Kädenvääntö

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oonko ainoa kenen mielestä toi Devonin prässi apuliike ei ole hirveän vahva verrattuna muihin sen apuliikkeisiin. Tietty siinä pöydässä erilainen sitten käyttää kyllä mutta noin apuliike vertauksena painollisesti.
 
En uskonu näkeväni sitä päivää kun Genadi uskoo Larratin mahdollisuuksiin enemmän ku Topi 😂
Kuka on fanipoika nyt??? 😄😄
 
Oonko ainoa kenen mielestä toi Devonin prässi apuliike ei ole hirveän vahva verrattuna muihin sen apuliikkeisiin. Tietty siinä pöydässä erilainen sitten käyttää kyllä mutta noin apuliike vertauksena painollisesti.
Joo vois kuvitella että sen vetolihakset paljon punnerruslihaksia edellä 😮
 
Oonko ainoa kenen mielestä toi Devonin prässi apuliike ei ole hirveän vahva verrattuna muihin sen apuliikkeisiin. Tietty siinä pöydässä erilainen sitten käyttää kyllä mutta noin apuliike vertauksena painollisesti.
Onhan niitä tyyppejä jotka liikuttaa paljon isompia rautoja prässäämällä, se on totta.

Mut sen verran näin virallisena fanipoikana puolustan Larrattii että sen liike lähtee "kuolleesta" painosta ja about pöydän keskeltä.

Monet muut auttaa painon eka ylös kahdella kädellä tai jopa kaverin avulla ja sit vasta prässää kun ollaan jo voittokulmassa.

Siinä on aika iso ero.
 
Onhan niitä tyyppejä jotka liikuttaa paljon isompia rautoja prässäämällä, se on totta.

Mut sen verran näin virallisena fanipoikana puolustan Larrattii että sen liike lähtee "kuolleesta" painosta ja about pöydän keskeltä.

Monet muut auttaa painon eka ylös kahdella kädellä tai jopa kaverin avulla ja sit vasta prässää kun ollaan jo voittokulmassa.

Siinä on aika iso ero.
Mihin toi muuten perustuu että kuolleen painon nostaminen samasta kulmasta paljon raskaampaa ku siihen kahella kädellä tuotu kuorma?
 
Mihin toi muuten perustuu että kuolleen painon nostaminen samasta kulmasta paljon raskaampaa ku siihen kahella kädellä tuotu kuorma?
En itseasiassa tiedä mutta tässä tulee mutuilua.

Fysiikan näkökulmasta, massan liikuttaminen on ihan yhtä haastavaa riippumatta siitä, alkaako liike nollakuormalla vai onko jo valmiiksi vaikka 50kg vastusta.

Vastaus siis löytynee biologian puolelta. Sanoisin että kun otat painot staattiseen pitoon, niin siinä on jo kaikki tarvittavat tukilihakset aktivoituna ja oikea liikesuunta haettuna.

Kuolleen painon liikuttaminen taas alkaa lihasaktivoinnin näkökulmasta epäedullisesti.

Jos jotenkin olis mahdollista astivoida juuri oikeat lihassolut juuri oikeassa järjestyksessä niin silloin eroa ei pitäisi olla.
 
En itseasiassa tiedä mutta tässä tulee mutuilua.

Fysiikan näkökulmasta, massan liikuttaminen on ihan yhtä haastavaa riippumatta siitä, alkaako liike nollakuormalla vai onko jo valmiiksi vaikka 50kg vastusta.

Vastaus siis löytynee biologian puolelta. Sanoisin että kun otat painot staattiseen pitoon, niin siinä on jo kaikki tarvittavat tukilihakset aktivoituna ja oikea liikesuunta haettuna.

Kuolleen painon liikuttaminen taas alkaa lihasaktivoinnin näkökulmasta epäedullisesti.

Jos jotenkin olis mahdollista astivoida juuri oikeat lihassolut juuri oikeassa järjestyksessä niin silloin eroa ei pitäisi olla.
Ostan tän perustelen, enkä ikinä muuten miettiny tolta kannalta ✌️
 

View: https://www.instagram.com/reel/C4xqFoztvrc/?igsh=djI2bHFhcXRmYzc0


Jännä muuten, että ennen kaikki teki noita irrotuksia sillaa että käsi mega pystyssä, ja isoimmat raudat oli siellä 100 kilon tuntumassa. Harva muistaa vaan, että se vanhakin tapa oli Devonin lanseeraama 😄 Muistan kun itse alottelin lajia ja jossain oli juttua, että kanadalainen vääntäjä Devon Larratt nostanu remmillä yhdellä kädellä 90 kiloa. Pidin tulosta mahottomana 😄😄

Edit. Devonilla 100 kiloa olikin 😄
 
Viimeksi muokattu:
Vääntötreeniä n. kerran viikossa, enempää ei oikeen paikat kestä.. tosin toissa keväänä vääntelin 2 krt viikossa jonkin aikaa. Piti mennä Helsinkiin asti toisiin treeneihin.:D Aikamoiset hermosäryt sillä kyllä voi saada aikaseksi. Loput treenit onkin sitten salilla/kotona. Kyynärvarret 5-6krt viikkoon, muut lihakset kestää pidempään palautua. Sen mukaan mennään, että jos joku paikka ei satu, niin sitä rääkätään. Mitään ohjelmaa en siis ole tehnyt, kun koko aika pitää kuunnella kroppaa..

Vasta tänä kesänä olen alkanut käyttää venäläisiltä opittuja liikkeitä, ja hyvin toimii! Tässä hyvä liike, jota myös Devon Larratt (Brzenkin kaataja) käyttää (Devon tosin käyttää 100kg painoja, mulla tässä 35) Huom! Hihna menee kämmenen yli siten että paino painaa kättä kiertymään ulospäin. Kyynärvarren sisäänkiertäjä tässä ensimmäisenä antaakin periksi. Toisessa kuvassa maailman yksinkertaisin talja:D (Alkaa olkapäätä vihlomaan jo pelkkä kuvan näkeminen..):

edit. ja sanomattakin varmaan selvää että staattisia pitoja tulee tehtyä paljon..
Tässä itseasiassa kyseinen postaus 😄
 
"Arsen Liliev cancelled his participation because of some important personal reason. Brandon Ellsessor will be competing against Stoyan Golemanov on April 20th at the EvW12."
 
Devon oli nähny ketamiinitripillään näyn: Kädenväännön kasvun kannalta ois oleellista että seuroissa ymmärrettäis tämä alottelijoiden tullessa treeneihin. Treenissä on mestari ja oppipoika, seniori ja nuorempi, eli suomeksi vahvempi ja heikompi. Niin ois suotavaa että vahvempi pitäis vastaan ja antais heikomman duunaa. Eikä niin että heikompi ottaa joka treenissä vitusti negoja kun käsi revitään auki yli eksentrisen maksimivoimantuoton, mikä tekee damagea ja aiheuttaa särkyä, mikä johtaa harrastuksen lopettamiseen. Jokuhan tuosta puhui täälläkin. Että uuden kaverin treenit ei pitäs olla sitä että otetaan paljon negoja joka treenissä. Sekin on hyvin eri jos vahvempi laittaa 80 % peliin ja antaa kätensä mennä tyynyyn, kuin että laittaa 100 % ja käsi revitään väkisin auki.

Se ois sama kun ottais scotti hauista niin isolla painolla että sitä ei pysty jarruttaa vaan tietyn pisteen jälkeen kiihtyy ja tippuu joka toistossa lattialle.
 
Devon oli nähny ketamiinitripillään näyn: Kädenväännön kasvun kannalta ois oleellista että seuroissa ymmärrettäis tämä alottelijoiden tullessa treeneihin. Treenissä on mestari ja oppipoika, seniori ja nuorempi, eli suomeksi vahvempi ja heikompi. Niin ois suotavaa että vahvempi pitäis vastaan ja antais heikomman duunaa. Eikä niin että heikompi ottaa joka treenissä vitusti negoja kun käsi revitään auki yli eksentrisen maksimivoimantuoton, mikä tekee damagea ja aiheuttaa särkyä, mikä johtaa harrastuksen lopettamiseen. Jokuhan tuosta puhui täälläkin. Että uuden kaverin treenit ei pitäs olla sitä että otetaan paljon negoja joka treenissä. Sekin on hyvin eri jos vahvempi laittaa 80 % peliin ja antaa kätensä mennä tyynyyn, kuin että laittaa 100 % ja käsi revitään väkisin auki.

Se ois sama kun ottais scotti hauista niin isolla painolla että sitä ei pysty jarruttaa vaan tietyn pisteen jälkeen kiihtyy ja tippuu joka toistossa lattialle.
Mä olen geeneiltäni pieni luinen ja jänteinen. Varmasti osasyy valtaviin hermokipuihin oli lahjattomuuskin ja se että töissä käytän samoja lihaksia, jotka eivät sitten ikinä tuntuneet palautuvan.

Mutta kokemukseni aloittelijana: en ikinä ymmärtäny mitä useamman vuoden kokeneemmat kostui kun väänsivät sarjana aloittelijan kättä tyynyyn sarjana, eivätkä antaneet edes mitään vinkkejä/ohjeistusta.



Mutta oman näkemykseni mukaan todennäköisesti olin vain lahjaton, kipua sietämätön ja liiallinen radialiksen ärsyttäminen (jatkuva top rollaaminen) koitui kohtaloksi. Mutta eihän sitä muulla alkuun pärjänny vähääkään kun ranne jäi altavastaajaks välittömästi.

Nimim. Jäin kaipaamaan :(
 
Mä olen geeneiltäni pieni luinen ja jänteinen. Varmasti osasyy valtaviin hermokipuihin oli lahjattomuuskin ja se että töissä käytän samoja lihaksia, jotka eivät sitten ikinä tuntuneet palautuvan.

Mutta kokemukseni aloittelijana: en ikinä ymmärtäny mitä useamman vuoden kokeneemmat kostui kun väänsivät sarjana aloittelijan kättä tyynyyn sarjana, eivätkä antaneet edes mitään vinkkejä/ohjeistusta.



Mutta oman näkemykseni mukaan todennäköisesti olin vain lahjaton, kipua sietämätön ja liiallinen radialiksen ärsyttäminen (jatkuva top rollaaminen) koitui kohtaloksi. Mutta eihän sitä muulla alkuun pärjänny vähääkään kun ranne jäi altavastaajaks välittömästi.

Nimim. Jäin kaipaamaan :(
Kyllä toi on vaan kokeneempien idiotismia!!
 
Mä olen geeneiltäni pieni luinen ja jänteinen. Varmasti osasyy valtaviin hermokipuihin oli lahjattomuuskin ja se että töissä käytän samoja lihaksia, jotka eivät sitten ikinä tuntuneet palautuvan.

Mutta kokemukseni aloittelijana: en ikinä ymmärtäny mitä useamman vuoden kokeneemmat kostui kun väänsivät sarjana aloittelijan kättä tyynyyn sarjana, eivätkä antaneet edes mitään vinkkejä/ohjeistusta.



Mutta oman näkemykseni mukaan todennäköisesti olin vain lahjaton, kipua sietämätön ja liiallinen radialiksen ärsyttäminen (jatkuva top rollaaminen) koitui kohtaloksi. Mutta eihän sitä muulla alkuun pärjänny vähääkään kun ranne jäi altavastaajaks välittömästi.

Nimim. Jäin kaipaamaan :(
Jos haluaa apua hermosärkyyn niin neurobion auttaa. ( Ja HUOM. injekttiona/ 1 viikossa)
 
Mutta kokemukseni aloittelijana: en ikinä ymmärtäny mitä useamman vuoden kokeneemmat kostui kun väänsivät sarjana aloittelijan kättä tyynyyn sarjana, eivätkä antaneet edes mitään vinkkejä/ohjeistusta.

Älä huoli. Ne joutuu helvettiin ja siellä Levan painaa kättä tyynyyn jatkuvana looppina, ja hermosäryt on helvetilliset.
 
Mä olen geeneiltäni pieni luinen ja jänteinen. Varmasti osasyy valtaviin hermokipuihin oli lahjattomuuskin ja se että töissä käytän samoja lihaksia, jotka eivät sitten ikinä tuntuneet palautuvan.

Mutta kokemukseni aloittelijana: en ikinä ymmärtäny mitä useamman vuoden kokeneemmat kostui kun väänsivät sarjana aloittelijan kättä tyynyyn sarjana, eivätkä antaneet edes mitään vinkkejä/ohjeistusta.



Mutta oman näkemykseni mukaan todennäköisesti olin vain lahjaton, kipua sietämätön ja liiallinen radialiksen ärsyttäminen (jatkuva top rollaaminen) koitui kohtaloksi. Mutta eihän sitä muulla alkuun pärjänny vähääkään kun ranne jäi altavastaajaks välittömästi.

Nimim. Jäin kaipaamaan :(
No tuossahan ei ole kyllä minkäänlaista järkeä. Ei ole kuin kokeneempien pikkusieluisuutta. Saako kysyä että missä kaupungissa tämä oli?
 
Mä olen geeneiltäni pieni luinen ja jänteinen. Varmasti osasyy valtaviin hermokipuihin oli lahjattomuuskin ja se että töissä käytän samoja lihaksia, jotka eivät sitten ikinä tuntuneet palautuvan.

Mutta kokemukseni aloittelijana: en ikinä ymmärtäny mitä useamman vuoden kokeneemmat kostui kun väänsivät sarjana aloittelijan kättä tyynyyn sarjana, eivätkä antaneet edes mitään vinkkejä/ohjeistusta.



Mutta oman näkemykseni mukaan todennäköisesti olin vain lahjaton, kipua sietämätön ja liiallinen radialiksen ärsyttäminen (jatkuva top rollaaminen) koitui kohtaloksi. Mutta eihän sitä muulla alkuun pärjänny vähääkään kun ranne jäi altavastaajaks välittömästi.

Nimim. Jäin kaipaamaan :(
Tuo on se kisamentaliteetti, kisoissa vain toinen voi voittaa ja joillekin tuo on hankala erottaa harjoituksesta.

Harjoituksessa kuuluu molempien voittaa, ego on kisoja varten.
 
Back
Ylös Bottom