Käytkö täällä usein?? ("Hei, olen uusi täällä" -postit)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PMLats
  • Aloitettu Aloitettu
Päätin minäkin viimein kirjautua sisään nimimerkillä jo jonkinaikaa forumia lueskelleena. 20-vuotias sinkku tytöntyllerö Hämeenlinnasta päin, ja kamppailulajeihin hurahtanut. Opiskeluissa tähdätään siihen, että 1,5v päästä olisi sairaanhoitajan titteli taskussa. Taustalla siis 1,5v harjoittelu potkunyrkkeilyssä ja vuoden harjoittelu BJJ:ssä. Sitä ennen on muksuna tullut luisteltua, ratsastettua, jalkapalloiltua ja omaehtoisesti kuntoiltua läpi elämän.

Kuukauden takainen nilkkavamma on saanut vähän hidastettua tahtia, ja nyt kesän kunniaksi olen päättänyt aloittaa treenaamisen myös salin puolella, kun nilkka ei vielä tuota vääntämistä ja kääntämistä tahdo kestää. Ja koska olen salikuvioissa aivan uusi, ajattelin että tänne kirjautumalla pääsen hyvään alkuun ja vinkkejä teiltä kokeneemmilta raudankesyttäjiltä! Lajieni puolesta minua on kehotettu suuntaamaan voimatreeniin, jotta voin sitten piestä kaikki vastustajat mahdollisella tulevalla kilpailu-uralla :)

Aktiivisempi olen lukemaan juttuja kuin niitä kirjoittamaan, ainakin toistaiseksi.

Moikka!

Minäkin uusi täällä, mutta taustalla olen roikkunut lueskelemassa jo hyvän tovin. Salilla on tullut treenailtua tässä viiden vuoden sisään vaihtelevalla innostuksella. Välilllä ihan kunnolla, välillä on taas ollut sellaisia plösöilykausia ettei järkeä... :nolo: Kuntonyrkkeilyä on tullut myös harrastettua. Nykyään pyöräilen paljon, talvisin lumilautailen ja salikin on ruvennut taas innostamaan, toivottavasti pysyvästi! Ravintopuoli on ollut minulle aina vähän hankala, pitäisi oppia säännölliset ruoka-ajat, se olis tärkein juttu.

Moi (:
Olen jo vuosia aina kausittain vakavasti harkinnut saleilun aloittamista, mutta syystä tai toisesta se on aina jäänyt toteuttamatta (sitoutumisen pelko? hehe). Olen täälläkin lueskellut jo pidemmän aikaa ja ihaillut kaikkea lihaksikkaista vartaloista koko mielenkiintoiseen fitness-skeneen asti. Eilenpä sitten hankin salijäsenyyden, ja tänään on tiedossa ensimmäinen treeni. Peruskuntoa löytyy jonkinverran, kun olen harrastellut HIITtiä kotosalla aktiivisesti. Nyt tuntuu olo kärsimättömältä kun odotan vaan että milloin pääsen toteuttamaan salilla ihan kunnon ohjelmaa vapailla painoilla jne. Katsotaan nyt miten tosissani tämän rupen ottamaan, tahdonko jopa kisata tulevaisuudessa? Tervetuloa lihaskasvu <3

Moi kaikille!

Uusvanha kuntoilija olen, tunnukset pakkikselle hommasin muutama vuosi sitten. Nyt useamman vuoden harhailujen (ja liikakilon) jälkeen pitää saada itseni kuntoon ja löytää liikunnan ja elämän ilo jälleen. Salilla olen käynyt vaihtelevan säännöllisesti, jostain syystä hyvä alku aina katkeaa. Painoa pitää pudottaa 36,8kg, joten urakka on suuri (ja vertaistukea tarvitsen... :)).

Ja Elwnille paljon onnea tavoitteiden saavuttamisen johdosta!

T:Nannax

Täällä uusi akka soppaa hämmentämään. Ikää vajaa kolmekymppiä, neljän vuoden juoksutausta ja tavoitteellista punttien kanssa äheltämistä kolmisen kuukautta ihan kotosalla levytangon, kässäreiden, maton ja vatsapenkin keralla näin alkuun. Syksyn tullen salille, kunhan saan päätettyä minne. (Tupakka-askeista säästyneet rahat ovat visusti tallessa ja odottavat investointia, syksyllä tulee vuosi savuttomuutta.) :hyvä:

Tavoitteenani saavuttaa unelmien kroppa (BF-tyyppinen keho) pitkällä tähtäimellä ajateltuna ja toteutettuna. Matka on pitkä, mutta takuulla sen arvoinen.

Moikka! Täälläkin yksi salaa foorumia lukenut. Pitkän lätkän pelailun jälkeen on siirrytty parin melkein urheilettomattoman vuoden jälkeen kunnon salitreeniin. Täällä siis kuuntelemassa muiden punttimimmien kokemuksia salihommista. Itsellä teettää vaikeuksia tuo yksin treenaaminen. Ja se ettei millää jaksais oottaa sitä lihaksikasta vartaloa :D PT:tä oon myös tässä etsiskellyt. Mikäli sikäli jotakuta kiinnostaa lisätienesti niin ottakaa ihmeessä yhteyttä rusen04@gmail.com tai vaikka vaan salikaveria niin sais enemmän irti treeneistä :)

Eikun treenitsemppiä kaikille! :puntti:

Moikka, täällä kirjoittelee 24-vuotias tyttönen keskeltä suomea. Salilla oon käynyt useamman vuoden ja aiemmin kilpaillut mm. taitoluistelussa ja tenniksessä. Tavoitteellisen saliharrastuksen aloitin vuosi sitten, mutta loukkaantumiset ja niitä seuranneet lamaantumiset ovat pitäneet huolta, että alkupisteessä ollaan taas ja ja kaikki viime vuoden kiristelyt on onnistuneesti heitetty hukkaan. Kilpaurheilutaustastakin muistona on enää takapuoli (sekin kevyellä kuorrutteella nykyään varustettu). Takaisin salille on taas päästy ja heti pienen kiristelyn merkeissä. Suosikkitreenini on olkapäät ja jalat, ja niitä vaan tekisinkin jos lupa annettaisiin. :D Tällä hetkellä treenaan kolmijakoisella ohjelmalla, ja tuloksia odotellaan pikkuhiljaa. Ensimmäiset kuntokuvat saivat lähinnä itkun silmään. Mutta täältä noustaan, heti kun flunssan kourista selviän.

Uusi, mutta ah jo niin koukuttunut 30v nainen Kuopiosta. Maaliskuussa iski into painon pudotukseen, joka hyvän ohjaajan ja uuden ruokavalion ansiosta on pudonnut 7kg. Oikeastaan enää ei välttämätön painon tippua, jos lihas kasvaa. Reenaan pääsykokeisiin...joka toinen päivä salia, joka toinen juoksua..saliaamuina kävelylenkki. Suurin vaikutus kuitenkin painon pudotuksessa on ollut ruokavaliolla. Suosittelen kaikkia käymään kehonkoostumusmittauksessa, ainakin avasi omat silmät..

Heipparallaa emännät! Joukkoon liittyy yks kolmikymppinen sisko, joka puuhastelee salilla kolme kertaa viikossa erään 5x5 -ohjelman kanssa :) Salilla oon käyny heiluttelemassa erinäisiä vimpaimia ehkä parin vuoden ajan, tavoitteellisemmin vasta alkuvuodesta 2012, ja nykyistä ohjelmaa oon tehny kolmisen kuukautta. Tavoitteena olis saaha mukavasti voimaa näihin ruipeloraajoihin ja vähän muokata roppaa tässä samalla. Pakkiksen palstoja olen sivusta seurannut jonkin aikaa, mutta nyt sitten tuli ylitsepääsemätön tarve tulla katselemaan, irtoaisko täältä hieman vertaistukea ;) Kun paras salikaveri on kundi ja yleensä muutenkin olen ainoa mimmi heilumassa kyykkypaikalla ja penalla, niin joskus olis ihan kiva porista vaan tyttöjen kesken. Olispa erityisesti kiva löytää joku, joka reenaa samalla ohjelmalla ko minä!

Moikka, Jennuli täällä! Hesassa asun ja treenailen, liityin tänne jo tammikuussa, mutta vasta viime aikoina vieraillut enemmänkin. Sen erikoisempaa liikuntataustaa ei ole satunnaista lenkkeilyä ja ratsastusta lukuun ottamatta. Nyt kuitenkin sain sellaisen fitness-kärpäsen pureman, että ei mitään rajaa. Näin aluksi tavoitteena on saada rasvaa pois ja kroppa timmiksi, katsotaan siitä sitten mitä tulevaisuudessa keksii...

Hei!

Kolmenkymmenen paremmalle puolelle ehtinyt neiti-ihminen ilmoittautuu!

Olen urheilun suhteen lähes täysin noviisi, vain jonkin verran tanssiharrastustaustaa on. Käynnistin alkukeväästä elämäntaparemontin, jonka suurimpana tavoitteena oli löytää liikkumisen ja tarpeeksi rankan kuntoilun tuottama ilo ja nautinto, ja tehdä se niin perusteellisesti, etten enää vanhaan "liikkumattomaan" elämäntapaan palaa. Kun sitten haeskelin internetistä tietoa treeneistä, tekniikoista ja liikkeistä, huomasin päätyväni melkein joka kerta tänne Pakkotoistoon, joten pitihän sitten jo rekisteröityäkin ;).

Treenailu on ollut uskomattoman antoisaa ja olen hurahtanut erityisesti cross trainingiin. Salilla tulee käytyä 2-4 kertaa viikossa. Varsinaisia päämääriä ei (vielä) ole - kunhan joka treeni tulee tehtyä niin hyvin ja täysillä, että seuraavankin kerran on pakko päästä, se riittää. Jokainen edistysaskel voimissa, taidoissa tai fysiikassa on kuitenkin aina suuri ilonaihe. Joten ehkäpä ne tavoitteetkin vielä kristallisoituvat, kun saan oikein kunnolla jutun juonesta kiinni :D!

Uusi kirjoittelijaflikka Aurajoen rannalta ilmoittautuu myös! Aloitin lihasmassaan tähtäävään treenaamisen vasta tuossa pari viikkoa sitten, tausta on lähinnä käsipainoilla "pelleilyä" (eli kevyitä painoja, omaa kehoa käyttäen yms.), kahvakuulaa, crosstraineria, kävelyä, voimavannetta yms. Mulla on tässä ns. tiimi taustalla eli kun olen ihan uusi tässä niin en osaisi tehdä ohjelmia tai mitään, ne tehdään puolestani mulle suunnitellusti. Eli näillä pitäisi myös tulosta syntyä ettei tarvitse itkeä kuukausien päästä kun mitään ei tapahdu :) Tuloksista ei voi vielä sen kummemmin sanoa, muuta kuin että hyvältä tuntuu ja tähänhän ihan hurahtaa! 3x viikossa käyn salilla ainakin tämän jakson.

Mopsi80 = 32v, 163 cm, n. 55 kg, rasvaprossa varmaan jo alle 20, mutta vyötäröltä pitäis karistaa pömppöä n. 4 cm ja lisää EROTTUVIA lihaksia ja voimaa on saatava! :puntti: Saleilut aloitin tammikuun 2012 lopussa, treeniohjelmana nyt yksijakoinen (ei han samanlainen joka kerta, mutta samat lihasryhmät saavat tuta) 2 krt/vk puntti plus 2-5 krt/vk erityyppistä lenkkeilyä/spinningiä. Tavoitteena myös vetää leuka marraskuun loppuun mennessä ja punnertaa 20 kertaa miesten tyyliin :rock:

Täällä kirjoittaa 19-vuotias tyttö Helsingistä. Olen harrastanut vuosia koripalloa, mutta tuon lajin jäädessä taakse olen ajatellut aloittaa käymään kuntosalilla aktiivisemmin. Pari-kolme vuotta olen sitä tehnyt silloin tällöin muun treenaamisen ohella, kuten lenkkeilyäkin. Painonpudotuksesta en varsinaisesti haaveile, mitat ovat tällä hetkellä 54kg/170cm - olisi kuitenkin kiva korvata laihaläskin ihrat lihaksella ja saada vähän enemmän muotoa vartaloon. Saleilun suhteen en ole tosiaan ihan noviisi, mutta uskon että tältä foorumilta tulen saamaan aika hyviä vinkkejä väsähtäneeseen treeniohjelmaan ja ravinnon ynnä muun suhteen.

Heipsun,

Täällä kirjottelee 19-vuotias neitonen, joka huomaamattaan rakastui saleiluun ja koukuttuikin pahasti. Treenamista takana vasta muutama kk ja nyt elämäntapamuutoksen yhteydessä päätin aloittaa saleilun. Painon pudotusta n40kg edessä. :eek: Ja vielä kun malttas niitä lepopäiviä pitää.. :D

Pistis on pääkaupungistunut 44-v. (joo, aikuinen nainen ;), täällä taitaa keski-ikä pyöriä about 30 tienoilla?), joka on ottanut itseään niskasta kiinni ja päättänyt vihdoinkin panna itsensä uuteen kuosiin (korvata nuo kuuluisat löysät lihaksella ja pikkasen kaventua siinä ohessa). 159/53 on strategiset luvut, oon kapea-/siromallinen kropaltani noin muuten ja tuo pienempi luku olis kiva saada 50:een, mutta ei mikään pakko. Puntteja 4 krt/vk, useimmiten salitreenin päälle kuntofillaria 30-40 min. Salilla ma-ti ja to-pe, ke ja la tai su n. 10 km erittäin hikinen kävelylenkki (vihaan juoksemista, mutta näköjään alan lämmetä sillekin).

Aloitin vasta heinäkuun alussa eikä perhanan paino putoa laisinkaan. Kalorit on about 1000/vrk paitsi vkl:na en niin välitä laskea, mutta mässää en enää silloinkaan. Lasken siis kalorit, proteiinit, hiilareita en laske, katson vaan, että ei niitä ainakaan paljoa tule. Juu, ei tässä enempää aiheesta, näistä voi lukea satoja sivuja keskusteluja toisaalla foorumlla :)

Tekis mieli kysyä ohjelmastani, siis salitreenistä, mutta mun ohjelma on 12 viikolle, joten en niin pitkää viestiä viitti tehdä tuonne aloittelijoiden osioon, jossa siitä saisi kysyä.

Osaako joku sanoa, onko täällä jossain PT-keskustelua olemassa? Ihan nopsaan en sellaista löytänyt. Olen harkinnut PT:n apua sanotaan syyskuun loppupuolelta alkaen ainakin vuoden loppuun. Tällä hetkellä käyn työpaikkani salilla, mutta ajatuksissa on siirtyä treenaamaan ihmisten ilmoille, kunhan jotain pientä pohjaa on olemassa.

ps. oli pakko maksaa VIP, jotta pääsi kattelee paljon motivoivia kuvia. Ihan parhaita meikäläiselle nuo ennen/jälkeen kuvat!

^Siis ihan aikuisen oikeesti treenaat punttia tuhannella kalorilla/pv??! Ei toimi. Enkä käsitä, miten voit jaksaa. Itse syön yli puolet enemmän ja olen vain vähän isompi (163 cm/55 kg), vaikka treenaankin "vain" 2 krt/vk punttia ja parit lenkit päälle. Syö vähintään 1800 kcal ja unohda paino, mittaa sen sijaan vyötärönympärystä. Olen 100% varma, että jos hankit PT:n, saat samat ohjeet.

Jep, ihan aikuisten oikeasti. Mutta eipä tuota ole vielä pitkään mennyt, kolme viikkoa. Ajattelin vähän vauhdittaa aloitusta tolleen, kun ei tuo saliohjelma vielä ole raskaskaan. Lisään syömistä kyllä viimeistään parin viikon päästä, kun kilot lisääntyy punteissa ja toistot vähenee. Hyvin olen jaksanut, mutta iltaisin väsyttää ihan tajuttomasti ja nukun tosi ihanaa syvää unta, näen jopa unia.

Myönnettäköön, ettei tänään jalkatreeni kulkenut laisinkaan. Jalat kieltäytyivät toimimasta kyykkäyksen ja jalkaprässin jälkeen. Uskoin kroppaani ja vietin sitten fillarin selässä 40 min. Mutta kyllä oli sekin jotenkin omituisen raskasta. Oletan, että vähäinen ruokailu ja eilisillan kympin hikikävelylenkki vaikuttivat.

Painoa olen vaan huvikseni katsellut, se ei mua niinkään kiinnosta. Vaatteet kertokoon, tapahtuuko mitään vai ei.

Hui, on kyllä todella vähän tuo 1000. Mutta tosiaan jos ohjelma ei ole raskas, niin ehkä jaksaa? Kyllä mä laitan menemään sellaista höökiä salilla, että 1000 kalorilla ei pitkälle pötkisi, tärräis paikat eikä energia riittäis. Joskus on tullut oltua tällaisellakin dieetillä (kevyemmät liikunnat, ei salia ollenkaan) ja olen läksyni oppinut, ei enää ikinä. Koska pitkällä tähtäimellä mitään ei tapahtunut (olen normipainon sisällä). Joo, pari senttiä lähtee sieltä täältä mutta kun palaa normaaliin ruokavalioon, niin äkkiäkös ne - lähinnä kadonneet nesteet - tulevat takaisin. Mun PT kyllä sanoikin, että ei noin miinuskaloreilla laihdukaan, se on liian vähän ruokaa. Ja jos haluaa lihasmassaa niin niitä ei tuolla tonnilla tule.

Back
Ylös Bottom