Ei voi kehittyä ku vähän. (no okei kehittyy sitä mutta et oo aito bodibilderi jos et ahmi nautaa päivässä).
Jos painaa 90kg niin sun pitää syödä 300g proteiinia ainaki päivässä. Mieluiten 350g. Ite oon syöny monesti yli 400g.
200g otan jauhoista, 200g otan ruuasta. 800g seitä = 160g proteiinia. Loput tulee muista pikkuruuista. Vaikka litra maitoa.Tai 800g raejuustoa ja 0.5kg naudanlihaa.
200g puhdasta proteiinia on sitten melkeen 300g jauhoa painona koska kaikki ei ole proteiinia. Parhaimmillaan oon syöny optimum nutrition 2.2kg purkin 10 päivässä. Noita oon ostanu parhaimmillaan 8 purkkia kerralla. Kesti pari kuuta. Aamupalaks otan aina 40g proteiinijauhoa (eli kokonaispaino joku yli 50g) ja ruokaa 40g. Palautusjuomassa on 2-3 scooppia, en muista enää. Sitten litkin pitkin päivää noita.
Nykyään tosin oon vaihtanu optimum nutritionin maustamattomiin johon lisään kaakaota koska noi makeutusaineet teki huonon olon. Ku syö viikossa melkeen 2kg proteiinijauhoa jossa makeutusaineita ni se alko tuntuu. Muistan kun kerran yks yö alko sykkii tossa vatsan kohdalla jossaki sisäelimessä, tais olla munuainen. Semmosta kuumotusta. Sitten join vettä ja se katos. Heräsin oikeen yöllä.
Tällä hetkellä en tosin treenaa koska ruokiin ja jauhoihin meni 400e/kk + salimaksu ja en halua maksaa noin paljoa tästä harrastuksesta. Treenailu on se helpoin osa bodybuildingia, ruuan syöminen joka toinen tunti 6 kertaa päivässä oli liian vaikeeta. Saleilun voi tehä silmät kiinni, jalkapäivä on aina ekana mulla ja ainakin 15 sarjaa tein aina. Se oli tosi helppoo. Mutta ostappa kymmeniä sardiinipurkkeja ja kymmen kiloa lihaa joka viikkoa ja parikyt litraa maitoa ja pakastin täyteen seitä ja syö sitä 24/7 kokojyväriisin kanssa niin jos ei tota voi montaa vuotta jatkaa tota treeniä kute kävi mulla ni joutuu pistää taukoa. Ei oo järkeä treenata tolla tavalla esim 2kk vuodesta. Se pitää koko vuos treenaa noin monta vuotta putkee mieluiten ni ei mee kaikki rahat hukkaan jatkuvasta on offittelusta.
Mulla on nyt aito kaljamaha tossa mahan kohalla vaikka en kaljaa juo. Mutta oli se kiva proteiinia ahmia 200g jauhoista ja 200g ruuasta per päivä. Ainaki oon syöny. Kanaaki meni joskus kilo, maitoa 2 litraa, raejuustoa 800g, naudanlihaa on menny jopa kilo kerran mutta yleensä syön vaan 500-800g. Ei tietenkään saman päivän aikana kaikkia.