Käytkö täällä usein?? ("Hei, olen uusi täällä" -postit)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PMLats
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
o/
Edessä paluu Suomeen ja uusi urheilullisempi tapa elää (nykyisestä ei taida olla muuta suuntaa kuin parempaan :D)
Vinkkiä ja intoa siihen täältä käynyt hakemassa alkuvuodesta lähtien.

Hei!

Täällä myös yksi innokas punttiharrastaja ilmoittautuu! Itsestäni sen verran, että lueskelemassa olen käynyt täällä jo vuosia, vaihtelevalla innostuksella tosin. Nyt kuitenkin pari päivää sitten kirjoitin vasta ekan viestini.

Salia oon harrastanu 9 vuotta (!) ja pikkuhiljaa olen virheitteni kautta ja muiden avustuksella jotain toivottavasti oppinutkin. Vaikka salilla olen pitkään käynyt näytän kyllä ihan tavalliselta pulliaiselta, tosin jos olis aina jaksanu reenata ja syödä tavoitteellisemmin, olisi peilikuva ja reenipainot varmaan eri luokkaa :rolleyes:

Nyt tällä hetkellä on tietty kesäkiristely tavoitteena. Lisäks on vuodenvaihteessa yhet häät joissa olen kaasona, siellä haluun olla huippukunnossa :D

Hei. :)

Minäkin siirryn sivustakatsojasta rekisteröityneeksi jäseneksi.
Olen 21-vuotias kolmikuisen tytön äiti ja aloittelen taas raskauden jälkeen punttiharrastusta ja järkevää ruokavaliota.
Treeniohjelmien laatijana ja tarvittaessa takamukselle potkijana toimii itse kehonrakennuskisoihin valmistautuva aviomies.

Olemus on tällä hetkellä valitettavan paksu, hommaa riittää.:nolo:

Tervehdys!

Täällä huutelee 21-vuotias turkulaistsyby, joka tajusi reilu vuosi sitten, että liikunta voi olla jopa kivaa. Aluksi reenailut lähti liikkeelle juoksulenkkien ja pyöräilyn muodossa, sitten mukaan tuli BodyPump ja nyt viimein olen saanut itseni salin puolellekin säheltämään. Lisäksi olen saavuttanut sen pisteen, jossa tekee mieli ruokavaliotansakin rukkailla uuteen uskoon paremman kropan toivossa, joten tulin tänne sitten höpisemään, koska täällä jotain saattaa oikeastikin kiinnostaa :D Arkielämässä kun useimpien reaktio on se "Älä nyt taas ala..."!

Dore

23v, kolmen lapsen äiti yrittää laittaa kroppansa järjestykseen. Lopullinen päätös aloittaa salireenit tosissaan tuli ihan viime päivinä.
Mieheni harrastaa voimannostoa ja itseäkin laji alkoi kiinnostaa jo aikaa sitten.
Olen vielä täysin sohvaperuna asteella ja kun kokeilin ensi kertaa esim. penkkiä niin 41kgx8 sain tehtyä. Siitä sitten pitäisi alkaa parantaa.

Onneksi ohjeita tekniikan ym suhteen voi antaa lajia jo vuosia harrastanut mies.:worship:

Täälläkin yksi uusi jäsen näille sivustoille. Opiskelija/työläinen jonka tämän hetkisenä tavoitteena on näyttää hyvältä bikineissä :D (sitä odotellessa)

Hyvää kesää vain kaikille!

Moro!

Olen 38v kahden lapsen äiti, jokinorsuks ei voi sanoa, suohirviö on lähempänä totuutta tällä hetkellä:D. Olen urheillut koko ikäni, aloitin yleisurheilulla ala-asteiässä, siirryin pikkuhiljaa pitkänmatkanjuoksuun harrastaen samalla myös tanssia ja 80-luvulla ah, niin hittiä aerobiciä (kyllä, omistan Jane Fondan kirjan ja C-kasetin sekä vaaleanpunaiset trikoot, heh). Kaksvitosena narukätenä otin mukaan punttitreenit, joihin hurahdin täysin, kolmekymppisenä lajejani olivat juoksu, punttitreeni ja Krav Maga. Jonkilaista harrastustaustaa siis löytyy liikunnan saralla ja vielä jokunen vuosi sitten olin laiha, hoikka, oikea herkkuvartalo, vaikka itse sanonkin - juu juu, haisee se omakehu, mutta kun nyt katselen niitä kuvia ja vanhoja farkkujani, niin antaisin melkein mitä vaan että saisin se kropan takaisin. And that's why I'm here.

Taisi olla noin 5 vuotta sitten, huimassa 33 vuoden iässä, kun rupesin harmittelemaan että nyt on sitten kai tullut se ikä, että paino vaan nousee vaikka mitä tekis (kukaan ei korjannut virhettäni tuolloin, asiasta tietämättömille tiedoksi, että tuo luulo EI pidä paikkaansa). Tuolloin juoksin 3-4 kertaa viikossa 5-10 km:n lenkin mäkisessä maastossa 5-6 minuutin kilsavauhtia, tein punttitreenin vähän työhommista riippuen joko 2 tai 3 kertaa viikossa, ja pyöräilin kaikkiin mahdollisiin paikkoihin. Kun paino alkoi nousta, lisäsin kilsamääriä, painoihin kilomääriä lyhentäen sarjoja, ja hyppäsin vaa'alla jatkuvasti - paino nousi edelleen.

Tuolloin söin vielä ihan sen mukaan minkä verran oli nälkä ja milloin sattui nälkä tulemaan, eli nälänhallinta oli vielä hanskassa. Olen aina ollut kova lihansyöjä, joten proteiinia oli taatusti tarpeeksi, mutta leipää rakastin myös yli kaiken ja sitä meni varmaan liikaa, ajattelin, vaikka tuolla liikuntamäärällä pari paahtoleipää ei pitäis näkyä juuri missään. Plus että olin aina ollu ns läpipasko, kaikki meni läpi eikä mikään jäänyt lanteille.

Tutustuin hiilihydraattirajoitteisiin dieetteihin, vähärasvaisiin dieetteihin ja luoja ties kaikkeen mahdolliseen. Paino nousi ja nousi, kahdessa vuodessa tuli yli 20 kg lisää, ja mun polvillani ei sitten enää juostu, salilla käyntiä en toki jättänyt pois, enkä fillarointia. No, nekin jäi pois enenmmän tai vähemmän tässä pari vuotta sitten - tuli kaikenlaisia huolia ja paskaa elämään, voimat ei enää riittäneet oikein mihinkään enkä jaksanut välittää itsestäni.

Raskaudet ei nostanu painoa, molempien jälkeen, kun turvotus oli laskenut, painoin 3 kg vähemmän kuin ennen raskautta.

Lopulta ihan muuta asiaa tutkittaessa sairaalassa todettiin, että minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta. En ollut koskaan kuullut moisesta, kukaan tuntemani ihminen ei sairastanut ko 'tilaa', sairaushan se nyt ei varsinaisesti ole minun hlökohtaisen näkemykseni mukaan (älköön siis kukaan loukkaantuko, tiedän, että monella on asiat vielä huonommin kuin minulla, tämä on sitten ihan vaan mun OMIA tuntojani). Löytyi syy painonnousulle, se miten mua hoidettiin, tai pikemminkin ei hoidettu, on pitkä ja värikäs kertomus, josta viisastuneena nykyään enää en usko mitään mitä lääkärit sanovat/luulevat/kokeilevat ennen kuin otan itse ensin selvää ja sitten keskustelen lääkärin kanssa asiasta.

Enivei, painoindeksi on nykyään niin paljon yli kolmenkymmenen, että en edes viitsi sitä vielä täällä mainostaa. Nyt kun ilmeisesti lopultakin kilpirauhaslääkitys on monen vuoden säätämisen jälkeen edes jotenkin kohdillaan olen päättänyt että kuoriudun näistä läskeistä vaikka mikä olisi. Ja sen lisäksi haluan mielelläni vielä ihan sikana ihania, suuria, kauniita lihaksia:haart:. Siis jonain päivänä, kunhan fläsät on sulatettu ja vanhat lihaksen rippeet sieltä alta saatu näkyviin.

Kun niin monet naiset joka puolella on niin kauhean huolissaan siitä, että haluais vaan kiinteytyä eikä missään tapauksessa kuitenkaan haluais niitä kauhean rumia isoja lihaksia jotka ilmestyy heti jos hiukankin puntteja nostaa, niin Määä'än, täähän on mahtavaa, nyt kun mä ihan tarkotuksella nostan niitä kauheita painoja, niin ihan kohtahan mä olen ihan svartsenekkeri, eiks niin tytöt:D.

Eli siis tarkoitus on ensin karsia dieettaamalla fläsää niin paljon että jaksan paremmin treenata, ja tässä alussa tarkoitus olis myös (jos lapsilta onnistun) käydä 2 kertaa viikossa salilla tekemässä riittävän rankka isoihin lihasryhmiin kohdistuva punttitreeni, ja nimenomaan kokovartalotreeni. Tämä ihan vaan sen painonpudotuksen takia, että siitä vartalon koostumuksesta mieluummin säästyis pikkasen enemmän lihasta ja se mitä lähtis, olis pikkasen enemmän sitä läskiä.

En ole niitä maailman kärsivällisimpiä ihmisiä, ja tarvin sellaisen nopean lähdön painonpudotukseen, että aluksi se vaaka tosiaan näyttää joka punnituksella edes pikkasen vähemmän kuin edellisellä. Näin pysyn kiinni motivaatiossa ja homma toimii. Mitään kuukauden jumeja mun pääni ei kestä, vaikka kuinka tiedän, että hidas pudotus on sitä ja tätä. Ymmärrän ja jaksan sen kyllä sitten 15 kilon kuluttua, mutta en nyt.

Syömiset oli pitkään mitä sattuu, kun paino ei kerran laskenu millään metodilla, joten mun ei oikeastaan tarvitse 'opetella' mitä on terveellinen syöminen vaan paluttaa takaisin se entinen tapa. Silti olen ostanut talousvaa'an jota minulla ei ole koskaan ennen ollut, ja sen kautta aion viedä suuhuni kaiken kasviksia lukuunottamatta. Rehuja syön paljon, joskus huvikseni punnitsin ja melkein joka päivä tuli yli 600g joista suurin osa kurkku, paprika, jäävuorisalaatti, pakastevihannekset -osastoa. Joskus toki kapriksia, suolakurkkuja(sokerittomia)jne. Tosi harvoin perunaa, maissia ei juuri koskaan, satunnaisesti pakastevihannesten joukossa porkkanaa, papuja tms vähän tärkkelyspitoisempaa tavaraa.

Tulen todennäköisesti tässä alussa tuhoamaan jonkinverran jo olemassaolevia lihaksia, tarkoitus on kuitenkin minimoida se vaikutus kuitenkin pitäen painokehitys koko ajan laskusuunnassa. Katotaan kuin ämmän käy, sano entinenkin sovinisti.

Varmaan tästä jäi nyt jotain oleellista pois, vaikka pitkä postaus onkin, lapset keskeyttää vähän väliä ja tää menikin nyt taas myöhään yöhön kaikkien näiden keskeytysten kanssa. Tavoitteena on kummiskin näyttää ihan sikamaisen timmiltä 40-vuotissynttäreilläni, (alle 2 vuotta aikaa) ja ennenkaikkea olla tyytyväinen itseeni ja jaksaa paremmin elämässä muutenkin: lasten kanssa, töissä, harrastuksissa, oman kroppani ja pääni sisällä...

En tiennyt minne tän kysymyksen heittäisin niin kirjotan nyt tähän threadiin.. Miten tohon avattareen saapi kuvan liitettyä??!! *elektroniikan ihmelapsi* :D

Uusi tulokas juu!

22-vuotias naishenkilö, joka on harrastanut liikuntaa vähän vaihtelevasti vuosien mittaan. BodyCombat on oikein jees ja BodyPump myös, ja niitä on tullut harrastettua melkein pari vuotta. Aikaisemmin olen harrastanut taidoa ja vieläkin tulee hetkiä, jolloin tekisi mieli kaivaa hakama kaapista ja painua tatamille riehumaan..

Kuntosalilla olen aina toisinaan käynyt pyörähtämässä, mutta ne pyörähdykset ovat olleet lähinnä kertaluontoisia, koska koin toiminnan tylsäksi. Tällä hetkellä on menossa uusi yritys hyvältä vaikuttavalla ohjelmalla ja tarkoitus olisi pitää salilla käymisestä kiinni. Toiveena olisi kasvattaa voimaa eli lyhyitä sarjoja reiluilla painoilla eikä mitään pitkiä ja tylsiä sarjoja.

Poikaystävä on ihanasti tukena aina kun vain tarvitsen tsemppaajaa, lenkkikaveria tai personal traineria! :worship:

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Moi, olen 19-vuotias opiskelija Tampereelta. Lenkkeilen n.4 kertaa viikossa ja muuta liikuntaa harrastelen säännöllisen epäsäännöllisesti. Nyt olen muutaman kerran kaynyt salilla poikakaverin mukana, ja ajattelin käydä edelleenkin aina silloin tällöin. Tuleepahan tehtyä sitten sitä lihaskuntoakin välillä lenkkeilyn lomassa. Tavoitteenani on juosta maraton vielä joskus, ehkäpä uskaltaudun yrittämään jo tänä syksynä HCM:ssä, jos nyt kesällä jaksan harjoitella tarpeeksi.

Pakkista on tullut luettua jonkin verran, kun en töitäkään ole kesäksi hankkinut ja hyvin olen saanut täällä aikani kulumaan :) Nyt sitten päätin kirjoittaakin jotain. Minun on tarkoitus nyt kesälomalla "opetella puhumaan", sillä olen sen verran sosiaalisesti rajoittunut, erakoitunut, tylsä, mielipiteitä omaamaton henkilö, että se häiritsee elämää ja harmittaa jo itseänikin. No, ei minusta puheliasta saa tekemälläkään, mutta aina voi yrittää ja toivoa että vaikkapa tänne kirjoitteleminen auttaisi jotenkin.

Koska satun tällainen teinityttö olemaan, niin luonnollisesti ulkonäkö aiheuttaa huolta ja pakkikselta ainakin löytyy runsaasti tietoa siitä, miten pitäisi syödä. Sitten vain soveltamaan oppeja käytännössä :) Jäätelöä en kyllä ehrmanniin vaihda. :D

Tervetuloa murzi! Melkein samanikäisiä taidetaan olla ja tamperelainen olen minäkin (ja lenkkeilen myös, tosin HCM:iin on vielä valovuosien matka :)).

Hei!

Olen tänä vuonna 18 täyttävä lukiolainen Lappeenrannasta ja ihka uusi täällä. Sali ei kuitenkaan oo vieras paikka, siellä on tullut 2 vuotta käytyä enemmän tai vähemmän tehokkaita ohjelmia tekien. Nyt ois kuitenkin aika saada ihan uudet kuviot kehiin ja habaa tähän kukkakepin kroppaan: pituutta on 167 cm ja painoa juuri ja juuri 50 kiloa. Yritän tutustua rauhassa täältä jo löytyviin vastauksiin, uskon että muillakin on ollut täällä jo ongelmia tuon massan lisäyksessä mutta eiköhän tää tästä :)

Salilla käymisen lisäksi tuttua on mm. hiihto ja rullistelu, tämän hetken rakkain laji, joka tosin nyt uuden 4-jakoisen ohjelman myötä saa vähän jäädä taka-alalle. Bodypump ja step ovat tuttuja nekin.

Elämäntavat miulla on jo suht säännölliset ja ruokailutkin mielestäni terveellisessä mallissa, eli lähinnä treenipuoli kaipaa rukkausta. Näillä eväillä lähtee tää haba-projekti käyntiin.

Hei, olen uusi täällä :)

Olen 23-vuotias, Tampereelta, 168cm pitkä ja tänä aamuna vaaka näytti 61.4kg. Vähän reilu vuosi sitten se näytti 78kg, ja siitä sitten puolen vuoden sisään tiputin 10kg lisäämällä hieman liikuntaa ja vahtimalla syömisiä. Joulun vaiheilla pieni notkahdus, en onneksi lihonut mutten laihtunutkaan... Ja siitä sitten helmikuusta alkaen pikkuhiljaa paino lähti taas alaspäin. Kolme viikkoa sitten kyllästyin jatkuvaan laihduttamiseen ja pieniin miinuskaloreihin koko ajan, eli laitoin -500kcal dieetin ja paino onkin nyt tippunut 3,5kg noiden kolmen viikon aikana.

Eli nyt on painonpudotus ohi. Uuden dieetin myötä alkoi myös salilla käyminen, ja vaikka nyt nostan kalorit takaisin kulutuksen tasolle niin salilla olis tavoitteena käydä säännöllisesti, nyt alkuun punttitreeni 3-4krt/vko eli joka toinen päivä koko kroppa, kuukauden päästä aletaan katsoa tarkempaa ohjelmaa.

Kainona toiveena olis nousta body fitness lavalle joku päivä, saa nyt toki nähdä kuinka motivaatio ja kunto riittää. Kevät 2009 ois alustava tavoite, voi siirtyä syksylle 2009 tai toki jos kunto riittää niin syksylle 2008kin. En tosin usko että yläkroppa vielä vuodessa kisakunnossa olisi, jos tästä nyt dieettaisi olisi lähinnä laihan näköinen.

No siinäpä tarpeeksi turhaa tekstiä ja perustietoa, aika näyttää kuinka tässä käy! :evil:

Olen myös uusi täällä...

Vaikken kuitenkaan ihan... keskusteluja olen seuraillut jo suurella kiinnostuksella vuosien ajan välillä enemmän ja välillä vähän vähemmän. Nyt kuitenkin päätin itsekin osallistua pakkislaisten riemukkaaseen joukkoon.

Treenaan kolmea eri kamppailulajia (keskimäärin 7 treeniä viikossa) ja nyt keväällä olen lisäksi innostunut käymään punttiksella noin 3 kertaa viikossa ja tuloksiakin on alkanut näkymään kun on ollut aika hyvät pohjat alla. =)

Kilpailemaan en ole ajatellut lähteä, joskin ajatus on ruvennut hieman kiehtomaan kun olen lukenut teidän juttuja täältä... ehkä joskus hamassa tulevaisuudessa.

Aurinkoista kesää kaikille!

aloitin pakkiksella käynnin eilen ja aloitin jo thredin (ravinto-osastolta löytyy..ex-anorektikon(?) syömisongelma-niminen, ja toivoisin kohtalotovereiden, mielellään jo selvinneiden kommentteja...ja muutenkin ois kiva saada kannustusta treenaukseen ja syömiseen, pelästyin, kun paino nousi 40kg:sta 45:n n. kk:n sisällä ihan "huomaamatta" kun en paljoo kattonut mitä suuhuni laitin, saattaa osa olla nestettäkin johtuen metadon-hoidosta...mut aviomies yrittää onneks takoo järkee päähän...). alotin tauon jälkeen treenauksen eilen ja tänäänkin jo salille veri veti treenaamaan...mulla on taipumus aina mennä äärimmäisyyksiin, en malta aloitella hitaasti...niin kovat painot kun menee ja viimeseen toistoon asti.:whip: vaikka onkin flunssa joka on kestänyt yli puoli vuotta ni se ei menoa haittaa kun en anna sen enää haitata(juuri siitä tauko liikkumisessa johtui...) mut katotaan mihin tää johtaa, tarkotus ois saada lihaksia lisää ja voimaa, lähtökohta on aika hyvä kun rasvaprosentti 4 eli lihakset ei onneks oo surkastuneet kun oon koko pienen ikäni liikkunut, harrastanut balettia, taitoluistelua, judoa, ja karateakin, jazz-, ja nykytanssia, lenkkeillyt, puntannut, pyöräillyt, uinut jne...ja myös sairauden aikana tanssinut ja kuntoillut joskin välillä on ollut taukoja jos oon joutunut sairaalaan...toivottavasti ne ajat on takana...ettei sairaus pääsis enää niskan päälle...mut nyt yritän saada treenauksen ja syömiset jotenkin kuntoon ja toivon et täältä löytyy siihen apua. et sellainen tapaus täällä.siis 25-vuotias tyttö. oikea ongelmapakkaus ja sekopää:hyper:...

Täytyypä munkin astua virallisesti areenalle, kun on tässä viimesen kuukauden aikana (erinäisistä syistä) tullut pyörittyä täälä melkein enemmän kuin ihmisten ilmoilla:lol2:

Urheilutaustaa on jo pikkulikasta asti (lähinnä yleisurheilua), mutta nyt oon viimeset pari vuotta harrastellu kaikennäköstä, mukaanlukien säännöllisen epäsäännöllistä punttailua, vaan omaksi ilokseni. Kilpailuvietti kytee kuitenkin edelleen ja haaveissa ois vielä joku päivä bf-lavalle nousu. Jotta se ei jäis pelkäks haaveeks niin hommiakin on alettu jo sen eteen tekemään.
Reeni-into on hillitön....vaan kumpa toi kärsivällisyyskin kasvais samoihin mittoihin:hyper:

No niin -nyt on sitten astuttu "kaapista ulos" :D

Moikkelis, minä myöskin Tampereelta. 27-vuotias Linuxin ja tietokoneitten kanssa touhuava pinkki porsas ilmoittautuu. Oon koko ikäni vihannut liikuntaa antaumuksella (pl. "maisemienkatselulenkit", hyötyliikunta), kunnes viime vuonna käytin sykemittaria käydessäni kävelyllä. 2003 painoindeksi oli 40+, nyt eilen 29. Tavoitteena olisi päästä normaalipainoon lokakuuksi, keinoihin kuuluu kalorilaskurin ja syömisten kyttäämisen (vhh) lisäksi liikunta, joka on kaiken lisäksi mukavaa. Käyn pyöräilemässä näin kesällä ennen töihinlähtöä (Kissaanmaa, Janka, Holvasti, Leinola, Linnainmaa varokaa!), joskus vähän pidemmillä lenkeillä Lielahdessa tai Pirkkalassa, välillä otan kävelysauvat käteen, joskus käyn uimassa ja onhan jäsenkortti salillekin olemassa.

Notta moi kaikki tutut ja tuntemattomat :-)

Esittäydyn

Moikka kaikille!

Oon Sanzgu. Uusi tällä palstalla, mutta koukussa auttamattomasti.
Tarkoitus olisi treenata itsensä tursaasta fitness-tyyppiin lähivuosien aikana :) Mistään en vielä mitään ymmärrä, mutta palsta tuntuu olevan mahdottoman hyvä alku tälle projektille. :worship:

Siinäpä tärkeimmät. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom