Käytkö täällä usein?? ("Hei, olen uusi täällä" -postit)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PMLats
  • Aloitettu Aloitettu
Heitinpä pientä esittelyä jo tuonne yleisen keskustelunkin puolelle, mutta jospa sitä nyt mimminä tännekin jotain turisisi.

Eli moikka vaan, vissiinkin niihin foorumin kuopuksiin kuuluva 18-kesäinen neiti punttailee Jämsän seudulla. Salireenaukseen hurahdin joskus 15 ikävuoden paikkeilla, minkä jälkeen säännöllisyys on valitettavasti ollu vähän vaihtelevaa paljon aikaa (ja sitä rahaa) vievän ratsastusharrastuksen, opiskelun ja vaihtovuoden takia. Sisänen polte salilla äijäilyyn ei kumminkaan sammunut missään vaiheessa, ja nyt kun on priorisoitu vähän paremmin, homma on lähtenyt pelittämään. Tällä hetkellä harrastuksina siis 3 krt/vko sali ja yhtä usein ratsastus, kerta viikkoon sählyä ja ja ajan ja energian riittäessä sauvakävelyä, koska rakastan mummoilua ja ilmoittaudun hölkkäämisen inhoajaksi. ;)
Tavoitteena saada yksinkertaisesti lihasta ja voimaa järkevin menetelmin. Anonyyminä jo melko pitkään Pakkiksen keskusteluja seuranneena uskon että vinkkejä löytyy.

Minäkin vihdoin mukana!

Moikka vaan kaikki,
Olen 26v nainen Pirkanmaalta. Olen tässä viime kesästä asti lueskellut täällä enemmän ja vähemmän ahkerasti keskusteluja ja viimein päätin itsekin liittyä porukkaan mukaan. Aloitin viime kesänä uudelleen puntilla käymisen (nuorempana kävin kaverin kanssa 4-5 kertaa viikossa), mutta sairastuin pahasti heti syyskuussa ja lääkäri kielsi lähes kaiken liikkumisen. Töissä sain käydä, kunhan kävelin todella hitaasti ( siis hitaammin kuin 86-vuotias mummoni!) ja liikkuntaa ei saanut tehdä MITÄÄN... Voitte kuvitella kuinka kamalalta tuntui vain olla kotona 2 kk. Marraskuun lopussa pääsin taas takaisin harrastusten pariin. Palasin ensin pumpin ja kahvakuulan pariin ja nyt vuoden vaihduttua päätin ottaa salinkin ohjelmaan mukaan. Täällä olevat keskustelut ovat syksyllä olleet tosi tarpeen, kun paino on vain noussut, kun mitään ei ole saanut tehdä. Nyt sitten lähti uusi vuosi ja uudet kujeet vauhtiin ja ensi kesänä aion olla huomattavasti timmimmässä kunnossa kuin nyt. Kun vielä mies lakkaisi kotona nauramasta mulle ja mun "laihduttamiselle" (se ei tajua, että tämä on elämäntapamuutos eikä laihari) ja alkaisi edes hiukan tsempata. Noh, ehkä kun se näkee mussa muutoksia, niin sekin tajuaa mistä on kyse:) Että näillä mennään, lähtötilanne on 169cm/69kg ja peilikuva on kaikkea muuta kuin miellyttävä:) Tästä on hyvä alkaa!

Olen lukenut pakkotoistoa jo pidemmän aikaa, mutta nyt vasta rekisteröidyin tänne, ettei tarvitse aina miestä vaivata kaikilla saliaiheisilla kysymyksillä. Ikää minulla on 25 vuotta ja olen Turusta. Salilla olen käynyt noin kaksi vuotta ja sitä ennen harrastin enemmän aerobista, juoksua, hiihtoa ym. En ole ollut ikinä ylipainoinen; olen muuten vain urheiluhullu.

Täällä ilmoittautuu myös uusi mimmi, lukenut anonyyminä juttuja jo useita vuosia, mutta nyt päätin rekisteröityä :)

Olen 28v Helsinkiläinen. Olen naimisissa kehonrakennusta harrastavan miehen kanssa ja meillä on reilun 6kk ikäinen poikalapsi. Mitat tällä hetkellä 169cm ja 59kg. Sain kipinän jo vuosi sitten, kun mies oli kisadieetillä, mutta en tietenkään itse voinut tehdä mitään, kun olin raskaana. Nyt mies aloitti taas diettauksen ja tällä kertaa pääsen minäkin mukaan :) Tavoitteena ei siis varsinaisesti ole laihduttaa, vaan saada lihasta ja lihaserottuvuutta. Ongelmakohtana reidet ja perse. Haaveissa olis siis kunnon kyykkyperse! :D Aion noudattaa orjallisesti mieheni laatimaa ruokavaliota ja reeniohjelmaa, mikäli en pääse salille, niin oma kahvakuula kotona mahdollistaa edes jonkinlaisen reenin ja tiettyhän ilman painoakin tulee reenattua kotona.

Tästä se lähtee, kohti unelmien pakaroita! :D

Hei vaan kaikille,
Olen 29-vuotias Tamperelainen nainen, ja täälläkin anonyyminä pyörinyt juttuja lukemassa. Pudotin painoani hiljakkoin n. 15 kg, ja nyt haaveissa siintää lihakset. Toistaiseksi omin (ja pakkiksen) avuin mennään, mutta jos se rahatilanne joskus sallisi niin voisi sitä pt:tä harkita. Salilta minut löytää n. 4 viikosta ja päälle pari ryhmäliikuntakertaa. Addiktoivaa puuhaa tuo liikkuminen :D

Tuolla offtopicissa kävinkin jo ilmottautumassa mutta sanotaan nyt vielä täälläkin että MOI KAIKKI! Espoon suunnalta kirjottelee 22v aktiivinen saliharrastaja. Tätä touhua on tulltu harrastettua säännöllisesti pari vuotta (2-3 krt/vko). Lisäksi lenkkeilen, pelaan tennistä ja laskettelen. Pakkikselta tulin hakemaan inspiraatiota, ohjeita ja samanhenkisiä tuttavuuksia :piis:

Moikka!

Olen 20v. saliharrastaja Porin seudulta, ja olen lukenut foorumia jo kauan anonyyminä. Tosissaan olen käynyt salilla noin puoli vuotta, ja sitä ennen harrastin erilaisia jumppia ja satunnaista painojen heiluttelua. Nyt tarkoituksenani on panostaa saliharrastukseen enemmänkin, ja tavoitella ohessa omaa unelmakroppaa :) Myös fitness-kisat kiehtovat, mutta saa nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Pakkikselta saan inspiraatiota treenaamiseen ja toivottavasti nyt rekisteröitymisen myötä myös uusia tuttavia!

Lueskellut ilman tunnuksia jo pidempään, välillä vähemmän, välillä ennemmän. Ikää kertynyt 29v. Salilla käyn 3-4x viikossa, ja muutakin liikuntaa tulee harrastettua. 1,5vkon päästä starttaa ravintovalmennus ja uusi sali/kunto-ohjelma. Eli tavoite ois hävittää rasvoja ja kasvatella lihaksia ammattilaisten "valvonnassa" :)

Ai tosiaan, tämä esittelypalsta menikin ohitse ja ehdin jo parit viestit aiemmin laitella tänne - no, ehkä tämä suotakoon tällä kertaa :)

Tässäpä esittäytyy hieman yli nelikymppinen elämänsä näköjään opiskelun ja työnteon miksaukselle omistanut nainen. Lisärinä olen sinkoillut itseäni paikallisessa kuntokeskuksessa jumppasalista toiseen kuutisen vuotta, kunnes vihdoin järkiinnyin ja aloin pari kk sitten keskittyä oleelliseen eli kuntosaliin. Ja kyllä, olen totaalisesti hurahtanut saleiluun, joka voittaa mennen tullen aikaisemmat zumbat ja muut humpat sekä virkistys- että tulosmielessä.

Nyt on tavoitteena jättää laihan läskin elämä taakse ja löytää oma sporttilook, joka onkin jo hyvää vauhtia hahmottumassa. Tältä palstalta poimin sitten ne kaikkein parhaat opit ja ohjeistukset, mutta yritän olla roikkumatta täällä ihan kaikkea vapaa-aikaani. Pahalta se näyttää, tännehän ne askeleet suuntaa näköjään helposti salin ja ruokalautasen jälkeen... :hyvä:

Heippa,

Olen 25v. ja asun tällä hetkellä Oulussa. Olen vastikään aloittanut painonpudotusprojektin, ja tavoitteena olis päästä normaalipainoon (pudotettavaa n.20kg...) sekä saada nämä raivostuttavat jenkkakahvat ja pömppövatsan veks, ja muutenkin kokonaisuudessaan saada kiinteä vartalo. Tällä hetkellä kuljen salilla 2-3x ja jumpassa 2x per viikko. Salihommissa olen aikasta aloittelija (ja jos totta puhutaan, en ole siitä koskaan aiemmin pitänyt, mutta nyt on iskenyt innostus :D). Muita harrastuksia hevoset, jotka on pienestä pitäen olleet kuvioissa mukana. Täältä tulin hakemaan opastusta ja ennen kaikkea ylläpitämään motivaatiota :)

Heissulivei!

Oon täällä tavallaan uusi, mutta ekaa kertaa yli kahdeksaan vuoteen. Alotin uudelleen salilla käymisen. Paino on ok, mutta lihaskuntoa tarvitaan, ihan jo pelkän skolioosin takia ja lihaksia ois hyvä saada muutenkin. Oon harrastellu tansseja ja salia vaihtelevalla menestyksellä mutta nyt pitää oikeesti tehä jotain ja pysyä siinä! Ja onhan se treenin jälkeen aivan huikee fiilis =)
Ja Kuopiossa asun.

Moi vaan kaikille,

Mie oon kohta 29v. 2 lapsen äiti täältä susirajan tuntumasta, Itä-Suomesta. Olen aina pitänyt liikkumisesta ja nuorena harrastin ratsastusta. Nyt lasten jälkeen liikkuminen on jäänyt hieman vähemmälle, mutta olen kuitenkin pyrkinyt salille ja jumppiin aina kun aikaa on ja lenkkeilen koirien kanssa.

Olen aina ollut normaalipainoinen, mutta v.08 mulle puhkesi kilpparin vajaatoiminta ja sen jälkeen painon kanssa on saanut kamppailla :( Toisen lapsen syntymän jälkeen on sitten ollut todella vaikeaa saada painoa alas. Kilpparilääkkeen annostusta on saanut nostella vähän väliä kun arvot huononee vain kokoajan. Laihdutus projekti on ollut käynnissä jo pidemmän aikaa. Pudotettavaa on vieläkin reilusti, mutta hitaasti ja varmasti paino onneksi laskee. Sellainen 15kg olisi vielä tiputettavaa. Mutta, olen aina haaveillut kiinteästä ja timmimmästä kropasta. Vaikka olenkin ollut normi painoinen, niin se kroppa on ollut silti aina löysää ja lihakset on olleet miulla aina olemattomat. Olen aloittanutkin nyt treenaamaan niin, että saisin lihaksia ja voimaa kehitettyä. Kai se läskikin siinä samalla sulaa :rolleyes: Täältä sivustolta yritän paljon lukea tietoa treeneistä ja ruokavalioista jne. Ruokavalio on aika proteiini pitoinen, olen ns. karpannut pidemmän aikaa ja saanut sillä painon tippumaan, mutta valitettavasti lihaksetkin häviää. Joten opettelen hiilareiden fiksua käyttöä salitreenien ohella.

Matka on varmasti pitkä, mutta eiköhän se työllä ja pitkäjänteisyydellä onnistu.

Moro!

Olen tätä palstaa lukenut vuoden päivät ja nyt uskalsin rekisteröityä :) Tänä vuonna tulee 30 täyteen, salia olen harrastanut puolitoistavuotta, välillä ahkerammin ja välillä vähemmän ahkerammin... Nyt taas on motivaatiota. Teen raskasta hoitotyötä ja monet työkaverit ihmettelevätkin, että miten jaksan aamuvuoron jälkeen lähteä vielä salille. Niin no ei mulla paljon selkävaivoja olekaan, kuten monilla työkavereilla jotka eivät käy salilla. Tällä hetkellä teen starting strength ohjelmaa. Karppaamalla laihduin pari vuotta sitten 10kg, mutta kuntosaliharjoittelun myötä kilot tulivat takaisin. Olen siis 160cm pitkä ja painoa tällä hetkellä hurjat 75kg. En ole koskaan pitänyt itseäni lihavana, isoluisena kylläkin ;) Lihasta on siis tullut, mutta olis kiva jos painon saisi putoamaan alle 70kg. Tiedän kyllä miten pitäisi syödä, mutta välillä toteutus on muka hankalaa. Olen ihan selvästi tunnesyöjä ja yritän päästä siitä eroon. Olen päättänyt, että pidän herkuttelupäivän seitsemän päivän päästä, niin seuraava herkuttelupäivä on kahdeksan päivän päästä jne. Joten näillä mennään :)

Morjes.

Savolainen 20-vuotias naisenalku täällä. Pari vuotta sitten syömishäiriö pakotti liikkumaan enemmänkin, sitten tuli vuoden tauko ja nyt lähdetään taas :D Normaalipainossa pyöritään, mutta niin kovin pehmeitä ollaan vähän joka puolelta, että lihasta olisi hyvä saada lisää.

Hoi. 21 vuotta maan pintaa kuluttanut entinen urheilija. Urheilu-uran jälkeen (ja vähän ohella) heiluin ennen ulkomaille muuttoa ryhmäliikuntaohjaajana (teknisiä lihaskuntotunteja, kuten kahvakuulaa ja perus pumppia, plus spinningiä). Puoli vuotta poissa Suomesta tulee täyteen ja ensimmäinen syksy opiskelijaelämää alkoi treenillisesti hyvin, stressin kasvaessa heikkeni treenin määrä ja 3 kuukautta myöhemmin, muutaman kilon rikkaampana, on aika taas palata normaaliin. Haaveina on palata parin vuoden takaiseen alle 17% rasvaprosenttiin. Sinne on toki vielä matkaa.

En ole näköjään käynyt itseäni esittelemässä vaikka olen uskaltautunut muutalle kirjoittelemaan. Eli täällä 26v nainen Lahdesta. Olen laihdutellut nyt 45kg, vielä on matkaa edessä mutta uskaltauiduin silti personal trainer koulutukseen. Rakastan todella kovaa treeniä ja veri vetää vähän voimailun puoleen vaikka bodailukin kiinnostaa. Saa nähdä mitä sitten tulevaisuudessa tapahtuu kunhan saa kilot sellaiseen kuntoon että näkee mitä läskien alta paljastuu. Pyrin treenailemaan voimamieslajeja noin 2xkk ja salitreenit 3xviikkoon lopuille päivillä pitäisi yleensä kehitellä aerobista ja venyttelyä mutta olen niiden suhteen laiskahko.

Hjelou!
Täällä on ihan kohta 20-vuotias Rovaniemeläinen! Treenit olen alotellu tuossa joulukuussa 2011 Kouvolassa. Tavotteena on muutaman vuoden päästä (ehkä, never say never) alkaa treenaamaan Body Fitness kisoja varten. Nyt treenailen vain omaksi iloksi ja rakkaudesta urheiluun ja terveelliseen elämäntapaan.
Treenipaikkana Kouvolassa toimi Kuntokeskus Ykkönen. Nimensä mukaan ykkönen, ihan huippu! Ja nyt Rovaniemellä treenailen Arctic 24/7 salilla. Aivan loistava sekin!
Minun elämää pystyy seuraamaan kans blogin kautta --> http://www.thisispauge.blogspot.fi/ Sinne yritän päivitellä vähintään jokatoinen päivä menemisistä ja treeneistä. Ei ihan pelkkää treeniä mutta sitäkin sieltä löytyy :)

Heips,

Josko täällä olisi hyvä jotain itsestään kertoilla näin alkuun :) Eli 26 vuotta on ikää, salielämää takana hieman reilu vuosi ja tavoitteena lihasten hyvä erottuvuus kropassa ja tietysti niissä pitäisi sitä kokoakin olla, joten varmaan melko samat tavoitteet kuin monilla täällä. Pienellä dietillä tällä hetkellä, tosin normaalipainon sisällä. Ihan mielenkiinnosta, olisi kiva nähdä millainen muutos lihaksistossa ihan oikeasti on reilun vuoden aikana tapahtunut. Kolmijakoisella mennään, suosien vapaita painoja. 3-4 krt viikkoon tulee salilla käytyä, harvemmin kuitenkaan ehkä tuota 4 kertaa. Lenkkeilystä pitää huolta tuo koiruus. Palstaa on tullut lueskeltua jo tuolta saleilun aloittamisesta lähtien, mutta jos tästä eteenpäin itsekkin tänne kirjoittelisi :)

Moi kaikki.

Täällä 33-vuotias body fitness-kisaaja. Kilpaurheilu on ollut kuvioissa eri lajien muodossa koko elämäni ajan. Salitreeni on kuulunut elämääni jo 16 vuoden ajan, mutta aikaisemmin se on ollut oheistreeninä muihin lajeihin. Pari vuotta sitten innostuin fitneksestä ja viime vuonna olin ekaa kertaa kisaamassa body fitness-kisoissa. Salilla käyn 5x viikossa ja olen ihan koukussa tähän lajiin. Seuraavat kisatavoitteet on vuodelle 2014.

Asun nykyään Järvenpäässä, ja treenaan myös täällä. Satunnaisesti käyn Mayorsilla Helsingissä. Pakkiksella olen ollut lukijana jo pitkään, mutta nyt vasta sain aikaiseksi rekisteröityä tänne.

Moikka!

Sivustoa on tullu luettua jo pidemmän aikaa ja ajattelin viimeinki rekisteröityä. Olen 21-vuotias Oululainen opiskelija ja tähtäimessä olis body fitness kilpailut jossain vaiheessa, ehkä jopa ensi vuonna. Liikuntaa on tullu harrastettua useamman vuoden ajan. Salin lisäksi paljon erilaisia jumppia, hiihtoa, juoksua.. Nyt kuitenkin keskityn pelkästään salilla treenaamiseen, jota harrastan 4 kertaa viikossa. Ylimääräistä rasvaa/painoa ei hirveästi ole, joten nyt keskitytään vain samaan lihasta ja sen myötä painon pitäs ruveta nousemaan ihan kunnolla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom