Kahvakuulaharjoittelu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eikö muuten ole riskinä, että kahva alkaa ruostumaan jos sitä hioo??

Kyllä varmaan, ainakin jos säilytyspaikkana ei ole ne ihan kuivimmat tilat.

Tosin
* noilla hinnoilla ei pikku ruostuminen ole mikään taloudellinen katastrofi
* jos viitsii ja jaksaa, ne voi maalata uudelleen
* pikku ruoste tuo katu-uskottavuutta :D

Kahvan onkin tarkoitus saada keveästi ruostumaan. Ottaa mankkua vastaan paremmin ja pito paranee muutenkin, eikä maalin lohkeamat haittaa. Yleensä noita hierotaan että saadaan maali/lakka kahvasta pois, liotettaan suolavedessä ja pidetään ulkoilmassa. Liiallinen ruostuttaminen tekee huonoa koska se karhenee liikaa. Eli varovasti yksi yö kerrallaan, osa kahvoista ruostuu hitaammin osa ottaa ruostetta tosi nopeasti. Tämä on kahvakuulaurheilijoiden aika yleisesti käyttämä kikka.

Kas enpä ollut moista kuullutkaan. Oletan että noita kikkoja sovelletaan enemmän kisakuuliin joissa kahva 'hiukan' sileämpi. Aika reilusti sais hioa noita halpiskuulia että kahva olis lähelläkään samaa.

Itse muuten säilytän pihalla tota 30kg kuulaa ;)

Ai kun täällä vedetään oikein kunnon komiikkaakin väliin :david:

No johan se on aika vetää tämäkin ketju pakkis tyylille uskollisesti pelkäksi vittuiluksi ja väittelyksi :thumbs:

Mites kun jengi tekee ilmeisesti aika paljon heiluria yms. sykesettiä, teettekö myös perus bent pressiä, body pressiä, full moonia yms. kivaa keskivartalolle? Itse olen tykästynyt etenkin bent pressiin, tosin alkaa 28 jäädä pieneksi niin pitää kehitellä jotain vaikeusastetta lisää (tai isompi kuugeli).

Onko nää missään suosiossa. Bodypressiä lukuunottamatta noilla kun on vaikea nostaa sykkeitä pilviin, mutta hiton tehokkaita liikkeitä.

"Syke"liikkeinä mulla heiluri, tempaus ja rinnalleveto ihan sen takii et ne on turvallisemmat tehä. Ballistiset toimii mulla rääkkiliikkeinä paremmin. Teen kyllä bentpressiä, sidepressiä, turkkilaista ja pystypunnerrusta ym. Mutta nää aina rauhas ja tekniikan armoilla. Melkeen aina pidän tauon, kun rupee väsyyn. Jossain turkkilaisessa tai bentpressissä kun väsähtää pahasti kesken, nii voi joku paikka korkata ja tulla pipi.

P.S. Toki ballistisissakin tauko, kun vauhti rupee hiipumaan ja tekniikka alkaa muistuttamaan juopuneen heilumista.

Joo toki noi täytyy tehdä teknisenä enemmän ja humppajumppana vähemmän, lähinnä vaan mietin että tekeekö jengi näitä hieman hankalampia kuin perus sykejumputusta.

Yllättävän hyvin tuntuu paikat kestävän, saa tehtyä väsytykseen asti. Tekee vaan niin, että eka paikka mikä väsyy on se, joka määrää sarjan pituuden. Sitten kun treenailee aikansa, niin voi äkkiä olla, että rajoittava kehonosa onkin joku ihan muu kuin alkuunsa. Pidän sitä näiden liikkeiden isona etuna - hyvä tapa vahvistaa juuri noita heikoimpia kohtia kropasta.

Bent pressin lisäsin pari viikkoa sitten treeneihin. 24kg kuulalla heilureiden jälkeen esim 5x2. Keskivartalo ja latsit kivassa pumpissa. :-) Liike on hurjuudestaan huolimatta olkapääystävällinen. Erikoisissa liikkeissä kehittyminen kiinnostaa. Miten muuten näin heikko mies voisi päteä? :-D

Mistäs te muut ammennatte tietoanne kahvakuulailusta? Girevoy sport, RKC, Strongfirst, muut lähteet? Itse luen netistä lähinnä Strongfirstiä ja RKC:tä, ja youtube-videoista Steve Cotter ja Max Shank ovat mielestäni parhaat. Girevoy sport eli kahvakuulaurheilu on periaatteessa mielenkiintoinen, mutta keskityn nyt lähinnä kunnon perustan rakentamiseen ja muutamaan välitavoitteeseen (ensimmäisenä nyt 40 kg kuulan punnerrus (ei vauhti) ja 5 min snatch test 24 kg kuulalla). Kehonpainotreeniä tulee enemmän nyt kesällä/syksyllä, Rite of Passagen jälkeen.

Kotipaikkakunnalla on parkour-puisto, missä on mahdollisuus kehonpainoliikkeiseen. :)

Oon pari kertaa jumppaillut TGU:ta, niin eikös siitä ole vähän eri versioita? Onko se kuinka "tarkkaa" miten sen tekee, kunhan jotenkin äheltää itsensä ylös kuulan kera? :D Tai siis lähinnä onko siinä jotain tekniikkavirheitä joita pitäisi erityisesti varoa, ettei satuta itseään?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
super-sets on kotimaisista sivuista paras.

TGU tekotapoja on monenlaisia. Itse nousen ylös lähes puolisillassa aktivoidakseni alaselän ja pakarat paremmin. Raskas muoto mutta tehokas. Versioita on youtube täynnä. Valitse se mikä tuntuu luontevimmalta omalle liikkuvuudelle, voimalle, jne.

Oon pari kertaa jumppaillut TGU:ta, niin eikös siitä ole vähän eri versioita? Onko se kuinka "tarkkaa" miten sen tekee, kunhan jotenkin äheltää itsensä ylös kuulan kera? :D Tai siis lähinnä onko siinä jotain tekniikkavirheitä joita pitäisi erityisesti varoa, ettei satuta itseään?

Suurin riskitekijä on se, että kuula jotenkin valahtaa liikaa sivulle ja samalla vääntää olkapäätä ikävästi. Versiota, kuten SonnanPoika totesi, on monta, itse teen sitä "perinteistä" eli high bridgen kautta. Youtube auttaa. :)

mä teen näin. Turkish Get Up Kalos- Sthenos 7 Steps: http://youtu.be/QWgJOU6e2cU

tärkeää on pitää käsi suorassa koko ajan. parhaiten tämä onnistuu, kun pidät katseen kuumassa koko liikkeen ajan.

Kiitoksia neuvoista ja videolinkeistä! Oon tehnyt tuon "sillan" kautta, kun sen satuin oppimaan ohjatulla tunnilla, mutta tuota toista versiota (jossa etu- ja takajalka vaihdetaa päikseen) voisi myös joku kerta kokeilla. :)

TGU:ssa mulla suurin ongelma, kun olkapää väsyy ison kuulan kanssa. Väsyy ja alkaa poltella kauan ennenko muualla tuntuu läheskään riittävästi. Pienillä kuulilla sittentaas typerän tuntusta tehdä. Mikähän tähän auttais?

Toisena riemuna; tempaus alkaa sujua no niin että kohta saa hakea isompaa kuulaa. Menee ihan maratoneiksi sarjat kohta. Inhoittavaa jos tulee hiki!

TGU:ssa mulla suurin ongelma, kun olkapää väsyy ison kuulan kanssa. Väsyy ja alkaa poltella kauan ennenko muualla tuntuu läheskään riittävästi. Pienillä kuulilla sittentaas typerän tuntusta tehdä. Mikähän tähän auttais?

Miten pitkiä sarjoja teet toistollisesti ja ajallisesti? Onko sulla olkapää ylöspäin kokoajan vai pakkaakko se vetämällä lavan alueen lihaksia "kiinni", kuten pitäisi?

Topic: Shoulder Packing? | StrongFirst

PRESSING: We see many people finish the press and it looks as if they are trying to reach to the sky. If you think about keeping the lat and shoulder contracted (away from the ear – as Brett Jones would say “Shoulders are Ear poison”) at the top of the press. This will help keep the shoulders packed.

TGU: same as pressing – if you are reaching for the sky with the loaded arm or slouching on the stablizing arm…..pull your shoulders down and visualize stuffing it in the opp back pockets.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom