Kädenvääntö

tai sitten tehdä kuten Ermes että unohtaa hookin ja treenaa vaan niitä vahvempia puolia eli toprollia ja pressiä. Mitäpä sitä hookkiin palautumis kapasiteettia haaskaamaan jos se on luonnostaan semmonen että sillä ei voita ketään ja vähän parantamalla on vieläkin huono.
Tätä olen itsekin kanssa paljon pohtinut. Ainut vaan että aina kun panostaa muutaman viikon enemmän yläkautta vääntöön (eli mun vahvempaan alueeseen) huomaa että palautuminen huononee.
Sen verran samoja lihaksia kuitenkin ja ne on suhteessa sen verran pieniä.
Sitten kun pitää hookin mukana treeneissä niin kädet palautuu paremmin.
Yksi ihan varteen otettava vaihtoehto olisi vaan treenata vähemmän määrällisesti, mutta kohdistaisi vaan vahvuuksiin.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tätä olen itsekin kanssa paljon pohtinut. Ainut vaan että aina kun panostaa muutaman viikon enemmän yläkautta vääntöön (eli mun vahvempaan alueeseen) huomaa että palautuminen huononee.
Sen verran samoja lihaksia kuitenkin ja ne on suhteessa sen verran pieniä.
Sitten kun pitää hookin mukana treeneissä niin kädet palautuu paremmin.
Yksi ihan varteen otettava vaihtoehto olisi vaan treenata vähemmän määrällisesti, mutta kohdistaisi vaan vahvuuksiin.
Vähemmän, vai enemmän määrällisesti? 😄😄
 
Yrittääkö parantaa heikkouksia vai vahvuuksia?

Molempia luonnollisesti 😄
Aikaa ja palautumista tietenni rajallisesti. Vai miten se Coleman sano kun siltä kysyttiin että reenaatko mieluummin isoilla painoilla vai pitkää sarjaa, ni vastas et isoil painoil pitkää sarjaa 😄
 
Oikastaan ja sanotaan mahdollisimman laadukkaasti 😄
Devob sano joskus jännästi, että aattelee kädenväännön nuotion polttamisena: aluksi reenataan ja tuodaan mahollisimman paljon halkoja kekoon, mitkä sytytetään lepäämällä tarpeeksi. Mitä suurempi keko, sitä isompi liekki jos sen saa syttymään!
 
Mielenkiintosta muuten että Devonin kohalla pohditaan sitä, että mitä jos ois voittanu aikasemmin jonkun matsin, sarjassa missä tähätään tiettyyn voittomäärään. Perinteisesti Larratti vieny kaikki matsit sen jälkeen kun vie sen ekan matsin.

Kyllä. Ainut poikkeus oli Monster Todd sillo WAL:ssa.
 
Devob sano joskus jännästi, että aattelee kädenväännön nuotion polttamisena: aluksi reenataan ja tuodaan mahollisimman paljon halkoja kekoon, mitkä sytytetään lepäämällä tarpeeksi. Mitä suurempi keko, sitä isompi liekki jos sen saa syttymään!
Itte oon Devonilta yrittänyt kopioida sitä filosofiaa että paljon voluumia mutta peruskaudella harvoin täydellä kaasulla. Devonilla aika mielenkiintoiset treenirutiinit kotona joita on joillakin videoillaan avannut.

Tosiasia lienee se että reeniä vaan tarvitsee mahdollisimman paljon ja sitten pitää tasapainotella palautumisen kanssa. Esim. oon huomannut, että forkuissa yllättävän hyvin nousee työkapasiteetti mutta samalla kun se nousee niin on pakko panostaa lihashuoltoon enemmän. Hauikset on paljon simppelimpi homma palautumisen kannalta, no onhan ne toki anatomisestikin yksinkertaisempi kokonaisuus. Oon nyt jonkin aikaa rullaillut forkkuja päivittäin duunin lomassa ja muuta huoltoa, niin jumiutuminen selkeästi vähentynyt. En nyt tiedä onko voimaa tullut sen nopeammin mutta treenaaminen on huomattavasti mukavampaa ilman sellasta jumista fiilistä.

Levossahan ne voimat sitten kyllä kasvaa kun on treeniärsyke ollut sopiva. Toinen iso juttu, mikä palautumiskapasiteettiin on ittellä vaikuttanut, on se että ei tarvitse vääntäjän niin paljon kinttuja treenata. Kummasti syö hermoston kaasutankista kyykyt jne. löpöä pois. No josko joskus saisi ison halkokasan syttymään, ettei olis vaan vanhan Zippon kulahtanut vieteri ja kadonnut kipinä ennen hermosauhuja.
 
tai sitten tehdä kuten Ermes että unohtaa hookin ja treenaa vaan niitä vahvempia puolia eli toprollia ja pressiä. Mitäpä sitä hookkiin palautumis kapasiteettia haaskaamaan jos se on luonnostaan semmonen että sillä ei voita ketään ja vähän parantamalla on vieläkin huono.
Ermeksen toprolli on kyllä armoton.
 
tai sitten tehdä kuten Ermes että unohtaa hookin ja treenaa vaan niitä vahvempia puolia eli toprollia ja pressiä. Mitäpä sitä hookkiin palautumis kapasiteettia haaskaamaan jos se on luonnostaan semmonen että sillä ei voita ketään ja vähän parantamalla on vieläkin huono.
Kieltämättä hyviä pohdintoja, itse ajattelen tuon ehkä enemmän niin että jos huukkiin päätyy niin täytyy sielläkin pärjätä.
 
Kieltämättä hyviä pohdintoja, itse ajattelen tuon ehkä enemmän niin että jos huukkiin päätyy niin täytyy sielläkin pärjätä.
Eikö tossa pidä pohtia sitä että kumpi työ on realistisempaa ja kannattavampaa, hookkiin pääsyn estäminen vai siellä pärjääminen?
 
Olisi mielenkiintoisempaa nähdä nuo herrat sparraamassa vasurilla, Tobiaksen vasen käsi on aivan seinä suurimmalle osalle vääntäjiä eikä Sandriskaan huono ole.
Sandrisilla oikee kumminki se selkeesti parempi hanska?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom