Kädenvääntö

Väänsi sillon sellasia vastaan, kun riitti pelkän käden käyttö, muuten kyllä väänsi ja väntää koko vartaloo apuna käyttäen kylläkin lähes suoralla ranteella.

View: https://youtu.be/3JSCN6iDie4

Toi "vartalon käyttäminen" on mun mielestä ehkä vähän harhaanjohtava kuvaus mitä kilpakädenväännössä tapahtuu. Ite ehkä lähestysin asiaa enemmän siltä kantilta, että tekeekö käsi staattista vai dynaamista työtä.

Eddie yrittää tossa painaa dynaamisella voimalla, kun taas Liettuan härkä vie staattisella hauiskulmalla homman maaliin saakka. Tämä ei tietenkään tarkoita sitä että Eddie pystyis vääntämään voittoon jos käyttäisi samaa tekniikkaa. Itseasiassa koska Eddien hauiskulma aukeaa, todistaa se että hänellä on vähemmän staattista voimaa hauiksessa kuin vastustajalla.

Toi "vartalon käyttäminen" on mun mielestä ehkä vähän harhaanjohtava kuvaus mitä kilpakädenväännössä tapahtuu. Ite ehkä lähestysin asiaa enemmän siltä kantilta, että tekeekö käsi staattista vai dynaamista työtä.

Eddie yrittää tossa painaa dynaamisella voimalla, kun taas Liettuan härkä vie staattisella hauiskulmalla homman maaliin saakka. Tämä ei tietenkään tarkoita sitä että Eddie pystyis vääntämään voittoon jos käyttäisi samaa tekniikkaa. Itseasiassa koska Eddien hauiskulma aukeaa, todistaa se että hänellä on vähemmän staattista voimaa hauiksessa kuin vastustajalla.
Silloin kun käsi on kulmassa staatisesti jännittyneenä niin silloinhan vastustajan käsi viedään vartalolla tyynyyn kallistamalla vartaloo alas tai sekä samalla pudottautumalla polvista alas, jos ei jompaa kumpaa tai molempia tapahdu niin silloin on täytynyt käyttää käden dynaamista voimaa saadakseen kaverin käden tyynyyn, muutenhan on hävinnyt tai vääntö on jäänyt keskelle ylös. :D

Silloin kun käsi on kulmassa staatisesti jännittyneenä niin silloinhan vastustajan käsi viedään vartalolla tyynyyn kallistamalla vartaloo alas tai sekä samalla pudottautumalla polvista alas, jos ei jompaa kumpaa tai molempia tapahdu niin silloin on täytynyt käyttää käden dynaamista voimaa saadakseen kaverin käden tyynyyn, muutenhan on hävinnyt tai vääntö on jäänyt keskelle ylös. :D

Ite ehkä lähden tossa enemmän siitä mikä lihas pettää jos vääntö ei onnistu. Kropalla vääntämisestä puhuttaessa tulee kadunmiehelle se kuva, että keskivartalolla tehdään työtä toisen kättä vastaan, vaikka oikeasti vain käsien voimat mittaavat toisiaan. Voit "nojata" vain niin kovaa kuin kätesi kestää kuormaa.

Taas oli hyviä matseja Top 8:ssa:
- Prudnik oli odotetusti suvereeni.
- Laletin hiljensi Trubinin yllättävän helpon näköisesti.
- En olisi uskonut Kurdechan häviöön. Ongarbaev väänsi todella fiksusti

Ja tietysti Levan Saginasvili leikitteli Bresnanilla. Tasoero aika huima näiden kahden välillä

Kuinka tärkeänä pidätte saliharjoitteilua kädenväännön ohella? Itse en tunne saavuttavani mitään hyötyä harjoitteista itse pöytään. Saatan kokeilla mielummin itse vääntämistä kaksi kertaa viikossa n. 70% teholla. Tosin olen aika aloittelija, ja saliharjoitteet tuntuvat enemmänkin jumittavan itse lajitreenejä.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Kuinka tärkeänä pidätte saliharjoitteilua kädenväännön ohella? Itse en tunne saavuttavani mitään hyötyä harjoitteista itse pöytään. Saatan kokeilla mielummin itse vääntämistä kaksi kertaa viikossa n. 70% teholla. Tosin olen aika aloittelija, ja saliharjoitteet tuntuvat enemmänkin jumittavan itse lajitreenejä.

Tuli tuhat kertaa "itse". Taidan olla aika narsisti.

Mun mielestä apuliikkeiden edut on siinä, että niillä on iisimpi reenata heikkouksia kuin pöydässä, sekä tehdä just niin kovaa tai palauttavasti kuin on tarkotus.

Pöydässä helposti reenaa liian kovaa, tai vastavuorosesti jos on liian vahva suhteessa muihin, niin ei saa reenattua maksimivoimaa kunnolla.

Palataan totuuden äärelle!

Saapa nähdä tuleeko vielä takas 15.10.2021 päättyvän bannin jälkeen, on kyllä ainakin vielä kovaa treenannu. Tais jäädä vielä hampaankoloon, kun ei vielä mm-kultaa tullu, voimiltaan varmaan yks kovimmista -90kg tai jopa -100kg, kova oli painonpudotus treenipainosta 103kg tonne mm -90kg, veikö sitten sen parhaan terän.
Harvassa on nykyään ollu Laletin voittajat, tässä Bogo tekee sen.

View: https://youtu.be/Bk0qwpYA1TE

Viimeksi muokattu:
Saapa nähdä tuleeko vielä takas 15.10.2021 päättyvän bannin jälkeen, on kyllä ainakin vielä kovaa treenannu. Tais jäädä vielä hampaankoloon, kun ei vielä mm-kultaa tullu, voimiltaan varmaan yks kovimmista -90kg tai jopa -100kg, kova oli painonpudotus treenipainosta 103kg tonne mm -90kg, veikö sitten sen parhaan terän.
Harvassa on nykyään ollu Laletin voittajat, tässä Bogo tekee sen.

View: https://youtu.be/Bk0qwpYA1TE

Jännä ettei kilpaillu pelkästään noissa testaamattomissa kilpailuissa. Pelottava näky oli kyllä Budapestin MM kisoissa, ku samassa hotellissa asu :O

Ainakin naturaalina harjoitellessa oman mielipiteeni ja kokemuksieni mukaan, kannattaa vähentää treeniliikkeitä reilusti. Esim. kova voimanostoharjoittelu syö energiaa niin paljon, ettei kädenvääntö sen kylkiäisenä onnistu optimaalisesti. Kädenvääntäjän kannattaakin unohtaa kovat kyykky- ja vetotreenit kokonaan. Ei kannata harjoitella samalla tavalla, kuin kaverit joilla on monikymmenkertaiset testotasot. Olen itse kokeillut kädenvääntöä rankan koko kehon voimaharjoittelun ohessa ja nykyään treenaan lähinnä kädenväännössä tarvittavia lihasryhmiä. Osansa nykyharjoitteluun on tosin toisen polven nivelrikollakin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom