Kahjoimmat ravintouskomukset??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PMLats
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tein armeijan jälkeen yöduunia. Siellä sitten pisti jossaan vaiheessa silmään se, kun eräskin vanhempi ukko aina samat eväät mukanaan: 3 appelsiinia ja 1,5l Jaffa. Sitä samaa rumbaa sitte kattelin jonku aikaa ja oli ihan pakko kysyy, et koostuuko se sun ruokavalios just noista. Kun ei ikinä näyttäny olevan mukana mitään muuta. Äijä jyrähti siihen et ku öisin ei saa syödä. Yritin tivata et luuletko et se sun kroppas tietää et paljon se kello oikee on. Ja et jos me päästään vast aamulla klo 7.00 ni kai sa kahden aikaan voit jotain muutakin syödä. Ja sama vastaus, täl kertaa kovemmalla voluumilla: KU ÖISIN EI SAA SYÖDÄ, TAJUUKSÄÄ KAKARA!!!!

Germaset päivä kulutukset sulla VelttoV :D

Yks suosikki on laittaa neljäsosa litraa vaniljajäätelöä, 3desiä maitoa, purkki rahkaa, marjoja ja sokeria blenderiin ja syödä koko hoito kerralla.

Myös kermaista currykastiketta, 200-300 grammaa broileria, tummaa makaronia ja paraskaalta on hyvä ateria.

Iso ruisleipä, hyvää levitettä, paistettua kananmunaa, broiskun file, salaattia ja rasvaista goudaa sulamaan kaiken päälle... aaah

Vähän oli verenpaineet ja kolesteroli koholla, mutta jätin voin pois. :D

Typerämpiä uskomuksia oli, että hiilareita ei kannata syödä. Ja nopeat hiilarit ne vasta myrkkyä on! Mutta aktiivisena ihmisenä ei ole mitään mieltä vältellä niitä. Tein vähän hankalempia savottoja, niin hikeäkin tuli vuodatettua. Suolaa siis on myös saatava.

Ai, no mutta läskistä sä et mitään olekaan puhunut, ainoastaan hoikkuudesta ;) Ei täällä Selvänäkijöitä olla, helvetti!:thumbs:

No hei, jos hän on hoikempi, niin kuin kerroin, niin mun mielestä siitä voi päätellä että mä oon silloin läskimpi :D

Heh, meillä kävi koulussa viimevuonna "Eväsmies", eli rakennusliiton "asiantuntija" joka valistaa raksanuoria terveellisestä ruokavaliosta. Mm. Kevytmaito pitää jättää kokonaan pois! Mutta sitten; Vakavalla naamalla väitti että kasvikunnan rasvoja saa syödä niin paljon kuin haluaa, ne eivät lihota :hyvä:

Sitten se jaksoi aina vouhottaa siitä, että lämpimiä aterioita kannattaa syödä vain yksi päivässä. Mä olin vahvasti sitä mieltä, että ei sillä ruoan lämpötilalla ole mitään merkitystä vaan energiamäärällä.

Tää on kyllä yks rasittavimmista uskomuksista ja myös todella yleinen. Kuuntelin ihmeissäni joku aika sitten duunissa kolmekymppisten, suht urheilullisten äijien jutustelua ja kaikki olivat sitä mieltä, että jos syö kaksi lämmintä ateriaa päivässä, lihoo heti. On parempi syödä vaan leipää illalla.

Edellisessä duunissakin tädit ihmetteli, että syönkö mä tosiaan kaksi lämmintä ruokaa päivässä (=ateriaa, usein kuitenkin kylmää salaattia toisella aterialla) . Meillä oli myös tyky-päivä, jossa ravitsemusterapeutti kertoi, että on hyvä syödä kaksi pääateriaa päivässä, mutta tämäkään ei saanut vanhoja pinttyneitä uskomuksia kitekettyä.

Joku leipomo on kyllä tehnyt lobbaustyönsä tehokkaasti, kun suuret ikäluokat eivät voi luopua käsityksestään "leipä ei lihota, vaan se mitä sen päälle laittaa".

Saa aika tuhti salaatti olla et tulee 1000kcal. Jossain pizzerian pizzassa saman verran. Ehkä ne lisukkeet sit on joku 1.5l cola ja puol litraa kastiketta.

Aika kevyt pizza, jos meinaa 1000kcal päästä. Siis, jos kyse pizzerioiden pizzoista. Katsokaas tuo pekonipizza
Tietenkin omatekoisella pizzalla päästään noihin lukemiin. Mäkkärin fiestassa on se 360kcal. Noita saisi kiskoa 3kpl, jos meinaisi sen 1000kcal ylittää. Ellei sitten tee kotona, jotain speciaalia.

Mutta siihen aiheeseen
Ennen luulin, että syömällä vähän laihtuu, mutta sehän oli vääräuskomus. Paino putosi paljon paremmin syömällä hyvin (lue: syömällä oikein) ja olemalla kylläinen.

Menee reenipuolelle enempi. Olin kaverilla käymässä. Löysin jonkun ikivanhan 2.5 kg puntin sen huoneesta. Sitten kaverilta kysymää: " Hei jäbä, etkai sä hei tällä pumppaa haukkoja?" No kaveri siihe: "Eeeeeen mä ny..........no mut hei tee sil puol tuntii nii...nininini" ja kaamee inttämine :D

Eräät tytöt kovaan ääneen kentällä kerran keskusteli laihtumisesta, kun pelasin porukan kanssa jalista. Kuuntelin sitten vähän niin joku oli sellasella dieetillä, ettei ollenkaan syönyt illalla eli viidestä eteenpäin, koska iltasyöminen lihottaa. Tytöt myös mietti jos ite pitäis testata sitä ja meinasin jo kysyä, että miten he luulevat palautuvan mistään, jossei yölle saa ravintoa.

Tuttua :)

Eräät tytöt kovaan ääneen kentällä kerran keskusteli laihtumisesta, kun pelasin porukan kanssa jalista. Kuuntelin sitten vähän niin joku oli sellasella dieetillä, ettei ollenkaan syönyt illalla eli viidestä eteenpäin, koska iltasyöminen lihottaa. Tytöt myös mietti jos ite pitäis testata sitä ja meinasin jo kysyä, että miten he luulevat palautuvan mistään, jossei yölle saa ravintoa.

Voi hitsi, mä ennen kyllä myös kuvittelin, että iltasyöminen tai syöminen yleensäkin ennen nukkumaanmenoa lihottaa ja olin usein kuureilla, ettei klo 18 jälkeen saanut syödä.. Ja nälkä oli iltaisin ja ne illat oli pitkiä :down:

Mä ennen uskoin kaiken maailman kaalisoppadieetteihin ja sitruuna-veden ihmeisiin, ihme että olen hengissä vielä! :D Parasta oli, kun päätin laihduttaa joskus 16 vuotiaana pikkutyttönä (mutta oikeasti ylipainoisena) niin lukittauduin mun huoneeseen ja aloin nolla-tasolta tekemään hirveitä jumppaliikkeitä noin tunnin ajan JOKA ILTA, yksin ja hikoillen kuin pieni possu konsanaan. Elin silloin vielä uskossa, että ruokaa ei saanut syödä "treenin" jälkeen ainakaan kahteen tuntiin ja jumppaan piti aina tähdätä vatsa tyhjänä, koska uskoin, että liikunnan aikaansaama aineenvaihdunta poltti tällöin rasvaa sen parin tunnin ajan.. Ja halusin, että rasva palaa eikä se ruoka mitä mätin suuhun tai olin aikaisemmin syönyt. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis sitten :puntti: :D

Kuten joku jo on maininnutkin, hölmöintä mun mielestä on ollut viime vuosien osaltaan jopa uskonnollisiin mittasuhteisiin paisunut hiilarikammo/vouhotus/hysteria. No, ehkä joku on laihtunut jättämällä hiilarit pois tai laskemalla glykeemisiä indeksejä, mikäs siinä. Ihmisillä on erilaisia ruokavaliota ja joku sopii toisille ja toinen taas toisille. Mutta kun välillä on kuullut sellaista ylireagointia kuin korvapuusti tai hiivaleivän pala olisi antikristuksen tekeleitä. Ylipäätään kaikki ehdottoman tarkat jaottelut hyviin ja pahoihin ruokiin (ei siis maun vaan jonkin ravitsemuksellisen seikan perusteella) on minusta vähän outoja jos niitä vielä noudatetaan pilkuntarkasti ja syynätään vielä kanssaihmistenkin ruuat julistamalla että sokeri on myrkkyä. Kukin syököön tavallaan. Ja kohtuus kaikessa. Mitä se sitten kenellekin tarkoittaa...

Eräs samalla salilla kanssani käyvä n. 50-vuotias miesihminen väitti minulle kivenkovaan että on lihonut todennäköisesti siksi koska on syönyt perunamuusia. Kuulemma peruna imeytyy ja muuttuu fläsäksi niin nopeasti kun sen muussaa. Lihomisella ei suuresta ihmetyksestäni huolimatta ollut kuulemma mitään tekemistä kerman, voin yms kanssa mitä perunamuusiin laitetaan.

Laiha, futista pelaava kaverini aina välillä ilmottaa kuinka aikoo hankkia massaa. Keino on se, että ensin lihotetaan itsensä läskiksi ja sitten vasta treenataan, luullen siis että läski muuttuu lihakseksi kun treenaa :D

Lukaisin tässä krapulapäivän ratoksi koko threadin läpi, aika hyviä juttuja monilla ollut. :hyvä: :lol2:

Itsekin luulin ala-asteiässä, että läski muuttuu lihakseksi, kun treenaa. Ja jos ei ole ensin läski, niin on melkein mahdotonta saada lihakset kasvamaan, tai ainakin ne kasvaa tosi hitaasti. En tietysti itse treenannut vielä silloin salilla. Ei liity ravintoon, mutta olin myös kuullut jostain, että bodareilla ei ole ollenkaan voimaa, vaan niiden lihakset on pelkästään isoja möykkyjä hyödytöntä lihaa. Sitten kun kävin judotreeneissä ja kattelin punttisalin puolella rehkiviä isoja äijiä, niin olin varma että ne on kaikki tosi heikkoja, ja meidän 55-kilonen jodovalkku (hän oli siis nainen) voittais ne helposti. Jostain syystä en tullut ajatelleeksi, että kuinka ne jaksaa nostaa satoja kiloja rautaa, jos ne kerran on niin heikkoja kaikki. :david:

Joskus tossa alkukesästä kuulin pukkarissa, kun kaksi ihan perusurheilullisen näköistä jätkää jutteli, että lihasten kasvun kannalta olisi hyvä syödä proteiinijauhetta, mutta ei viitsi, kun siitä tulee heti niin paljon läskiä. En sitten viitsinyt sanoa mitään, kun eihän se minulle kuulu, mitä muut syö. Sen kyllä huomaa netissä ja kaikkialla muuallakin, että suurin osa ihmisistä on täysin pihalla ihmiskehon toimintaperiaatteista.

Viimeksi muokattu:
Joskus lukioaikoina odottelin bussia pysäkillä ja kuulin sattumoisin kun kaksi tyttö juttelevat perunalastuista. Toinen sitten sanoo toiselle että miten ihmeessä perunalastut voivat lihottaa kun ne ovat pelkkää perunaa...

Joskus kauan kauan sitten, kun olin ostamassa ensimmäistä lisäravinnepussiani, eräs kaverini esitelmöi minulle, että mitä kannattaa ostaa ja mikä vaikuttaa mitenkin. Ei kuulemma kannattanut ostaa massavalmisteita, kun niissä on niitä vitamiineja, jotka lihottaa eli kerää rasvaa aivan 100% varmasti.

Perus kauraa:
Juon Proteiinihormooni palkkaria. Palkkari on tietenkin douppia, siihen pannaan vaikka mitä hormooneja. Iltalehdessäkin siitä just oli.
Hauska kuunnella näitä totuuksia aina välillä :rolleyes:

no itellä oli tossa joskus sellane fiilis et (on muute monellaki mun kaveril) noi kaikki palkkarit sun muute lisäravinteet on just niit mitä ne bodybuilderit vetää :D sitte ku äiti kysy et halunk mä jonku juoman ku oltii puntil ja äiti juoksees nii oli iha et wtf :D hiukan on juu mieli muuttunu täsä ajan kulues xD eipä kaverit vieläkää usko et lisä protsku ei oo mikään hirvee bodari buusteri...jos vaikka lekalla menis päähä 8D

no itellä oli tossa joskus sellane fiilis et (on muute monellaki mun kaveril) noi kaikki palkkarit sun muute lisäravinteet on just niit mitä ne bodybuilderit vetää :D sitte ku äiti kysy et halunk mä jonku juoman ku oltii puntil ja äiti juoksees nii oli iha et wtf :D hiukan on juu mieli muuttunu täsä ajan kulues xD eipä kaverit vieläkää usko et lisä protsku ei oo mikään hirvee bodari buusteri...jos vaikka lekalla menis päähä 8D

Tostako ois pitäny ymmärtää jotakin?:david:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom