Kädet ja koko kroppa uuteen kasvuun!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fuhrer
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onko tässä se idea, että vatsaa ei erikseen treenata vaan se saa kyykyissä yms oman osansa? Ja sitten tämä, että vaikka tonne on merkitty "4. Olat/kädet", niin käsipäivänä ei suoria olkapääliikkeitä ole ollenkaan, miksi näin?

Edit: ja komppaan Donaa, noi suositukset olisi hieno nähdä.

Onko tässä se idea, että vatsaa ei erikseen treenata vaan se saa kyykyissä yms oman osansa? Ja sitten tämä, että vaikka tonne on merkitty "4. Olat/kädet", niin käsipäivänä ei suoria olkapääliikkeitä ole ollenkaan, miksi näin?
Olkapäätreenin Fuhrer unohti vain laittaa, mutta kokeneempi kävijä osaa noilla jo tutuksi tulleilla periaatteilla muodostaa sellaisen itsekin. Sama pätee vatsoihin (ja pohkeisiin), tosin muutama kova sarja yläkroppatreenien loppuun jo todennäköisesti riittää.

Toimiiko tuo käsijumppa kun vedän tällähetkellä 5 jakoista, jossa hauikset ja ojentajat tehdään samana päivänä? Eli otan tuon käsitreenin tuolta ojentaja haius päivälle? Ja toistan noin 6 viikkoa putkeen tuota? Olen muuten dieetillä jos vaikutusta jotenkin.

En unohtanut. Merkkasin tottumuksesta sen tuohon käsitreenin kylkeen.

Ei ole myöskään suoraa treeniä soleukselle, gluteus minimukselle, eikä supraspinatukselle.

Johonkin sivulle kirjotinkin jo että tämä ei ole mikään complete-bodybuilding-workout, vaan idea on tuottaa laktaattia 2-4 viikon ajan, ja silloin ei mihinkään yksittäiseen, pieneen lihasryhmään kannata keskittyä.

Mulla on itellä 42cm hauis ja treenaan kädet kahdesti viikkoon. Tämmöisellä ohjelmalla piiskaan siis kädet:

1. päivä:
Hauis KP 3x10
Ojentaja taljassa 3x10
Hauis suoralla tangolla 3x10
Dippi omalla painolla 3xmax
Hauis taljassa 3x10
Kapea penkki 3x10
Hauis Scott penkissä 3x10
Ranskalainen punnerrus 3x10

2. päivä:
Samat liikkeet, mutta ainoa ero on että kaikki tehdään 5x5.

Mulla oli 30cm kädet kun alotin, mutta 6kk sain tällä ohjelmalla 42cm tumpun itelleni. :) Mutta toisaalta kaikki eivät edes saa 35cm tumppua kovasta treenaamisesta huolimatta, koska ei oo hyvät geenit. Mun mielestä mulla on ihan hyvät geenit.

Mutta toisaalta kaikki eivät edes saa 35cm tumppua kovasta treenaamisesta huolimatta, koska ei oo hyvät geenit. Mun mielestä mulla on ihan hyvät geenit.
Todella hyvää kehitystä olet saanut aikaan, mutta sen verran tuohon on nyt puututtava, ettei ole juuri ketään jonka geenit rajoittaisivat naturaalina 45cm hanskan saamista (ei koske ehkä kaikkein lyhyimpiä, mutta heillä pienempi käsi näyttää yhtä suurelta). 35cm hanska taitaa itseasiassa olla suurinpiirtein treenaamattoman miehen keskiverto käden ympärys, ehkä jopa sitä pienempi. :D

Lahtee kokeiluun Maanantaina. Mites, kun aikaisemmin on mainittu, et tata kannattaa vetaa vaan max 4 viikkoa ja sen jalkeen jotain matalampivolyymista treenia, kun mulla oli alunperin tarkoituksena aloittaa maanantainhttp://www.bodybuilding.com/fun/kris-gethin-12-week-daily-trainer-intro.html, mut aattelin et teen tata ekan ton 4 viikkoa minka jalkeen alotan ton 12-viikon ohjelman. Niin vaikuttaako toi 12-viikon ohjelma liian kovalta tan kyseisen 4 viikon setin jalkeen ?

Menee vahan OT:ks... Mulla oli tarkotuksena diettailla enaa max 2 kuukautta ( -4kg ) niin kannattaisko mun vetaa enemmin tan jalkeen jotain ei niin kovaa treenia toi vika diettikuukaus ja aloittaa sen jalkeen toi 12-viikon ohjelma pienilla plussakaloreilla ? Vai kannattaako mun ettia plussakaloreille joku parempi ohjelma

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Diplomaattisesti sanoen, en suosittele tuota ohjelmaa.

Ja varsinkaan tekemään ennen ja jälkeen jokaisen treenin 20 minuuttia aerobista ja 150 side twistiä. Miten hyvä voi olla saliohjelma missä tehdään enemmän aerobista kuin itse voimaharjoittelua?

Pirusti laitteita, suurimmassa osassa liikkeitä liikaa toistoja etc.

http://www.bodybuilding.com/fun/kris-gethin-12-week-daily-trainer-week-12-day-78.html

Tuo viimeisen viikon jalkatreeni esimerkiksi, yhteensä 50min aerobista. Ja liikevalikoima koostuu kolmesta koneesta.

Idea on todella, todella hyvä. 12 viikkoa ilmaisen nettivalmentajan kanssa. Hyvä jos motivoi ihmisiä kolistelemaan rautaa. Mutta se ei sitä tosiasiaa muuta että nuo ohjelmat ovat aika sutien tehtyjä.

Mulla oli 30cm kädet kun alotin, mutta 6kk sain tällä ohjelmalla 42cm tumpun itelleni. :) Mutta toisaalta kaikki eivät edes saa 35cm tumppua kovasta treenaamisesta huolimatta, koska ei oo hyvät geenit. Mun mielestä mulla on ihan hyvät geenit.

Jos miehellä on painoa 100kg ja penkissä sarjaennätys 2x80kg ni melkein voisin epäillä että rasvaprosentti ei ole ihan hirveän pieni tuolla olkavarren paksuudella. Hyvin erikoiset geenit pitäisi olla.

pidätkö fuhrer tätä ok osana peruskautta vaikka voima on itsetarkoitus? lähinnä noita jalkatreenejä ajattelin. esim siis vetää tää setti 2-4 viikkoa ja sit pari kk perus voimatreeniä ja piikkaus, kevennyksineen toki. vai meneekö mielestäsi tuo aika mikä tähän käytettäis hukille kun ei bodata? isompi lihas vahvempi lihas toki

Jarrutusraita, tämän tyyppinen treeni sopii hyvin tehtäväksi peruskaudella.

Esimerkiksi;

vkot 1-4 Laktaattiharjoittelu
vkot 5-8 Suorat sarjat 8x8, 10x10 etc
vkot 9-12 korkea intensiteetti, 6-12x4-6

Tai vastaavasti, kaikki riippuu kuitenkin täysin tavoitteista ja ajasta. Sekä tietysti yksilöstä.

Nonniin, sitten lisäravinteista.

Laitan tähän mitä itse käytän/suosittelen

Ennen treeniä/treenin aikana
-kofeiini 400-1000mg 45-60min ennen treeniä
-asetyyli-l-karnitiini 2-6g 45min ennen treeniä/osa treenin aikana
-BCAA 20-40g treenin aikana
-beta-alaniini 2-30g treenin aikana
-jos haluaa kokeilla jotain "hifimpää" niin Alpha GPC on kokeilun arvoinen. Ihan ykkösravinne aivoille jos minulta kysytään.

Kofeiinista olen huomannut parhaat vaikutukset jopa 1.4g annoksella yli 100kg miehillä. Sekin on aika yksilöllistä kuinka paljon tarvitaan. Kofeiinin muodossa on myös eroja, jos juot 9 kuppia kahvia ennen treeniä voit olla varma teho ei ole paras.. En kuitenkaan ala mainostamaan mitään tuotteita.

Asetyyli-l-karnitiini on loistava valmiste lisäämään dopamiinin tuotantoa ja tehostamaan mitokondrioiden toimintaa. En ole tähän mennessä kuullut vielä yhtään negatiivista palautetta.

Beta-alaniinin määrä on täysin yksilöllistä, lihasmassan ja 2b-solujen määrä vaikuttaa siihen kuinka paljon tarvitaan ennenkuin alkaa kutina. Voit aloittaa vaikka grammalla, ja lisätä aina siihen asti kunnes tulee kutinaa. Itse syön treenin aikana 10-30g.

Treenin jälkeen

-hera 20-60g
-glutamiini 10-30g /glysiini 10-30g, riippuen hiilareiden määrästä
-kreatiini 5-10g
-magnesiumia 300-600mg, ei oksidimuotoa, eikä mielellään pelkkää sitraattiakaan.
-tauriini 1-3g

Mitäs mieltä fuhrer olet mieltä arginiinista?
Itse olen sitä vetänyt ennen treeniä ja varsinkin kun tekee aamutreenin niin se tuntuu avaavan silmät hyvin ja treeni rullaa mukavasti. En sitten tiedä johtuuko se siitä kun se on niin pahanmakuista että silmät aukee vai onko itse aineesta jopa jotain apua.

-hera 20-60g

Olen täältäkin muistaakseni joskus lukenut, että malto / muu nopea hiilari ei ole palkkarissa välttämätöntä. Voisitko jotakin faktaa heittää, miksi pelkkä hera on reenin jälkeen riittävä?

Ja sitten ennen treeniä, eikö kannata heraa sekä esim jotain banaania vetästä ennen salia, vai mennä noilla pelkillä mainitsemillasi aineilla? Jos oletetaan, että edellisestä kunnon ateriasta on aikaa 2-4h.

Hetken mielijohteesta salin ollessa täysin tyhjä vetäsin suurinpiirtein noilla ohjeilla kunnon RHP-setin eli rinta-hauberi-ojentajat. Ei ollut ihan tarkalleen liikkeet ja toistojen määrät muistissa mutta hyvin samanlainen setti oli. Koskaan en ole tuon tyylisesti treenannut ja voi helvetti sitä pumpin ja hien määrää! Vettä meni reippaasti enemmän ku normaalisti ja sai kyllä puuskuttaa ihan tosissaan. Pukkarissa kun otin paidan pois niin ei meinannu itekkään uskoa miten paksulta rinta ja hanskat näytti, kauhulla odotan jalkatreeniä...

Diplomaattisesti sanoen, en suosittele tuota ohjelmaa.

Ja varsinkaan tekemään ennen ja jälkeen jokaisen treenin 20 minuuttia aerobista ja 150 side twistiä. Miten hyvä voi olla saliohjelma missä tehdään enemmän aerobista kuin itse voimaharjoittelua?

Pirusti laitteita, suurimmassa osassa liikkeitä liikaa toistoja etc.

http://www.bodybuilding.com/fun/kris-gethin-12-week-daily-trainer-week-12-day-78.html

Tuo viimeisen viikon jalkatreeni esimerkiksi, yhteensä 50min aerobista. Ja liikevalikoima koostuu kolmesta koneesta.

Idea on todella, todella hyvä. 12 viikkoa ilmaisen nettivalmentajan kanssa. Hyvä jos motivoi ihmisiä kolistelemaan rautaa. Mutta se ei sitä tosiasiaa muuta että nuo ohjelmat ovat aika sutien tehtyjä.

Unohdin mainita, et mulla oli tarkotuksena jättää tosta noi kaikki aerobiset pois, mutta etin suosiolla jonkun huomattavasti paremman ohjelman tässä 4 viikon kuluessa. Eräs kaveri vaan veti tuon läpi ilman aerobisia ja sano, että hänelle toi ohjelma tuotti paremmin tuloksia, kun mikään aikaisemmin, mutta sun mielipide painaa kyllä enemmän tässä tapauksessa.

Kiitos.

Back
Ylös Bottom