Kädet ja koko kroppa uuteen kasvuun!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fuhrer
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Nyt on rinta- ja selkätreeni tehty ja voi helevetti! Melkeenpä vois sanoo et oli karseempaa kuin jalkajumppa. Missähän meni vikaan kun olkapäät otti niin hitosti osumaa? Penkissä oli aika vaivalloista kun loppu olkapäistä ja ojentajista poweri ennen rintaa. Vinopenkit ja tasapenkin tein kunnon kaarella nii ei pitäisi siitä olla kiinni. Ei ole siis ennen rinnan punnerrusliikkeissä mennyt näin pahasti olkapäille. Penkissä joutu tekemään n. 50kg normipainoja pienemmillä romuilla kaseja :D

Tänään lähdettiin liikkeelle rinta-selkä treenillä ja niin paha se oli kuin mitä osasin odottaa. Todella hyvä rääkki. Jalka päivää odotellessa.:face: Kyllä vaikuttaa todella hyvältä että pitänee kiittää jo tässä vaiheessa ohjelmasta! :worship:

. Missähän meni vikaan kun olkapäät otti niin hitosti osumaa? Penkissä oli aika vaivalloista kun loppu olkapäistä ja ojentajista poweri ennen rintaa. Vinopenkit ja tasapenkin tein kunnon kaarella nii ei pitäisi siitä olla kiinni. Ei ole siis ennen rinnan punnerrusliikkeissä mennyt näin pahasti olkapäille.

Itellä meni kans etuolkapäät aivan jumiin rintatreenistä. Treenin jälkeisenä päivänä rinta oli hieman kipeä, mutta olkapäät niin kipeet et hyvä ku käsiä viittii nostaa. Tein siis itekki ihan oikeaoppisesti selkä kaarella ja lavat yhdessä, yrittäen minimoida olkapään liikkeen, mutta siitäkin huolimatta etuolkapäät oli ne mitkä ensimmäisenä feilas. Ei sillä etteikö myös rinta olisi huutanut hoosiannaaa. Huomenna sitte käsien kimppuun :rock:

Huhhu, nyt on eka rinta/selkä treeni takana. En uskalla edes odottaa käsipäivää, 3:lla kierroksella oli forkut jo niin tukossa, että teki tuskaa tehdä ylätaljaa ja 4 kierros meni todella irvistellen. Aikasemmin tuolla Kettusen forkku threadissa valittelin että forkut menee todella helposti tukkoon ja niin ne näyttää menevän vieläkin... Eikai mulla tekniikassa voi olla niin paljoa vikaa kulmasoutu kplla/alatalja et saan niillä forkut ihan piippuun vai mikähän siinä on.

Olis pari tarkentavaa kysymystä, mitä meinaa alataljassa vasaratanko, en tiennyt niin tein v-kahvalla. Ja ylätalja kapeella otteella tarkoittaa varmaankin myötäotteella ?

Selitäs Fuhrer toi Alpha GPC jos viitsit? Pakko todeta, että en ole vuosiin jaksanut olla kärryillä noissa lisäravinnejutuissa. Lähinnä menee hera+malto+kreatiini palkkari ja muuten suht normiruokaa. Joskus ylimääräinen heradrinkki jos oon liian laiska kokkaamaan :)

Ittellä kotisali, eikä ole taljoja. Mitä korvaavia liikkeitä suosittelette selkäpäivälle?
Ja sopisko jalkaprässin paikalle etukyykky?

Nyt on rinta- ja selkätreeni tehty ja voi helevetti! Melkeenpä vois sanoo et oli karseempaa kuin jalkajumppa. Missähän meni vikaan kun olkapäät otti niin hitosti osumaa? Penkissä oli aika vaivalloista kun loppu olkapäistä ja ojentajista poweri ennen rintaa. Vinopenkit ja tasapenkin tein kunnon kaarella nii ei pitäisi siitä olla kiinni. Ei ole siis ennen rinnan punnerrusliikkeissä mennyt näin pahasti olkapäille. Penkissä joutu tekemään n. 50kg normipainoja pienemmillä romuilla kaseja :D

Itsellä tuppaa taas helposti menemään ojentajille, jos otan punnerusliikkeitä peräkkäin. Viime kerralla sotkin levityksiä ja punnerruksia sekasin, niin toimi paljon paremmin.

Tosin mulla toi rinta ottaa muutenkin aika heikosti punnerruksia vastaan. Oon esiväsyttänyt sitä nyt vipunostoilla yms. Ennen punnerruksia.

Käsittääkseni "julle" on hyvää huomenta -liike? Hra kiropraktikko kielsi notkoselän vuoksi ko. liikkeen, mikä olis paras paikkaamaan? Suorin jaloin mave kenties? Ja mikä on RDL, en löytäny searchillakaan.. :david:

Millasta jakoa/ohjelmaa suosittelisit tästä ohjelmasta väännettävän, kun en jalkoja pysty vielä pariin kuukauteen reenaamaan (leikkauksesta toipumisen takia). Nyt on molemmat yläkroppatreenit takana ja eipä ole tainnut koskaan olla mies näin hapoilla reenin jälkeen!

Käsittääkseni "julle" on hyvää huomenta -liike? Hra kiropraktikko kielsi notkoselän vuoksi ko. liikkeen, mikä olis paras paikkaamaan? Suorin jaloin mave kenties? Ja mikä on RDL, en löytäny searchillakaan.. :david:

Romanian deadlift, eli lähes sjmv

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Olis pari tarkentavaa kysymystä, mitä meinaa alataljassa vasaratanko, en tiennyt niin tein v-kahvalla. Ja ylätalja kapeella otteella tarkoittaa varmaankin myötäotteella ?

Tarkottaskohan tuo, että alatalja tehdään lapiokahvalla ja ylätaljalla kapealla alataljakahvalla. Tosin itse tein eilen juuri päinvastoin eli alataljan tein sen "omalla" kapealla kahvalla ja ylätaljan lapiokahvalla. Ja tuohon forkkuongelmaan saattas vetoremmit olla yks ratkasu.

... 35cm hanska taitaa itseasiassa olla suurinpiirtein treenaamattoman miehen keskiverto käden ympärys, ehkä jopa sitä pienempi. :D

Itse saanut n. 3,5 vuoden treenillä käden ympäryksen 30--> 35cm. Paino noussut jostain 63kg --> 87,5kg. Pituus 169cm.

Paska genetiikka, ei kasva millään kädet vaikka kuinka treenais ja plussalla olisi. Ottanut n. 4 hauisliikettä viikkoon. 1 voimaliike n. 2 x 5-8 toistoa ja loput
liikkeet 2 x 8-15 toistoa. Ojentajille saman tyylinen setti + tietenkin muu voimatreeni päälle. Tästä huolimatta kädet koko kroppaa selvästi jäljessä.

Päälajina tosin painonnosto ja voimapainotteisesti on tullut treenattua. Voisi ton Fuhrerin ohjelman ottaa käsille kerran viikossa, ainakin peruskuntokaudella.

Voisko olla että paljon punnertamista perättäin niin tekniikka ei pysy kasassa loppuun asti ja punnertelut tapahtuu liikaa etuolkapäitä apuna käyttäen?

Mä en siis ole tän Fuhrerin ohjelman mukaan kertaakaan treeannut kun olen näitä triploja treeniini väsännyt itsekseni tätä ketjua aikaisemmin ja teen itse rinnan niin että ensin tasapenkkiä suorina sarjoina voimaliikkenä, triplat sitten seuraavasti:

- Vinopenkki smith
- Peck-Deck
- KP penkki

Tuossa ei tule pelkkää punnertamista ja rinnan saa kunnolla pumppiin ilman että olkapäät on finaalissa.

Fuhrer varmaan osaa neuvoa mua paremmin, mutta tämä on meikäläisen mielipide.

Voisin 1-jakoista tässä tehdessäni ottaa aina yhdelle päivälle yhden lihasryhmän tuollaiseen triplasarja kokeiluun ja jättää saman lihaksen ensi kerralta treenaamatta. Ainaki miellekästä vaihtelua tuo treeniin plus että ei varmaan haittaa tehdä välillä noita juurikin noiden maitohappojen erityksen ja ärsykkeen vaihtelun takia?

"B3. Ranskalainen punnerrus pronaatiolla tasapenkillä 4x10-12 2min 2s "

Hei voisko joku selventää pöljälle mikä tää pronaatio on tässä ranskalaisessa? Eli liikkeen lopussa kierretään käsiä sisäänpäin vai? :confused:
Oon tehny ihan normaalisti selällään maaten ranskalaista punnerrusta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom