Enpä ole kädenvääntöä aikaisemmin seurannut, mutta tuli nähtyä Jessen ja Henkan video aiheesta. Esim. Levan ja Devon olivat minulle täysin tuntemattomia. Nyt kun muutama video tuli katsottua, algoritmi tyrkyttää aiheeseen liityvää matskua jatkuvasti.
Jollain sivukorvalla olen kyllä tiedostanut, että tämän ikivanhan voimailulajin suosio on ollut kovassa nousussa. Somesuosiot on ihmeellisiä juttuja. Ilmeisesti lajin pariin on tullut mielenkiintoisia persoonia, onnistunutta markkinointia ja rahaakin on kai jo tarjolla.
Tämä kilpakädenvääntö aiheuttaa ristiriitaisia tunteita. Tuo tasapuolisen alkuasennon hakeminen on aikamoista sirkustouhua. Yhdellä videolla "Larratti" haukkuu koko ajan tuomaria ja huutaa "elbow, elbow" ja joku nainen komppaa taustalla. Itse vääntämisestä ei tahdo tulla mitään. Toisella videolla esiteltiin kuinka 79 kiloisesta nuoresta miehestä on vuosien saatossa tullut 175-kiloinen georgialainen härkä. Aikamoista. Tuollainen spesiaalilaji vaatii tietysti ihan omanlaistaan voimaa ja tekniikkaa. Myönnän, etten ymmärrä lajin hienouksia lainkaan. Sinänsä ihan kunnioitettavaa, että tämä sinänsä hyvin yksinkertainen, ikiaiakainen laji on saanut tällaista näkyvyyttä. Mitähän seuraavaksi, sormikoukkua?