Kädenvääntö

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Kiitos vastauksista. Silmiin nähden Denis on mielestäni ihan eri ihminen kuin esim. 5-10v sitten. Nyt se on kauhea monsteri, jolle Larrattilla ei ollut mitään saumaa.

Harmi että tämä ei ole UFC jossa mestari joutuu puolustamaan titteliä vähän väliä, vaan näitä matseja on kerran 1-5 vuodessa. Luulis että tuollaisista saisi hyvät rahat kaikki että niitä järjestettäisiin useammin. Vähän sellainen fiilis että Larratt tiesi häviävänsä mutta rahaa tarjottii sen verran että se kannatti vihdoin ja viimein.

Niin ja kerro nyt amatöörille kun ne aloittaa ilman remmiä että mikä se homman nimi on? Miksi tyyliin aina ekaaks yritetään ilman mutta sitten remmillä? Ja mitä ne höpöttää pois paikoiltaan menneitä peukaloita, se varmaan jotenkin liittyy tuohon :)

Mun mielestä esim 2009 Cypi oli isommassa kunnossa kuin nykysin.
_9ZV6Q4b.jpeg

Mä luulen että Larratti usko voittoonsa. On se ennenki vieny hulluja rekkoja sillaa että hävii ekan, tai pari ekaa matsia. Ja aika lähellä se oli Cipuakin vastaan. Netissä on heitelty typeriä prosentti lukemia miesten voimaerosta, mutta ne voi jättää omaan arvoonsa hauskana markkinointina ja fiilistelynä. Tasasen hookkimatsin voi kolmas osapuoli ratkasta "höyhentä heiluttamalla haluamaansa suuntaan." 10% voima ero tarkottaa usein matsia mikä on ohi alle silmänräpäyksessä!

Remmeille meno on vaikeaa kovaa kaveria vastaan, millä on vahva ranne ja sormet. Sitä pitää harjotella paljon, ja siinä pitää olla vahva ja nopee että onnistuu. Nykysessä huippuväännössä jengi on kovia menemään remmeille, sekä sietämättömän vahvoja vääntämään remmeillä, siksi niitä remmimatseja nähään paljon. Mutta ite näkisin että laji menettäs todella paljon hienouksiaan, jos suoraan alotettas aina remmeillä. Ja tosiaan remmeille pääsy pitää aina ansaita!

Mun mielestä esim 2009 Cypi oli isommassa kunnossa kuin nykysin.
katso liitettä 152873

Mä luulen että Larratti usko voittoonsa. On se ennenki vieny hulluja rekkoja sillaa että hävii ekan, tai pari ekaa matsia. Ja aika lähellä se oli Cipuakin vastaan. Netissä on heitelty typeriä prosentti lukemia miesten voimaerosta, mutta ne voi jättää omaan arvoonsa hauskana markkinointina ja fiilistelynä. Tasasen hookkimatsin voi kolmas osapuoli ratkasta "höyhentä heiluttamalla haluamaansa suuntaan." 10% voima ero tarkottaa usein matsia mikä on ohi alle silmänräpäyksessä!

Remmeille meno on vaikeaa kovaa kaveria vastaan, millä on vahva ranne ja sormet. Sitä pitää harjotella paljon, ja siinä pitää olla vahva ja nopee että onnistuu. Nykysessä huippuväännössä jengi on kovia menemään remmeille, sekä sietämättömän vahvoja vääntämään remmeillä, siksi niitä remmimatseja nähään paljon. Mutta ite näkisin että laji menettäs todella paljon hienouksiaan, jos suoraan alotettas aina remmeillä. Ja tosiaan remmeille pääsy pitää aina ansaita!

Mut justhan Larratti oli hävinnyt sille Monsterille? Kyllä tuossa matsissa näytti että voimaero oli aika iso ja Larratti teknikka ei tuota voinut kompensoida yhtään.

Voitko kertoa tuosta remmijutusta siis mikä se pointti on? En siis tajua koko juttua että miksi ja milloin siihen mennään.

Kun kattoo noita videoita Euroopan järkäleistä tulee selvästi kuva että dropit on aika iso osa tuolla (esim. levan). Tuolla ei taida olla mitään doupingtestejä?

Mut justhan Larratti oli hävinnyt sille Monsterille? Kyllä tuossa matsissa näytti että voimaero oli aika iso ja Larratti teknikka ei tuota voinut kompensoida yhtään.

Voitko kertoa tuosta remmijutusta siis mikä se pointti on? En siis tajua koko juttua että miksi ja milloin siihen mennään.

Kun kattoo noita videoita Euroopan järkäleistä tulee selvästi kuva että dropit on aika iso osa tuolla (esim. levan). Tuolla ei taida olla mitään doupingtestejä?

Kilpakädenvääntö on siitä hämäävää, että usein lajista tietämättömät vertaa ottelun kestoa ja vääntäjien tasoeroa tuntemaansa muotoon kädenväännöstä, missä väännetään keittiönpöydällä vain käden liikkuessa sivusuuntaan selän ja ranteiden ollessa luotisuorassa. Tuossa tavassa vääntää kättä vaaditaan todella paljon suurempi voimaero, että pystyy viimeistelemään vastustajan salaman nopeasti, koska kaverin käden aivan pöydäntasolle vieminen tuolla tyylillä on mekaanisesti vaikempaa kuin sen vastustaminen.

Kilpakädenväännössä taas pienikin voimaero ranteen ratkasevissa suunnissa voi aiheuttaa päinvastaisen, eli se kumpi saa edun ja pääsee hyökkäämään on helpompi viedä vastuksen käsi tyynyyn, kuin tämän vastustaa sitä. Kilpakädenväännössä, etenkin huipputasolla myös nopeus järjettömien lajivoimien takia itse väännössä on niin kovalla tasolla, että pienikin voima ero voi aiheuttaa salamannopean tappion. Monasti vääntö pysähtyessään pysähtyy todella kovasta nopeudesta kuin seinään vain tuumaa ennen omaa tyynyä. Tai menee suoraan läpi. Äskeisillä tapahtumilla saattoi olla 1% eroa voimantuotossa.

Ja vaikka Larratti tosiaan hävisikin supermatsin, jo ensimmäisen ottelun hidas tyynyyn vienti kertoi, että miehet olivat hyvin lähellä toisiaan. Selkeästi vahvempaa ei yksinkertaisesti pysty hidastaamaan juuri lainkaan. Asiaa voi olla vaikea käsittää, jos ei ole ikinä vääntänyt kovaa kädenvääntäjää vastaan joka paukauttaa oman käden valonnopeudella tyynyyn.

Jos otteet irtoavat niin ettei kumpikaan vääntäjä ole selkeässä tappioasemassa, tai kumpikaan ei ole selkeän tahallaan päästänyt irti otetta, laitetaan remmit. Remmivääntö muuttaa vääntämistä todella paljon, koska ei tarvitse enää keskittyä kaverista kiinni pitämiseen, sekä vatustajan on pakko reagoida kaikkeen mitä toinen tekee, koska vääntäjien kädet ovat tiukasti sidotu yhteen. Remmivääntö on myös asia, missä kehittyy eniten harjoittelemalla sitä paljon. On myös tekniikoita joita on mahdotonta suorittaa ilman remmejä.

Dopingin käyttö on yleistä kädenväännössä, koska laji on todella voimapainotteinen ja teknisesti loppujenlopuksi melko yksinkertainen. SM, MM ja EM kisoissa on testit. Ammattilaiskisoissa ei ole.

Ok kiitos hyvistä tiedoista

Aina voi kysyy jos tulee jotain mieleen. Pakkiksella tulee pyörittyä aika paljon :D

Onko Cadorette enää vääntökuvioissa? Minkä tasoinen vääntäjä ylipäätään kyseessä?

Kyllä! Kävi juuri viime vuonna voittamassa supermatsissa Michael Toddin, mutta hävisi taas Larratille. Tiukkoja matseja tosin kaikki!

Cadorette on aivan maailman kovimpien vääntäjien kastissa edelleen. Miehen ojentaja painotteinen prässi tekniikka, missä väännetetään ilman rannekontrollia aiheuttaa todella suuria ongelmia lähes kaikille maailmassa!

Kyllä! Kävi juuri viime vuonna voittamassa supermatsissa Michael Toddin, mutta hävisi taas Larratille. Tiukkoja matseja tosin kaikki!

Cadorette on aivan maailman kovimpien vääntäjien kastissa edelleen. Miehen ojentaja painotteinen prässi tekniikka, missä väännetetään ilman rannekontrollia aiheuttaa todella suuria ongelmia lähes kaikille maailmassa!

Toi prässi on kyllä julman näkönen. Ton maratoniväännön Toddia vastaan katoinkin just, siitä tuli mieleen kysellä lisää. Kiitos hyvistä vastauksista jälleen kerran.

Toi prässi on kyllä julman näkönen. Ton maratoniväännön Toddia vastaan katoinkin just, siitä tuli mieleen kysellä lisää. Kiitos hyvistä vastauksista jälleen kerran.

Ite vihaan vääntää ton tyylin vääntäjiä vastaan :D Ku normisti oot valmistautunu taistelemaan ranteen hallinnasta, niin kaveri kierosti antaakin sen sulle ilmaseksi, mutta lyö hirveen paineen ojentajalla! Ainoot vaihtoehdot vastata tohon on lähteä ylös ja mennä remmeille, tahi sitten ottaa ote todella alhaalta ranteesta ettei kaveri pysty kippaamaan omaa rannettaan taaksepäin, vaan joutuu syvälle hookkiin.

Onneksi meillä on seurassa pari kaveria jotka vääntää lujaa tolla tyylillä, ni pystyy reenaaman vastatoimia hyvin!

Tuossa ehkä yksi yllättävimmistä matseista mieheltä, vaikka häviääkin. Toi ottelu hyvä näyttää aina vääntäjille, jotka liikaa meuhkaa mihin painoluokkaan niitten pitäs pudottaa painoaaan :D Kun voimaa on kädessä kuten Zoloevilla, lähes kaikki koosta huolimatta kaatuvat maailmassa!

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€

Tuossa ehkä yksi yllättävimmistä matseista mieheltä, vaikka häviääkin. Toi ottelu hyvä näyttää aina vääntäjille, jotka liikaa meuhkaa mihin painoluokkaan niitten pitäs pudottaa painoaaan :D Kun voimaa on kädessä kuten Zoloevilla, lähes kaikki koosta huolimatta kaatuvat maailmassa!

Minkäs mittainen kaveri tuo Zoloev mahtaa olla? Sen verran sain pikaisella googletuksella selville, että ainakin 80 ja 85 kg sarjoissa on ilmeisesti vääntänyt. Hyvin pistää tuossa hanttiin, vaikka painoero taitaa olla melkoinen.

Minkäs mittainen kaveri tuo Zoloev mahtaa olla? Sen verran sain pikaisella googletuksella selville, että ainakin 80 ja 85 kg sarjoissa on ilmeisesti vääntänyt. Hyvin pistää tuossa hanttiin, vaikka painoero taitaa olla melkoinen.

Melko normimittaselta (175~cm) vaikuttas mitä livenä miehen nähny.

ec20ec_todd-hutchings-vs-khadzimurat-zoloev[1].png

174 ton mukaan.

Ok, kiitos tiedosta. Itse tällaisena pituusrajoitteisena kiinnostaa aina miten pienemmät kaverit pärjäävät. Tässä siis lähes keskimittainen mies kuitenkin kyseessä.

Ok, kiitos tiedosta. Itse tällaisena pituusrajoitteisena kiinnostaa aina miten pienemmät kaverit pärjäävät. Tässä siis lähes keskimittainen mies kuitenkin kyseessä.

John Brzenk on 185cm ja oli 90-100kg uransa huippuaikoina. Oli todella dominoiva yli 20 vuotta ketä tahansa vastaan maailmassa.

En nyt itteeni vertaa Brzenkkiin tai keneenkään oikeesti seppään tekijämieheen :D mutta oon 180cm, lihaton 100-110kg natu ja omaan todella pienen kämmenen. Siis aivan tyttöystävän käsi, ja silti löytyy 4 suomenmestaruutta, joista 2 superraskaassa sarjassa, sekä jonnin verran otteluvoittoja arvokisoista, ja ny viimeks ihan Nemiroffista asti.

Ei mun mielestä kannata miettiä tollasia, että pärjääkö jonkun pitusena tai painosena. Kädenvääntö on niin erikoismies spesiaali hommaa, että se lajivoima menee aina kaiken edelle. 160cm ja 60kg maailmanmestari nauraa Mountainille ja Larry Wheelssille pöydässä.

Ei mun mielestä kannata miettiä tollasia, että pärjääkö jonkun pitusena tai painosena. Kädenvääntö on niin erikoismies spesiaali hommaa, että se lajivoima menee aina kaiken edelle.

Selvä juttu, en siis pudota tätä pois itseäni kiinnostavien lajien joukosta. Kilpakädenväännöstä kun ei ole mitään kokemusta, niin pitää kysellä lajista. Kättä olen perinteiseen tapaan vääntänyt (edit: ja juu tiedän, että ihan eri asia kuin kilpakädenvääntö) kavereiden kesken viimeksi parikymppisenä eli todella kauan sitten :unsure: Silloin olin kyllä isommassakin porukassa yleensä vähintään hopeasijalla, vaikka olinkin aina osanottajista pienikokoisin. En ehkä ihan lahjaton olisi tähänkään lajiin. Vaan ei sitä tiedä ennen kuin kokeilee.

Painorajat kilpasarjoissa näyttävät vaihtelevan, ainakin jossain oli pro-, noviisi- ja masters-sarjoissa erilaiset painorajat. Onko tuo masters yli 50-vuotiaille vai miten?

Selvä juttu, en siis pudota tätä pois itseäni kiinnostavien lajien joukosta. Kilpakädenväännöstä kun ei ole mitään kokemusta, niin pitää kysellä lajista. Kättä olen perinteiseen tapaan vääntänyt (edit: ja juu tiedän, että ihan eri asia kuin kilpakädenvääntö) kavereiden kesken viimeksi parikymppisenä eli todella kauan sitten :unsure: Silloin olin kyllä isommassakin porukassa yleensä vähintään hopeasijalla, vaikka olinkin aina osanottajista pienikokoisin. En ehkä ihan lahjaton olisi tähänkään lajiin. Vaan ei sitä tiedä ennen kuin kokeilee.

Painorajat kilpasarjoissa näyttävät vaihtelevan, ainakin jossain oli pro-, noviisi- ja masters-sarjoissa erilaiset painorajat. Onko tuo masters yli 50-vuotiaille vai miten?

Kädenvääntö on parasta viihdettä vaatteet päällä. Tyypistä riippuen varmaan osalle myös ilman :D Huikeeta ajanvietettä joka tapauksessa!

Painoluokat on aina kilpailukohtaset. MM ja EM kisoissa miesten pro-sarjojen painoluokat on aina samat ja molemmilla käsillä väännetään oma kilpailunsa:

55
60
65
70
75
80
85
90
100
110
110+

Pienemmissä kilpailuissa saattaa olla vaan pari painoluokkaa, tai jopa pelkkä avoin. SM kisojen painoluokat mukailee arvokisojen luokkia pienillä poikkeuksilla. Nyt ollu niin että 55 sarja pudotettu SM kisoista pois, muuten samat kuin arvokisoissa. Kisojen järjestäjä aina ilmottaa etukäteen kisailtavat painoluokat.

Masters sarja on yli 40 vuotiaille, ja Grand masters yli 50 vuotiaille. Heille painoluokkia on vähemmän. Myös naisille, noviiseille ja junioreille on omat painoluokkansa, mutta niitäkin on selkeästi vähemmän kuin pro-miehille.

Kädenvääntö on siitä mukava laji, että ikinä ei ole liian vanha aloittaakseen! Todd Hutchings aloitti kilpavääntelyn 35 vuotiaana, ja kuuluu nykyjään viisikymppisenä maailman huippuihin. Vielä paremmaksi laittaa Tim Bresnan joka oli yli 40 vuotias aloittaessaan, ja nykyjään vääntää säännöllisesti maailman rankingin yläsijoista supermatseja!!

Missäspäin suomea aikamies vaikuttaa? Heti pitää mies saada reeneihin!

Siinäpä tuli taas hyvää infoa, kiitoksia! Vaikutan täällä Meri-Lapin suunnalla, joten kovin kauas etelään täältä ei kärsi lähteä reeneihin.

Olen juuri salille lähdössä, mutta palaan myöhemmin asiaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom