Kadonnut treeni-into takaisin ?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kertokaapas millä palauttaa pohjamudissa möyrivä treenifiilis takaisin ? Itsellä tässä viimeaikoina ollut suorastaan vittumaisen vaikeata raahautua salille kaiken muun jonninjoutavan viedessä JOPA treenimotivaation nolliin. Flunssaa, ties mistä johtuvia sydänoireita (olen 100% nat.), stressiä ym. hevonpaskaa.
Lähinnä tekisi mieli maata sohvalla tai sängyssä kun ei kertakaikkiaan kiinnosta mikään.

Tämmösiä fiiliksiä ei uskonu silloin joskus parikymppisenä edes olevan olemassakaan. Jos sinne salille sitten tulee lähdettyä, tulee ihan hyvä olo ja eihän ne voimat oikeastaan mihinkään ole edes kadonneetkaan! Mutta pidemmän päälle se motivaatio taas alkaa laskemaan kuin lehmän häntä.

Korvien välissä tää vika ilmiselvästi on, mutta kertokaapas mikä tässä nyt neuvoksi. Koska kaikista pahinta on mielialan ja itsetunnon lasku jo viikonkin treenittömän jakson jälkeen. :down:

Minulla ainakin on toiminut treenivideoiden katsominen. Tarkoitan näitä reilun tunnin mittaisia ja ne on nostanu motivaation joka kerta tosi korkeelle. Pakkiksen lukeminenki osittain nostaa motivaatiota kun saa tietoa koko ajan lisää.

-Stone Cold- sanoi:
Kertokaapas...

Käytätkö jo treenipäiväkirjaa?

Mulla ainakin hiukan auttaa, kun tietää mitä edellisellä kerralla on tullut tehtyä ja on jonkinlainen tavoite, että edes toiston verran pitää parantaa.

Kunnon lärvit vaan ja savua keuhkoon ja roskaruokaa naamaan. Siinä sitten paskana ollessa kattelee, että ei perkele ei tällainen peli vetele, nyt rupeen ruoskimaan kroppaa entistä kovemmin ja vedän itteni kuntoon.

Muutama asia tulee mieleen.

-Hanki vaihtelua, vieraile salilla jossa et muuten käy.

-Tee jotain rentouttavaa, käytä se lepoviikko jona et salilla käy esim. Hierontaan, venyttele, tee ylipäänsä jotain muuta mitä et yleensä tee.

-Mieti elätkö muuten sellaista elämää jota haluat, on hyvä tarkistaa välillä se miten elää sillä ei vika aina ole itse harrastusessa vaan jossain muualla.

-Selvitä sydän ym, oireiden syyt. kipuilu ja epämääräiset oireet laskee kummasti itsetuntoa sekä treeni motivaatiota.

Tonza sanoi:
Käytätkö jo treenipäiväkirjaa?

No joo, niistä (treenipäiväkirjoista) voisi historiaa kelata taaksepäin useita vuosia. Nyt ei oikeastaan ole kyse siitä, etteikö treeni kulkisi tai tavoitteiden puuttumisesta, vaan jostain yleisemmästä. Kun ei tahdo kiinnostaa ei niin kertakaikkiaan mikään. (Mikä on varmaan 18-25 vuotiaan miehen helvetin vaikeaa tajuta, kun sitä omaa testoa ja intoa olisi vaikka komppanialliselle äijiä).

I Dunno, kai se on vaan game over...

-Stone Cold- sanoi:
kun sitä omaa testoa ja intoa olisi vaikka komppanialliselle äijiä.

Mulla on kyllä kokemusta tuosta treeni-innon katoamisesta. Vippipuolella treenipäiväkirjassanikin varmaan puolet tekstistä on vinkumista ja valittamista, kun olen taistellut huonon motivaation kanssa. Taukoa on ollut varmaan joku lähelle 2 vuotta (en tarkkaan edes muista) kun loukkaantumiset ja sairastelut tuhosivat taannoin treenimotivaationi.
Nyt yritetään jonkinlaista comebackkiä... Ite yritän kaivaa motivaation siitä, ettei kesällä olisi ihan näin paskassa kunnossa. Muutama onnistunut treeni ja jokainen treeni, missä onnistun olemaan rikkomatta paikkoja auttaa tällä hetkellä mua nostamaan motivaatiotani.
Vaikka töitä kyllä riittää :whip:

Itse olen jäänyt täksi viikoksi etsimään sitä treenaus intoa. Viime kierron viimeinen treeni oli aivan karmeaa räpellystä. Olin varmaan irvikuva treenaajasta, joka haluaa kehittyä. Ei vain huvittanut mehustaa itseään kuten tavallisesti. :(

Syynä on ehkä se, että on tullut treenattua kovaa yli kuukauden verran putkeen ja venyttely jäänyt pois kokonaan tuona aikana. Olo oli ja on vieläkin tukkoinen ja väsynyt.

Väsymyksen syynä on (ainakin itselleni uskottelen näin :D) meneillään olevat YO-kirjoitukset. Joten viime treenissä päätin, että seuraavan kerran kun astun salille, on fiilis oltava sata kertaa parempi ja motivaatio korkealla, kuten aina ennenkin. Tämän viikon pyhitän jokapäiväiselle venyttelylle, kunnon syömiselle ja niille yo-kirjoituksille. Tosin huomenna viimeinen rutistus kirjoituksia. Ruotsin kirjoitin syksyllä :).

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ota käyttöön uusi mielenkiintoinen ohjelma. Esim. jotain sovelettua heavy-dutya tai voimaa ala sheiko.

Tsemppiä motivaation hakuun :thumbs:

Itellä tuli taas lisää intoa treenaamiseen kun kävin katsomassa viikonloppuna Ylitorniossa voimannostokisoja, tavoite on olla itse kisaamassa vuoden päästä.

Saman ongelman kanssa olen pähkäillyt kohta puolisen vuotta.Aluksi pidin väliviikkoja ja treenasin silloin kun tuntui hyvältä ja nyt pidin jo noin kuukauden tauon.Söin mitä halusin, en ajatellut proteiineja ja hiilihydraatteja vaan söin ja lihosin.Kroppa pieneni ja pieneni ja motivaatio pysyi nollassa.Rupesin ajattelemaan, että miksi treenata ja vahdata syömisiä, miksei vaan elää "normaalia" elämää.Pelailla joskus sulkapalloa syödä milloin huvittaa ja mitä huvittaa, tämä tuntui niin helpolta ja hyvältä.Miksi turhaan treenata?

Eilen otin Flexin käteeni ja rupesin lukemaan artikkeleja ja huomasin, että on hienoa olla kehonrakentaja, on hienoa rääkätä kehoansa ja mieltään, on hienoa olla hieman parempi kuin muut,on hienoa katsoa itseänsä peilistä ja olla tyytyväinen,on hienoa kun ihmiset katsovat ihmetellen ja ihaillen,on hienoa juosta 5:30 sateessa ja ajatella, että muut nukkuvat vielä mutta minä suoritan aamuaerobista,on hienoa kun salilta tullessa joka paikka on kipeä ja haluaa vain mennä kotiin nukkumaan,on hienoa ostaa kaupasta 24 purkkia rahkaa ja huomata ihmisten tuijotukset,on hienoa olla KEHONRAKENTAJA!

Kehonrakennus ei ole harrastus, se on elämäntapa.

-Stone Cold- sanoi:
Kertokaapas millä palauttaa pohjamudissa möyrivä treenifiilis takaisin ? Itsellä tässä viimeaikoina ollut suorastaan vittumaisen vaikeata raahautua salille kaiken muun jonninjoutavan viedessä JOPA treenimotivaation nolliin. Flunssaa, ties mistä johtuvia sydänoireita (olen 100% nat.), stressiä ym. hevonpaskaa.
Lähinnä tekisi mieli maata sohvalla tai sängyssä kun ei kertakaikkiaan kiinnosta mikään.

Tämmösiä fiiliksiä ei uskonu silloin joskus parikymppisenä edes olevan olemassakaan. Jos sinne salille sitten tulee lähdettyä, tulee ihan hyvä olo ja eihän ne voimat oikeastaan mihinkään ole edes kadonneetkaan! Mutta pidemmän päälle se motivaatio taas alkaa laskemaan kuin lehmän häntä.

Korvien välissä tää vika ilmiselvästi on, mutta kertokaapas mikä tässä nyt neuvoksi. Koska kaikista pahinta on mielialan ja itsetunnon lasku jo viikonkin treenittömän jakson jälkeen. :down:

Aseta uusia tavoitteita treenien suhteen. Uusia liikkeitä tms. Älä treenaa liian pitkiä treenejä. Lähde silloin pois treenistä, kun vielä tuntuu olevan jotain jäljellä. Näin jää aina hinku siihen seuraavaan treeniin. Älä siis anna kaikkea jokaiseen treeniin, vaan ehkä joka viidenteen treeniin tms.

Toinen on sitten pitää totaalista treenitaukoa, kunnes se hinku sieltä taas löytyy. Kyllähän tuo haluttomuus yms. on eräs merkki ylitreenauksesta, joka nattarina iskee tajuttoman helposti ja jos noita sydänoireitakin on. Ehkä myös pitää etäisyyttä treenikavereihin, saliin, poudaus lehtien lukemiseen, tällä palstalla käymiseen... Tänä aikana kyllä treenaisin jotain muuta liikuntaa.

Jos stressitasot on töiden, ihmissuhteiden, muuton tms. takia korkealla, ei silloin voi odottaa treenin maistuvan samoin kuin stressittömänä. Ei sitä ennen itsekkään uskonut, että joskus sitä on pakko repiä itsensä salille, kun mieluummin menisi kotio nukkumaan ja pullaa mussuttaan... Korkean stressin aikana treenikuormitusta on vähennettävä.

Toivottavasti näistä oli jotain apua. Tsemppiä!

Tziisus sanoi:
on hienoa juosta 5:30 sateessa ja ajatella, että muut nukkuvat vielä mutta minä suoritan aamuaerobista

Juuri näin!

Yksi simppeli homma, joka ainakin mulla toimii, on MUSIIKKI. Lyö sellaset musiikit luureihin, että nousee kunnon agre ja asenne päälle...rupes se rauta liikkuun...saatana!

Mulle Pakkis toimi motivaation suihkulähteenä. Sitä ennen oli reeni-into hiipunut jo sellaiselle "vittu aivan sama" tasolle. Tutustu erilaisiin reenitsydeemeihin/kiertoihin/erikoistekniikoihin joita et ole ennen kokeillut. Jotain sellaista mikä ei ole liian puuduttavaa. Imuttele netistä tai osta hyviä reenivideoita. Lue Pakkista pari kolme kertaa päivässä. Tilaa Muscular Development. Laita ruoka- ja lisäravinnepuoli kohdilleen. Aseta ravinnepurkit sinne missä eniten olet ja missä ne ovat koko ajan edessäsi. Äläkä piilota sitä reenivideota kirjahyllyyn. Älä lyö reenikamppeita kaapin perälle, pidä ne näkyvillä (jos muija suostuu). Ota heikolla hetkellä tarvittaessa ennen reeniä kofutabsit. Laadi paperille koneella suunnitelma jossa lukee mitä syöt, mihin aikaan ja kuinka paljon. Pidä se paperi aina taskussa mukana. Paperilla lukee myös reenit. Kun on suunnitelma, ei ole hukassa. Ota tavoitteeksi vaikka se että 3 kuukauden päästä sitoutat ittes siihen että lyöt kuvat itsestäsi Kuvat-osioon. Se on sit susta kiinni millaisen kondiksen haluat esittää. Tämän otin itselleni tavoitteeksi ja siitä pidän kiinni.

Jos mahdollista, voisit kokeilla harjoitus-kaverin mukaan ottamista. Itselläni oli tauon jälkeen motivaatio täysin olematon ja tuli silloin tällöin jätettyä yksinkertaisesti käymättä ja ajateltua että kyllä sitä vielä huomennakin ehtii. Sitten eräs kaveri kiinnostui asiasta ja aloin käymään hänen kanssaan salilla säännöllisesti. Ja samalla palasi motivaatio ja nyt jo salipäivän jälkeen odottaa innokkaasti sitä seuraavaa.

Gyrmy sanoi:
Jos mahdollista, voisit kokeilla harjoitus-kaverin mukaan ottamista. Itselläni oli tauon jälkeen motivaatio täysin olematon ja tuli silloin tällöin jätettyä yksinkertaisesti käymättä ja ajateltua että kyllä sitä vielä huomennakin ehtii. Sitten eräs kaveri kiinnostui asiasta ja aloin käymään hänen kanssaan salilla säännöllisesti. Ja samalla palasi motivaatio ja nyt jo salipäivän jälkeen odottaa innokkaasti sitä seuraavaa.

Joo sama täällä, kaksin paljon mukavampaa

Suositut

Back
Ylös Bottom