Kahjoimmat ravintouskomukset??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PMLats
  • Aloitettu Aloitettu
Yksi muija selitti mulle, kun se oli laihdutuskuurilla, että se voi syödä mitä tahansa, kunhan liikkuu tarpeeksi. Eli se söi pizzaa dieetil, ja kävi iltasin vetämäs jonkun surkean lenkin. Sanomattakin selvää, että se oli vitun tyhmä läski huora.

Ite oon näis ravintoasiois täydellinen, et en voi kertoa itestäni mitään.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hah, kuulin, että yksi puoli tuttu meinaa ensin lihottaa ja sitten tehdä läskistä lihakset. Ja muutenkin joillain ihme käsitys, että eka pitää olla läski, että voi olla lihaksikas, 1. kerätään läskit, 2. taiotaan ne esiin/treenataan. Noh, turha mennä sivistämään, sanomista vaan tulisi. Innolla odotan lopputulosta. Totta kai juttu on saattanut muuttua matkan aikana, mut näin mä kuulin... :lol2:

Oon useastikin törmännyt käsitykseen, että ensin pitäisi tahallaan lihottaa itsensä, sitten vasta voisi ruveta kasvattamaan lihasta.. Mihin ihmeeseen se käsitys voi perustua?? Kun sanot vastaan aiheesta, sulle tuhahdellaan ylimielisesti, että "kyllä mä tiedän mitä pitää tehdä". Hyvä sitten.:rolleyes:
Toinen on alle tuhannella kalorilla (pääasiassa salaateilla) laihduttavat - jos kainosti mainitset, että moinen menetelmä vie lihakset ennen läskejä, saat todella tuimia mulkaisuja osaksesi.. Ja uskotaanko sinua? Duh.:)

Yksi muija selitti mulle, kun se oli laihdutuskuurilla, että se voi syödä mitä tahansa, kunhan liikkuu tarpeeksi. Eli se söi pizzaa dieetil, ja kävi iltasin vetämäs jonkun surkean lenkin.
Tänään juuri luin yhtä blogia. Nuori nainen laihdutuskuurilla, liikkui kuin hullu (peruskulutus joku 1700) ja lisäsi liikkumalla energiakulutustaan jollain liki 2000:lla kalorilla. Aamulla lenkkiä, 2 kertaa päivässä kuntosalia, spinningiä... ym. :eek:... Ja paino ei ollut pudonnut kuin 3 kiloa koska hän söi tuohon (naiselle uskomattomaan 4000:n kalorin) kulutukseensa pitsaa, keksejä ja muuta varmasti dieettiä edistävää. Ja sitten ihmetteli miksi on koko ajan sokerinhimo ja miksei paino puto. Eihän keho saa lepoa jos liikkuu kuin joku sekopää joka päivä! :curs: Vähemmästäkin saa kropan sekaisin. Ja varmasti onnistuisi dieetti paremmin jos vähentäisi radikaalisti liikuntaa.

Koin vielä tänään itse liikkuvani aika paljon, sillä juoksen joka aamu 10 kilometria ja välillä liikun siihen jotain muuta päällekin. Ja kroppa on välillä kyllä todella levon tarpeessa. Itse hajoaisin johonkin tuollaisiin liikuntamääriin mitä tuolla tytöllä oli.

Toinen on alle tuhannella kalorilla (pääasiassa salaateilla) laihduttavat - jos kainosti mainitset, että moinen menetelmä vie lihakset ennen läskejä, saat todella tuimia mulkaisuja osaksesi.. Ja uskotaanko sinua? Duh.:)

Kaikki-mulle-tänne-heti -tyylillä mennään.. :thumbs:
Sitä halutaan tiputtaa 15 kiloa kuukaudessa ja kun ostos-TV:ssäkin sitä luvataan niin miten sä nyt voisit muka tietää paremmin?!
Se on vaan niin tylsää kihnuttaa 500-700 kcal vajeella kun tuloksia ei näy jo seuraavana päivänä! :rolleyes:

Sitten on tää perus:
Ei karkki lihota, rasva lihottaa!
Päiväruoaksi vedetään salaattia ja vettä ja sitten tolkuttomasti suklaata illalla! :piis:

Sitten on tää perus:
Ei karkki lihota, rasva lihottaa!
Päiväruoaksi vedetään salaattia ja vettä ja sitten tolkuttomasti suklaata illalla! :piis:

Karkki(sokeri) lihottaa (isoissa määrissä) vaikka ei syötäisi edes yli kulutuksen. "Laiha-läski" tai "sokerimaha", ovat tästä peräisin.

Tulipa tässä mieleen kun näitä vanhoja hc-vetoja tästä ketjusta lueskelin..

Vetelin joskus saliharrastuksen alkuaikoina aina ennen treeniä alle puolen litran pullon noita lidl:n halpoja energiajuomia kun aattelin, että siitä saa energiaa..
Rutiinin mukaan sitten aina hölkkäsin juoksumatolla ja vetelin siinä samalla sen puoli litraa..
Palkkariks sitten treenin jälkeen pelkkää heraa..

Ei harmainta aavistusta, oliko siitä hyötyä, haittaa vai mitä mutta ei välttämättä nyt ihan optimaalinen setti..

Sanohan Armankin siinä Kill Armanissa että läski on muuttunut lihakseksi...:jahas:

Tääkin nyt on vaan aika usein sellainen heitto, että nyt muutetaas ne läskit lihakseksi. Tuskin normi tallaaja nyt jaksaa tuota prosessia sen heiton takana miettiä.

Mun exä suosi aina vähärasvaisia tuotteita. Sen mielestä joku uusi vaniljajogurtti oli tosi hyvä vaihtoehto, kun siinä ei ollut nimeksikään rasvaa. Mä yritin selittää, että katoppa noita kaloreita ja vertaa johonkin rasvaisempaan tuotteeseen, ei siinä oo isoo eroo, koska tässä on sen rasvan sijasta helvetisti sokeria. Mutta ei auttanut.

Sitten se jaksoi aina vouhottaa siitä, että lämpimiä aterioita kannattaa syödä vain yksi päivässä. Mä olin vahvasti sitä mieltä, että ei sillä ruoan lämpötilalla ole mitään merkitystä vaan energiamäärällä.

Ja sitten se väheksyi mun salillakäymistä ja väitti, että kyllä uiminen kehittää lihaksia paljon paremmin. "Kato nyt uimareiden sikspäkkiä ja päättele siitä." Aargh! Yritin selittää, että no vertaa niiden ja kehonrakentajien kehoa, niin ne se kuittasi sillä, että noi vetääkin kaikki jotain kasvuhormooneita.

Minusta tuli tämän tytön kanssa aika aggressiivinen toisinaan. Hän on kyllä aina ollut minua hoikempi, mikä vie vähän uskottavuutta minun käsityksiltäni. Mutta se johtuu vain siitä, että hän syö vähän.

kävin ekat 4 kuukautta salilla ajattelematta että jotain pitäisi syödäkkin, siinä sitä oli ihmettelemistä ku kaverin kanssa alotettii suunnillee samalta tasolta ja hän eteni pari kertaa nopeemmin :D

Mun exä suosi aina vähärasvaisia tuotteita. Sen mielestä joku uusi vaniljajogurtti oli tosi hyvä vaihtoehto, kun siinä ei ollut nimeksikään rasvaa. Mä yritin selittää, että katoppa noita kaloreita ja vertaa johonkin rasvaisempaan tuotteeseen, ei siinä oo isoo eroo, koska tässä on sen rasvan sijasta helvetisti sokeria. Mutta ei auttanut.

Sitten se jaksoi aina vouhottaa siitä, että lämpimiä aterioita kannattaa syödä vain yksi päivässä. Mä olin vahvasti sitä mieltä, että ei sillä ruoan lämpötilalla ole mitään merkitystä vaan energiamäärällä.

Ja sitten se väheksyi mun salillakäymistä ja väitti, että kyllä uiminen kehittää lihaksia paljon paremmin. "Kato nyt uimareiden sikspäkkiä ja päättele siitä." Aargh! Yritin selittää, että no vertaa niiden ja kehonrakentajien kehoa, niin ne se kuittasi sillä, että noi vetääkin kaikki jotain kasvuhormooneita.

Minusta tuli tämän tytön kanssa aika aggressiivinen toisinaan. Hän on kyllä aina ollut minua hoikempi, mikä vie vähän uskottavuutta minun käsityksiltäni. Mutta se johtuu vain siitä, että hän syö vähän.

:offtopic: Eiköhän se ole ihan hyvä että tyttöystävä on hoikempi kuin poikaystävä :eek: Se todellakaan mitään uskottavuutta vie pois. :dance2:

:offtopic: Eiköhän se ole ihan hyvä että tyttöystävä on hoikempi kuin poikaystävä :eek: Se todellakaan mitään uskottavuutta vie pois. :dance2:

Syö se vähän mun uskottavuutta meidän ravinto-opillisissa laihdutusväittelyissä, jos mä oon tyttöystävääni läskimpi.

Syö se vähän mun uskottavuutta meidän ravinto-opillisissa laihdutusväittelyissä, jos mä oon tyttöystävääni läskimpi.

Ai, no mutta läskistä sä et mitään olekaan puhunut, ainoastaan hoikkuudesta ;) Ei täällä Selvänäkijöitä olla, helvetti!:thumbs:

Eräässä ravintelissä oli ruokalistaan eroteltu "kevyt"tuotteet, ja kuten nyky-suomeen kuuluu, oli jokainen kalori ja makroravinne listattu annoksen kylkeen. Siinä kattelin niiitä kevyitä vaihtoehtoja, ja kuinka ollakaan jopa salaatit lisukkeineen sisälsivät päälle 1000 kaloria :D

Saa aika tuhti salaatti olla et tulee 1000kcal. Jossain pizzerian pizzassa saman verran.
Ehkä ne lisukkeet sit on joku 1.5l cola ja puol litraa kastiketta.

Yksi muija selitti mulle, kun se oli laihdutuskuurilla, että se voi syödä mitä tahansa, kunhan liikkuu tarpeeksi. Eli se söi pizzaa dieetil, ja kävi iltasin vetämäs jonkun surkean lenkin. Sanomattakin selvää, että se oli vitun tyhmä läski huora.

Ite oon näis ravintoasiois täydellinen, et en voi kertoa itestäni mitään.

Mä oon nyt kevättalvella laihtunut noin 5 kiloa. Oon syöny sokerista mysliä aamuisin, litran jäätelöä joka päivä, pizzaa silloin tällöin, 100g rasvaista juustoa päivittän jne. :dance:

Laskin päivittäiskulutuksen olevan jotain 6500 kilokalorin luokkaa. Jotain bodysafkaa ei vaan jaksa alka apupertamaan kilotolkulla.

Germaset päivä kulutukset sulla VelttoV :D

Kaverin kans aina välil tuli lukios otettua ruokailuun omia protskuja mukaan koulujen hiilarimössöjen lisukkeeks :) Sit useampikin naispuolinen henkilö tuli varoittamaan meitä että pitäs lopettaa niiden protskujen vetämisen koska kuollaan kuulemma nuorena :D
Eivätkä millään suostuneet uskomaan että samoja ravintoaineita niissä mixereissä on kun perus safkassakin :) Paitsi et tietysti vähän eri suhteissa :P

Sit paljon hauskempi juttu ruoka aiheen ulkopuolelta :D
Joskus todella pienenä kuulin sellaisesta urheilulajista kun ampumahiihto :)
No minähän siitä loogisesti sitten päättelin et ok hiihto kisat joissa kavereil on aseet messis
ja voi ampua edellä hiihtävät pois päiviltä :D:D:D

Kuulin keskiviikkona työkaverilta "tosiasian" siitä, miten ei saa syödä mitään pariin tuntiin ennen nukkumaanmenoa niin laihtuu.

Siltä lähtee hyviä "tosiasioita" muutenkin, mietin vaan, miten kaks kertaa mun ikänen ihminen voi olla niin vitun tyhmä :D

Mä oon nyt kevättalvella laihtunut noin 5 kiloa. Oon syöny sokerista mysliä aamuisin, litran jäätelöä joka päivä, pizzaa silloin tällöin, 100g rasvaista juustoa päivittän jne. :dance:

Muutama vuosi sitten olin duunissa Valiojäätelöllä. Työpäivään kuului 5-10 jäätelöä. Erilaisia puikkoja (classic cream toffeee...:kuola:), tuutteja ja ihan vaan jäätelömassaakin. :D Mulla oli oma pakastin kun olin vähän eri hommissa kuin kesätyöläiset normaalisti. Ensimmäisen kuukauden aikana putosi 5 kiloa löysää pois eli 84 -> 79. Eikä se työkään kovin raskasta ollut kun tuli kesän aikana luettua duuniaikana 16 täyspitkää kirjaa. Sinuhe Egyptiläisen (800 sivua) luin neljän työpäivän aikana.
Ihan normaalia, proteiinipitoista ruokaa söin iltaisin noiden jäätelöiden lisäksi.

Muutama naispuoleinen työntekijä oli ihmeissään miten pystyn vetämään jäätelöä niin paljon enkä lihoa. Laskivat vaan niistä painonvartijoiden pisteistään, että saavat syödä 1½ Classicia päivässä jos eivät syö mitään muuta.

Kuulin keskiviikkona työkaverilta "tosiasian" siitä, miten ei saa syödä mitään pariin tuntiin ennen nukkumaanmenoa niin laihtuu.

Siltä lähtee hyviä "tosiasioita" muutenkin, mietin vaan, miten kaks kertaa mun ikänen ihminen voi olla niin vitun tyhmä :D

Kun on kyse ravinnosta ja niiden terveellisyydestä olen tullut siihen tulokseen, että mitä vanhempi, sen tyhmempi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom