Kädenvääntö

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hei pakko kysyä täältä vielä sen verran tosta videosta ja ennen kaikkea sen otsikosta että ymmärtääkö tosta sen mitä siinä tarkoitettiin eli yleisvoimallisesti suomen vahvin käddnvääntäjä vai antaako se sellaisen kuvan että pidetään Esaa kaikkien aikojen kovimpana kädenvääntäjänä?
Iha paska otsikko. Eihän tosta ees tajua mikä laji kyseessä 😉

Ei vaan just hyvin laitettu 💪 Ei ongelmia ymmärtää.
 
No itseasiassa Esa ei ollut väännellyt vuosiin kun ei meillä täälläpäin oikeen ollut aktiivista toimintaa mutta kun huomasi että voima on katoavaista niin ollaan nyt väännetty 4 viikkoa putkeen ja tehty apuliikkeitä kahdestaan 😃
Esahan vois tulla Helsinki Openiin pieksämään kaikki! Siinä ois hyvä pienen kynnyksen höntyily kilpailu 💪
 
Itse käsitin että yleisvoimallisesti vahvin. Oon Esaa joskus junnupoikana nähnyt painikisoissa, oisko ollut Heinolan urheilutalolla joku "Heinolan Jyräys" niminen painikisa tai vastaavaa. En usko että hirveästi tulee vastaväitteitä tuohon otsikkoon. Kyllähän esa ihan oikeasti on vitun vahva
Aivan älyttömän vahva ja niin monella osa-alueella vielä, 100kg lisäpainoleuka ja keihäskin lentäny 70 metriä :D mikä lie monilahjakkuus.
Jos ei yleisvahvin kädenvääntäjä ikinä niin ainakin paras keihäänheittäjä vääntäjistä :D
 
Aivan älyttömän vahva ja niin monella osa-alueella vielä, 100kg lisäpainoleuka ja keihäskin lentäny 70 metriä :D mikä lie monilahjakkuus.
Jos ei yleisvahvin kädenvääntäjä ikinä niin ainakin paras keihäänheittäjä vääntäjistä :D
" 72.33 JUHO PAANANEN KarijTa"

Onko Henkka sama Paananen? 😄 Todella kova vääntäjä, etenki vasurilla hänkin!
 
Aivan älyttömän vahva ja niin monella osa-alueella vielä, 100kg lisäpainoleuka ja keihäskin lentäny 70 metriä :D mikä lie monilahjakkuus.
Jos ei yleisvahvin kädenvääntäjä ikinä niin ainakin paras keihäänheittäjä vääntäjistä :D
Joo Esan voimat on hyvässä muistissa. Noissa mainitsemissani painikisoissa isäukko uhos että kaikki muut on ihan paskoja paitsi Seppo Räty ja Matti Nykänen. Sit kun nähtiin Esa niin ääni muuttui kellossa. On tosi monipuolinen kaveri kaikinpuolin
 
@HHX onko sulla muuten jossain sitä Esan 2009 Nemiroffi valmistautumis vääntöreeniä pätkää? Se missä jengi tulee jonos eikä mihinkään 😄 Oli joskus tubessa mut en löytäny sitä sieltä enää 😔 Todella eeppinen pätkä!
 
Aika paljon saisi erilaisia täsmennyksiä otsikoissa olla ettei tulisi väärin ymmärryksiä, ja siltikin niitä tulisi.😅 Eikä myöskään koskaan voi olla täysin varma väitteen pidävyydestä.

Myös määritelmiä voi olla erilaisia. Miten vahvin määritellään? Kuka on kädenvääntäjä? Kuka on suomalainen?
 
Aika paljon saisi erilaisia täsmennyksiä otsikoissa olla ettei tulisi väärin ymmärryksiä, ja siltikin niitä tulisi.😅 Eikä myöskään koskaan voi olla täysin varma väitteen pidävyydestä.

Myös määritelmiä voi olla erilaisia. Miten vahvin määritellään? Kuka on kädenvääntäjä? Kuka on suomalainen?
"Videolla Suomen kansalaisista ja kädenväännön yleisen sarjan mestareista perinteisissä punttinostoissa keskimäärin suurimmat painot parhaimmillaan nostanut mies oletettu"

Kuin silkillä pyyhkisi perseensä 🤔😄
 
No itseasiassa Esa ei ollut väännellyt vuosiin kun ei meillä täälläpäin oikeen ollut aktiivista toimintaa mutta kun huomasi että voima on katoavaista niin ollaan nyt väännetty 4 viikkoa putkeen ja tehty apuliikkeitä kahdestaan 😃
Kuulostaa pahalta mun kannaltani. Pojaathan on selkeesti tosissaan.
 
Tuossa kun oon kattonut tuota pätkää edestakaisin about 500 kertaa niin en voi olla miettimättä että miten vitussa esa on kerennyt kisaamaan voimamieskisoissa,kädenväännössä,jne? Painia,keihäänheittoa ja mitä kaikkea... Sanakirjassa "atleetin" kohdalla on varmaan Esan kuva, on kyllä tosi raaka jätkä ei voi muuta sanoa
 
Eikös kädenvääntäjät treenaa rannekääntöjä ? Millasilla kiloilla kovimmat ovat ottaneet ? Minkä pituiset sarjat rannekäännöissä palvelevat kädenvääntöä parhaiten ? Vai kenties staattiset pidot 🤔 Suurin paino jonka olen nähnyt livenä on Tomi Lotan myötäote rannekääntö 45 kilolla. 80 kilolla pumppasi vastaotteella pitkää sarjaa. Arvelen että satkulla olisi tullut lyhyttä sarjaa. 120kg rannekäännöistä olen kuullut mutta en nähnyt.
 
Eikös kädenvääntäjät treenaa rannekääntöjä ? Millasilla kiloilla kovimmat ovat ottaneet ? Minkä pituiset sarjat rannekäännöissä palvelevat kädenvääntöä parhaiten ? Vai kenties staattiset pidot 🤔 Suurin paino jonka olen nähnyt livenä on Tomi Lotan myötäote rannekääntö 45 kilolla. 80 kilolla pumppasi vastaotteella pitkää sarjaa. Arvelen että satkulla olisi tullut lyhyttä sarjaa. 120kg rannekäännöistä olen kuullut mutta en nähnyt.
Treenaa Joo kyllä! Ei tuohonkaan varmasti ole mitään yhtä ja oikeaa tietä.. Voidaan sanoa näin että mitä isompi paino sitä lyhyempi liike 😃 monesti jos tehdään vaikka polvien päällä noita kääntöjä tangolla niin pohkeet on myös isossa roolissa avittamassa nostoa 😃 käsipainolla jos tehdään jostain penkin päältä kääntöjä niin se varmasti kertoo aika hyvin ranteen voimasta 🤔 esim Esa teki 50 kilosella. Käsipainolla 20 toiston sarjoja alhaalta asti eli siis. Ranne kävi. Reilusti negatiivisessa kulmassa...
 
Eikös kädenvääntäjät treenaa rannekääntöjä ? Millasilla kiloilla kovimmat ovat ottaneet ? Minkä pituiset sarjat rannekäännöissä palvelevat kädenvääntöä parhaiten ? Vai kenties staattiset pidot 🤔 Suurin paino jonka olen nähnyt livenä on Tomi Lotan myötäote rannekääntö 45 kilolla. 80 kilolla pumppasi vastaotteella pitkää sarjaa. Arvelen että satkulla olisi tullut lyhyttä sarjaa. 120kg rannekäännöistä olen kuullut mutta en nähnyt.
Monastihan kädenväännössä suositaan rannekääntötapaa, missä liike aloitetaan suoralta ranteelta ja päädytään ranteen koukistamiseen. Ei siis aloiteta negatiivisesta kuimasta. Näin siis lajinomaiset työsarjat esim taljassa tai tangolla/kässärillä. Rannekääntö normi olympia tangolla, mutta yhdellä kädellä äärimmäisen hyvä sovellutus 💪


View: https://www.instagram.com/p/BtqgtXlnOiD/?utm_medium=copy_link


Aikamoista nysväämistä liike tosiaan, mutta isoja painoja hankala pitää ees staattisesti tuossa, joten kehitystä helppo seurata. Mulla tossa 65kg, Latvialaisten möröt tehny parhaimmillana 90 kilon vatuksella kyseistä harjoitetta.

Ehkä jopa edellämainittuja rannekääntöjä suositumpia ranteen vahvistusharjoitteita lajin sisällä ovat paksuilla kahvoilla tehtävät rannekäännöt/pidot niin että käsivarsi osoittaa suoraan alaspäin, tai sitten taljassa suoraan etuyläviistosta. Niissä vahvistuu sormet samalla, sekä sormien ja ranteen yhteispeli mikä lajissa elintärkeää. Klassinen Rollng thunder on jengillä paljon käytössä, sekä eri paksuset Wrist wrenchit.


View: https://www.instagram.com/p/CIOWX3RniTR/?utm_medium=copy_link


Suomalaisista Kurtin Kimmo ottanut 120kg Rollarilla, ja hänellä on myös vahvin ranteen koukku maassa. Ulkomaalaisista esim Devon Larratt puhunut paljon paksujen kahvojen merkityksestä jopa ainoana tärkeänä apuliikkeenä kun "kuppia" kehitetään.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom