Kahvakuulaharjoittelu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Vittu, oon taas innostunu tuosta kuulasta. Oon nyt satunnaisesti tehnyt salin välipäivinä tempauksia, heilautuksia ja rinnallevetoja. Nyt tein sitten 200 heilautusta varmaan 15 minuuttiin 20kg kuulalla, varmaan 15 sarjassa. 5 toiston välein vaihtaen kättä. Nyt hieman meinaa pyörryttää.

Mites tää: http://www.youtube.com/watch?v=-MBANILHyb8

Eli Steve Cotterin no hands get-up (2 x 32kg). Tääkin olis ihan kiva pystyä tekemään :D.
mothafucka... jaahas ja releet päälle ja koittamaan..ja tod.näk. saatanallinen mustelma päässä ja infernaalinen vitutus epäonnistumisesta, kova ukko

ja kaikille ehottomasti bear crawl kokeiluun kahella kuulalla...siinä kanssa mukava treenien päätteeksi... 5 X 15 m ja alkaa hiki roiskumaan

Mites kun näin vapaapäivänä joudun suorittamaan kotonä rästiin jääneet kotityöt. Eli heitellä ja pinota loput klapit liiteriin. Ajella nurmikko tuupattavalla leikkurilla n. 1,5-2 h. Levittää lapiolla ja kottikärryllä nuppikuormallinen soraa (oisko n. 8 tonnii) ja sit viel lupasin imuroidakin. Tälläsen rupeaman jälkeen mulla yleensä on ollu selkä aika jumissa. Nyt kysynkin et kannattaako tehä joku lyhkänen kahvakuulatreeni ennen vai jälkeen noita em. askareita? Ajattelin tänään tehä etuheilautusta.

Mites kun näin vapaapäivänä joudun suorittamaan kotonä rästiin jääneet kotityöt. Eli heitellä ja pinota loput klapit liiteriin. Ajella nurmikko tuupattavalla leikkurilla n. 1,5-2 h. Levittää lapiolla ja kottikärryllä nuppikuormallinen soraa (oisko n. 8 tonnii) ja sit viel lupasin imuroidakin. Tälläsen rupeaman jälkeen mulla yleensä on ollu selkä aika jumissa. Nyt kysynkin et kannattaako tehä joku lyhkänen kahvakuulatreeni ennen vai jälkeen noita em. askareita? Ajattelin tänään tehä etuheilautusta.

Sinuna jättäisin kyllä kuulailut suosiolla toiselle päivälle, eiköhän tuossa piisaa muutenkin hommaa jo aivan riittävästi.

Haluaisin noin kuukauden päästä hommata 40kg ja 48kg kuulat (EN halua kisakuulia, niissä on liian kapea kahva kahdelle kädelle). Tietääkö kukaan mistä noita kokoja saisi? Compactfitiltä on 40kg loppu eikä todennäköisesti ole enää jatkossakaan tulossa varastoon. Gorillasportsilla näytti olevan 32kg suurin koko.

Haluaisin noin kuukauden päästä hommata 40kg ja 48kg kuulat (EN halua kisakuulia, niissä on liian kapea kahva kahdelle kädelle). Tietääkö kukaan mistä noita kokoja saisi? Compactfitiltä on 40kg loppu eikä todennäköisesti ole enää jatkossakaan tulossa varastoon. Gorillasportsilla näytti olevan 32kg suurin koko.
Tsekkaa voimaharjoittelun saitti, siellä luulis olevan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Anna mennä vaan, mutta tee ennen. Muuten saattaa jäädä tekemättä.

Kiitos WhipOfGodille ja Jm1:lle vinkeistä ja kannustuksesta. 12 mintsaa tein etuheilautusta 20 kg kuulalla sen jälkeen kun olin heitellyt klapit liiteriin. Nurtsikan ajoin sen jälkeen ja viimeseks touhusin sen soran kaa. Kämpän imurointi jäi perjantaille. Perjantaina myös tein lyhkäsen setin turkkilaisia ylösnousuja ja kyllä huomas että oli edellispäivänä ollu ohjelmaa.

Koska ei huvittanut lähteä aamulla aamulenkille päätin ladata netistä jonkun kahvakuulatreeniohjelman, 20 minuuttia kestävässä ohjelmassa oli aina 10 toisto/käsi eri liikkeitä ja niiden välissä piti pyörittää kuulaa kropan ympäri. Tein treenin 16kg kuulalla, muut liikkeet meni hyvin paitsi turkkilaiset ja overhead squat, myös pystypunnertaminen vasemmalla kädellä oli hankalaa loppua myöten.
Töihin tullessa on kyllä tosi kipeä vasen forkku, yllättävän iso ero oli käsien voimissa. (olen omistanut kuulat 6kk ja tehnyt niillä ehkä 5 treeniä)

Koska ei huvittanut lähteä aamulla aamulenkille päätin ladata netistä jonkun kahvakuulatreeniohjelman, 20 minuuttia kestävässä ohjelmassa oli aina 10 toisto/käsi eri liikkeitä ja niiden välissä piti pyörittää kuulaa kropan ympäri. Tein treenin 16kg kuulalla, muut liikkeet meni hyvin paitsi turkkilaiset ja overhead squat, myös pystypunnertaminen vasemmalla kädellä oli hankalaa loppua myöten.
Töihin tullessa on kyllä tosi kipeä vasen forkku, yllättävän iso ero oli käsien voimissa. (olen omistanut kuulat 6kk ja tehnyt niillä ehkä 5 treeniä)
Hyvä! Siitä se lähtee. Niinkuin Kukka Laakso kirjoitti Tuomon kahvakuulalla kuntoon kirjassa että: Jos ostat niin nostat. Itse kanssa havahtunut siihen kuinka raskasta kuulilla treenaaminen on ja vähitellen on jäänyt muut välineet vähemmälle. Tänäänkin tein siinä soranlapioinnin lomassa kuulatreenin ja nyt iltavuorossa töissä huomaa että on tehnyt jotain.

Alun perin harrastin vain puntinnostoa. Pääsin tasolle, jossa olkapäät olivat niin jumissa ja eteenpäin kääntyneet. Että olkapääliikkeitä en pystynyt tekemään ollenkaan. Ei edes vipareita. Rinnalle jotain perhosliikkeitä ja kevyitä käsipainoja.

Sattui sitten fysioterapeutti vastaan, jolle valitin asiasta. Niin hän sanoi, että ei tuota tartte hyväksyä ja että ei ole ikäkysymyskään. Kehotti tekemään asialle jotain. Suositteli kahvakuulailua, nyrkkeilyä ja venyttelyä. Tein työtä käskettyä.

Nyt olen innostunut tästä kahvakuulailusta. Ensin huomasin, että herra Jumala, mähän työntelen 20 kg kahvakuulaa tuosta noin vain sarjana. Siis punnerran ylös. Niin eikö myös puntinnostossa onnistu?

Onnistuhan se. Nyt teen punneruksia olkapäille. Ja jopa vanha kunnon penkkipunnerrus tangolla on ohjelmassa. Ja olkapäät voivat hyvin.

Teen punttia kolme kertaa viikkoon ja kahvakuulaa kahdesti (ohjattu tunti). Puntilla teen vain perusliikkeitä 4-8 toistoilla. Kahvakuulailu saa hoitaa sitten "pumppailu"-puolen.

Pointti on se, että ilman kahvakuulaa en pystyisi nostamaan punttejakaan. Tukevat toinen toistaan lajina...

Mistä saa kuulat halvimmalla ja mikä olisi hyvä paino aloittelijalle? Onko nämä tehokkaat ja kätevät myös kotikäytössä niinkuin näitä ylistetään? Rahalle vastinetta?

Suositut

Back
Ylös Bottom