Kahjoimmat ravintouskomukset??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PMLats
  • Aloitettu Aloitettu
Useemmankin kerran oon miettinyt, että kuinka tarkkaan myyjät muistaa esim vakiasiakkaiden normaalit ruokaostokset, tai että mihin tyyliin ko perheessä syödään. Kaupassa työskentelevä kaverini sanoi, että hyvin tarkasti :D

Mä oon itse huoltiksella töissä, mutta siinä yhteydessä on myös pieni kauppa. Meillä käy muutama vakioasiakas tekemässä aina ruokaostoksensa ja kyllä mä väitän, että osaan jo aika hyvin ennustaa mitä niitten ostoskorista löytyy :D Etenkin sellaset "ääripäät" jää mieleen... jostain syystä herää heti mielenkiinto kun jonkun kauppakassi täyttyy mm. raejuustosta, rahkasta ja kasviksista ;) Suurin osa kun (ikävä kyllä) ostaa sellasta "paskaruokaa" - mikrosafkaa, sipsejä, limua, karkkia jne.

Mutta itse asiaan... muutama vuosi sitten, kun aloin käydä salilla säännöllisemmin niin söin aina yhden banaanin treenin päälle - "kun siitä sai hyvin proteiinia" :D Olin joskus kuullut kaverilta että treenin jälkeen on hyvä syödä banaania, että saa protskua... Karu totuus paljastui kun salin respassa ohjeistettiin tutustumaan palkkareihin :rolleyes:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tänään opettaja paasasi, kuinka rasvaa pitäisi välttää viimeiseen asti, ettei liho.
Hiilihydraatteja sitten syödä pelkästään, koska sillon jaksaa ja ei tartu läski yhtään.
Meinasin olla vähän :curs: , mutta tyydyin kuitenkin hiljaiseloon. :)
Joo tuota opetetaan joka paikassa ja 95% suomalaisista luulee asian olevan noin. Perunaa ja leipää syödään todella paljon ja proteiinia ja rasvaa ei melkein yhtään. Hiilihydraatit on terveellisiä ja niitä pitää syödä 80% ruuasta ja loput on sitten proteiinia 15% ja rasvaa 5%.:david:

Mä oon itse huoltiksella töissä, mutta siinä yhteydessä on myös pieni kauppa. Meillä käy muutama vakioasiakas tekemässä aina ruokaostoksensa ja kyllä mä väitän, että osaan jo aika hyvin ennustaa mitä niitten ostoskorista löytyy :D Etenkin sellaset "ääripäät" jää mieleen... jostain syystä herää heti mielenkiinto kun jonkun kauppakassi täyttyy mm. raejuustosta, rahkasta ja kasviksista ;) Suurin osa kun (ikävä kyllä) ostaa sellasta "paskaruokaa" - mikrosafkaa, sipsejä, limua, karkkia jne.

Mutta itse asiaan... muutama vuosi sitten, kun aloin käydä salilla säännöllisemmin niin söin aina yhden banaanin treenin päälle - "kun siitä sai hyvin proteiinia" :D Olin joskus kuullut kaverilta että treenin jälkeen on hyvä syödä banaania, että saa protskua... Karu totuus paljastui kun salin respassa ohjeistettiin tutustumaan palkkareihin :rolleyes:

Huoltsin ravintolassa töissä, laittanut myös nuo ääripäät merkille - mikä siinon että ne kaikista lihavimmat ottaa AINA sen sipulipekonileikkeen kermaperunoilla??:wtf:

Sama "banaanista protskua" -harhaluulo oli täälläkin sitkeessä, samoin perinteiset "kananmuna lihottaa", "leipää voi syödä niin paljon kuin haluaa", "vain yksi leikkele leivälle" jne...

Itellä ollu hillitön hiilari ja rasvakammo. Pari vuotta sitte ku aloin tätä forumia lukemaan ja tavoitteena oli kiristyminen hiffasin, että protskut on avain siihen. No juu. Toimistotöitä ja 3x viikossa salilla niin kulutus ei ole kovinkaan kaksinen. Tän jälkeen ku siirty koulun puolesta treenaamaan oikeasti paljon (+30h viikossa), niin pidin kaloritki about samassa ja sit ihmettelin ku mitään ei tapahdu ku yrittää ylimääräsiä kiristellä. 2 vuotta vedin säästöliekillä kunnes nyt syksyllä tajusin, että pitää syödä oikeasti paljon jos meinaa saada sen 3000-4000 kaloria päivään. Kovina päivinä ku kulutus oli laskureiden mukaan 4,5 tuhatta kaloria ja sit oon syöny jotain 2,5 tuhatta, niin ei ihme että paikkoja särki ja ei jaksanu. Nyt mätän kunnolla ruokaa ja rypsäriä, siemeniä ja pähkinöitä vähän joka väliin. Voin huomattavasti paremmin kuin ennen. Hiukkasen pakkiksen (mut enemmän omaan) piikkiin laitan nuo harhaluulot.

Äitini sisko pohti sitä miksi lihoaa...totesi että ruokavalio pitää laittaa uusiksi...Kyselin kerran mitä syö, niin ihan perusruokaa: Aamulla puuroa ja jotain, töissä päiväkotiruokaa, jne., välipaloina kai jogurttia tai leipää tms. ja iltapalaks leipää..No siitähän heti näkee että kaikki proteiinit puuttuu..Ennenkuin kerkesin sanoa mitään, niin tätini innoissaan huikkasi että on nyt keksinyt mikä ruokavaliossa on vikana: Marjat ja hedelmät puuttuu!:D:david:
Jeah eli lisää hiilareita! :hyvä: Vaikka toki marjoja ja hedelmiä on terveellistä syödä, vinkkasin sitten kyllä proteiinin määrästä...

^itse en ole tuossa harhaluulossa elänyt mutta muistan lukeneeni joskus lehdestä playersien anu kiiverin laihdutusvinkkinä ko jutun :D rupesi vähän mietityttämään että noudattaako hän muka itse tätä vai haluaako tahallaan jaellla erittäin huonoja neuvoja muille :D hmmmmmh

Kello kuuden jälkeen ei saa syödä mitään tai muuten tulee läskiä. Tuossa nyt yksi.
Ei ehkä kuitenkaan ihan paska vinkki tavalliselle pullukalle jonka liikunta rajoittuu lähinnä autolle ja takaisin kävelyyn. Tosin itse mielummin jakaisin kyllä saman kalorimäärän niin, että riittää sinne illallekin jotain.

Mutta mietipä jos olet tuollainen tavis joka ei tiedä ruokavaliostakaan tuon taivaallista, kalorilaskuista puhumattakaan, mutta osaa kuitenkin dieetillä pitää ruokavalion suht siistinä, niin ei tosta haittaakaan ole. Ei se osaa välttämättä vähentää päivän ruuista ja lisätä sitä illalle, vaan syö päivällä saman verran ja illalla vähän lisää jos iltasyöminen sallitaan. Jos nyt kielletään iltasyöminen, niin se on heti kaloreista pois.

Pointti siis se, että ei läheskään optimaalisin tapa tiputtaa painoa, mutta ei ole myöskään täysin paska neuvo.

Suomen low-carb -foorumia lukiessa tulee vastaan välillä mitä ihmeellisimpiä uskomuksia. Ruokaa tulee syödä maksimissaan kaksi kertaa päivässä, silloinkin lähinnä laardissa kieriteltyjä pekonisiivuja ja ehkä 30 g parsakaalia, voissa paistettuna tietty. Yhdessä naureskelevat hulluille, jotka syövät kuusi kertaa päivässä..

Ite oon uskonut aikoinani ties mihin :/ Rasvaton ruokavalio, proteiinin lihottavuus ja tarpeettomuus jne. Karkin ja muiden sokeripommien voimaan uskoin pitkään, kunnes havahduin, missä kunnossa ovat suolistoni ja ihoni. Plus on tullut myös uskottua naistenlehtien dietteihin sarjassamme "Syö vain kaalikeittoa" :( Melkein itku tulee muistellessa näitä ja kun miettii, että nyt sitten joutuu korjailemaan kropan vaurioita :(

Ei ehkä kuitenkaan ihan paska vinkki tavalliselle pullukalle jonka liikunta rajoittuu lähinnä autolle ja takaisin kävelyyn. Tosin itse mielummin jakaisin kyllä saman kalorimäärän niin, että riittää sinne illallekin jotain..

Ja jos treeniaika on siinä klo 18:00 aikoihin nii tuleehan sitä sitte syötyy ihan kunnolla vielä illallakin.

Ei nyt mikään kahjoin, mutta tullu viimesen viikon sisään veettyä kaikkea paskaa "ei bodiruokaa". :( Keskiviikkona kinkkua ja herkkuja ja suklaata ja ai että. Sit loppuviikko samaa rataa jäi ravinto aika perkeleen ykstoikkoseks ei ollut lämpimiä ruokia oikein lainkaan vaan oli pitsan palasia sillon tällön ja äsken tuli veettyä suklaata, jäätelöä, makkaraperunoita kaikilla ikävän rasvasilla lisukkeilla ja lopuks kakkua! :( Ei kai tää nyt maata kaada vaan vähän rasittaa nää lomasyömiset.

Ei nyt mikään kahjoin, mutta tullu viimesen viikon sisään veettyä kaikkea paskaa "ei bodiruokaa". :( Keskiviikkona kinkkua ja herkkuja ja suklaata ja ai että. Sit loppuviikko samaa rataa jäi ravinto aika perkeleen ykstoikkoseks ei ollut lämpimiä ruokia oikein lainkaan vaan oli pitsan palasia sillon tällön ja äsken tuli veettyä suklaata, jäätelöä, makkaraperunoita kaikilla ikävän rasvasilla lisukkeilla ja lopuks kakkua! :( Ei kai tää nyt maata kaada vaan vähän rasittaa nää lomasyömiset.

Mulla on sama homma ollu tässä kun vanhempien luona oon joulunajan. Vähäsen kyllä ahistaa, mutta kerkiääpä tuota taas mättämään "body-ruokaa" taas koko ensi vuoden.

nostetaanpa.
Eli, joskus amiksen aikoihi oltii siinä syömässä ja puheltii jostai lisäravinteista ja herasta ja lässynlässyn..
siinä yks mikkihiiri mainitsi sitte et tämän kaveri käyttää tribulusta!! voitteko kuvitella hei!! toinen kysy ''mitä se on??''
Johon toinen karjasi, enneku ehdin suutani avaamaa ''Se o testosteronia!!! kaveri laittaa aamulla leivän päälle niitä joku viis!! se o ihan hullu! kattooki sitä päi silmiin ni se meinaa seota!! Ei sille uskalla puhuakkaa mitää!! hei se käyttää...!!''
katoin kaveria toinen kulma ylhäällä ja meinasin revetä mut lähinnä rupes ottaa kuuppaan ni söin virne naamalla ja lähin menemää... että alkää käyttäkö!! siitä sekoo!! heh..

uskoin kerran että ei tarvii syödä ainaki 5 kertaa päivässä että ees vähän kehittyy. uskoin kerra että pakkotoistosta kannattaa tulla kysymään ruokaneuvoja;)

ymmärrän että et oo suomalainen joten kirjotan sen sulle uudestaan eri muodossa:

jos syö alle tuon proteiinimäärän niin et kasva yhtä nopeasti kuin jos syöt yli.

Ymmärrän että et oo suomalainen joten selitän sulle mitä tuo lause oikeasti tarkoitti:

Jos syöt alle tuon proteiinimäärän et voi kehittyä ollenkaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom