Kahvakuulaharjoittelu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ite tykkään modatusta program minimum tyylisestä treenistä, jossa yhtenä päivänä esim. 15min heilautuksia niin paljon kuin ehtii, välissä aina jonkin verran active recoveryä esim. paikalla hölkkäystä tms. ja toisena treenipäivänä sit aika, esim. 10min putkeen TGU kättä vaihtamalla joka toiston jälkeen.

Ite tykkään modatusta program minimum tyylisestä treenistä, jossa yhtenä päivänä esim. 15min heilautuksia niin paljon kuin ehtii, välissä aina jonkin verran active recoveryä esim. paikalla hölkkäystä tms. ja toisena treenipäivänä sit aika, esim. 10min putkeen TGU kättä vaihtamalla joka toiston jälkeen.

PM on hyvä ohjelma. Itse asiassa monet eivät tarvitsisi pitkään aikaan mitään muuta, jos tyytyisivät keskittymään siihen hetken verran.

Hyvä välipäivän jumppa on vuorotella etuheilautusten ja TGU:n kanssa. Esimerkiksi 10 etuheilautusta, TGU vasen, 10 etuheilautusta, TGU oikea jne.

Miten yhdistää kahavakuulailu punttitreeniin?

Alun perin bodailin vain punteilla. Joka toinen päivä tai sitten kolmea kertaa viikossa. Ensin otin tähän rinnalle kahvakuulailun kerta viikkoon. Nipin napin onnistui. Tuloksista innostuneena otin viikko-ohjelmaan vielä toisen kahvakuulatreenin (ohjatut tunnin pituiset sessiot).

Pyrstöni sanoo juuri tällä hetkellä, että tämä EI TOIMI. Takaosasto on niin pahasti hapoilla, että lattialle pudonneen kynän nostaminenkin oli hyvin tuskallinen projekti.

Mulla on tapana treenata jalat bodaus-tyylisesti joka kerta puntteja nostaessa. Vuorottelen etureisipäivää ja takareisipäivää. Ja nyt sattui lauantaille takareisipäivä salilla. Sunnuntaina, siis eilen, oli sitten kahvakuulatreeni. Ihan hyvä treeni ei siinä mitään. Mutta tänään olisi ohjelman mukaan etureisipäivä. Vähän hirvittää etukäteen, kun on vaikea kävelläkin...

En mitenkään pysty treenaamaan jalkoja punttireenillä 3 kertaa viikkoon yhdistettynä 2 kertaa kahvakuulaa.

Homma on siis selvä. Haluan kuitenkin pitää nämä kahvakuulatreenit ohjelmassa. Nyt sitten kysymys kuuluu, että kuinka monta kertaa kannattaa reenata jalat kuntosalilla per viikko?

Jostain syystä etureidet tuntuu palautuvan verrattain nopeasti näinkin. Takaosasto tahtoo jäädä jumimaan pidemmäksi aikaa...

Olisiko järkevää jättää takareisitreeni kokonaan pois ohjelmasta ja ajatella, että saavat tarpeeksi treeniä kahvakuulailusta? Ja treenata vain joka toinen salipäivä etureisiä?

Jotain kevennystä tarttis tehdä...

- - - Updated - - -

Alun perin bodailin vain punteilla. Joka toinen päivä tai sitten kolmea kertaa viikossa. Ensin otin tähän rinnalle kahvakuulailun kerta viikkoon. Nipin napin onnistui. Tuloksista innostuneena otin viikko-ohjelmaan vielä toisen kahvakuulatreenin (ohjatut tunnin pituiset sessiot).

Pyrstöni sanoo juuri tällä hetkellä, että tämä EI TOIMI. Takaosasto on niin pahasti hapoilla, että lattialle pudonneen kynän nostaminenkin oli hyvin tuskallinen projekti.

Mulla on tapana treenata jalat bodaus-tyylisesti joka kerta puntteja nostaessa. Vuorottelen etureisipäivää ja takareisipäivää. Ja nyt sattui lauantaille takareisipäivä salilla. Sunnuntaina, siis eilen, oli sitten kahvakuulatreeni. Ihan hyvä treeni ei siinä mitään. Mutta tänään olisi ohjelman mukaan etureisipäivä. Vähän hirvittää etukäteen, kun on vaikea kävelläkin...

En mitenkään pysty treenaamaan jalkoja punttireenillä 3 kertaa viikkoon yhdistettynä 2 kertaa kahvakuulaa.

Homma on siis selvä. Haluan kuitenkin pitää nämä kahvakuulatreenit ohjelmassa. Nyt sitten kysymys kuuluu, että kuinka monta kertaa kannattaa reenata jalat kuntosalilla per viikko?

Jostain syystä etureidet tuntuu palautuvan verrattain nopeasti näinkin. Takaosasto tahtoo jäädä jumimaan pidemmäksi aikaa...

Olisiko järkevää jättää takareisitreeni kokonaan pois ohjelmasta ja ajatella, että saavat tarpeeksi treeniä kahvakuulailusta? Ja treenata vain joka toinen salipäivä etureisiä?

Jotain kevennystä tarttis tehdä...

Maastavedot ja kahvakuulailu eivät mahdu samaan ohjelmaan...

Suomennettuna tarkoittaa, että mun tarttis varmaan heivata maastavedot pois ohjelmasta. Viisi piiiitkää sarjaa maastavetoa pyramidina takareisipäivänä ei sujuvasti taida yhdistyä kahvakuulailuun...

Mutta maastaveto on pääliikkeitä.

""Jos haluat hyvän "smokerin" treenin loppuun, niin seuraavaa voi kokeilla.

10 etuheilautustua
10 maljakyykkyä
9 etuheilautusta
9 maljakyykkyä

""
Tuli kokeiltua tämä Jukaa_M:n postaama rykäsy ja huhhuh että otti henkeen :D Ongelmaksi muodostui otteen pitävyys puolenvälin jälkeen kun sikamainen hikoilu meinas luistuttaa otetta reippaasti. Mutta tosissaan sai kyllä vääntää ja kyllähän se hieman tuolta korvienkin välistä voimanponnistuksia vaati, ettei laskenut kuulaa maahaan välissä :D

Suomennettuna tarkoittaa, että mun tarttis varmaan heivata maastavedot pois ohjelmasta. Viisi piiiitkää sarjaa maastavetoa pyramidina takareisipäivänä ei sujuvasti taida yhdistyä kahvakuulailuun...

Kyllä se kroppa siihen tottuu, keväällä kyykkäsin kolmesti viikossa, mavea vedin kahdesti viikossa ja kuulailin pari kertaa viikossa. Kaikki tämä siis lajitreenien päälle. Lisää rasitusta pikkuhiljaa ja anna kropalle aikaa sopeutua lisäytyneeseen rasitukseen, sekä anna sille mahdollisuus siihen riittävällä levolla ja hyvällä ravinnolla.

Tuli eilen kokeiltua kaiken muun ohessa tuota kuulan vientiä jalkojen seassa kahdeksikkoa. Alko etureisissä poltteleen kun teki 5x20 toistoo. Voisiko joku avata tuota halo (pään ympäri) liikettä hieman, kun haluaisin saada lisää liikeitä tuonne hartian seudulle ja yleensä keskikroppaa vahvistavaa.

Tempaus- tekniikka aukes myös aika hyvin ja nyt saan meneen melko napakasti 6x10 tempausta 16 kg:n kuulalla, joten varmaankin jossain vaiheessa olis isompi kuula. Minkä kokoista kannattaisi miettiä, jolla pystysi tekemään ilman että hajoo paikat?

Tuli eilen kokeiltua kaiken muun ohessa tuota kuulan vientiä jalkojen seassa kahdeksikkoa. Alko etureisissä poltteleen kun teki 5x20 toistoo. Voisiko joku avata tuota halo (pään ympäri) liikettä hieman, kun haluaisin saada lisää liikeitä tuonne hartian seudulle ja yleensä keskikroppaa vahvistavaa.

Tempaus- tekniikka aukes myös aika hyvin ja nyt saan meneen melko napakasti 6x10 tempausta 16 kg:n kuulalla, joten varmaankin jossain vaiheessa olis isompi kuula. Minkä kokoista kannattaisi miettiä, jolla pystysi tekemään ilman että hajoo paikat?

Voit kokeilla tätä kanssa:
1 min around the world (eli pyörität siinä vyötäröllä..), 1 min kaheksikkoa siellä jalkojen seassa, 1 min tempausta vuorokäsin, 1 min gobblet kyykkyä, kuulaksi 24min, mutta mielellään 32kg ja et laske sitä käsistä missään vaiheessa. 2 min tauko ja kaksi kierrosta päälle, sopii hyvin puntin päälle.

24kg tulee aika nopeasti pieneksi eli jos se ostat niin sitten aika pian saat hankkia 32 kanssa... Huomasin ite ainakin tuossa 10000 heilautuksen aikana.

Jotenkin tuntuu hurjalta tommonen painon tuplaaminen 16kg --> 32 kg enkä usko, että tekniikka pysyisi kasassa liian ison painon kanssa. Toki on joitakin liikkeittä joissa toi 24kg olisi varmaan turhan keponen, joten johtopäätöksenä täytyy kaiketi syssymmällä tilata 24 ja 32 kg:n kuulat :D

Mulla on kuulailusta kokemusta noin 6kk joista ensimmäiset 3kk tuhlasin monien liikkeiden tekemiseen. Ajan tuhlausta sanon mä. Nyt olen muutaman kuukauden tehnyt vain etuheilautusta ja TGU 24kg kuulalla sekä leuanvetoa. Voimatasot ovat parantuneet ja rasvaa palanut kiitettävästi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Tuo 16 kiloinen käy tempaukseen pieneksi kun saa yhdellä kädenvaihdolla +150 toistoa. Tuo 6x10 on hätäisesti lämmittelyä kunnon reeniin.

Tuntuu monet nykyään tekevän TGU ja peukut siitä, koittakaa tehdä sitä myös levytangolla ja esim. 40-50kg tankoon ja yhellä kädellä tempaus ylös ja sitten pukeltamaan ...Taivaallista...

Mikä on prioriteetti tällä hetkellä? Maastavedon kehittäminen vai kuulilla tehdyt ballistiset liikkeet kuten etuheilautukset ja tempaukset? Yhden treenikerran aikana, jossa tehdään maastavetoja voi tehdä 30-40 etuheilautusta. Mahdollisimman teräviä 10 toiston sarjoja. Tällä saa terävyyttä lantion ojennukseen ilman, että itse harjoitusvaikutus sekoaa liiaksi.

Jos jahtaat kahta jänistä, niin monta saat kiinni?

Voisiko joku avata tuota halo (pään ympäri) liikettä hieman, kun haluaisin saada lisää liikeitä tuonne hartian seudulle ja yleensä keskikroppaa vahvistavaa.

Pidä kuulaa väärinpäin edessäsi ja vie se laajalla kaarella pään ympäri. Vaihda suuntaa jokaisen toiston jälkeen. Liikettä ei saa tapahtua missään muualla kuin olkapäissä ja käsissä. Hula-hula-vanne liikettä pitää siis välttää. Tarkoituksena on vahvistaa keskivartaloa ja saada samalla olkapäitä auki.

http://www.youtube.com/watch?v=hhPKoas303A

24kg on yli 60kg miehillä standardi tempauksessa. Jos tekniikka alkaa olemaan (aikuisten oikeesti) hanskassa, niin se on hyvä koko. RKC:n tempaustesti on 100 tempausta 5min aikana 24kg kuulalla. Ei mikään uroteko, mutta vaatii useimmilla hieman suunnitelmallista harjoittelua alle. Älä vain ala tekemään 32kg kuulalla tempauksia yms. heti 16kg jälkeen. Olkapäät on ihmeissään - huonolla tavalla. Paras vaihtoehto onkin hommata juuri muutama eri kokoinen kuula, eli 24kg, 32kg jne. Sitten kun homma vie täysin mennessään, niin täytyykin olla kaikki koot jo pareittain. :D

Tuntuu monet nykyään tekevän TGU ja peukut siitä, koittakaa tehdä sitä myös levytangolla ja esim. 40-50kg tankoon ja yhellä kädellä tempaus ylös ja sitten pukeltamaan ...Taivaallista...

Ittellä turkkilainen yks lempiliikkeistä. Se on siitä kiva liike että sitä voi tehdä periaatteessa millä vaan välineellä mistä saa otteen. Itse teen aina turkkilaisen niin että aloitan liikkeen maaten ja siitä ylös ja takas maaten. Eli joittenkin mielestä takaperin järjestyksessä. Tällä tavoin olen myös kokenut liikkeen turvallisemmaksi esim. levytangolla tehdessä. Ei tartte tempoilla sitä tankoo pään päälle.

Nyt pitää vaatia videota äijästä joka tekee TGU:n levytangolla 50 kilolla.

No sitte sulle tulee videoita kasapäin.. ei ollenkaan niin hankalaa mitä luulis. Hiukan joutuu puristamaan sitä tankoa että pysyy tasapainossa. Mulla ei kyllä videota omasta enkä kamalasti muutenkaan ole ajatellut omaa naamaa tänne postata. Pitää vaan luottaa...60kg itellä tavoitteena. Voi kyllä kotvan vielä olla siihen matkaa, mutta olen näitä toisaalta jo muutaman vuoden jo väännellyt.

- - - Updated - - -

Ittellä turkkilainen yks lempiliikkeistä. Se on siitä kiva liike että sitä voi tehdä periaatteessa millä vaan välineellä mistä saa otteen. Itse teen aina turkkilaisen niin että aloitan liikkeen maaten ja siitä ylös ja takas maaten. Eli joittenkin mielestä takaperin järjestyksessä. Tällä tavoin olen myös kokenut liikkeen turvallisemmaksi esim. levytangolla tehdessä. Ei tartte tempoilla sitä tankoo pään päälle.

Ite tykkään siitä yhden käden tempauksesta millä vedän tangon ylös ja sitten alas... toisaalta tässä päässä ei paljoa pilalle mene jos se otsikkoon putoaa. Mutta omasta mielestä yksi mahtiliikkeistä ja teen kanssa kuulalla, tangolla, kässäreillä.

Miten ohjelma kannattaisi rakentaa jos pääpaino on etuheilautuksessa ja TGU? Jokin työntävä liike täytyisi saada viikkoon sovitettua. Nyt olen Program Minimumia tahkonut+leuanvetoa treenin lopuksi jos virtaa ja intoa on riittänyt.

Suositut

Back
Ylös Bottom