Kahvakuulaharjoittelu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
On noi isommat kuulat kyllä siltikin melko hintavia... Ei paljoo työharjoittelun nollatuloilla ostella 22 kilosia vaikka mieli tällä hetkellä tekisi :(

Alennukset tuntuu hyviltä, mutta eikös Gorillan kuulia saa samaan hintaan ilman alennuksia, compactfitin hinnat vaikuttas olevan aika yläkanttiin ennen alennuksia.

Alennukset tuntuu hyviltä, mutta eikös Gorillan kuulia saa samaan hintaan ilman alennuksia, compactfitin hinnat vaikuttas olevan aika yläkanttiin ennen alennuksia.

Katselin kuulia tuolta gorillasports.fi sivuilta ja ainakin nuo valurautaset kuulat oli melkein 50% halvempia. Mitäs eroa laadullisesti tommosessa valurautasessa ja pro-sarjan vinyylisessä kuulassa on?

Pro-sarjan kuulissa on tuollainen vinyylipinta eli hieman mukavempi käsitellä mitä normaali valurautainen. Omasta mielestä tuollanen vinyylipintanen on helkkarin hyvä.
Löytyykö jostain Suomesta vielä gorillasportia halvemmalla ?

No perse, tuli nyt toi russiani tilattua. Toivottavasti ei oo huono, kahvakuulafoorumin puolella niitä oli ainakin kehuttu. Tuolla Spartanilla oli kans pieni kesäkampanja käynnissä et sai hiukan hintaa alas, mutta postit sen sit kompensois omalle tasolleen.

E: Niinkuin henki aiemmin sanoinkin, jos menee mainostamisen puolelle, modet voi poistaa.

No perse, tuli nyt toi russiani tilattua. Toivottavasti ei oo huono, kahvakuulafoorumin puolella niitä oli ainakin kehuttu. Tuolla Spartanilla oli kans pieni kesäkampanja käynnissä et sai hiukan hintaa alas, mutta postit sen sit kompensois omalle tasolleen.

E: Niinkuin henki aiemmin sanoinkin, jos menee mainostamisen puolelle, modet voi poistaa.

Nuo russianit varmaan on parhaita kuulia ainakin sen suuntasia juttuja oon lueskellut, ne on tietääkseni tuollaisia kisamallisia ja kaikki kuulat sarjan
sisällä on samanlaisia, mutta paino vain muuttuu. Luulisin että helvetin hyviä hankintoja vaikkei sieltä halvimmasta päästä olekkaan.

Tuntee ittensä tyhmäks, kun ajattelee että nuo kuulat on kalliita, mutta sitten taas baariin taikka autoon humpsahtaa satasia taikka tonneja tuosta vaan.

Kiuru: Pyydä naapuri mukaan treenailemaan ilman muuta! Aloitelkaa treeni hyvällä verryttelyllä ja sitten kokeilemaan vartalon kierrätystä kahvakuulalla ja etuheilautusta.

Palataan etuheilautuksen tekniikkaan vielä videon muodossa:

En oo expertti, mutta mitä oon katellu netistä näitä opetusvideoita niin tää tyyli on kyllä niistä varmaan yksi huonoimmista.

Itse pidän huomattavasti parempana vaikkapa tätä Cotterin versiota missä kädet pysyy suorana ja keho tekee tuollasen
tyylikkään heiluriliikkeen. Periaatteessa yksinkertasen näkönen, mutta kyllä tuossa treenaamista riittää varmasti.

Swingi alkaa 2:30 kohdalla.
[video=youtube_share;TAYZ9gKZaI0]http://youtu.be/TAYZ9gKZaI0[/video]

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tekeekö 8kg kuulalla mitään? :D Itellä löytyy sellanen eikä oo nyt varaa ostaa isompaa, vaparitreeneis ollaan jumppailtu 16kg kuulalla ja sillä jaksaa ihan hyvin, voisi ehkä olla painavampikin. Mutta himasta siis löytyy tollanen 8kg kuula niin kuin pitkää sarjaa sillä pitäis tehä et vaikuttais edes jotain ja kuinka monta kertaa viikossa?

Tekeekö 8kg kuulalla mitään? :D Itellä löytyy sellanen eikä oo nyt varaa ostaa isompaa, vaparitreeneis ollaan jumppailtu 16kg kuulalla ja sillä jaksaa ihan hyvin, voisi ehkä olla painavampikin. Mutta himasta siis löytyy tollanen 8kg kuula niin kuin pitkää sarjaa sillä pitäis tehä et vaikuttais edes jotain ja kuinka monta kertaa viikossa?

Toki. Laita avaimenperäksi! :D

Njoo mutta kokeile tehdä vaikka bent pressiä, tuulimyllyjä ja vaikka pitempää sarjaa turkish get uppeja. Miuten tuo 8kg on lähes kaikille miehille ja monille naisille auttamattoman pieni, ainakaan mihinkään perusliikkeisii (rive, heilautus, tempaus, hi-pull, työntö..)

En oo expertti, mutta mitä oon katellu netistä näitä opetusvideoita niin tää tyyli on kyllä niistä varmaan yksi huonoimmista.

Itse pidän huomattavasti parempana vaikkapa tätä Cotterin versiota missä kädet pysyy suorana ja keho tekee tuollasen
tyylikkään heiluriliikkeen. Periaatteessa yksinkertasen näkönen, mutta kyllä tuossa treenaamista riittää varmasti.
...
Liikkeissähän on huomattava ero. Sen minkä on käytännössä nähnyt, niin kun käsiä pidetään suorassa, kuten Cotterin opastamana, lähes poikkeuksetta kaikilla menee paino eteen = kantapäät nousee. Ja kun paino lisääntyy, niin alkaa tulla korjausaskelia eteenpäin jne. Kyynerpäiden ollessa koukussa, kuten kotimaisessa videossa, paino pysyy paremmin jalkojen päällä. Ja lisäksi tuo koukistettu malli todella auttaa hahmottamaan sen käsien rentouden, jolloin liike lähtee lantiosta kuin Keinosen Pertillä. Monille se swingi näyttää olevan sumo deadlift - high pull -tyyppinen.

Ja lisäksi tuo Cotterin heiluri vaatii enemmän liikkuvuutta, etenkin takareisistä, mikä aiheuttanee monille kipeän selän, jos noin alkaa repiin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Liikkeissähän on huomattava ero. Sen minkä on käytännössä nähnyt, niin kun käsiä pidetään suorassa, kuten Cotterin opastamana, lähes poikkeuksetta kaikilla menee paino eteen = kantapäät nousee. Ja kun paino lisääntyy, niin alkaa tulla korjausaskelia eteenpäin jne. Kyynerpäiden ollessa koukussa, kuten kotimaisessa videossa, paino pysyy paremmin jalkojen päällä. Ja lisäksi tuo koukistettu malli todella auttaa hahmottamaan sen käsien rentouden, jolloin liike lähtee lantiosta kuin Keinosen Pertillä. Monille se swingi näyttää olevan sumo deadlift - high pull -tyyppinen.

Ja lisäksi tuo Cotterin heiluri vaatii enemmän liikkuvuutta, etenkin takareisistä, mikä aiheuttanee monille kipeän selän, jos noin alkaa repiin.

Tuntuu että gurusta riippuen, jokainen opettaa swingin eritavalla. Jokaisen pitää sitten itse miettiä mikä sopii parhaiten omiin tavoitteisiin ja liikkuvuuten sopivaksi. Itsellä kädet tuppasi väsähtämään kun tein swingin kädet suorana. Lantion liike oli tällöin liian voimakas ja kuula työntyi liikaa eteen ja sitä piti puristaa enemmän. Kukka Laakson käsittelyn jälkeen aloin harjoittelemaan swingiä käsi/kädet koukussa ja jaloilla ponnistamalla. Varsinkin tempaukseen ja rinnallevetoon löytyi tällä tavoin ihan erilainen rentous ja taloudellisuus. Liike on mielestäni näin tehtynä huomattavasti pehmeämpi selälle ja olkapäille ja ainakin itse pystyn tekemään sitä raskaillakin kuulilla rennon ja helpon näköisesti, vaikka se ei sitä olekaan.

Liikkeissähän on huomattava ero. Sen minkä on käytännössä nähnyt, niin kun käsiä pidetään suorassa, kuten Cotterin opastamana, lähes poikkeuksetta kaikilla menee paino eteen = kantapäät nousee.

Kun käsiä pidetään suorana ja paino menee eteen niin osittain juuri sen takia myös pienemmät tukilihakset tekee töitä koska joudut pitämään itsesi tasapainossa.

Tuo Cotterin tekeminen on kaikkea muuta kuin repimistä! Edelleen tuo kahvakuulmiehen opetusvideo on kökkö siitä ei pääse mihinkään, swingiä tuo ei ole nähnytkään.

Kun käsiä pidetään suorana ja paino menee eteen niin osittain juuri sen takia myös pienemmät tukilihakset tekee töitä koska joudut pitämään itsesi tasapainossa.

Tuo Cotterin tekeminen on kaikkea muuta kuin repimistä! Edelleen tuo kahvakuulmiehen opetusvideo on kökkö siitä ei pääse mihinkään, swingiä tuo ei ole nähnytkään.

Oon kyllä erimieltä että toi Kahvakuulamiehen video olisi kökkö. Se ei ehkä ole paras video sellaiselle joka on jo nostanut kuulaa tai urheillut enemmän, mutta kuntoilijalle joka ostaa kuulan ja aloittaa harjoittelun kotona, se on mielestäni loistava video. Opetan itse heilautuksen täysin samalla tavalla uusille asiakkaille. Meidän asiakkaat ovat pääasiassa keski-ikäisiä naisia jotka eivät ole juurikaan liikkuneet ja kehonhallinnasta ei ole tietoakaan kun aloittavat meillä. Kun toi tapa menee rennosti, siitä on sitten helppo lähteä hiomaan tekniikkaa.

Kahvakuulamies tekee mielestäni loistavaa työtä kuntoilijoiden parissa ympäri Suomea ja innostaa ihmisiä liikkumaan kuulan kanssa. Oon itse ollut hänen koulutuksessaan ja tietoa kuulaharjoittelusta löytyy kyllä huomattavasti enemmän kuin tämä yksi video näyttää. Ja hänen tapansa toimii todella hyvin kun lähdetään opettamaan uusia ihmisiä kuulailun pariin.

Kahvakuulamies tekee mielestäni loistavaa työtä kuntoilijoiden parissa ympäri Suomea ja innostaa ihmisiä liikkumaan kuulan kanssa. Oon itse ollut hänen koulutuksessaan ja tietoa kuulaharjoittelusta löytyy kyllä huomattavasti enemmän kuin tämä yksi video näyttää. Ja hänen tapansa toimii todella hyvin kun lähdetään opettamaan uusia ihmisiä kuulailun pariin.

Toki ihmiset opettaa eri tavalla, mutta mielestäni se että opettaa vasta alkajia ei ole mikään syy tuollaiseen liikkeeseen vaan päinvastoin aloittelijalle
pitäisi opettaa kunnolliset liikkeet alusta alkaen eikä mitään cheattia. Jokainen toki tyylillään ja ne jotka jotain ymmärtää niin hakee tietoa ja testaa
eri variaatioita. Uskalla väittää että aika harva tunnustettu kuulailija käyttää swinginään tuota opetusvideon tekniikkaa.

Ei tässä mitään henkilökohtaista ole kuulamiestä kohtaan, mutta omasta mielestä tuossa swingin tekniikassa olis reippaasti kohentamisen varaa
taikka sitten voisi vanhat videot päivittää.

Samalta mieheltä esimerkiksi tuo tempaus video on oikein hyvä.

[video=youtube_share;7u9wEBmp0UM]http://youtu.be/7u9wEBmp0UM[/video]

Toki ihmiset opettaa eri tavalla, mutta mielestäni se että opettaa vasta alkajia ei ole mikään syy tuollaiseen liikkeeseen vaan päinvastoin aloittelijalle
pitäisi opettaa kunnolliset liikkeet alusta alkaen eikä mitään cheattia. Jokainen toki tyylillään ja ne jotka jotain ymmärtää niin hakee tietoa ja testaa
eri variaatioita. Uskalla väittää että aika harva tunnustettu kuulailija käyttää swinginään tuota opetusvideon tekniikkaa.

Ei tässä mitään henkilökohtaista ole kuulamiestä kohtaan, mutta omasta mielestä tuossa swingin tekniikassa olis reippaasti kohentamisen varaa

Vasta-alkajilla ei useinkaan oo pienintäkään käsitystä mitä omassa vartalossa tapahtuu liikkeen aikana. Silloin on lähdettävä liikkeelle siitä että laitetaan kuulaa heilumaan vartalon painon siirroilla. Ja siitä on todella hyvä jatkaa tuolla Kahvakuulamiehen tavalla. Jos lähtee antamaan ensimmäisillä kerroilla liikaa ohjeita, suurin osa niistä unohtuu. Toi ei varmasti ole paras tapa tehdä heilautusta, mutta se on turvallinen tapa aloittaa ja sillä saa kuntoilija tehtyä hyvän treenin.

Näistä Suomen guruista kaikki opettaa kuulailun perusliikkeet eritavalla. Toiset painottaa enemmän lantiota, toiset jalkoja, joku sanoo että käden tulee olla suorana kun taas toinen maailmanmestari opettaa tekemään käsi todella koukussa. Myös maailman huippujen tekniikoissa on isoja eroja jotka ovat hioutuneet heille sopiviksi. Näillä pienillä jutuilla voi olla isomerkitys kun halutaan parantaa tempaus tulosta, mutta kuntoilijalle suurin merkitys on sillä onko se turvallista ja hauskaa. Ja kun kuntoilija käy säännöllisesti kuulatunneilla, niin kummasti heilurin tekniikkakin muuttuu muistuttamaan enemmän tuota Cotterin tapaa. Itse lähden liikkeelle aina tuosta kahvakuulamiehen tavasta kun tunneilla on uusia ihmisiä, mutta kun homma on käynnissä näytän miten itse teen liikkeen ja ohjaan asiakkaita henkilökohtaisesti kohti parempaa tekniikkaa. Ja väittäsin että myös Kahvakuulamies tekee niin ryhmille ja asiakkaille joita ohjaa.

Samalta mieheltä esimerkiksi tuo tempaus video on oikein hyvä.

[video=youtube_share;7u9wEBmp0UM]http://youtu.be/7u9wEBmp0UM[/video]

Öh... Tossa on sama tekniikka kuin heilurissa eli käsi koukussa ja kuula läheltä kroppaa.

Öh... Tossa on sama tekniikka kuin heilurissa eli käsi koukussa ja kuula läheltä kroppaa.

Öö, kaksi eri liikettä senkin uuno. Et kai kuvittele että tempasu tehdään etukautta suorin käsin, jotain järkee näihin kommentteihin.
Jos ei tiedä niin parempi olla hiljaa kuin huudella typeryyksiä.

Öö, kaksi eri liikettä senkin uuno. Et kai kuvittele että tempasu tehdään etukautta suorin käsin, jotain järkee näihin kommentteihin.
Jos ei tiedä niin parempi olla hiljaa kuin huudella typeryyksiä.

Olet tyypillinen esimerkki epäkohteliaasta keskustelijasta. Netissä voi näppikseltä heitellä mitä tahansa mitä tosielämässä ei voi tehdä. Tod.näk olen kuulan kanssa sinua kokeneempi vaikka sillä ei tässä mitään väliä olekaan. Sulla itselläsikään vaan ei ymmärtys kovin monipuolinen asiasta tuntunut olevan :D Ihan vaan tiedoksesi. Heilautus on tempauksen apuliike joten liikeradan saattaa olla ihan hyvä olla lähellä toisiaan.

Tästä saa ja pitääkin olla eri mieltä airwalk, mutta itse olen sitä mieltä että heilautus on pitkälti sama liike tempauksen kanssa liikkeen puoliväliin saakka. Tämä tietysti yhdellä käden tehtynä. Kahden käden heilautus onkin lähinnä aloittelijoiden ja peruskuntoilijoiden liikevalikoimaan kuuluva perusliike.

Suositut

Back
Ylös Bottom