykettä, tekee rauhallisemmin ja pitää palautukset sellaisina, ettei missään kohin laske sykkeet alle 120. Ja etenki tuntuu painavan se, minkälaisia päiviä on takana, eli kropan palautustaso.

Liikkeissä vaikkapa joka sarjalla vaihtelua ja tuntuman hakua, vaikkapa etuheilautus: välistä 2-kädellä perusnostoja, välistä 1- kädellä vuorotellen, vaihto aina yläasennossa, välistä 2 kädellä suorille käsinja pysäytys siellä, kuulan pohja ylöspäin. Ja välistä ylävetona. Kaikkea variaatiota, ettei homma ala tuntua työnteolta :)

Eli emminä tuohon osaa oikein vastata muuten, kuin että about kropan ja ajukopan tuntuman perusteella vaihdellen?

Kiitos. Eiköhän perusidea valjennut mulle jo tälläkin ohjeistuksella. Tack.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
@GreatWhite

Täytyy antaa isot rispeltit girya sportia harrastaville, ihan uskomatonta että melko pienen näköset kaverit tempasee 32kg kuulaa 1 vaiholla 10min ajan ja tulos luokkaa yli 200 ja Sitte vielä long cycle perään �� ite kokeilin 32kg kuulal 10min en päässy ku 102tai jotai sinne päin ku Se laskupää ei pelaa oikee tollase aikana ja abouttia rallaa miljoonala vaiholla ton tein , ja siltiki kädet oli niin rakoilla ja mies Nii rikki ku olla voi

Kyseessä on siis biathlon, jossa ne liikkeet tehdään "peräkkäin" (tunnista vuorokauteen voi olla se väli jolla nuo tehdään). Työntö ja tempaus on suoritettavat liikkeet, tuossa järjestyksessä. Sitten erikseen kisataan LC:ssä eli rinnallevedossa ja työnnössä, joka siis tehdään yhtenä liikkeenä. Toki noissa on sitten eroja, esim joitakin kansainvälisiä kisoja on järjestetty siten että ensimmäisenä päivänä biathlon ja seuraavana LC. Joskus on sitten niin että ensimmäisenä päivänä tempaus ja seuraavana työntö. Aika paljon vaihtelua löytyy miten kisajärjestäjillä riittää aikaa ja resursseja.

Aika kova jos 100 tempaukseen pääsee jo 32 kiloisellakin vaikka käsiä vaihtelee, toki tekniikan pitää säilyä hyvänä alusta loppuun. Tempaus on vittumainen liike juuri siksi että itse liike ei niin rasittava ole koko kropalle, vaan siinä mitataan aika lahjomattomasti käsien kestävyyskuntoa (sekä toki taitoa hieroa mangenesiumia siihen kahvaan kunnolla, joka on kokonaan oma taiteen lajinsa).

Suomen ennätykset taitaa tällä hetkellä olla 100 työntöä ja 150 tempausta, sekä jos oikein muistan niin 60 LC:tä. Kyseinen kaveri (Marko Pääkkönen) onkin sitten suvereenisti Suomen kovimpia nostajia ja samalla varmaan koko länsimaiden kovimpia nostajia. Yksi Norjalainen LC-mies tulee mieleen, mutta kaveri tekee tosiaan vain LC:tä. Venäjältä löytyy sitten noita 140 työnnön ja 200 tempauksen miehiä reilumminkin... Kaikkein kovin kuitenkin on 60 kiloisten painoluokassa 60 LC:tä 32+32 kuulilla, sama homma käytännössä kuin painonostossa eli keveämpien painoluokkien kaverit tekee suhteessa kovempaa tulosta. Toki absoluuttisesti kovimmat tulokset tekee raskaiden painoluokkien ukot.

Omat tavoitteet on tällä hetkellä piirikunnallinen taso eli noin 50 työntö ja 100 tempausta nimenomaan 32 kiloisilla kuulilla (80 kiloisten painoluokassa). Sekä 50 LC:tä... Kaksi vuotta sitten kun aloitin niin arvelin että reilussa vuodessa menee :face: Ainakin vuosi vielä menee jos asiat hyvin sujuu, toki täysin varmana tuotakaan ei voi pitää. Tämän hetken taso about 30 työntöä, 75 tempausta, mutta tosi paljon on päivästä kiinni miten menee, eli mitenkään kovin kummoinen nostaja en vielä ole.

Viimeksi muokattu:
Tollasen bongasin sivulta 10. Piti illalla ennen yövuoroon lähtöö vetää pikatreeni ja ton jälkeen kerkes viä pulahtaa uima-altaaseen ja saunan kautta töihin. Jäi energinen olo, eikä väsytä töissä vieläkään. Huomasin tossa kun tein etukyykkyä pitkästä aikaa, niin nyt ei ottanu enää polviin. Voi näköjään alkaa pikkuhiljaa ottamaan kyykkyjä ohjelmistoon.
5x viikossa (eli viitenä päivänä viikossa, voit tehdä neljänä, kolmena jne, mutta suosittelisin ihan tekeen viitenä ja alottaan vaikka vähemmillä toistoilla):

- tempaus x 5 toistoa (painota räjähtävyyteen)
- Etukyykky x 5 (kun jaksat 5+, vaikeuta. Tee vaikka yhdellä jalalla tai osta isompi kuula.)
- Rive+prässi x 5 (ei työntö, vaan military press, eli strict, eli grind)
- Turkkilainen x 1-3/puoli (olettaen että sulla on "tarpeeksi raskas" kuula. Jos ei, niin tuulimyllyjä x 5)
- Etuheilautuksia x 10.

No niin, nyt on ROP korkattu käyttöön. Yksi variety päivä, medium ja raskas päivä takana. Tänään kevyt päivä ja sit sunnuntaina toinen variety päivä. Eilen raskaan päivän aikana huomasin, että se 30 kg saattaa olla liian raskas heiluriin mulle vielä tämän ohjelman puitteissa. Joutui osan sarjoista tekemään 24 kiloisella, muuten ois menny tekniikka rumaksi ja toistot jääneet vähäisiksi. Kun tein Program Minimumia 30 kiloisella, niin se oli jotenkin "kevyemmän" tuntuista, kuin nyt, kun on punnerrussessiot jo alla. Joten vois kai olla parempi tehdä yhden käden heilurit sillä 24 kiloisella, niin sais pidempiä sarjoja ja enemmän toistoja. 30 kiloisella ne sarjapituudet oli siellä kympin nurkilla.

Tollasen bongasin sivulta 10. Piti illalla ennen yövuoroon lähtöö vetää pikatreeni ja ton jälkeen kerkes viä pulahtaa uima-altaaseen ja saunan kautta töihin. Jäi energinen olo, eikä väsytä töissä vieläkään. Huomasin tossa kun tein etukyykkyä pitkästä aikaa, niin nyt ei ottanu enää polviin. Voi näköjään alkaa pikkuhiljaa ottamaan kyykkyjä ohjelmistoon.
Toi on kyllä mielenkiintoinen, kun on aika kortilla lähiaikoina. Oon silti skeptinen kun on noin vähän touhuumista, ei tossa kuitenkaan kovin iso volyymi ole vaik 5 kertaa viikossa tekiskin. Pitää silti kokeilla.

Toi on kyllä mielenkiintoinen, kun on aika kortilla lähiaikoina. Oon silti skeptinen kun on noin vähän touhuumista, ei tossa kuitenkaan kovin iso volyymi ole vaik 5 kertaa viikossa tekiskin. Pitää silti kokeilla.

Paa pahuuttaan kokeillen ja kerro sitten, miten kävi. Itte en tosiaan tehny ton kun kerran, mutta pidän takataskussa, jos joskus tarttee tehä jotain hätäseen.

Okei. Eli tällä viikolla ois 5X1,2,3. Mulla pienen aikaa vaivannut selkä ja kävin näyttämässä lääkärille. OIkee pitkä selkälihas turvoksissa ja epäili fasettilukkoo. Tein jo viimeviikon heilautukset kovana päivänä mediumina, niinkuin kirjassa neuvotaan, niin kauan että oireet menee ohi. Nyt on vaan niin, että sain kolmiopillereitä. Oisko parempi ottaa huilia ja aloittaa siitä mihin jäi?

Okei. Eli tällä viikolla ois 5X1,2,3. Mulla pienen aikaa vaivannut selkä ja kävin näyttämässä lääkärille. OIkee pitkä selkälihas turvoksissa ja epäili fasettilukkoo. Tein jo viimeviikon heilautukset kovana päivänä mediumina, niinkuin kirjassa neuvotaan, niin kauan että oireet menee ohi. Nyt on vaan niin, että sain kolmiopillereitä. Oisko parempi ottaa huilia ja aloittaa siitä mihin jäi?

Jos on lihakset jossain kramppi/lukkotilassa, niin kannattaa pitää taukoa kunnes tilanne on ohi. Niin ikävältä kun se tuntuukin, niin parempi tehdä jotain kevyttä liikuntaa eli ns. aktiivista lepoa kun hammasta purren painaa eteenpäin. Viikon parin takapakki ei ole maailmanloppu.

Jos on lihakset jossain kramppi/lukkotilassa, niin kannattaa pitää taukoa kunnes tilanne on ohi. Niin ikävältä kun se tuntuukin, niin parempi tehdä jotain kevyttä liikuntaa eli ns. aktiivista lepoa kun hammasta purren painaa eteenpäin. Viikon parin takapakki ei ole maailmanloppu.
Näin toimitaan ja sit vois aloitella vaikka kevyemmällä kuulalla. Vaikka noi painot tuntuikin nyt ihan sopivilta, niin entäs sitten siellä loppupuolella, kun pitäis punnerrella 75 toistoo kovana päivänä.

Näin toimitaan ja sit vois aloitella vaikka kevyemmällä kuulalla. Vaikka noi painot tuntuikin nyt ihan sopivilta, niin entäs sitten siellä loppupuolella, kun pitäis punnerrella 75 toistoo kovana päivänä.

Jep, ne "heavy day:t" ovat kyllä ihan tappoa, varsinkin helteellä. Aion itse tehdä 8 viikon kierron ROP:ta syksymmällä 30 kg kuulalla (+ leuat rive/punnerrussarjojen välissä), voin oiken kuvitella oloa siinä neljännen tai viidennen rive/punnerrusladderin kohdalla...

Jep, ne "heavy day:t" ovat kyllä ihan tappoa, varsinkin helteellä. Aion itse tehdä 8 viikon kierron ROP:ta syksymmällä 30 kg kuulalla (+ leuat rive/punnerrussarjojen välissä), voin oiken kuvitella oloa siinä neljännen tai viidennen rive/punnerrusladderin kohdalla...
Onnea koitokseen. Itselläkin tavoite rähmiä tämä joskus 30 kilon slaavipallolla, mutta nyt funtsin että pudotanko suosiolla 24 kilon murkulasta 20 kiloseen. Lähtisin sillä tekemään "kivijalkaa".

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom