Kädenvääntö

Tuli kokeiltua, ihan makeasti ottaa kyllä naruihin! :D En tiiä onko tyylissä vielä hiomista, mutta alkuun tuntuu jopa tuskalliselta ranteet vs tanko, mutta eiköhä se tästä ku lopettaa neiteilyn ja vetelee menemään nii ranteetki "karaistuu". :)

Joo sama ku tekee etukyykkyä eka kerran ni painaa törkeesti nahassa rauta. Mut siihen tottuu!

Määrittele vahvempi ;) Itte en ainakaan pidä itteeni kädenväännössä vahvempana ketään, kuka ei pärjää mulle :D

Tarkotat ilmeisesti kookkaampaa kaveria jolla puntti taustaa enemmän? Kyllä se reeniä vaatii jos ero perusvoimissa ja koossa on suuri. Meillä tuli kerran reeneihin kokeilemaan 120kg nyrkkeilijä samalta salilta. Kyllä se paino meijän pienet 10 vuoden miehet tyynyyn iha näpäkästi. Itteasiassa yhen vuoden siinä vaiheessa väännelleen isonki ukon. Toi riippuu niin monesta asiasta. Kokeilemalla ehkä selviää parhaiten ;)

En kädenvääntöä osaa tai tiedä lajista juuri mitään. Mutta en ikinä enää väännä vahvoja vastaan. Töissä joskus kerran tuttua kännistä 300kg maastavetäjää/voimamiestä vastaan leikillään kokeilin. Oli viikon kyllä kyynärvarsi ja kyynärpää ihan paskana äkkisistään siitä yhdestä väännöstä. Kun oli tasaväkistä. Kahta entistä kädenvääntäjää vastaan oon kokeillu salilla oikeessa pöydässä ja ei ollut mitään pienintäkään jakoa. Vaikka ihan kuntoilijoita ja eläkkeellä olleet pitkään lajista. Ettei hirveitä voimatasoja enää punteilla ole. Jarmo Ruotsalainen oli kyllä toinen noista :D

En kädenvääntöä osaa tai tiedä lajista juuri mitään. Mutta en ikinä enää väännä vahvoja vastaan. Töissä joskus kerran tuttua kännistä 300kg maastavetäjää/voimamiestä vastaan leikillään kokeilin. Oli viikon kyllä kyynärvarsi ja kyynärpää ihan paskana äkkisistään siitä yhdestä väännöstä. Kun oli tasaväkistä. Kahta entistä kädenvääntäjää vastaan oon kokeillu salilla oikeessa pöydässä ja ei ollut mitään pienintäkään jakoa. Vaikka ihan kuntoilijoita ja eläkkeellä olleet pitkään lajista. Ettei hirveitä voimatasoja enää punteilla ole. Jarmo Ruotsalainen oli kyllä toinen noista :D

Äijä vois vähän hävetä ku Ruotsalaiselle hävisit :D Joo huonolle tekniikalla vääntäminen on yksi varmimmista käden hajottajista! Välttelisin loppuun asti sellasta.

Joo huonolle tekniikalla vääntäminen on yksi varmimmista käden hajottajista! Välttelisin loppuun asti sellasta.
Joskus olen nähnyt baarikädenväännöstä version, jossa vapaa käsi ojennettiin sivulle ja sillä sai pitää kiinni pöydän reunasta. Eli vähän enemmän kilpakädenvääntöä muistuttava tyyli. Voisi olla ehkä jonkin verran terveellisempi tapa vääntää kuin se perinteinen baarivääntö?

Joskus olen nähnyt baarikädenväännöstä version, jossa vapaa käsi ojennettiin sivulle ja sillä sai pitää kiinni pöydän reunasta. Eli vähän enemmän kilpakädenvääntöä muistuttava tyyli. Voisi olla ehkä jonkin verran terveellisempi tapa vääntää kuin se perinteinen baarivääntö?

Joo se on ehkä idioottimaisinta, että toinen käsi on siinä vääntävän käden alla, eikä saa yhtään nojata kropalla :D Rannettakaan ei saa liikuttaa lainkaan usein noissa säännöissä.

Mielenkiintosta kun miettii, että moni perustelee tota sillä, että haluaa testata vain kätensä voimaa, mutta oikeastihan tossa käsi ei tee mitään jos vain olkapäästä saa kiertää :D

Hei, olisiko vinkkejä millä liikkeillä voisi vahvistaa heikkoja ranteita? Mitkä ovat tyypillisiä heikkoja lenkkejä lajia aloittaessa? Kriteerinä olisi, että löytyisi perus ketjusalilta tarvittavat välineet. (talja, kahvakuulat, jne perus jutut löytyy kyllä)

Hei, olisiko vinkkejä millä liikkeillä voisi vahvistaa heikkoja ranteita? Mitkä ovat tyypillisiä heikkoja lenkkejä lajia aloittaessa? Kriteerinä olisi, että löytyisi perus ketjusalilta tarvittavat välineet. (talja, kahvakuulat, jne perus jutut löytyy kyllä)

Ranne tosiaan liikkuu käytännössä kolmeen eri suuntaan, ja jokainen noista suunnista voi pettää aiheuttaen tappion.

Elikkä siis ranteen koukistus, pystysuuntainen nosto, sekä kyynärvarren kierto. Monasti salia harrastanut on tehnyt jonkun verran ranteen koukistajia. Nostoa ja kiertoa ei taas ole tehty sarjaakaan. Jos haluu oikeasti vääntää lujaa, noita kaikkia kolmea tulee harjoittaa paljon ja lujaa!

Selaa pari sivua taaksepäin ja lue kaikki postit ajatuksella, sekä kato videot mitä oon linkannu tänne :) Kysy heti jos jotain jää epäselväksi.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Itte tykkään tehä säännöllisesti maastavetoa myötäotteella ilman peukalolukkoa sormien vahvistamiseksi. Todella miehekäs, sekä kehittävä kombinaatio tehä kyseistä liikettä vääntelyn lomassa!
Tähän pitikin minun kommentoida jo aiemmin: Tein tuossa yksi päivä mavea ja olin jo muutaman lämmittelysarjan tehnyt, kun juuri ennen raskaisiin työsarjoihin siirtymistä tajusin, että olin ajatuksissani koko ajan vetänyt juuri noin, myötäotteella ja ilman peukalolukkoa. Vaihdoin sitten kaiken varalta ristiotteeseen pariin viimeiseen sarjaan. Joskus voisi kyllä kokeilla nousevatko omat vaatimattomat maksimiromut tuolleenkin.

Tähän pitikin minun kommentoida jo aiemmin: Tein tuossa yksi päivä mavea ja olin jo muutaman lämmittelysarjan tehnyt, kun juuri ennen raskaisiin työsarjoihin siirtymistä tajusin, että olin ajatuksissani koko ajan vetänyt juuri noin, myötäotteella ja ilman peukalolukkoa. Vaihdoin sitten kaiken varalta ristiotteeseen pariin viimeiseen sarjaan. Joskus voisi kyllä kokeilla nousevatko omat vaatimattomat maksimiromut tuolleenkin.

Melko kova juttu jos nousee! Tai sitten alaselän heikkoutta ;) Monasti mitä kovemmat romut mavessa sitä suurempi ero kyseisissä liikkeissä. 400 kilossa rupee monella jo ristiotekkin pettämään.

Kädenvääntöä on tullut jonkun aikaan seurattau ja on kyl mielenkiintoinen laji. Olis mukava jos joku suomesta tuottas materiaalia kyseisestä lajista? Tulee kyllä seurattua noita maailman huippuja jotka tuottavat hyviä videoita. @number_one olisko mitään saumaa tehä jotai tekniikka / treeni videoita?

Kädenvääntöä on tullut jonkun aikaan seurattau ja on kyl mielenkiintoinen laji. Olis mukava jos joku suomesta tuottas materiaalia kyseisestä lajista? Tulee kyllä seurattua noita maailman huippuja jotka tuottavat hyviä videoita. @number_one olisko mitään saumaa tehä jotai tekniikka / treeni videoita?

Kyllä mää voin jonkun yrittää tehä :) Tuleeko mieleen jotain aihetta mitä video erityisesti koskis?

Millon hän on viimeksi hävinnyt?
Järkyttävää millä tavoin jyrännyt myös esim. Larratin ja Brzenkin.

Tossa ottaa Kahvilta kuokkaan fressinä 2013! Mutta vei sit 2 kertaa putkeen ja voitti sarjan.

Tossa taas Pushkarilta vasurilla 2014. Mutta vei myös sit 2 kertaa putkeen ja voitti sarjan.

Toddi vie 2011, mutta Cipu vei lopulta 2 kertaa putkeen ja voitti sarjan :D

Brzenkiähän Cypi ei oikeen onnistunu ikinä voittamaan ku John oli tikissä. Esim 6-0 sai pataan tossa supermatsissa ku ei mitää!

Kyllä mää voin jonkun yrittää tehä :) Tuleeko mieleen jotain aihetta mitä video erityisesti koskis?
Varmaan ihan perus tekniikat ja säännöt kädenväännössä? ja miten alottelijan kannattaa lajia alkaa harrastaa jos kiinnostaa. Sit jos jaksat niin syventyä enemmän aina yhteen osa-alueeseen kerralla.

Varmaan ihan perus tekniikat ja säännöt kädenväännössä? ja miten alottelijan kannattaa lajia alkaa harrastaa jos kiinnostaa. Sit jos jaksat niin syventyä enemmän aina yhteen osa-alueeseen kerralla.

Joo perjantaina pidän reenit mun luona ni väsään setin :D

Melko kova juttu jos nousee! Tai sitten alaselän heikkoutta ;) Monasti mitä kovemmat romut mavessa sitä suurempi ero kyseisissä liikkeissä. 400 kilossa rupee monella jo ristiotekkin pettämään.
Muutaman viikon vasta olen mavea treenannut, joten kyllä tuo heikon alaselän piikkiin menee, jos myötäotteella maksimit nousee! Ykkösmaksimia en ole kokeillut, mutta 4 x 102,5 kg tein viimeksi, joten joku 110 kg voisi olla nyt realistinen (=1,47 x omapaino). Lämmittelyissä ehdin vetämään 4 x 70 kg ennen kuin huomasin mitä olin tekemässä. Silloin ei ainakaan vielä ollut pidon kanssa yhtään heikkoa. Mutta pienet painot siis kyseessä vielä toistaiseksi.

Muutaman viikon vasta olen mavea treenannut, joten kyllä tuo heikon alaselän piikkiin menee, jos myötäotteella maksimit nousee! Ykkösmaksimia en ole kokeillut, mutta 4 x 102,5 kg tein viimeksi, joten joku 110 kg voisi olla nyt realistinen (=1,47 x omapaino). Lämmittelyissä ehdin vetämään 4 x 70 kg ennen kuin huomasin mitä olin tekemässä. Silloin ei ainakaan vielä ollut pidon kanssa yhtään heikkoa. Mutta pienet painot siis kyseessä vielä toistaiseksi.

Hyvä metodi mavessa sormia ajatellen on tehä niin pitkälle myötäotteella kun tulee, ja jopa ottaa vikan sarjan loppuun kivan pitunen pito yläasennossa. Loput sarjat sitten ristiotteella tai remmeillä.

Muuten näkisin että maven siirtovaikutus kädenvääntöön on pieni. Devon Larratt sano että sen mave enkka on 200kg ristiotteella.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom