Käytkö täällä usein?? ("Hei, olen uusi täällä" -postit)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PMLats
  • Aloitettu Aloitettu
Hei!
Tovin olen taustalta lueskellut juttuja ja nyt sitten päätin rekisteröityäkin.
Olen hitusen päälle 30v. äiti-ihminen Varsinais-Suomesta. Liikuntakärpänen iski vajaa vuosi sitten, ja tällä hetkellä käyn salilla 2-5 kertaa viikossa ja mahdollisuuksien mukaan saman verran ryhmäliikuntatunneilla (spinning, pump) sekä ½-1½ tunnin kävelyretkillä koiran kanssa joitakin kertoja viikossa. Tavoitteena on ylläpitää saavutettu kunto eikä jokusen kilon putoaminen olisi lainkaan pahitteeksi (olen hoikanlainen kylläkin; 168cm & 60kg mutta ettei joudu isompia vaatteita hankkimaan :D ).
Eli lähinnä ajatustenvaihdon ja uusien ideoiden perässä täällä :) .

Heippa! 31-vuotian vantaalainen liittyy joukkoon. Hakusessa saman henkistä seuraa. Aloittelemassa treenausta PT:n ohjauksella (treenitaustaa on kyllä), katsotaan mitä saadaan aikaan.

Terve! Seuraillut oon jo parin vuoden ajan, ja nyt ajattelin itekin ruveta jonkin verran kirjottelemaan. Oon parikymppinen opiskelijatyttö, jolla on taustalla vuosien jalkapalloharrastus joka lopahti kuus vuotta sitte polvien hajoiluun. Siinä välissä oli about neljän vuoden täys liikkumattomuus, ja pari vuotta sitte aloin juoksemaan enkä yli vuoteen tehnykää muuta ku aerobista, salilla kulutin crossareita ja juoksumattoja. Nyt opiskelujen alettua syksyllä se vähäki liikunta tuntu jäävän, ja pitkittyneen sairastelun ja dokailun myötä lihoin lähemmäs 8kg syksyn aikana. Edellee normaalimitoissa mennään, mutta ny ois tarkotus alkaa salilla tehä enemmän muutaki ku sitä aerobista. Peruskunto on kuitenki hyvä ja salilla tiedän kyllä mitä pittää tehä ja missä suhteessa, en oo vaa ikinä saanu puntista yhtä hyvää fiilistä ku lenkeistä ja toivosin että tää muuttuis. Pientä muutosta onki jo ilmassa ja nautin siitä olosta ku kunnon jalkatreenin jälkeen ei meinaa pystyä kävelemään :)

Tarkotus ois ny tässä kevään ja kesän aikana tehä salillakäymisestä rutiininomasta, vaikka aika onkin opiskelun ja duuninteon takia välillä aika kortilla. Ruokavalion peruselementit on myös kohillaan, joskin parin vuoden takanen pieni syömisvammailu näkyy edelleen välillä päänsisäsinä ongelmina. Vaa'an oon jo ymmärtäny heittää nurkkaan, koska en taho takas siihen tilanteeseen jossa aamupaino tuntu määrittelevän täysin sen, oliko mulla hyvä vai huono päivä. Peili kertoo enemmän ku se numero, ja tavotteena ois hyväksyä lopullisesti oma kroppa kaikkine vikoineen.

Eli siis lyhyesti, tarkotus ois saada voimaa ja samalla ylläpitää kestävyyskuntoa. Salille yritän keritä 4krt/vko, ja hyväntuntusen perustreeniohjelman on tehny veli jolla on vuosien punttitausta. Lisäks aerobista niin salilla, ku kevään tullessa juoksemallakin. Tällä hetkellä on hirmuhyvä tunne tästä projektista, eli motivaatiosta ei ainakaan pitäis olla puutetta! :)

Eilen kirjotin jo piiiitkän stoorin omasta saleilusta, vaan se katos jonnekki bittiavaruuteen.
Lyhyesti taitaapi olla virsi kaunis, joten nainen, 38v, saleilua vuodesta 2006 säännöllisen epäsäännöllisesti. Täältä olen monet vinkit käynyt lukemassa ja välillä myös motivaatiota. Tällänen yksinäinen susi niin sanotusti olen. En kaipaa salille kaveria- paitsi nyt viimeaikoina on alkanut tuntua siltä, että olisi kiva kokeilla omia rajoja penkkipunnerruksen kanssa,mutta yksin ei tohi kauheilla painoilla alkaa pelaamaan. Teen reenit turvallisuuden rajoissa, ja laitteissa joissa on kaapelit. Vapaita painoja vähemmän.
Painon pudotus on mielessä aina ja syystä. 25 kiloa pitäs läskiä sulattaa,painoindeksikäyrien mukaan yli 30 kiloa. En kuitenkaan tavottele mitään langanlaihaa kroppaa vaan mieluusti olen hiukan paremmin kiinniotettava. Olen tällänen pitkäselkänen, persjalkanen, keskivartalolihava- ei mikään naiskauneuden perikuva XD
Ongelman ydin piilee puhtaasti ruokavaliossa. Liekö lievää syömishäiriötä kehissä... Missä lie se kultainen keskitie ruokavaliossa kovan treenin vastapainoksi *huokaus*

Moi,
Täällä yksi 'uusi' punttimimmi. Moi kaikille!
Olen selaillut enemmän ja vähemmän näitä sivuja vuodesta 2009. Kaikkea on mahtunut siihen välille. Tarkoitus olisi päästä taas mukaan nuoruuden harrastukseen. Pohjatyönä tiputin läskit liikunnalla ja ruokavaliolla, ja nostin kuntoa crosaamalla ja juoksemalla. Nyt pitäs alkaa rakentaa lihasta - aerobista unohtamatta. Vaikka en ole palstalla kommentoinut, niin teidän neuvot on olleet mahtavia! Takapiruna oon niitä testaillut. :) Aikamoinen saavutukseni on ollut yhteensä noin 70kilon pudotus vuosien 2008 ja 2012 välilllä eli kaksi raskautta, kamalasti raskaus- ja muita mammamussutuskiloja. En siis kerralla tiputtanut 70kiloo, vaan kaks kertaa reilu kolkyt. Mittarina on teinivuosien farkut ja vanha hääpukuni. Raskauksien välissäkin niihin mahduin...kunnes taas lähti kilojen ylämäki uuden raskauden myötä. ;) Nyt on tiimi täysi (knok knok koputtaa puuta) ja voisi jatkaa tästä eteenpäin. Eli en tähtää ensi tai edes euraavaksi kesäksi. Katselen mihin tästä, kohta neljäkymppisestä perheen äidistä, on. Mä en käy, eikä ole mahdollisuutta käydä, missään yleisellä salilla eli omalla salilla treenailisin. Onko muita? Eli varmaan joku perussetti pitää kehittää, kun ei ole kaikkia vitkuttiima. Yritin etsiä, mut en löytänyt...ainakaan vielä. Tsemppiä muillekin uusille ja 'uusille'. Kevät aurikoja ja treeni motivaatioita!

Hilirimpsis,
Olen myös käynyt stalkkaamassa palstaa jo useamman vuoden ajan, mutta jostain syystä ei ole tullut aiemmin rekisteröityä. Mutta tänään oli hyvä päivä :) .
Kolmekymmentä ja rapiat ikää, ei naperoita taikka miestä, kaikennäköistä liikunnaksi luokiteltavaa liikehdintää on tullut harrastettua aktiivisemmin reipas 10 vuotta, mutta puntti (aahh) on tullut enemmän tuttavuudeksi vasta parin viimeisen vuoden ajan.

Ryhmäliikuntatunneillakin tulee jonkin verran käytyä, mutta nyt alkaa olla semmoinen olo, että tarvisi sekä lihaskunto & aerobisen puolelle jotain uutta "säpinää". Uutta ohjelmaa taikka uutta salia... täsäs kuulostelen olisiko Treelle Nekalaan avatussa Cross Training -keskuksessa mulle se uusi kipinä :thumbs: .

Täällä ilmoittautuu myös yksi palsta stalkkeri, joka viimein sai itseään niskasta kiinnni ja rekisteröityi:) Ikää 19-v, mutta salitreeniä tullut tehtyä jo pari vuotta enemmän ja vähemmän aktiivisissa jaksoissa. Nyt olisi tarkoitus lähteä muokkaamaan kroppaa kunnolla ja hankkimaan sitä lihasta!

Jaahans!
Kai sitä sitten on itsekkin uutukaisena esittäydyttävä. Tosiaankin 22v Porilaisneiti päätti nyt pienen stalkkauksen jälkeen tänne liittyä..rankan menneisyyden takia todellinen painonpudotus on alkanut vuonna 2008,sisältäen ylä-ja alamäkiä ihan kiitettävästi,mutta nyt 2v penkkipunnerrusta ym. voimailua harrastaneena on saanut vihdoinkin kiinni myös muustakin salihömpötyksestä.
Tässä on hyvä esimerkki ihmisestä joka tosiaankin on pohjalta noussut ylös, -30kg kevyempänä toki ja hommaa on vielä jäljellä, onneksi sinkkunaisena ei ole paljon "taakkaa" hartioilla,joten treenaamisesta saa kivasti irti
Täältä tosiaankin toivoisi saavansa lisää vinkkejä niin treenaamisen kuin syömisenkin suhteen,jotta joskus voisi vihdoinkin katsoa itseään peilistä ja olla ylpeä! Lähipiirissä on tullutkin lempinimeksi "Tiukkaläski" nykyisten saavutusten myötä,läskiä löytyy,mutta lihasta senkin edestä alta piilottelemasta.

Eli tasapuoliset tervehdykset vain täältäkin sitten...kiitos ja kumarrus! Vai oliko se niiaus?

yksi keltanokka lisää. (: tulin hakemaan vertaistukea ja reenimotivaatiota, hankin nimittäin salikortin vuosi sitten ja nyt uhkaa tahti hyytyä. viime kesän kovan työn tulokset alkaa olla ihran peitossa ja nyt pitäis ottaa uus spurtti, että mahtuis vielä niihin kesärytkyihin.

olen siis 22-vuotias ravintola-alanopiskelija, luonnollisesti syöminen on yksi parhaista harrastuksista. : D juokseminen ja uiminen ovat pakkopullaa. punttis treeniohjelmineen on mulle aika uusi juttu, mutta bodypumppia ja -combattia tulee lähinnä käytyä salilla tahkoamassa.

Moikka kaikille, täällä jo hiukan vanhempaan ikäluokkaan kuuluva tulokas esittäytyy. Puntteja on tullut nosteltua jo kohta 25 vuotta on-off ja muitakin urheilulajeja on vuosien saatossa kokeiltu jääkiekosta seinäkiipeilyyn ja triathlonista taekwondoon. Pari vuotta sitten tulin vihdoin siihen tulokseen että punttien nostelu on sittenkin se mun juttu. Vuoden päästä olisi tarkoitus osallistua fitness-kisaan, mikäli muskelit kasvaa suunnitelmien mukaan ja dietti onnistuu toivotulla tavalla... parempi myöhään kuin ei milloinkaan... :rock:

No enpä taida siis olla ainut, joka täällä on stalkkaamassa käynyt jo kauan, mutta nyt vasta rekisteröityy..

Olen siis parikymppinen Ruotsissa tällä hetkellä asuva nainen. Harrastan juoksua ja tavoitteissa olisi Helsingin maraton ensi elokuussa. Opiskelen ja teen töitä, ei kissoja koiria lapsia villaa volvoa vuffea, mutta paljon muuta tekemistä ja kiirettä piisaa.

Talven aikana olen kuitenkin löytänyt uuden rakkauden myös salireenistä, siinä näkee niin nopeasti kehityksensä! Ennen ihannoin laihoja mallinaisia (olen itse aika pienikokoinen kylläkin), mutta nyt salireenauksen myötä omanakin tavoittena on ennemminkin kauniit lihakset, eikä ainoastaan pieni paino.
Rakkauksena on myös ohjelmaan vahingossa livahtanut nyrkkeily, joka onkin talven aikana kehittänyt käsiäni mahtavasti! Juoksijana en ennen kiinnittänyt huomiota käsilihaksiin mutta ei hitsi, käsissä tuloksia myös todella nopsaa!

Täällä myöskin uusi tulokas :) ( ennen pelkkä rekisteröimätön stalkkeri, nyt jopa nimimerkin aikaiseksi saanut )

Kuntosalilla käynti on itelle suorastaan elämän paras harrastus, mutta muutenkin kyllä liikunnan sekäkäyttäjäksi tunnustaudun. Toivottavasti täältä löytää vertaistukea vähän vaikeina aikoina kun motivaatio alkaa loppumaan ja puolestaan uutta intoa ja ideoita treenin parantamiseen..

Moikka tytöt!

Min oon roikkunut täällä jo monen monituista vuotta, paljoa en ole kirjotellut ja lähivuosina en ole edes sisään kirjautunut, lueskellut vaan. Nyt kun kirjauduin sisään, rupes hiukan huvittamaan kun oli tullut muutama viesti v.2006 ja sitten 2009 :D
Noo, parempi lukea myöhään kuin ei milloinkaan.
Nyt ajattelin taas vähän aktiivisemmin kirjotella ja päästä "juttuun mukaan", on treenit alkaneet uudella teholla uudelleen äippäloman jälkeen.

Min oon roikkunut täällä jo monen monituista vuotta, paljoa en ole kirjotellut ja lähivuosina en ole edes sisään kirjautunut, lueskellut vaan. Nyt kun kirjauduin sisään, rupes hiukan huvittamaan kun oli tullut muutama viesti v.2006 ja sitten 2009 :D
Noo, parempi lukea myöhään kuin ei milloinkaan.
Nyt ajattelin taas vähän aktiivisemmin kirjotella ja päästä "juttuun mukaan", on treenit alkaneet uudella teholla uudelleen äippäloman jälkeen.

Mä olen samanlainen satunnainen roikkuja, käyn täällä parin vuoden välein hengaamassa silloin, kun saliharrastelu on aktiivisempaa. Välissä olen harrastanut muuta liikuntaa (joogaa, pumppia, pilatesta lähinnä) ja ollut liikkumattakin kuopuksen syntymän aikoihin. Tällä hetkellä elämään kuuluvat sali ja vatsatanssi.

^^ Ihmetytti vaan, miten oon saanut YV:n 2006 jos olen rekisteröitynyt 2007? Vai onkohan mulla ollut joku vanha nikki, ja sieltä ohjautunut.. en

....tiedä :D jäi vähän kesken. Tahi sitten en vain osaa lukea, vuodetkin menee väärin :face: Jokatapauksessa kiva olla täällä taas.

HOLA,

olen uusi täällä. Otin vihdoin itseäni niskasta kiinni ja päätin että nyt aletaan tekemään kaunista lihaksikasta vartaloa :)
Olen lähihoitaja, mutta vaihtamassa alaa, ensi syksynä tarkoitus on lähteä lukemaan liiketaloutta ja lukiota. Suurimmat intohimoni ovat musiikki (vanha rokki erityisesti) myös laulaminen (seurahuoneen karaokessa), oman kodin laittaminen nätiksi ja suunnitelu ja organisointi. Kaikki pitää olla just prikulleen tai en saa yötä nukuttua. Pahimmassa tapauksessa nousen sängystä keskellä yötä järjestelemään joko keittiön kaappeja, kalenteria tai muuten vaan hääräilemään:hyper: HAHA.

Hyviä reenejä kaikkien kevääseen, kyllä se kesä sieltä kohta tulee :)

Yks Probie lisää tänne ;)
Eli alotin elämäntapamuutoksen ja ostin 3kk salikortin. :rock: Tavote olis päästä rautaseen kuntoon kesäks että kehtais monen vuoden jälkeen mennä julkiselle rannalle :nolo: Okei, ei välttämättä rautaseen kuntoo mut kiinteämmäks ja vähän lihaksikkaammaks :D Ainakin yritys on kova; ruokavalio on muutettu kokonaan toisenlaiseks ja salilla olis tarkotus käydä 3-5krt viikossa jaksamisen mukaan. Ja käyn joka aamu ennen aamiaista lenkillä (jota en oo koskaan ennen ees ajatellu tekeväni). Alkoholinki oon jättäny kokonaan, ainakin juhannukseen asti voin olla ilman ;)

Tsemppiä kaikille kevääseen!! :thumbs:

Uutta pukkaa..
Oon käyny muutaman kerran näillä sivuilla ja tänään rekisteröidyin. Viestiketjuja ja aiheita on vaan niin pirusti, etten oikein tahdo löytää selkeetä ja simppeliä ketjua. Ja sitäpaitsi tääl on sama ongelma kuin muillakin sivuilla, et on jo niin paljon alan slangia etten tajua puoliakaan.. :) No, mut jostainha se on alotettava.Vaakahackin mie jo tiijän mikä se on :)) PT on tullu hommattua kun väsyin siihen laitteiden lenkutukseen. Jostain syystä joskus 80-90 -luvulla taottiin päähän et paljon toistoja pienillä painoilla - JA MIE USKOIN!! No nyt viime syksynä menin salille ja sanoin et nyt loppuu tää lätkytys ja ruvetaan tekee jotain oikeesti. Se mitä haluan, on vähän hukassa mut onnistumisen tunteilla oon pärjänny vielä ihan hyvin. Paidat alkaa kirrata kainaloista et kai sitä jotain tapahtuu... Katotaan josko löytäisin täältä kivoja suomenkielisiä ketjuja joista saan vinkkiä ja tsemppiä.
Aurinkoista päivää kaikille mimmeille!

Täällä ilmoittautuu urheiluhullu opiskelijaneiti. Nahkakuulan perässä tulee juostua n.5krt/vko ja välipäivänä mut voi bongata kaupungin salilta ja lenkkipoluilta. Vähän hankalaa sovitella jalkapalloa ja puntteilua yhteen, varsinkin näin pelikauden lähestyessä mutta kummastakaan en pysty luopumaan. Ensipuraisu salilla "asumiseen" tuli pari vuotta sitten loukkaantumisen yhteydessä. Kun ei jaloilla voinut kauhesti mitään tehdä niin huomasin viihtyväni salilla vähän liiankin hyvin. Ja jotta treenikalenteri saataisiin äärilleen, harrastan myös melontaa, maastopyöräilyä ja laskettelua. ^_^

Suositut

Back
Ylös Bottom