Käytkö täällä usein?? ("Hei, olen uusi täällä" -postit)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PMLats
  • Aloitettu Aloitettu
Ehkä toi kalorien vähäisyys alkaa nyt tulla vastaan. Sen verran kovasti välillä väsyttää. Onhan tuo ohjelma sen verran raskas, että yleensä treenatut paikat tärisee lopuksi ja on ihan puhki, mutta se on mennyt tähän asti hyvin ohi. Niin kuin sanoin, alkuun pääsyn "vauhtia" noilla vähäisillä kaloreilla olen toivonut. Mun työ on pepun päällä istumista, perustoimistotyötä, siinä ei kuluta yhtikäs mitään muuta kuin sen peruskulutuksen.

Kai mun pitäisi se PT hankkia jo aiemmin neuvomaan ja kertomaan faktoja nykyajan treenaamisesta. Mulla olis kysymyksiä niin paljon, että jos niitä alkaisin esittää, tukkisin koko foorumin :)

Heippa,

just äsken uskaltauduin rekisteröitymään ja tässä ekaa viestiä näppäilen! Lyhyet faktat: 27-v, suht aloittelija puntilla ja tavoitteena parempi runko+yleiskunto. Painoa ei tartte saada alaspäin, vaan löysää pois. Punttiohjelma on täältä napattu starting strenght, jossa siis on 3 perusliikettä/punttikerta 3*5 toistoilla. Siihen lisäksi aerobista sen verran kuin tuntuu hyvältä.
Asun Järvenpäässä ja oon käynyt uimahallin punttiksella(onko muita ehdotuksia, mikä ois hyvä sali Järvenpäässä?). Aika yksinäistä siellä on heilua vapaiden painojen puolella ainoana naisena ja huutelenkin tässä treeniseuran perään. Eli löytyykö täältä ketään Järvenpääläistä mimmiä jonka kanssa voitaisiin käydä yhdessä ähisemässä? Tuntuu, että saisi treenistä enemmän irti kun joku olisi vieressä katsomassa tekniikkaa (tosiaan tekniikka tasolla "netistä katoin videon ja koitan tehä ite perässä". Eli ois kiva jos joku kattois, että pysyykö se selkä suorassa jne.) ja tietty varmistamassa. Mä oon käyny 3krt/vko, mutta mulle riittäs jos vaikka kerran viikossa ehittäis samaan aikaan salille!

Jonna75 Helsingistä, nyt rekisteröidyin ja palstaa olen selaillut pitkään. Laihtua pitäisi + aloitin salitreenit uudelleen. Haasteena leikattu nilkka (luudutus sekä toinen myöskin heikossa hapessa )

Tere ja moro!
Täällä toinen aikuinen nainen. Ikää 42 ja urheilutausta on piiitkä, mutta repaleinen. Polvia leikattu niin monta kertaa ettei enää laskuissa pysy mukana, mutta kuntosali/punttitreenin ansiosta pystyn hyvin harrastamaan jopa jääkiekkoa. :)
Minulla on tavoitteena muutaman lihaskilon saaminen reisiin, tarttis saada nopeutta luistimeen. Olen tällä hetkellä 164/55 kg eli kai joidenkin ihanteiden mukaan ihan ok.
Varmastikin jossakin vaiheessa tulen kyselemään vinkkejä reisitreeneihin :)

Ja Pistis miten pienellä energiamäärällä liikut. Pyörtyisin!

Kaikille tervehdys!

Painoa pitäisi saada alas, rasvaa pois ja lihasta tilalle. Ikävä kyllä lihakset taitaa olla enempi maratoonarityyppiset pitkät ja litteät. Täytyy nyt selailla foorumia ja pähkäillä. On ihan mielenkiintoista lähteä kehoprojektiin, ikinä en ole salilla treenannut, olen saanut suht' hyvän(hoikan) kropan syntymälahjaksi, mutta kaksi raskautta ja imetykset + yövalvomiset ja viiden vuoden lähes totaaliliikkumattomuus (vain hyöty/arkiliikunta) ovat saaneet aikaan todella massiivista tuhoa:hyper:

Toisaalta, tästä voi olla suunta vain ylöspäin. Vähän asettaa haastetta lasten ikä ja yksinhuoltajuus. Että sinne salille ei ihan tosta noin vain aina lähdetäkään, mutta ajattelen sitä hidasteena, en esteenä. Eipähän tule ongelmia lepopäivien suhteen.

Aikaisemmin olen harrastanut juoksua, suunnistusta ja vaellusta. Nyt kiinnostaisi saada vähän lihastakin.

Heissulivei..

Ikää 22v,(166/65), kuntosalilla olen käynyt reilun vuoden verran. Tuolloin minulle tehtiin siellä 1-jakoinen ohjelma, mutta olen tässä kevään ja kesän aikana yhä useammin löytänyt itseni lukemassa tätä foorumia vinkkejä etsien ja omaa kunto-ohjelmaa hieman muokaten, joten päätin sitten ihan rekisteröityä.. :) Eniten muutosta ehkä tapahtunut siinä, että olen vähentänyt laitteita ja siirtynyt tekemään vapailla painoilla. Tarkoituksena saada läskiä pois ja lihasta tilalle... Lenkkeilen tässä ohessa satunnaisesti, pilatesta ajattelin myös kokeilla jonkin kotivideon avulla! Mitä mieltä muuten olette, voisiko pilatesta tehdä puntilla käynnin välipäivinä vai antaisiko lihasten vain levätä ja esim. lenkkeillä kevyesti? Pilateshan taitaa kehonhuollon lisäksi jonkin verran toimia myös lihastreeninä?

Juu hei vaan kaikki! Täällä myös uusi jäsen ilmoittautuu! Ikää 21 vuotta, ja innostus punttisaleiluun tällä naisella sen kuin yltyy! Koko ikäni olen urheillut mm. 11 vuotta kilpatason voimistelua, ja juoksua ja pyöräilyä hillittömien määrien kirjossa. Bodauksen aloitin hmm... no enhän mä mitään bodaa, paremminki fittaan itseäni timmiks ja vahvaks. Kaikesta huolimatta aloitin ton touhun n. 1.5-2 vuotta sitten amatöörinä, kuntosalineitsyenä. :D Nyt lähiaikoina (viiminen about puolivuosi) on vasta alkanut ymmärtää, miten sitä kuuluis totta tosiaan treenailla, jotta keho muuttuis halutun timmiksi ja lihakset alkaisi näkyä paremmin (jotkin verisuonetki pullottamassa ois iha jees 8) ja ennenkaikkea: millai sitä tulis ravitsemuksessaan olla! Kuitenkin, kaikki ei ole niin yksinkertaista, vaikka siltä kuulostaa. Esim. pari viikkoa sitten vasta lopetin päivittäiset himo-kovasyke-aerobiset ja esim. ei ole niin helppoa syödä illalla rahkaa, jos mieli tekee vain juusto-kinkku-oivariini-ruisleipää, mutta tärkeintä syödä mahd. viisaasti kuitenkin (öööö esim. lopetin just maanantaina suklaa-karkkimässyttelyt, niin päätin :D). Selitinpä selkeästi. No mutta kuitenkin! Tarkoituksena olisi oppia tekemään tästä hurjasta tiedonmäärästäni käytäntöä paljon paremmin, oppimaan edelleen uutta täällä keskustellen, panostaen kokoajan parempaan terveyteen, mutta tähtäämällä entistä upeampaan ulkomuotoon. Rasvaa näiden lihaksien päältä poies niin oon jopa tyytyväinen! (; Mun BMI on ehkä joku 22 nyt ja vasta lähtenyt "dieetti" (idiootti termi, tarkoitan puhtaamman ja ihan vaan oikean ruoan syömisen entistä parempaa panostusta) on nyt ollu sellaset noin 1800-2000 kcal/vrk ja salitreeniä sekä aerobista ois keskimäärin 4-5(-6) x vko (nyt kun en enää juokse/pyöräile 1-2 tuntia päivässä :D) Treenailen salilla aina tiettyjä lihaksia tiettyinä päivinä, en siis koko kroppaa kerralla. Saa nähä alanko timmiytymään, kun nyt viisaana tollasen kreatiinipussukan perus herojen ja härpäkkeiden ohella netistä tilasin, ku haluaisin voimiani maksimoida. Hmm... Kreatiinin mahdollisesti tuoma turvotus (juuri sain tietää tuon vaikutusmahdollisuuden) ja timmiyden havittelu sopivat selvästi yhteen.(?) :D Tsemppiä mulle, ja muille uusille omiin tavoitteisiin ja niiden saavuttamiseen! (:

Heips!

Kolmekymppinen nainen (168/58) ilmoittautuu mukaan joukkoon! Koko pieni ikä on tullut enemmän tai vähemmän vietettyä urheilullista elämää ja nyt olisi tarkoitus panostaa enemmäkin salittamiseen. Erinäisiä ohjelmia on tullut tehtyä matkan varralla ja nyt mennään 1-jakoisella 3 x viikko. Lisänä säännöllisen epäsäännöllistä lenkkeilyä kävellen ja juosten.

Tavoitteena saavuttaa vihdoinkin se "unelmakroppa" eli sopivasti ja kiinteää lihaa. :) Lisäksi motivaationa toimii operoidut polvet ja sukurasitteena mahdolliset selkäongelmat vanhempana, jotka kannustavat pitämään lihaksistosta huolta.

Yksi suurimpia haasteita on saada ruokavalio kuosiin - innostun helposti erilaisista dieeteistä, mutta se "selkärangasta tuleva" terveellinen syöminen on vielä saavuttamatta.

Pakkotoistoa on tullut selailta suurella mielenkiinnolla jo pitkään - josta nyt rohkaistuisi kirjoittelemaankin (ettei olisi niin stalkkerifiilis;)).

Ja Pistis miten pienellä energiamäärällä liikut. Pyörtyisin!

No iik tosiaan. Oon täs lueskellut syömisjuttuja ja kohta pyörryttää tää ajatus jo siitä, että miten vähän mä tosiaan kai syön. Mutta toisaalta, jaksan ihan hyvin ja olen jopa alkanut hölkyttelemään hikikävelylenkeilläni, joten en anna itseni vielä huolestua asiasta :)

Moikka Arvon Naiset! :)

Joukkoonne ilmoittautuu 27 -vuotias nainen Pohjois-Karjalasta. Salilla aloitin käymään n. 3 vuotta sitten. Pari ensimmäistä vuotta siellä meni vähän haahuillessa (!?), kävin siellä vain satunnaisesti ja keskityin enemmän ryhmäliikuntaan (Lesmills) kuin kuntosalin puolella treenaamiseen. Vuosi sitten homma kääntyi päälaelleen, minua ilmeisesti puraisi punttikärpänen ja jäin ihan koukkuun salilla käyntiin ja siihen, että annon treenille todellakin kaikkeni, enkä vain vemputa yhtä sun toista laitetta aikani kuluksi. Nykyisin vietän enemmän aikaa salilla kuin jumpissa. Pyrin käymään vähintään 2 krt viikossa, mieluiten 3 kertaa. Minulla on jäsenyys kuntokeskukseen, joten saliohjelmani päivitetään n. 3 kk:n välein ja PT neuvoo tekemään liikkeet oikein. Tavoitteeni on kiinteä ja vahva kroppa. Olisipa ihana saada hieman särmää (lihaksia) käsivarsiini! Rasvaprosenttia pitäisi hivuttaa alemmaksi, ehkä se tehoaisi ongelmakohtaanikin, joka on masu, se on semmoinen liian löllykkä. Tiedän, että täsmätreeniä ei ole, joten hoidetaan koko kehoa kuntoon pikku hiljaa :-) Kuntosalilla käymisen lisäksi lenkkeilen ja käyn jumpissa, myös sulkapallo on hyvä harrastus, joskin harvoin ehtii pelaamaan. Tuli näistä erilaisista lajeista mieleen, että meidän salilla alkaa muuten tankotanssi ja meinasin kokeilla sitä! En kyllä tiedä haluanko juuri nyt murtaa mitään raajaa kehostani, sillä se on mitä todennäköisintä jos menen sille tunnille. Näen jo sieluni silmissä miten tulen rytinällä tangolta alas ja murran käteni. En ole paras notkeutta ja ketteryyttä vaativissa lajeissa. Mutta pakko kai sitäkin on kokeilla.

Rekisteröidyin tänne, koska minua motivoi lukea teidän toisten kuulumisia & edistymistä omissa tavoitteissanne, lisäksi täältä saa paljon hyviä neuvoja ja vertaistukea! Mukavia treenejä teille kaikille :)

Moi kaikki =)

Minulla on menossa kuntosalilla viikko nro 7, eli aivan lähtökuopissa ollaan. Olen vieraalla paikkakunnalla kesän töissä, joten päätin keksiä jotain kehittävää tekemistä vapaa-ajalle - ja ostin kuntosalijäsenyyden pariksi kuukaudeksi. Olen 21-vuotias enkä ole oikein ikinä nauttinut muusta liikunnasta kuin tanssista. Nyt olen oppinut nauttimaan liikunnasta!! Tämän kesän paras juttu. Olen ollut aina hokka, joten ulkonäön eteen ei ole tarvinut tehdä mitään. Nyt tavoitteena on saada lihaa erityisesti ylävartaloon :) Toivottavasti tämä innostus kestää!

Hei, olen uusi täällä! Aloitin salillakäymisen alkuvuodesta 2011 ja treenasin kevään, mutta erinäisistä syistä johtuen treenailu jäi sen jälkeen, ja aloitin uudestaan vasta tämän vuoden alussa. Uudelleenaloitus kävikin niin suurella innolla, että onnistuin hankkimaan itseni ylikuntoon, minkä jälkeen alkoi balanssin opettelu.:rolleyes: Nyt loppukesä on mennyt vähän liialti löhötessä, mutta kun viikon päästä matkaan takaisin kotipaikkakunnalleni, niin pääsen uusimaan salikorttini ja takaisin voimailun pariin.:whip:

Olen ruumiinrakenteeltani pitkä- ja hentorakenteinen (noin 170cm ja 55 kg) + kärsin nivelten yliliikkuvuudesta, lättäjaloista ja lievästä skolioosista. Olen hoikka, tai oikeastaan voisi sanoa laiha, mutta siitä huolimatta mulla on perseessä jostain syystä itsepäinen löllö rasvavarasto, joka ei näytä liukenevan sitten millään.:curs: Tavoitteeni treenaamisessa ovat siis lihaskunnon ja voiman kasvattaminen + saada muotoa löllyperseeseen, massaa narukäsiin ja rimppakinttuihin sekä olemusta yleisesti ottaen lihaksikkaammaksi ja ryhdikkäämmäksi.

Toistaiseksi tulokset eivät ole huimaavia, mutta jotain edistystä sentään on jo havaittavissa. Katsotaan mitä tästä tulee...:rolleyes:

Tervehdys kaikille! Täällä kirjoittelee jo vähän "kypsempi" mimmi, 40 on jo täytetty:) Liikunta monessa muodossa, myös salillakäynti, on aina kuulunut mun elämään. Viimeiset 3-4 vuotta on mennyt sairastellessa ja koko liikuntakyky on ollut vaarassa. Nyt tässä pikkuhiljaa kuntoudutaan ja salilla olen käynyt kuukauden verran. Kova on palo päästä jälleen kuntoon, ehkä se tästä pikkuhiljaa...
Hyviä treenejä kaikille:)

Moikka! 19-vuotias mimmi täällä. Salikortteja on kertynyt tähänkin ikään mennessä jo moneen paikkaan, mutta en oikeen koskaan kuitenkaan innostunut. Lisäksi kotoa on saatu niin epäterveellinen malli syömisen, laihduttamisen ja urheilun suhteen, että oon nuoresta iästäni huolimatta kärsiny jo monta vuotta siitä. Keväällä aloin kuitenkin pistää elämääni uusiksi ja vihdoin löyty se oma juttukin samalla. Mies opetti mut tekemään salilla oikein kaikki jutut ja sain siitä samalla treenikaverin, kun en oikeen salilla edelleenkään yksin viihdy, vaikka nyt tiedänkin mitä teen. Olin aika 100% varma jossain vaiheessa, että sali ei ole se mun laji, mutta kuinkas kävikään :D Oon totaalisen rakastunut enkä varmaan puhunu mistään muusta kolmeen kuukauteen ;) Tavoitteena olis saada näkyvät lihakset!

Täällä ekaa kertaa, puntilla on tullut käytyä on/off-suhteella jo kohta puolet iästäni. Nyt on elämäntaparemontti käynnissä ja sen seurauksena on puntin, juoksemisen ja pyöräilyn kautta pudonnut kesän aikana melkein 7 kiloa. Joten ei muuta ku eteenpäin. Täältä saa varmasti hyviä apuja moneen aiheeseen.

Heippa ! Vihdoin tuli tännekkin liityttyä, pidemmän aikaa jo lueskeltu muiden höpinöitä ja nyt päätin että eipä siitä mitään haittaa varmasti ole vaikka joskus itsekin tänne kirjoittelee. Ruudun takana siis 16v nuori nainen, jolla löytyy lähes 13 vuotta ratsastustaustaa (ja yleisurheilua, balettia, lenkkeilyä... lista jatkuu :D ) mutta nyt tämä vuosi on käyty salilla ja lenkkeilty. "Kunnolinen" punttitreeni tosin sai tuulta purjeisiin vasta tuossa huhti-toukokuun vaihteessa. Tällä hetkellä paino 69kg ja vartta löytyy 180cm, valmentajan kanssa tässä nyt lähdetään rakentamaan kroppaa bodyfitness lavoille :dance:

Heippa likat! Täällä 31-v. pienen tyttölapsen kiireinen äiti pk-seudulta. Olen harrastanut liikuntaa koko elämäni (tanssi , juoksu & kuntosali) , mutta salikärpänen puraisi kunnolla ehkä n. 5 vuotta sitten. Pari vuotta sitten olinkin jo saavuttanut tosi hyvän kunnon (näin normaalipulliaisen asteikolla), mutta 9 kk:n mittainen vatsanahan venytys teki tehtävänsä :nolo:. Kiireinen arki asettaa nyt aikamoisia haasteita; rakas tanssiharrastus on jäänyt täysin pois, ja salillekin ehdin vain muutaman kerran viikossa. Kunnon hikisiä spinning-tuntejakin on hirveä ikävä! Koiran kanssa onneksi tulee lenkkeiltyä päivittäin.
Olen aina treenannut vähän sillai päättömästi miten sattuu, ja nyt tarkoituksena olisikin oppia lisää aiheesta ja oppia treenaamaan niin, että saan jokaisesta minuutista salilla kaiken irti. Treenin suhteen itsekuria löytyy, syömisen suhteen taas ei. Olen ainainen herkkuperse, mutta valitettavasti nyt vaikuttaa siltä, että raskauden jälkeen en enää voikaan syödä mitä tahansa lihomatta :itku:

Suositut

Back
Ylös Bottom