Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kai nyt kaikki muistaa, että Postin ja maistraatin muuttoilmoitukset ovat eri asia ja toisen voi aina tehdä ilman toista. Posti lähettää aina heille tehdyn ilmoituksen jälkeen paperit siitä vielä kotiin. Maistraatista en muista vastaavaa saaneeni. Esim. HKL on antanut virheellistä tietoa kotipaikkatodistuksista, eli palveluntarjoajat eivät aina itse tiedä, mitä maistraatista pitäisi saada ja mitä sieltä ei anneta ainakaan käytäntöjen muuttuessa.
Onhan toi perseestä sitä ei voi kieltää. Ihmetyttää vaan kuinka vaikee ihmisten on lukea ja YMMÄRTÄÄ ne sopimusehdot... ja jos sopimuksessa määritetään se 10 päivää niin se on 10 päivää eikä 11 päivää
Ja rähjääminen ei yleensä auta tilannetta, jos minulle joku tulisi huutamaan ja soittamaan suuta niin varmasti olisin haluttomampi sopimaan asiaa ja joustamaan.
Näin se on. Itse, jos olisin Elixian päässä ko. asiaa ollut hoitamassa, niin asiallisen puhelun jälkeen sopimus olisi totta kai purettu.
Sen sijaan "tatti otsassa, kyrpä otsassa, naama punaisena" soitettu puhelu olisi johtanut tämän tredin kaltaiseen härdelliin.
Ja rähjääminen ei yleensä auta tilannetta, jos minulle joku tulisi huutamaan ja soittamaan suuta niin varmasti olisin haluttomampi sopimaan asiaa ja joustamaan.
Näin se on. Itse, jos olisin Elixian päässä ko. asiaa ollut hoitamassa, niin asiallisen puhelun jälkeen sopimus olisi totta kai purettu.
Sen sijaan "tatti otsassa, kyrpä otsassa, naama punaisena" soitettu puhelu olisi johtanut tämän tredin kaltaiseen härdelliin.
Itsekkin luulen, siis luulen tapausta tietämättä, että asiakkaalla on ollut hiukan liikaa "universumin kokoinen kyrpä otsassa". Itsekkin saattaisin elixian työntekijänä vetää herneen nenään rähjäävästä asiakkaasta. Tietyntyylisellä asioiden hoitamisella aivan varmasti saadaan ongelmia aikaiseksi
Kyllä itse pitäisin tuollaista sitouttavaa vuosisopimusta sen verran tärkeänä, että asian pilkulleen oikein hoitaisi. Kysehän on tässä tapauksessa täysin yrittäjän joustosta - mikä ihmeen motiivi heillä nyt olisi ryhtyä laupiaaksi samarialaiseksi? Ei niin mikään.
Jos käytäntö on muuttunut hiljakkoin, on pienen pieni mahdollisuus, ettei arvovaltainen Elixiakaan asiaa vielä tiedä.
Itse allekirjoituksella kaivoitte kuoppanne, joten mistä tämä show?
J.Stallion sanoi:1.) Miten olisi alkuun suulisen sopimuksen kieltäminen noudattamatta jättäminen ja purkaminen. (jäsen neuvottelijan paska puheet)
2.) Miten olisi todella jäykkä tiski työskentely (lapsia ei voinut millään jättää kahdestaan lapsiparkkiin vaikka tälläinen käytäntö on kaikissa muissa paikoissa mitkä tiedän + minua ei päästetty treenaamaan vaikka näin oli luvattu suullisesti)
3.) Miten olisi kohtuutoman käytöksen (esim tuo pikku pomon nauraminen)
4.) Miten on kohtuutoman raha summan pyytäminen opiskelijalta kaikkien sopimus rikkomusten jälkeen?
5.) Miten olisi Elixian kirjallisen sopimuksen rikkominen (eivät hyväksyneet virallisinta muutto vahvistusta minkä saa netin kautta tehdyssä muutossa)
6.) Miten on sen laita että olemme käyneet Elixiassa nyt 5 kertaa emmekä ole treenanneet siellä vieläkään kertaakaan.
7.) Miten olisi sen laita että tammikuun ajan piti olla ilmainen treeni aika mutta yllättäen siitä otetiikin 15€ maksu. (eli jos ei olisi tullut jäseneksi niin se olisi ollut ilmaista, mutta kun "tuli jäseneksi" niin siitä palkitiin 15€ laskulla )
8.) Miten noloa on Elixian puolesta että sen työntekijät kommentoivat tähän keskusteluun nimimerkin kautta? Elixia kyllä tietää meidän henkilöllisyyden ja osa tämän foorumin käyttäjistä tietää meidän henkilöllisyyden joten emme todellakaan käy tätä taistoa anonymiteettin turvin.
Tohon kohtaan sanoisin, että en kyllä itse jättäisi sen ikäisiä lapsia keskenään lapsiparkkiin. Jos siellä jotain tapahtuisi, niin olisiko sekin sitten Elixian vastuulla, vai kirmaisiko lapsukaiset aina toimittamassa joka asian sinne salin puolelle vanhemmille? Jos säännöt olisivat siten kaikille samat, niin salilla pyörisi useampikin napero.
Universiumin kokoinen kyrpä tuli kahden asiallisen pyynnön jälkeen. Kahden nätin pyynnön jälkeen sanoin mitä tulen tekemään. Yksi mitä sanoin oli se että tulen laittamaan tästä asiasta keskustelun netti foorumille. Tähän tämä pikku pomo vastasi nauraen "että tee miten parhaimmaksi näet"
Nyt olisi mukava keskustella tämän pyrkyrin kanssa uudestaan ja kysyä että kannattiko nauraa?
Siitä olen samaa mieltä, että he olisivat ehdottomasti voineet olla joustavampia.
muska sanoi:Mitenköhän heidän olisi mielestäsi pitänyt suhtautua? Pelästyä? Olla valmiita heti muuttaman käytäntöään?
muska sanoi:Itselle ketjusalien toimintaperiaatteet ovat olleet selviä jo pitkän aikaa, eikä tämä tuonut mitään uutta informaatiota. Elixian jäsen en ole ollut, enkä aio koskaan ollakaan. Mutta tällä keskustelulla ei ole mitään tekemistä sen asian kanssa. Sen sijaan tämä vahvistaa sen kuvan, että suomalainen kuluttaja ei ilmeisesti osaa edelleenkään lukea allekirjoittamaansa sopimusta ja toimia sen mukaisesti.
Siitä olen samaa mieltä, että he olisivat ehdottomasti voineet olla joustavampia. En kuitenkaan noista kertomistasi kaikista aiheista, joista osa on mielestäni irrelevantteja, mutta vain siitä, että ilmoitus oli niin vähän myöhässä. Luulisi, että ystävällisellä menettelyllä tämä olisi onnistunutkin.