Kämppien hinta ja tinkiminen

kaikille teille mustan ilman maalaistolloille tiedoksi, että taidetaan olla lamassa? no, siitä huolimatta karpo kauppaa asuntoaan ja pyyntihinta on 44% korkeampi kuin mitä tästä kalliossa sijaitsevasta yksiöstäni maksoin jouluna 2004.

välittäjällä on myynnissä ja yleisten näyttöjen lisäksi täällä käy yksityisillä näytöillä ihmisiä joka päivä, monta kertaa päivässä eri välittäjän kanssa. paras tarjous minkä sain tähän mennessä oli 37% kalliimpi kuin oma ostohintani aikoinaan. arvatkaa mitä tein? hylkäsin sen, koska ei päästy sopuun vapautumisesta.

no miksi ei päästy? no koska karpo etsii 50 m2 kaksiota kehä ykkösen sisäpuolelta (haagat, käpylä, arabia, toukola, ruskeasuo jne) JA KAIKKI MENEE KÄSISTÄ ENNEN KUIN KERKIÄN EDES EKALLE NÄYTÖLLE....


että mus mus vaan, täällä kauppa käy ainakin pienissä asunnoissa todella kuumana ja asunnoista pitää tapella. sori vaan kaikille teille joita tämä nyt ei miellytä ja haluaisitte nähdä miten meidän +100 000 € sijoittaneiden omaisuus haihtuu ilmaan. se kun vaan nyt valitettavasti ei tule tapahtumaan.




Onneks en asu Helsingissä :) täällä nimittäin ei tosiaankaan tunnu juuri mikään menevän kaupaksi ja se taas on mulle kiva jutska :dance:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ei millään pahalla eikä muutenkaan henkilökohtaisesti mutta semmonen vieno vinkki että 10% tuosta summasta olisi 31400 euroa joten alennus ei loppupeleissä ole mikään suurensuuri...

noita isoja summia kannattaa laskea prosentteina jos alennuksia tulee. vertaa että maitolitra 1e ja alessa 95snt niin ei ole kummoinen ale sekään. suuruusluokka sama kuin tuossa.

mutta pääasia että ite on sitä mieltä että hinta oli oikea. se on ainut mielipide mitä kannattaa kuunnella.

Niin, lopullinen hinta se nyt kuitenkin on joka ratkaisee, ei alennuksen määrä prosentteina tai euroina. Siti pitää vielä mainita, että alkuperäinen pyynti oli 339t€, myyntiaika about kuukausi...
 
että mus mus vaan, täällä kauppa käy ainakin pienissä asunnoissa todella kuumana ja asunnoista pitää tapella. sori vaan kaikille teille joita tämä nyt ei miellytä ja haluaisitte nähdä miten meidän +100 000 € sijoittaneiden omaisuus haihtuu ilmaan. se kun vaan nyt valitettavasti ei tule tapahtumaan.
Pääkaupunkiseudulla on vastikään aloittanut pari rahastoa, jotka sijoittavat ko. alueen vuokrayksiöihin ja -kaksioihin. Kun rahastoon tulee lisää fyrkkaa niin kämppiä on pakko ostaa lisää sitä mukaa kun niitä tulee markkinoille. Käyttävät noin 2/3 velkavipua, eli kun joku sijoittaa 100k€ niin rahaston pitää ostaa 2-3 yksiötä lisää.
 
Onneks en asu Helsingissä :) täällä nimittäin ei tosiaankaan tunnu juuri mikään menevän kaupaksi ja se taas on mulle kiva jutska :dance:

Ite ostin rovaniemeltä rivari kaksion 2007 syyskuussa millon oli vielä hinnat korkealla. Nyt laman aikana(viime viikolla) sain myytyä kyseisen asunnon parissa viikossa 7% voitolla.
 
1-2 kaksiot liikkuu Ok myyjät alkaa kaiketi olemaan aika pulassa kohta :)
syystä että pankit ovat selvästi tiukentaneet lainan anto hanojaan viimeisen 6kk aikana..

esim: Sampo pankki ei myönnä enää yli 20v lainojaaan
HB: kiristänyt kanssa lainaaikojen kanssa ei irtoa 60 vuoden lainoja enää helpolla
Ja takaus sydeemi on muuttunut -> 3 vuotta sitten kun otimme lainaa meille riitti
takaajaksi siivooja mummeli nimellään 28 000€ summaan..
NYT tänä päivänä kun isäni on tulossa takaamaan mulle 25 000€ summaa niin häneltä vaaditaan reaali vakuutta eli joutuu kiinnittämään OK talonsa tai kesämökin tai laittamaan 25 000€ tilille josta ei saa pois ennen kuin tuo lainan osuus on hoidettu
 
Saas nähdä miten äijän käy 2 asunnosta teen huomenna tarjouksen
toisessa pyynti 209 000€ -> tarjoan 170k€ ja olen valmis nousemaan tonne 175 sen suhteen..

Toisessa pyynti 199 000€ -> tarjoan tästä 160k€ ja tän kanssa olen valmis nousemaan jonnekkin 180k€ pintaan tarvittaessa.



Elämme jännittäviä hetkiä tuo 209k€ asunnon välittäjä
soitti mulle tänään ja kehui kuinka helvetisti oli ollut ihmisiä katsomassa taloa ja tosi kiinnostuneita :)

tokaisin vaan et sehän on pirun hienoa ehkä sä saat sen sitten myytyä kohta :hyvä:

ei ilmeisesti ollut ihan välittäjän odottama reaktio kun meni aika hiljaiseksi ja sitten kysyi haluanko mahdollisesti korottaa tarjousta?

Sanoin että joudun miettimään muutaman tunnin ja ilmoittelen sitten -> no äsken sitten soittelin ja korotin huimasti 175k€ ja sanoin suoraan ettei tarvitse sitten ilmoitella mitään jos ei mene tarjous läpi..


Mulle tuli tosta sen puhelusta ihan sellain tunne ettei sinne näyökseen ollu tullut ketään ja välittäjä yritti painostaa mua tarjoaan huimasti enemmän.
 
Elämme jännittäviä hetkiä tuo 209k€ asunnon välittäjä
soitti mulle tänään ja kehui kuinka helvetisti oli ollut ihmisiä katsomassa taloa ja tosi kiinnostuneita :)

tokaisin vaan et sehän on pirun hienoa ehkä sä saat sen sitten myytyä kohta :hyvä:

ei ilmeisesti ollut ihan välittäjän odottama reaktio kun meni aika hiljaiseksi ja sitten kysyi haluanko mahdollisesti korottaa tarjousta?

Sanoin että joudun miettimään muutaman tunnin ja ilmoittelen sitten -> no äsken sitten soittelin ja korotin huimasti 175k€ ja sanoin suoraan ettei tarvitse sitten ilmoitella mitään jos ei mene tarjous läpi..


Mulle tuli tosta sen puhelusta ihan sellain tunne ettei sinne näyökseen ollu tullut ketään ja välittäjä yritti painostaa mua tarjoaan huimasti enemmän.

No toihan nyt on selvä juttu, että ei ole hirveästi kiinnostuneita ollut. Kuinka tyhmiä nuo välittäjätkin oikein on... ei kai kukaan asiakas usko, että kiinnostuneita ostajaehdokkaita on yllättäen ilmaantunut ovista ja ikkunoista ja silti välittäjä soittelee hyvää hyvyyttään juuri sille tyypille, joka tarjosi reippaasti alta riman.
 
No toihan nyt on selvä juttu, että ei ole hirveästi kiinnostuneita ollut. Kuinka tyhmiä nuo välittäjätkin oikein on... ei kai kukaan asiakas usko, että kiinnostuneita ostajaehdokkaita on yllättäen ilmaantunut ovista ja ikkunoista ja silti välittäjä soittelee hyvää hyvyyttään juuri sille tyypille, joka tarjosi reippaasti alta riman.






Näin mä sen itsekkin näen :)
No huomenna ajattelin soitella ja ilmoittaa että odottelen vielä muutaman päivän sitten voi unohtaa mun tarjouksen siirryn toiseen kohteeseen
 
Elämme jännittäviä hetkiä tuo 209k€ asunnon välittäjä
soitti mulle tänään ja kehui kuinka helvetisti oli ollut ihmisiä katsomassa taloa ja tosi kiinnostuneita :)

tokaisin vaan et sehän on pirun hienoa ehkä sä saat sen sitten myytyä kohta :hyvä:

ei ilmeisesti ollut ihan välittäjän odottama reaktio kun meni aika hiljaiseksi ja sitten kysyi haluanko mahdollisesti korottaa tarjousta?

Sanoin että joudun miettimään muutaman tunnin ja ilmoittelen sitten -> no äsken sitten soittelin ja korotin huimasti 175k€ ja sanoin suoraan ettei tarvitse sitten ilmoitella mitään jos ei mene tarjous läpi..


Mulle tuli tosta sen puhelusta ihan sellain tunne ettei sinne näyökseen ollu tullut ketään ja välittäjä yritti painostaa mua tarjoaan huimasti enemmän.

Ei kannata tehdä uutta tarjousta ilman vastatarjousta.
 

Selailin hieman ketjun alkua.

Mikeltä tulee aika itsevarmaa kommenttia asuntomarkkinoista.

Aivan kuin muistaisin, että samanlaista tuli monta vuotta sitten, kun kirjoiteltiin siitä, että Yhdysvaltain asuntomarkkinat tulevat romahtamaan ja siitä, millaiset kerrannaisvaikutukset asialla on.

Ja niinhän se oli, Mike 9.8.2006:
"Saa aika fakiiri olla, jos jenkkien kiinteistökaupan heilahteluista saa minkääntason yhteyttä Matti Meikäläiseen ja hänen asuntonsa myyntihintaan Kälviällä."
 
Lapa jäähän proffa.

Ettei kyse olisi vain lainanannosta ja ylipäätänsä rahoitusmarkkinoiden globaalista nykypolitiikasta, jotka vaikuttavat kerrannaisvaikutuksineen asuntomarkkinoiden käyttäytymiseen (lue: Pankkien lainananto). Näin ollen jenkkien kiinteistökaupan heilahtelu ei edelleenkään vaikuta Matti Meikäläisen asuntonsa myyntihintaan Kälviällä de facto, vaikkakin yhtäläisyyksiä eri alueiden kiinteistökaupoissa on havaittavissa.
 
mskp, olen sanaton. Miten voi olla edes mahdollista, että joku on onnistunut sulkeutumaan median ulkopuolelle noin täydellisesti.

Jokaiselle kriisille on syynsä ja seurauksensa.
 
mskp, olen sanaton. Miten voi olla edes mahdollista, että joku on onnistunut sulkeutumaan median ulkopuolelle noin täydellisesti.

Jokaiselle kriisille on syynsä ja seurauksensa.

Jos kälviällä kerrostalokämpät maksaa esimerkiksi 900€/m2 niin onko siinä hirveästi varaa tippua? No ei todellakaan, koska tuollaisessa kämpässä riittää suunnilleen 10v laina-aika. Jos taas jossain kämpät maksaa niin paljon, että joutuu ottamaan >20v lainaa niin sitten ehkä on laskuvaraa.
 
Ei kannata tehdä uutta tarjousta ilman vastatarjousta.


Välittäjä soitteli ja kysyi pystynkö yhtään korottaan tarjousta sanoin ettei onnistu kun en saa pankista enempää -> lupasi ilmoitella Pe mennessä onko talo mun ja sanoi että jos ei ihmettä tapahdu saan sen :hyper:
 
Eikö se mene niin, että jos myyjä ei tee vastatarjousta niin silloin on tarjonnut liikaa.

kummallista kyllä jos välittäjä yrittää vedättää noin. Kuulostaa ihan siltä ettei ole edes tarjousta edes myyjille ilmoittanut.
 
Eikö se mene niin, että jos myyjä ei tee vastatarjousta niin silloin on tarjonnut liikaa.

kummallista kyllä jos välittäjä yrittää vedättää noin. Kuulostaa ihan siltä ettei ole edes tarjousta edes myyjille ilmoittanut.




Taitaa olla tuossa se tilanne että välittäjä ja myyjä tietävät saavansa talosta enemmän kuin tuo mun tarjous, mutta myyjä ilmeisesti ei ole halukas ottamaan riskiä että myyntiaika venyy vielä..

Jänna tunne tulee tuosta KV:stä kyllä ihan kun se olisi joku pikkulapsi mikä ei jaksa odottaa karkkipäivää :D
 
Jos kälviällä kerrostalokämpät maksaa esimerkiksi 900€/m2 niin onko siinä hirveästi varaa tippua? No ei todellakaan, koska tuollaisessa kämpässä riittää suunnilleen 10v laina-aika. Jos taas jossain kämpät maksaa niin paljon, että joutuu ottamaan >20v lainaa niin sitten ehkä on laskuvaraa.

Kämppien hinnat putoaa just sen verran kun niiden kysyntä laskee. Esim. muuttotappiopaikkakunta, jonka melkein ainoa kunnollinen työnantaja lyö tehtaan kiinni. Milläs siinä pidät hintaa yllä, kun vaikka kolmasosa paikkakunnan asunnoista on myynnissä? Vrt. Detroit, jossa asuntojen keskihinta taitaa pyöriä tällä hetkellä jossain naurettavan ja mahdottoman välissä...

Suomessakin on pahimmilta muuttotappiopaikkakunnilta myyty kerrostalokämppiä (ei mitään siivouskoppeja) pitkälti alle 10000€:lla, joten ei aina pysty laskemaan teoreettista pohjaa.
 
Kämppien hinnat putoaa just sen verran kun niiden kysyntä laskee. Esim. muuttotappiopaikkakunta, jonka melkein ainoa kunnollinen työnantaja lyö tehtaan kiinni. Milläs siinä pidät hintaa yllä, kun vaikka kolmasosa paikkakunnan asunnoista on myynnissä? Vrt. Detroit, jossa asuntojen keskihinta taitaa pyöriä tällä hetkellä jossain naurettavan ja mahdottoman välissä...

Suomessakin on pahimmilta muuttotappiopaikkakunnilta myyty kerrostalokämppiä (ei mitään siivouskoppeja) pitkälti alle 10000€:lla, joten ei aina pysty laskemaan teoreettista pohjaa.

Hinnat on naurettavia vain jos on pakko myydä. Jossain täytyy ihmisten kuitenkin asua eikä se ole ikinä ilmaista. Jos käypä hinta ei vastaa arvoa niin ei tietenkään kannata myydä.

Pitäis kyllä olla jokin järkevä tapa päästä maksamatta vastiketta tyhjistä kämpistä.
 
Back
Ylös Bottom