Eikö se mene niin, että jos myyjä ei tee vastatarjousta niin silloin on tarjonnut liikaa.
Tai tarjonnut liian vähän. Jos ei ole pakko myydä, niin ei sitä jaksa alkaa vääntämään jokaisen "sokkelin potkijan" kanssa.
Möin juuri talvella, eli ns. vitun pahaan aikaan kaksion itse. Pyynti oli 165000e.
- Yksi yritti tarjota 150000e. En ottanut tarjousta vastaan ja torjuin jälkikäteen 2 kertaa saman äijän yhteydenoton toteamalla heti alkuun, että voi mennä muualle pelleilemään
- Yksi helsinkiläinen suomenruotsalainen tarjosi puhelimitse 158000e, mutta koska oli aiemmin vitsaillut(=vittuillut) minun turkulaisuudesta, niin oli helppo todeta, että keskustelu ei jatku. Jätkä oli muijansa kanssa aivan täpinöissään kämpästä, joten nautinto oli taattu.
- Eräs iskä oli ostamassa kämppää tyttärelleen (asetelma vitutti jo lähtökohtaisesti). Ukko toisti moneen kertaan, että rahaa kyllä löytyy, ei tässä pankkia tarvita. Mikä on tiukka hinta? Mikä on tiukka hinta? Mikä on tiukka hinta? Sanoin, että tiukka hinta on sulle 170000e. Tyttärensä asuu nyt saman rapun 18 neliötä pienemmässä luukussa ekassa kerroksessa (tai tokassa, en muista) varjon puolella.
- Yksi ulkomaalainen "Pedro" kävi suomalaisen akkansa kanssa. Tykkäsivät ja tulivat uudestaan akan vanhempien kanssa. Akan isä tivasi minulta "tietäväisenä" ihan ihme juttuja, esim. miksi esillä ollut kirjanpito oli vuodelta 2007, eikä 2008 (elettiin siis vasta helmikuuta 2009). Vastaavia kysymyksiä tuli muitakin, jonka lisäksi kuuli pesuhuoneessa ihan omia ääniä, mitä kukaan muu ei kuullut. Vittu mikä urpo. Tämäkin äijä "ihmetteli", että mihin tässä pankkia tarvitaan, kun rahaa löytyy. Olin vielä esitäyttänyt äijän kädessä pitämään ostotarjouslomakkeeseen, että osakkeet ovat lainan panttina tietyssä pankissa. Kyllä tyhmä saa olla, mutta ei tarvitse lastaan nolata kukkoilullaan. Noille en antanut edes tarjouslappua mukaan, kun oli niin vitun vaikeaa.
Yksi tyttö tuli ja tarjosi 160000e, jolla myin ilman vedätystä. Kauppa sujui kuin unelma ja kaikesta jäi hyvä mieli.
Meitä on moneen junaan ja kaikille se viimenen luku viivan alla ei ole se absoluuttinen totuus, vaan fibat, huumorintaju, naama ynnä muut vaikuttavat tilanteesta riippuen huomattavankin paljon.
Että sen verran voi tinkiä