Kahvakuulaharjoittelu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tuli mieleen voiko kahvakuulalla tehdä mitään maastavetoa vastaavaa tai samoihin lihaksiin kohdistuvaa liikettä? :) (Modailen uutta ohjelmaa sopimaan kahden eri salin varusteisiin...)

Joo, kahdella painavalla kuulalla. Jos ei kilomäärä kiinnosta, niin tämä:

Muuten tämä:

Tai sitten kahdella kuulalla ei-sumo-tyylisesti ns. "suitcase" deadlift.

Tässä sama liike yhdellä kuulalla:

Voimaharjoittelussa tanko on tietty parempi, kun saa enemmän rautaa nostettua, mutta kyllä näistäkin jotain hyötyä on. :)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kiitos! Tuo eka siis on vähän kuin etuheilautus mutta lähtee enemmän etukenosta? Tarkoitus olisi saada liike tuntumaan nimenomaan selkään.

Tuli mieleen voiko kahvakuulalla tehdä mitään maastavetoa vastaavaa tai samoihin lihaksiin kohdistuvaa liikettä? :) (Modailen uutta ohjelmaa sopimaan kahden eri salin varusteisiin...)

Moi, riippuen sun maastavetotyylistä ja kropan mittasuhteista, saattaa ihan tavallinen etuheilautus ajaa asian.

En katsonut kelloa muutakun turkkilaisen yhteydessä, mutta lämmittelyt ja loppuvenytykset mukaanlukien n. tunti. Uskon että se Simple Goal menee vielä toukokuun loppuun mennessä 30 kg:n kuulalla.
Pahus, tunti on mulle vähän liian pitkä aika kerralla. Mutta eniveis, toivotaan että pääset tavoitteesees ajallaan. Tsemppiä treeneihin.

Kiitos! Tuo eka siis on vähän kuin etuheilautus mutta lähtee enemmän etukenosta? Tarkoitus olisi saada liike tuntumaan nimenomaan selkään.

Jeps, sekoitus mavea ja etuheilautusta. Pehva siinä vissiin eniten aktivoituu, mutta se ei varmaan ole pahasta? :)

Selän saa parhaiten mukaan kahdella kuulalla, jos ote pitää.

Hei comfox.

Itsellä kans toi ETK kirja, jonka mukaan teen sitä New Program Minimumia. Tiedän S&S protokollan pääperiaatteiltaan ja olen sitä kokeillut. Itse asiassa kokeilin myös ennen S&S kirjan ilmestymistä sitä Program Minimumista väännettyä viidesti viikossa versiota. Siinä tehtiin turkkilainen ja heiluri samana päivänä, mutta turkkilainen ennen heilureita.

Itselle se Enter The Kettlebell kirjan versio toimii parhaiten sellaisenaan. Mulla vuorotyö ja ikääkin jo alkaa olemaan, niin ei enää hanki palautua. S&S tyyppisessä ratkaisussa mun mielestä seinä tulee nopeemmin vastaan, kun molemmat liikkeet samana päivänä. Sen lisäksi mun mielestä toi minimalistinen treeniajattelu on kärsinyt, kun treenien pituus on venynyt ja lämmittelystä on jo tehty tavallaan osa treeniä (esim. paljon maljakyykkyjä). Tämä on varmaan osaltaan Dan Johnin tuputtamaa. En halua dissata herraa, hänellä on kuitenkin ihan hyviä juttuja.

Mutta lyhyestä virsi kaunis. Mun mielestä voit huoletta jatkaa sillä PM:lla, jos se kerran toimii. Ei kannata korjata mitään sellaista mikä ei ole rikki. Tietysti voit kokeilla sitä S&S:iä ja todeta itse kumpi sulla toimii paremmin. En ole jaksanut vielä vaivautua asiaan sen tarkemmin kun Program Minimum rulettaa itsellä.

Kiitos tästä! Aloitin tänään New Program Minimumin. Tein kuitenkin lämmittelyssä maljakyykkyä seinäkyykyn tilalla. Ja heilautukset tein yhdellä kädellä. Täytyy näköjään se 24 kiloinen hommata heti.... 20 taitaa riittää turkkilaisiin vielä jonkun aikaa.

Pavelin kahvakuulaohjelmiin kuuluvat lämmittelyt kannattaa ehdottomasti lukea osaksi harjoittelua, ne ovat siis enemmän kuin vain alkulämmittelyä. Itse teen pääosin etuheilautusta ja turkkilaista ylösnousua. Silloin tällöin, ehkä muutaman kerran kuussa vedän leukoja ja teen hindupunnerruksia sekä harjoitan vartalonhallintaa kuntopallolla. Tuossa on perusrunko mitä olen hinkannut jo muutaman vuoden ajan. Tulosta on tullut ihan kiitettävästi. Pakarat ovat terästä. :)

1798634 236596046528090 602446347 n - Aijaa.com

Jo ehdotettujen lisäksi yhden jalan maastaveto. Voi tehdä yhdellä tai kahdella (voi olla myös eripainoisia) kuulalla. Ja raskaat etuheilautukset, niissä selän käyttö korostuu. Tekniikka pitää tietenkin olla kunnossa.

Vai vähemmän etukenosta?

Kiitoksia neuvoista!

comfox, mä oon ainakin tottunut tekemään etuheilautusta niin että se lähtee pystymmästä asennosta kun toi tossa videossa.

Kiitoksia neuvoista!

comfox, mä oon ainakin tottunut tekemään etuheilautusta niin että se lähtee pystymmästä asennosta kun toi tossa videossa.

Aa, okei. Mun mielestä taas etuheilautus on sitä parempi, mitä lähemmäs lattiansuuntaista yläkroppa taittuu. Kehon yksilölliset mittasuhteet huomioiden tottakai. Esim just tossa ekan videon lopussa tehdään ihan hyvännäköistä etuheilautusta: kroppa taittuu lantiosta voimakkaasti mutta polvet koukistuvat vain hieman. Heilautus ei ole kyykky.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
?Things Are Going So Well, Help Me Screw It Up!? Part 2 | StrongFirst

Dan John & Mike Warre Brown antavat kerrassaan loistavan maalin mihin tähdätä, aloittaen ihan alusta asti. Vaikka aloittaa tuosta Simple and Sinisteristä, niihin seuraaviin maaleihin menee kuitenkin vuoden päivätkin. Kaikkihan haluaa sen "parhaan" ohjelman. No, jos nämä tekee niin, että pääsee esimerkiksi tuohon "Lesson 3 - Sinister goaliin", niin siinäkin ollaan jo niin hyvissä lukemissa, että riittää suurimmalle osalle ihmisistä.

“Sinister Goal:”

Men: 100 One Arm Swings (sets of 10) in five minutes with the 48kg bell; Five TGUs per arm (sets of one) in ten minutes with 48kg bell.

Women: 100 One Arm Swings (sets of 10) in five minutes with the 32kg bell; Five TGUs per arm (sets of one) in ten minutes with 24kg bell.

Ja tuon jälkeen siirrytään tuplakuuliin.

Noh, toi sinister goal vois olla kaukana tulevaisuudessa tavoite. Pakko sanoo, et toi on kyl aika kova jo. Itte vasta alkanu ottaa 30 kilosta varovasti mukaan, mutta muuten menee vasta 24 kilosella pääosin turkkilainen ja heiluri. Yhden käden heilurii menee hyvänä päivänä 160/12 min ja turkkilaisessa vois teoriassa mennä se kymmene kymmenee minuuttii. Kuus menee kuudessa minuutissa tällä hetkellä, mutta mulla pakkaa kunto loppuu kesken. Siis formi pysyy hyvänä, mutta pistää puuskuttaan sillee, et täytyy pitää tauko. 20 kilosella meni sillon ku vaihdoin isompaan tyyliin 240 yhden käden heilurii 12 minuutissa ja 10 turkkilaista kuuteen minuuttiin. Jännää miten neljän kilon lisäys tuntuu noin paljon. Tietty mulla miinuskaloridieetti verottaa osansa.

Kun olen saanut Simple Goal suoritettua, niin seuraavaksi tähtäimessä on Rite of Passage, eli tempaukset sillä 24 kiloisella ja punnerrus 40 kg:n kuulalla, joka on n. puolet kehonpainosta. Tarvii vaan hommata se 40-kiloinen jostakin, gymstickin kuulakin maksaa sen 140 €, puhumattakaan jostain ylihintaisista Spartaneista.

Tsemppiä vaan kaikille, kesällä on sitten hauskaa hikoilla ulkoilmassa. Nyt kun ikkunasta katsoo ulos niin ei kesäiseltä näytä, lunta tupruttaa...

- - - Updated - - -

Noh, toi sinister goal vois olla kaukana tulevaisuudessa tavoite. Pakko sanoo, et toi on kyl aika kova jo. Itte vasta alkanu ottaa 30 kilosta varovasti mukaan, mutta muuten menee vasta 24 kilosella pääosin turkkilainen ja heiluri. Yhden käden heilurii menee hyvänä päivänä 160/12 min ja turkkilaisessa vois teoriassa mennä se kymmene kymmenee minuuttii. Kuus menee kuudessa minuutissa tällä hetkellä, mutta mulla pakkaa kunto loppuu kesken. Siis formi pysyy hyvänä, mutta pistää puuskuttaan sillee, et täytyy pitää tauko. 20 kilosella meni sillon ku vaihdoin isompaan tyyliin 240 yhden käden heilurii 12 minuutissa ja 10 turkkilaista kuuteen minuuttiin. Jännää miten neljän kilon lisäys tuntuu noin paljon. Tietty mulla miinuskaloridieetti verottaa osansa.

Andrew Read totesi hyvin breakingmuscle.com-sivustolla, että ei se kilomäärä ole ratkaiseva, vaan se suhteellinen lisäys painoon. 24 on 20 % enemmän kun 20 kg, mikä alkaa jo tuntumaan.

Noh, toi sinister goal vois olla kaukana tulevaisuudessa tavoite. Pakko sanoo, et toi on kyl aika kova jo.

Joo, se on totta. Itekkään siis en ole missään lähinurkillakaan tuosta... Siks on mukava tietääkkin, että tässähän on aika pitkälle aikavälille ne tähtäimet laitettu. Tarvi vuosiin aatella mitään muuta kun vaan treenata :D

Kiitoksia neuvoista!

Tuossa on tekniikka joka vaatii vahvaa selkä. Toki mitä enemmän jalkojen roolin minimoi sen enemmän se ottaa selkään, tuossa kuitenkin jalat osallistuu loppukiihdytykseen. Sikäli tuo GS-puolella hyvin poikkeuksellinen tekniikka että yleensä selkä tekee töitä (=yliojentuu) juuri heilurin loppupuolella kun kuulaa aletaan singota tempauksen yläasentoon kun lantiosta ja jaloista on haettu alkuvauhti, Federenko tekee homman oikeastaan toisin päin. Puolessa välissä alkaa osuus jossa tuo näytetään sivusta ja aika hvyin näkyy tekniikka.

Toki maastavedon kanssa ei enää välttämättä hirveästi tekemistä. Toinen potenttiaalinen vaihtoehto maastavetoa korvaamaan on kahden kuulan rinnalle veto. Tosin miten se vaikuttaa alaselkään on hieman kyseenalainen juttu, kokeilemalla se toki selviää. Toki pidän tuota selvästi enemmän takareisi ja pakaraliikkeenä, ja kahvakuulaliikkeistä ehdottomasti paras noille lihaksille, mutta alaselkä ja selkä ylipäätään on tosiaan vähän siinä ja tässä. Riippuu toki tekniikasta.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kun olen saanut Simple Goal suoritettua, niin seuraavaksi tähtäimessä on Rite of Passage, eli tempaukset sillä 24 kiloisella ja punnerrus 40 kg:n kuulalla, joka on n. puolet kehonpainosta.

Joo itsellä kanssa tavoitteena yhden käden punnerrus puolella kehonpainosta. Tässä nyt ensin sulatellaan rauhassa rasvaa, niin sitä kauttakin tullaan jo lähemmäs tavoitetta. Tein viime vuonna pari kierrosta Rite Of Passagea ja täytyy myöntää että siinä loppua kohden tulee tolkuton määrä punnertelua viikkoon. Todella hyvä ohjelma jos raaskii pitää painot ja progression maltillisena. Siitä siirryin takas Program Minimumiin ja tällä ois tarkoitus mennä tosi kauan.

- - - Updated - - -

Joo, se on totta. Itekkään siis en ole missään lähinurkillakaan tuosta... Siks on mukava tietääkkin, että tässähän on aika pitkälle aikavälille ne tähtäimet laitettu. Tarvi vuosiin aatella mitään muuta kun vaan treenata :D
Sama meininki, kiva kun täällä muitakin, joilla saman tyyppiset tavoitteet/treenimetodit.

Eikö teitä rupee yhtään kyllästyttää nuo pavelin ohjelmat? Oon pari kertaa kokeillut tota sinisteriä, mut homma kaatuu siihen kun ei jaksa jauhaa sitä samaa systeemiä.

Eikö teitä rupee yhtään kyllästyttää nuo pavelin ohjelmat? Oon pari kertaa kokeillut tota sinisteriä, mut homma kaatuu siihen kun ei jaksa jauhaa sitä samaa systeemiä.
Juu ei. Onhan mulla tossa toi levytankosetti oottamassa PTTP-sykliä (toinen Pavelin ohjelma), muttei oo viä tarvinnu vaihtaa ohjelmaa. Mulla usein sillain päin, että jos ohjelmassa liikaa liikkeitä/vaihtuvuutta, niin menee helposti mielenkiinto. Kaks liikettä on ihan hyvä määrä mulle tällä hetkellä. Progressiota helppo seurata yms. Tarkoituksena lypsää ohjelmasta kaikki pihalle ennen muutoksia ja muutokseen täytyy olla pätevä syy. Jos jokin ei oo rikki, niin sitä ei kannata korjata. Yksilöitähän me ollaan. Toinen tarttee enempi vaihtelua, että mielenkiinto säilyy ja vice versa. Toisaalta oishan se tylsää, jos me oltais kaikki samanlaisia. Siis tää ihan mun oma henk. koht. mielipide ja hyvä kysymys nimisMieheltä.

Voisiko joku rautalangasta vääntämällä selittää mitä eroa on "pyöreäkahvaisella" ja "kolmiokahvaisella" kuulalla? Kaikkein paras olisi jos joku jaksaisi kaivaa internetin syövereistä hyvät kuvat joista asia selviää...

Voisiko joku rautalangasta vääntämällä selittää mitä eroa on "pyöreäkahvaisella" ja "kolmiokahvaisella" kuulalla? Kaikkein paras olisi jos joku jaksaisi kaivaa internetin syövereistä hyvät kuvat joista asia selviää...

Kettlebells 101: What?s in a handle? | Gaijin Kettlebell Japan / Japan Kettlebell Club

Itelläni on vielä noita kolmiokahvasia isommat ja leveämmät kolmiot, joskus 2005 nurkilla sai stadin makkaratalon urheiluliikkeestä. Ja oon kyl erimieltä ton artikkelin kirjoittajan kanssa, noi leveät paksut kolmiot on *tanan hyvät. Mutta ehkä olenkin vikamallinen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom