Kahvakuulaharjoittelu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
massalaa: opettele joku liike suhteellisen hyvin, kuten vaikka tuo etuheilautus ja mittaa sillä, joko aikaa tai toistoja. Se on raskas selälle, mutta jos aloitat harjoittelun pienissä erissä saat silläkin mitattua kuntoa. Lopeta kuitenkin jos kipua tuntuu ja muista opetella liikettä tarpeeksi ennen mittailuja, koska repimällä saat itsesi rikki.

Suosittelisin kuitenkin mikäli vaan haluat, kokeilemaan liikkeitä joita on käytetty kunnon mittareina kahvakuulilla pitkään ja yleisesti.

Perinteisiä kahvakuulilla kuntoa mittaavia liikkeitä ovat tempaus, työntö ja rinnallevedon ja työnnön yhdistelmä. Näistä saat hyviä referenssejä vertaamalla omaa tasoasi esim. kilpailujen tuloksiin ja muiden harrastajien tuloksiin. Myös oman kunnon kehityksen seuranta helpottuu, kun on tarkemmin rajatut liikkeet ja niihin liittyvät rajat. Heilurissa kun korkeus voi vaihdella jne. Mutta ei siinä kyllä silläkin voi mittailla.

Lisää tietoa perinteisistä nostoista löydät kahvakuula.fi sivustolta ja googlella sanoilla girevoy sport. :) Mutta toki kuten sanottu, mikä tahansa liike mitä pystyt suorittamaan yhtäjaksoisesti ja turvallisesti on ihan ok kunnon mittari. Erilaiset koordinaatiota hurjasti vaativat liikkeet, eivät ehkä kuitenkaan ole se helpoin tapa mitata kuntoa. Ihmo.

Millasias reenejä jengi on kuulilla vedelly lähiaikoina? itte vetäsin tänää nopeen pikku reenin: lämmittelyks x hyppyjä ja hiihtoliikettä kunnes tuli lämmin.. sitten 12kg heilautuksia ja tempauksia 5x käsi n. 3-4 sarjaa per liike.. sitten 4x5 yhden käden heilautuksia 20/24kg räjähtävästi.. 5 min TGU 2toistoa per käsi ja vaihto.. 12kg 1 käden heilautuksia 1min per käsi 2 sarjaa.. sarjojen välissä minuutin tauko.. hiki tuli :)

Millasias reenejä jengi on kuulilla vedelly lähiaikoina? itte vetäsin tänää nopeen pikku reenin: lämmittelyks x hyppyjä ja hiihtoliikettä kunnes tuli lämmin.. sitten 12kg heilautuksia ja tempauksia 5x käsi n. 3-4 sarjaa per liike.. sitten 4x5 yhden käden heilautuksia 20/24kg räjähtävästi.. 5 min TGU 2toistoa per käsi ja vaihto.. 12kg 1 käden heilautuksia 1min per käsi 2 sarjaa.. sarjojen välissä minuutin tauko.. hiki tuli :)

Eilen tein 5x5 tuplakuulatempausta ja painoliivi "deck squattia" eli normi hypähdystä momentilla. Treenin lopuksi 5x10 etuheilautussarjaa 15sek tauoilla.

Ite vetelin eilen vuorotellen etukyykkyä ja etuheilautusta 2 x 24kg kuulilla. Pari kuukautta on ollut taukoa reeneistä taudin takia, niin täytyy aloittaa kevyesti. Tavoitteena olis kuukauden parin sisään heilautella taas jotain 2 x 40kg. Saas nähdä miten käy. Teen siis kyl ihan lyhyttä sarjaa noilla painoilla.

Pystypunnerrukset kuulilla on kyl mun lemppareita. Se vaan tuntuu jotenkin paljon paremmalta kuin kässäreillä tai tangolla.

tyhmä kysymys vaikka olen itsekin kokeillut kahvakuulaa mutta auttaako toi harjoittelu niin hyvin kuin levytankoharjoittelu tiettyihin lajeihin. kuntoahan se kyllä kasvattaa ja varmaan otevoimaa paremmin kun levytanko. mutta ihmetyttää kun kaikki pääliikkeet (lähes?) perustuu jaloilla tehtävään niiaukseen.

tyhmä kysymys vaikka olen itsekin kokeillut kahvakuulaa mutta auttaako toi harjoittelu niin hyvin kuin levytankoharjoittelu tiettyihin lajeihin. kuntoahan se kyllä kasvattaa ja varmaan otevoimaa paremmin kun levytanko. mutta ihmetyttää kun kaikki pääliikkeet (lähes?) perustuu jaloilla tehtävään niiaukseen.

Varmaan kannattaa kysyä mitä ominaisuutta haluat kehittää se määrittää sitten välinettä ja tapaa. Levytanko on paras voimanhankintaan, kuulat taas voimakestävyyden kehittämiseen.

Onko porukalla kokemuksia vuoripexin kahvakuulista?
Harkitsen pyöreäkahvaisen kahvakuulan ostoa.

Mun 48 on vuoripexiltä, ja loistava on.

Oikeastaan on ihan 100% sama ostatko budgetsportista, halpapalpasta, Sergei Kissanussivitsilta vai naapurin jonnelta. En keksi äkkiä mitään niin urpoa että saisit kuulan ku kuulan hajotettua, ja jos paino on sama (+-1kg) ni go for it. En ite tilais joltain "ässämaahantuojalta" sen verukkeella että ne on "aitoja oikeita laadukkaita" teräspalloja joissa on kahva.

EDIT: Inb4 "mutta muovikuulat."

Onko porukalla kokemuksia vuoripexin kahvakuulista?
Harkitsen pyöreäkahvaisen kahvakuulan ostoa.

Noista pyöreäkahvaisista kuulista ei ole kokemusta, mutta mulla on tossa kolmiokahvaisina versioina 12, 2X16, 24 ja 32kg, kaikki siis Vuoripexiltä ostettu. Ne on ainakin hyviä ja suosittelen lämpimästi.

Mites muuten teillä, pyöreä- vai kolmiokahva? Pyöreellä kahvalla varustetut taitaa olla suositummassa asemassa, tai ainakin olen näin ymmärtänyt.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Noista pyöreäkahvaisista kuulista ei ole kokemusta, mutta mulla on tossa kolmiokahvaisina versioina 12, 2X16, 24 ja 32kg, kaikki siis Vuoripexiltä ostettu. Ne on ainakin hyviä ja suosittelen lämpimästi.

Mites muuten teillä, pyöreä- vai kolmiokahva? Pyöreellä kahvalla varustetut taitaa olla suositummassa asemassa, tai ainakin olen näin ymmärtänyt.

Kolmiokahva on kiva kun sattuu että teet yhen tempauksen väärin, grippi luiskahtaa, otatki kiinni kahvan sivusta, kuulan painopiste heittää ja repasee sulta ranteen/olkapään paskaksi. Ei ole käyny, mutta sillon 8v sitten kun ekaa kertaa paisko kuulia oli melko läheltäpiti tilanne 24kg kans kun sattu just noin.

Eli pyöreä kahva hakkaa kulmion. Tekis mieli ihan himona tilata tommonen paksukahvanen kuula :o

Kolmiokahva on kiva kun sattuu että teet yhen tempauksen väärin, grippi luiskahtaa, otatki kiinni kahvan sivusta, kuulan painopiste heittää ja repasee sulta ranteen/olkapään paskaksi. Ei ole käyny, mutta sillon 8v sitten kun ekaa kertaa paisko kuulia oli melko läheltäpiti tilanne 24kg kans kun sattu just noin.

Eli pyöreä kahva hakkaa kulmion. Tekis mieli ihan himona tilata tommonen paksukahvanen kuula :o

Tämä toki mahdollista leveemmän otealan takia. Itelle ei vaan oikeen noi pyöreekahvaset istu käteen niin sitten millään. Johtunee sitä, että aloitin kuulailun heti kolmiokahvasilla.

Tänään tein ekan varsinaisen kahvakuulatreenin, etuheilautus 60 sek + lankkupito (vaimikäsennimionkaan) 30 sek x 10. Kuulan paino 16 kg. Täytyy kyllä sanoa että tehokasta touhuahan toi on ainaki alottelijalle, rehellisyyden nimissä pidin pari noin minuutin taukoa. Happi tosissaan loppus kesken. Onko tekniikkani tosiaan noin päin persettä, kun tuntuu että alaselkä ja pakarat ovat aivan pumpissa jo kolmannen setin jälkeen?

Teettekö te yleensä kahvakuularundin läpi esim. 2 x viikossa vai onko eri ohjelmat eri päiville? Mun pitäisi alkaa taas tehdä lihaskuntoa aktiivisemmin, kun treenaan nyt liikaa kestävyyttä. Olisiko tällainen ohjelma ok kaksi kertaa viikossa tehtäväksi?

http://tnation.t-nation.com/free_on...dybuilding_strength/killer_kettlebell_routine

Vai olisiko parempi ohjelmia? Tavoite olisi tehdä intensiivinen treeni. Tavoitteena mulla on lihaskunnon parantaminen, kiinteytyminen ja energiankulutuksen tehostaminen.

Mulla on kuulan kans sujunu oikeen hyvin, jos ei lasketa sitä että kuula on ihan naurettavan kevyt. Älkää laittako ikinä ketään muuta ostamaan kuulaa, pyysin ainakin 10kg niin sainkin sitten 3kg minikuulan. Uuden kuulan osto on edessä ja suunnitelmissa ainakin 12kg. Kun ton 3kg kanssa ei saa tuntumaa ellei tee pitkiä sarjoja.

Aattelin että tuon 3kg kuulan annan eräälle tutulle, joka siitä tykkäs. Mutta mitä liikkeitä sille vois suositella, kun se on reilusti ylipainoinen ja kunto sillä on aivan onneton?

Mulla on kuulan kans sujunu oikeen hyvin, jos ei lasketa sitä että kuula on ihan naurettavan kevyt. Älkää laittako ikinä ketään muuta ostamaan kuulaa, pyysin ainakin 10kg niin sainkin sitten 3kg minikuulan. Uuden kuulan osto on edessä ja suunnitelmissa ainakin 12kg. Kun ton 3kg kanssa ei saa tuntumaa ellei tee pitkiä sarjoja.

Aattelin että tuon 3kg kuulan annan eräälle tutulle, joka siitä tykkäs. Mutta mitä liikkeitä sille vois suositella, kun se on reilusti ylipainoinen ja kunto sillä on aivan onneton?

Lol eihän 3kg riitä lapsellekaan. Liian vähän teinitytön forkkutreeniin. Ylipainoinen frendisi menköön lenkille ja lihaksia voi rankaista ihan omalla kropalla, 3kg kuula IMO on täyttä turhuutta. Itse hankkisin jonkun 24kg kuulan itselleni, mutta eipä ole rahaa :P

Mun 48 on vuoripexiltä, ja loistava on.

Oikeastaan on ihan 100% sama ostatko budgetsportista, halpapalpasta, Sergei Kissanussivitsilta vai naapurin jonnelta. En keksi äkkiä mitään niin urpoa että saisit kuulan ku kuulan hajotettua, ja jos paino on sama (+-1kg) ni go for it. En ite tilais joltain "ässämaahantuojalta" sen verukkeella että ne on "aitoja oikeita laadukkaita" teräspalloja joissa on kahva.

EDIT: Inb4 "mutta muovikuulat."

Ei ihan sama mistä ostaa.Esim "halpapalpan"32kg kuulan kahva on niin järkyttävän paksu,ettei mulla ainakaan sopisi kuin ote treeniin.

Ei ihan sama mistä ostaa.Esim "halpapalpan"32kg kuulan kahva on niin järkyttävän paksu,ettei mulla ainakaan sopisi kuin ote treeniin.

Täysin sama mitä ostaa. Jos postimyynnistä tilaa kuulan niin voi itseään syyttää, purra hammasta, tottua paksumpaan kahvaan ja nauttia sen suomat näppivoimaedut.

Jos jollain kiinnostaa, niin vaihdan päittäin joko 24kg tai 32kg normikuulan paksukahvaseen vastineeseen. Jos siis on ylimääräsenä paksukahvanen ja tuntuu ettei homma toimi.

Tähän sanoisi erään mudiyhteisön enemmistö että "sounds like a personal problem."

/agreed.. itellä ollu noita ohuempikahvasia ja nyt ois 2x 20 kg paksumpikahvaset ja ero on huomattava.. aluks meni ehkä pikkasen puristusvoiman lisäyksen piikkiin reenit mut nyt se on aivan sama onko paksu vai ohut kaula..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom