Jyväskylän Elixian käsittämätön "joustavuus" siis täyttä kusipäisyyttä

Ei tässä mitään puolien valintaa tarvi tehdä.

Jaa kyllä ilmeisesti sille kihollekin selvis että tollanen julkisuus ei ole mikään leikin asia ja että ei ihmisiä voi kohdella miten sattuu.Tuskimpa tuo olis mitään tehny ellei tuhannet ihmiset olis lukenut tota juttua täältä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ai sä olet jo nähnyt noinkin paljon vaivaa no ei sit mitään.

Kyllä ja enempää en aio tehdä.

Tietenkin niiden olisi pitänyt jo tuon sinun ilmoituksen perusteella lopettaa se viestittely mutta jos se sua niin paljon häiritsee niin miksi et pistä mailia sinne. Se tuskin kovin paljoa maksaa, koska nykypäivänä kaikilla on kiinteähintaiset nettiliittymät tai sit voi käyttää vaikki kirjaston konetta.

Toki ottaisin yhteyttä jos se niin paljon häiritsisi, mutta se häiritsee ainoastaan sen verran, että jaksan itkeä siitä keskustelupalstoilla.

Yleisesti tarkoitus oli sanoa, että markkinoinnissa on sokea piste, minkä jälkeen se alkaa vaikuttamaan tuotteeseen negatiivisesti. Tämän pisteen Elixia on ylittänyt omalla kohdalla kirkkaasti.

Ei se totuus siitä mihinkään muutu, vaikka miten itse pidät erilaisia sopimuksia eriarvoisina.

Tämä Elixian soppari on kyllä aika omaperäinen. Sitä ei voi verrata mihinkään laskun,lainan tai tavaran maksamiseen. Periaateessahan tämä 10 päivää on takuu hyvästä palvelusta/tarjonnasta. Takuuajan aikana on kyllä huomattu virhe mutta siitä on ilmoitettu "päivän" (käytännössä 2h) myöhässä. Ja tämän epäkohdan takia takuun tuomaa hyötyä ei saanut käyttää (eli erota ilman sanktioita). Tämän myöhästymisen takiako takuu sitten mukamas raukeaa? Kyllähän autotehtaatkin vetäävät autoja takuuaikojen jälkeen huoltoon jos niissä on huomattu joku virhe. Sama toiminta tapa pätee mielestäni myös tähän tapaukseen. Toisekseen omasta mielestäni takuu ajan pitäisi olla pidempi kuin 10 päivää jos puhutaan 1 vuoden pakko sitoutumisesta. 1kk olisi minun mielestäni sopiva aika näin pitkään sopimukseen. Ja tämä riita ei lähtenyt mistään 10 päivän takuusta vaan suulisesta sopimuksesta jota Elixia ei noudattanut.

Inska sanoi:
Tiedät kuitenkin hyvin, että olisit välttynyt kaikelta tältä, jos olisit toiminut sopimusehtojen mukaan ja irtisanonut ajoissa. Jos ei itse noudata niitä sopimusehtoja, niin se on oma moka, ja olisi "reilumpaa" syyttää siitä itseään kun vastapuolta..Virheistä oppii, mutta jotkut meistä ei tietenkään itse tee mitään väärin ja vika on aina toisella puolella.

Kyllä tiedän. Mutta hauskinta tässä tapauksessa oli se että se vastapuolikaan ei toiminut virheittä. Siellä rikottiin niin suulisia kuin kirjallisia sopimuksia. Tällöin katson että minulla on oikeus syyttää heitä. He rakensivat tämän tilanteen aivan itse kusettamalla sinisilmäistä kuluttajaa lupauksilla joita eivät sitten noudattaneet. Jäsenneuvottelijalle sanottiin hyvin selvästi että sopimusta ei tule jollen minä tule jäseneksi myös ja tähän asiaan jäsenneuvottelija ei sanonut että tuo ei käy vaan sanoi selvä. <--- ei pitäisi olla mitään epäselvyyttä kumpi teki virheen ensin.

Nimenomaan sinä kirjoitat juuri siltä miltä _sinusta_ tuntuu. Niin kuin pitääkin. Meiltä kaikilta jää vain kuulematta sen toisen osapuolen tuntemukset ja meiningit. Sinullakin on varmasti jäänyt jotakin sanomatta, koska et ole kokenut sitä olennaiseksi mutta ulkopuoliselle asia saattaisi valaista tilannetta paljonkin.

Toinen osapuolen kusetuksen pystyi todistamaan nyt jo kirjallisesti soittamalla/käymällä maistraatissa joten odotatko heiltä suoraa ja rehellistä vastausta? Itse en ainakaan odota.

Törppö sanoi:
Edelleen jos olisit kertonut että myöhästymiselle oli pätevä syy ei varmaan olisi tullut mieleen että hakisit sääliä tai myötätuntoa. Myöntänet kuitenkin, että on mukavaa kun on ihmisiä jotka ovat kanssasi "samalla puolella". Tietysti omista oikeuksistaan kannattaa pitää kiinni, mutta loan heitto on turhaa.

Sehän tässä homman juju on että tämä riita ei johtunut yksistään myöhästymisestä. Jäsenneuvottelija myönteli kaikki mitä Neiti Y oli sanonut hänelle. Jäsenneuvottelijan olisi pitänyt kieltää kaikki ehdot mitä Neiti Y oli laittanut jäseneksi tulemisen ehdoksi. Ehto numero yksi oli se että minäkin olen siellä jäsenenä! Mutta kun jäsenneuvottelija nyökkää päätään ja sanoo selvä niin silloin sopimuksessa on myös muitakin purkamisehtoja kuin tämä 10 päivän ehto. Mitä tulee loan heittoon niin Elixia olisi voinut välttää sen jos olisivatten haluneet. Minä varoitin heitä mutta sieltä kuului vain naurua. He tekivät meille taloudellista haittaa niin silloin minä teen heille taloudellista haittaa. Silmä silmästä.

Törppö sanoi:
Säälittäviä ihmisiä ei olekkaan. On vain erilaisia ihmisiä. Kenelläkään meistä ei ole oikeutta sanoa toista säälittäväksi, tyhmäksi jne. Me vain olemme erilaisia ja reagoimme eri tilanteisiin eri tavalla. Lisäksi kun tilanteet ovat aina erilaisia ei meitä oikeastaan voi vertailla millään tavalla.

Totta, toimintatapoja on monia. Ja yksi minun toimintatavoista on että minulle ei vittuilla. Ja nyt Elixia vittuili aivan täydellä laidalla unohtamalla suuliset sopimukset ja kusettamalla sillä että ovat olleet tekemisissä maistraatin kanssa ja täten eivät hyväksyneet eroamista kahdella ensimmäisellä yrityksellä.

Törppö sanoi:
Minä en kuitenkaan ole sinun puolellasi, mutta en myöskään Elixian puolella. Ei tässä mitään puolien valintaa tarvi tehdä. Molemmat teki omat mokansa. Pääasia että tilanne on saatu selvitettyä ja kumpikin otti opiksi virheistään. Ottihan?

Mitäköhän minä sitten opin? hmmmm Se tuli opiksi että Elixia puhuu täyttä paskaa joka vaiheessa missä pystyvät. Et ihan oikeasti voi olla tosissasi kun kysyt tuota :lol2: En tule muuttumaan mihinkään tämän tapauksen johdosta.

Törppö sanoi:
Loppujen lopuksihan ratkaisu oli aika reilu molemmille osapuolille. Ottakaa nyt ilo irti siitä kuukaudesta mistä joudutte maksamaan. :thumbs:

No hard feelings, ok?

Maailma ei ole reilu eikä sen pidäkään olla. Tähän touhuu paloi karkeesti 160€ + aikaa mutta luulen että Elixia otti vielä enemmän tässä perseeleen joten ei oikeastaan edes vituta. Treenaamaan sinne ei mennä vaikka olisi viimeinen sali maailmassa. Nimittäin rupeaa vituttamaan kun edes ajattelee sitä paikkaa.

Juu ei todellakaan hard feelings. Asiat tässä ottavat yhteen ei miehet :thumbs:

En ota kantaa kyseiseen tapaukseen, enkä myöskään ole töissä Elixiassa. Tosin olin useamman vuoden töissä eräällä Suomalaisella ketjulla, ohjaajana ja vastaavana. Alalla olen edelleenkin, mutta hiukan eripuolella kenttää. Eli nykyinen kuntosali tai pitäisikö sanoa hyvinvointikeskusten maailma on kohtalaisen tuttu. Joten halusin ilmaista muutamia omia ajatuksia aiheesta.

En oikeasti jaksa uskoa että Elixiaa tai tätä kihoa kiinnostaa julkisuus mitä pakkiksella saavat?? Koska ei Elixian kohderyhmää ole pakkiksen peruslukija, se on ihan normaali kuntoilija, joka haluaa pysyä kunnossa ja ehkä vähän kiinteytyä:). Jos kyseessä olisi kotimainen ketju, jonka salit ovat pienemmällä paikkakunnalla, jolla ei olisi takataskussa miljoonia euroja, niin tämän kaltainen julkisuus pakkiksella voisi jopa kiinnostaa heidän johtoa. Mutta niinkuin sanottu tuskin kiinostaa Elixiia, ei varmaan vaikuta Jyväskylän Elixian tulokseen juuri mitenkään, eikä siis myöskään kihon bonuksiin?? Nämä ovat vain minun ajatuksia, osittain myös kokemuksia ensisen työni ajoilta, eli asiat voivat olla myös toisin, toivottavasti myös ovat.

Ja mitä tulee noihin sääntöihin, lapsiparkit, ilmaiset tutustumiskerrat yms. niin ne määrätään jossain muualla kuin Suomessa. Ja Elixian pääkonttorista katsottuna Suomi on vielä tosi pieni, joten ei heitä kiinnosta tehdä poikkeuksia sääntöihin mitä noudatetaan muissa maissa. Samat asiat pätevät myös Satsin kohdalla. Suomalaisilla ketjuilla on kokemukseni mukaan yleisesti ottaen enemmän valtaa päättää asioistaan tai säännöistään salikohtaisesti tai tapauskohtaisesti.

Täällä moni on harmitellut vanhojen salien ja kertamaksujen häviämistä. Jatkossa tulee olemaan entistä vähemmän saleja mistä voi ostaa kohtuu hintaisen kertakäynnin, alle 10 euroa. Yrittäjälle on paljon turvallisempaa haalia asiakkaita jotka maksavat vaikka 40 euroa joka kuukausi, ympäri vuoden. Salin pitäminen kuin ei ole halpaa ja lyhennyksiä on joka kuukausi, niin yrittäjän näkökulmasta tasainen kassavirta=jäsenyys on parempi vaihtoehto. Tämä väittämä perustuu myös siihen, että nykyisen työni kautta olen paljon tekemisissä uusien saliyrittäjien kanssa. Täysin uusia saleja on ollut noin 10 neljän kuukauden aikana ja näistä ainoastaan yksi ei ole jäsensali.

Ja vielä vähän näistä isoimmista ketjuista. Uskon että nämä ulkomaiset ketjut Elixia ja Sats tulevat jatkossa avaamaan uusia saleja ympäri Suomea, myös kotimainen Finnbody laajenee kovaa vauhtia. Ensimmäisenä taitaa ehtiä Sats aavaamalla uuden keskuksen Helsingin Pitäjänmäkeen, Elixian ja Finnbodyn väliin. Myös Finnbody avaa tänä vuonna Vantaalle uuden ison keskuksen. Se kertoo myös siitä että Suomessa on paljon potentiaalisia asiakkaita jäljellä, johon pakkiksen tai kovaa treenaavan kansan mielipiteet eivät vaikuta. Eivät nuo isoimmat toimijat kuitenkaan ihan summamutikassa noita uusia paikkoja avaa, kyllä siellä on laskettu tarkkaan alueella olevien potentiaalisten asiakkaitten määrä.

Tuli aika pitkä vastaus, jonka ei ole tarkoitus ärsyttää ketään. Ehkä vain herättää ajatuksia siitä, että kuntosalimaailma on muuttunut ja muuttuu jatkossakin? Asiat ovat omia mielipiteitä ja havaintoja viimeisiltä vuosilta, ei siis mitään totuuksia.

Mitäköhän minä sitten opin? hmmmm Se tuli opiksi että Elixia puhuu täyttä paskaa joka vaiheessa missä pystyvät. Et ihan oikeasti voi olla tosissasi kun kysyt tuota :lol2: En tule muuttumaan mihinkään tämän tapauksen johdosta.

Huoh.. minä jo toivoin että seuraavalla kerralla vastaavassa tilanteessa tekisit sen ilmoituksen ajoissa keinolla millä hyvänsä välttyäksesi samanlaiselta vitutukselta.

Liittymättä pelkästään tähän keissiin.. En vaan voi käsittää suomalaista tapaa, että on pakko kostaa kaikki epäkohdat joita saa osakseen. Ihmiset näitä hommia kuitenkin pyörittää ja virheitä sattuu kaikille. Isoja ja pieniä. Ja sitten näistä virheistä vittuillaan ja revitään mielettömiä sotia. Hyvin harvoin kuitenkin hyökätään niin että halutaan loukata juuri tiettyä ihmistä kohtaan vaikka aluksi siltä vaikuttaakin. Våevåe tätä maailmaa..

En oikeasti jaksa uskoa että Elixiaa tai tätä kihoa kiinnostaa julkisuus mitä pakkiksella saavat?? Koska ei Elixian kohderyhmää ole pakkiksen peruslukija, se on ihan normaali kuntoilija, joka haluaa pysyä kunnossa ja ehkä vähän kiinteytyä:).

Juu, ei suoranaisesti varmaan, mutta saattaa hyvinkin olla että nämä kuntoilijat kyselevät salinvalintavinkkiä "kokeneemmilta" kavereiltaan. Jos ei nyt kaikkia ketjusaleja haukuta niin ainakin muistaa tämän yhden salin. ;) Iso forum niin kyllä se sana lähtee kiertämään.

En nyt kyseistä salia tunne, joten ei varmaan pitäisi kysyä, mutta onko Jyväskylän Elixia tosiaan niin pieni sali, että siellä muistetaan kasvojen perusteella koekävijöiden poikaystävät, jotka voidaan päästää treenaamaan kun niin on kerran suullisesti sovittu? Jotenkin noilla aukioloajoilla kuvittelisi, että tiskillä on töissä useampi kuin yksi henkilö?

Ei muuten, mutta omilla koekäyntiviikoilla tiskillä on kuitenkin aina pitänyt esittää jonkunlainen läpäre käyttöoikeudesta, tai piippauttaa avainläpyskää lukijassa, eikä ilman sitä ole ollut mitään asiaa peremmälle. Ja läpäreessä on yleensä vielä ollut käyttäjän nimi, joten sitä ei voisi edes lainata, ainakaan vastakkaisen sukupuolen edustajalle. En sitten tiedä, onko tiskin alla joku nimilista tai tuntomerkit henkilöistä, jotka pitää päästää treenaamaan ilman korttia?

En nyt kyseistä salia tunne, joten ei varmaan pitäisi kysyä, mutta onko Jyväskylän Elixia tosiaan niin pieni sali, että siellä muistetaan kasvojen perusteella koekävijöiden poikaystävät, jotka voidaan päästää treenaamaan kun niin on kerran suullisesti sovittu? Jotenkin noilla aukioloajoilla kuvittelisi, että tiskillä on töissä useampi kuin yksi henkilö?

Ei muuten, mutta omilla koekäyntiviikoilla tiskillä on kuitenkin aina pitänyt esittää jonkunlainen läpäre käyttöoikeudesta, tai piippauttaa avainläpyskää lukijassa, eikä ilman sitä ole ollut mitään asiaa peremmälle. Ja läpäreessä on yleensä vielä ollut käyttäjän nimi, joten sitä ei voisi edes lainata, ainakaan vastakkaisen sukupuolen edustajalle. En sitten tiedä, onko tiskin alla joku nimilista tai tuntomerkit henkilöistä, jotka pitää päästää treenaamaan ilman korttia?
Jos tuollaista ei pystytä toteuttamaan niin sellaista ei silloin pitäisi myöskään sopia. Jos sopii niin silloin pitänee varmistaa, että kys.hlö. pääsee treenaamaan.

Törppö sanoi:
Huoh.. minä jo toivoin että seuraavalla kerralla vastaavassa tilanteessa tekisit sen ilmoituksen ajoissa keinolla millä hyvänsä välttyäksesi samanlaiselta vitutukselta.

Tässä asiassa kyse ei ole pohjimmiltaan mistään 10 päivän ajasta vaan...

J.Stallion sanoi:
Tämä Elixian soppari on kyllä aika omaperäinen. Sitä ei voi verrata mihinkään laskun,lainan tai tavaran maksamiseen. Periaateessahan tämä 10 päivää on takuu hyvästä palvelusta/tarjonnasta. Takuuajan aikana on kyllä huomattu virhe mutta siitä on ilmoitettu "päivän" (käytännössä 2h) myöhässä. Ja tämän epäkohdan takia takuun tuomaa hyötyä ei saanut käyttää (eli erota ilman sanktioita). Tämän myöhästymisen takiako takuu sitten mukamas raukeaa?

Kyllä tiedän. Mutta hauskinta tässä tapauksessa oli se että se vastapuolikaan ei toiminut virheittä. Siellä rikottiin niin suulisia kuin kirjallisia sopimuksia. Tällöin katson että minulla on oikeus syyttää heitä. He rakensivat tämän tilanteen aivan itse kusettamalla sinisilmäistä kuluttajaa lupauksilla joita eivät sitten noudattaneet. Jäsenneuvottelijalle sanottiin hyvin selvästi että sopimusta ei tule jollen minä tule jäseneksi myös ja tähän asiaan jäsenneuvottelija ei sanonut että tuo ei käy vaan sanoi selvä. <--- ei pitäisi olla mitään epäselvyyttä kumpi teki virheen ensin.

Ihmisten on vain hyvin yksinkertaista tajuta että 10 päivä ei ole 11 päivä ja tämän takia siihen epäkohtaan on helppo pureutua. Mutta mitä on tapahtunut noiden 10 päivän sisällä on taas hieman vaikeampi käsittää.

Mutta poikaystävä antoi niin koekävijän kuin jäsenneuvottelijan nimet ja selitti että jäsenneuvottelijalle on käynyt tämän kaltainen sopimus. Mutta mehän kaikki tiedämme heidän suullisten sopimusten pitävyyden kun kerta kirjallisissakin tahtoo olla ongelmia.

En nyt kyseistä salia tunne, joten ei varmaan pitäisi kysyä, mutta onko Jyväskylän Elixia tosiaan niin pieni sali, että siellä muistetaan kasvojen perusteella koekävijöiden poikaystävät, jotka voidaan päästää treenaamaan kun niin on kerran suullisesti sovittu?

Asiakkailla on tapana olettaa, että kerran lafkassa käytyään tai sinne soitettuaan ko. lafkan jokainen työntekijä tietää Kuka MINÄ Olen ja tällöin esim. oman nimen sanomisesta tulee todella vaikeaa. Niinikään jokaisen asiakkaan pitäisi saada muokata säännöt juuri itselleen sopiviksi, tai aletaan huutaa paskaa asiakaspalvelua. Jos ei saada noudattaa itse tehtyjä sääntöjä, aletaan uhkailla kostolla tyyliin "kirjoitan tästä raivon vallassa huonolla suomella ja monilla kirosanoilla yhdelle foorumille niin ettette ikinä enää saa yhtään asiakasta, koska kyllähän kaikki uskovat mitä MINÄ sanon". www.aasiakas.net -sivultahan näitä löytyy. Asiakaspalvelijan pitäisi tällaisessa tilanteessa siis olla kuin vanhempi, joka antaa tutin ja lohduttaa kun pikku asiakas ei saakaan heti mitä haluaa ja saa itkupotkuraivarin.

Tämä siis ihan yleisesti asiakaspalvelunäkökulmasta EIKÄ KENELLEKÄÄN HENKILÖKOHTAISESTI HUOM! Elixiassa en ole ikinä käynyt niin että siitä en sano mitään.

Mitä kyseiseen keissiin tulee niin onhan se nyt hiukan outoa, että ottaa koejäsenyyden sellaiseen ajankohtaan, että 10 päivän ajan vuorokauden ympäri tekee jotain muuta niin intensiivisesti, ettei sen takia pysty tekemään sitä kirjallista eroamista? Ensimmäisessä postissa se syy oli gradun palautus + juoksevat asiat, nyt siihen löytyi joku muu tärkeä syy, jota ei voi sanoa? Se on nyt kuitenkin tässä aika olennaista, että tuota ei voitu tehdä ajoissa ja siitä piti nostaa sota?

gradun palautus + juoksevat asiat

Eiköpähän nämä em. asiat ole hyttysenpaskoja meressä verrattuna siihen "nyt löytyneeseen" syyhyn. Asiassahan toki oli muutakin kuin toi 10 päivää...

Asiakkailla on tapana olettaa, että kerran lafkassa käytyään tai sinne soitettuaan ko. lafkan jokainen työntekijä tietää Kuka MINÄ Olen ja tällöin esim. oman nimen sanomisesta tulee todella vaikeaa. Niinikään jokaisen asiakkaan pitäisi saada muokata säännöt juuri itselleen sopiviksi, tai aletaan huutaa paskaa asiakaspalvelua. Jos ei saada noudattaa itse tehtyjä sääntöjä, aletaan uhkailla kostolla tyyliin "kirjoitan tästä raivon vallassa huonolla suomella ja monilla kirosanoilla yhdelle foorumille niin ettette ikinä enää saa yhtään asiakasta, koska kyllähän kaikki uskovat mitä MINÄ sanon". www.aasiakas.net -sivultahan näitä löytyy. Asiakaspalvelijan pitäisi tällaisessa tilanteessa siis olla kuin vanhempi, joka antaa tutin ja lohduttaa kun pikku asiakas ei saakaan heti mitä haluaa ja saa itkupotkuraivarin.

Kohtuu säälittävä postaus taas. Ensinäkään asiakas ei ole yksin keksinyt niitä sääntöjä vaan ne on neuvoteltu jäsenneuvottelijan kanssa. Onko se niin vaikeata ymmärtää että tässä on tehty suulisia sopimuksia jäsenneuvottelijan kanssa jotka eivät ole toteutuneet? Pitääkö tässä vielä selvittää minkä takia heitä kutsutaan jäsenneuvottelijoiksi? Jos haluat kysyä tätä asiaa niin laita kysymys tuonne tyhmien kysymysten thrediin.

Mitä tulee Suomen kieleen niin on todella säälittävää ruveta aukomaan päätään asiasta jollekka ei vain voi tehdä enään kovinkaan paljoa. Dysleksia infoa. Silloin kun tähän asiaan ruvetaan kiinittämään huomiota niin silloin tietää että on niskan päällä. Nimittäin silloin ei enään ole mitään faktaa/asiaa jolla pääsisi muuten "napauttamaan"

Apollonia sanoi:
Mitä kyseiseen keissiin tulee niin onhan se nyt hiukan outoa, että ottaa koejäsenyyden sellaiseen ajankohtaan, että 10 päivän ajan vuorokauden ympäri tekee jotain muuta niin intensiivisesti, ettei sen takia pysty tekemään sitä kirjallista eroamista? Ensimmäisessä postissa se syy oli gradun palautus + juoksevat asiat, nyt siihen löytyi joku muu tärkeä syy, jota ei voi sanoa? Se on nyt kuitenkin tässä aika olennaista, että tuota ei voitu tehdä ajoissa ja siitä piti nostaa sota?

Siinähän ihmettelet jota varmaan joudut tekemään aika paljon. Elämme erittäin hektisessä maailmassa jossa tapahtuu paljon asioita lyhyessä ajassa.

Siinähän ihmettelet jota varmaan joudut tekemään aika paljon. Elämme erittäin hektisessä maailmassa jossa tapahtuu paljon asioita lyhyessä ajassa.
No kyllä tätä mielestäni voi ihmetelläkin. Mikä se oikea syy nyt olikaan. Oliko se gardu + muut asiat vai oliko se todellisuudessa jokin toinen syy ja jos se oli todellisuudessa jokin toinen syy niin miksi puhua paskaa gradusta ym. joilla ei mielestäni kyllä voi perustella myöhästymistä.

Itse olen alusta alkaen, kun näitä ketjusaleja alkoi ilmaantumaan karttanut niitä korkean hinnan (joo hintoihin sisältyy vaikka sun helvetti mitä, itse käyn vain salilla edes suihkua en käytä) ja sopimuksiin liittyvien epäselvyyksien takia.

Kohtuu säälittävä postaus taas. Ensinäkään asiakas ei ole yksin keksinyt niitä sääntöjä vaan ne on neuvoteltu [Bjäsenneuvottelijan[/B] kanssa. Onko se niin vaikeata ymmärtää että tässä on tehty suulisia sopimuksia jäsenneuvottelijan kanssa jotka eivät ole toteutuneet? Pitääkö tässä vielä selvittää minkä takia heitä kutsutaan jäsenneuvottelijoiksi? Jos haluat kysyä tätä asiaa niin laita kysymys tuonne tyhmien kysymysten thrediin.
No nyt sai kyllä Apollonia vähän turhan tiukkaa palautetta. Jos nyt avautumislinjalle lähdetään, niin kumpi on todennäköisempi, väärinkäsitys "suullisen sopimuksen" neuvottelutilanteessa, vai tarkoituksellinen ****uilu asiakkaan karkottamismielessä?

Entäs jos jollekin hyvin hypoteettiselle henkilölle, esimerkiksi minulle olisi käynyt näin: Marssin Elixiaan, ja kerron siirtyväni salille ainoastaan sillä ehdolla, että löydän kymmenen päivän kokeilureenailun aikana itselleni komean könsikkään Elixian valikoimista. Sopimusneuvottelija toteaa, että aivan sama vaikka ehtona olisi Neuvostoliiton toinen tuleminen, kunhan ilmoitan siitä sovitusti kymmenen päivän kuluessa ja vaapun mäkeen elämäntarinoineni, jotka eivät kiinnosta ketään. Asia on sovittu. Samalla kerron, että setäni Jarmo haluaa myös treenata salilla, mutta ei halua kuunnella esittely-lässyn-lässytyksiä. Fine. Sopimusneuvottelijan ja hypoteettisen henkilön välillä käydyissä keskusteluissa:
He myös sopivat että mister X ei tarvitse erillistä jäsenneuvotteluja/opastusta vaan voi tulla sinne treenaamaan ilman näitä muodollisuuksia.
Hypoteettinen henkilö ei tule ajatelleeksi, että vaikka treenaamaan voi tulla ilman neuvottelu- ja opastuskertaa, myös Jarmo-setä tarvitsee avainkortin päästäkseen salille. Jäsenneuvottelija ei tule ajatelleeksi, että hypoteettinen henkilö kuvittelee Jarmon pääsevän salille tosta vaan, vaan olettaa minun käyvän setylini kanssa tiskillä kuittaamassa avaimen/kyNppikortin/whateva. Voihan se olla, että tästä mainittiinkin, jaksaako näitä muistaa, ehkä - oli muuten ihan Petteri Summasen näkönen se jäsenneuvottelija? Inhimillinen erehdys, jonka katkera kalkki on vielä saostumatta elämäni polulla.

Koska tohtorinväitöstilaisuuteni on alkamaisillaan, humppaan tieheni sopimuspaperi taskussa jäämättä sen kummemmin spekuloimaan asialla. Karonkassa kerron Jarmo-sedälle, että hän toki voi mennä Elixiaan koska vaan tahtoo, ja hänellekin on luvassa kymmenen päivän ilmainen kokeilu ynnä komea könsikäs. Kahdeksantena päivänä käyn Elixian kahviossa Chai Lattella, mutta ainoa paikalla oleva mies on ehkä vähän läski. Virhe tuotteessa! Seuraavan viikon tirstaina Jarmo-setä muuttaa Kanadaan, ja perun sopimuksen.

Niin, mitäköhän tässä lopulta sovittiinkaan? Paha sanoa, kun mitään ei laitettu paperille, mutta asia ratkeaa parhaiten Jarmo-sedän tulistuneella puhelulla Sampo Karpolle.

Vittu, mä oon ainakin J.Orin puolella, kun asiakas on aina oikeassa. Kyllä tuossa nyt vaan pitäisi tulla helpommalla vastaan. On se nyt saatana kumma, kun ei edes maistraatista saatu muuttoilmoitus riitä vaan pitää vieläkin vempuloida. :whip:

Tämä on jotenkin jännä juttu, kun "pakkiksen raati" oli käytänössä yhtä mieltä siitä, että jos otat pakettiliittymän operaattorilta x 24 kk sopparilla, niin olet tuon operaattorin asiakas tuon ajan, olit tyytyväinen palveluun tai et. Mitäs menit vetämään nimes soppariin ja aivan sama mitä jossain liikkeessä on suullisesti lässytetty.

Miksi tässä kohtaa nyt sitten yrityksen pitäisikin yhtäkkiä joustaa ja tulla vastaan vaikka miten? Miksi juuri tässä kyseisessä tapauksessa pitäisi sopimukset saada purkaa johonkin syyhyn vedoten, mutta muilla vetää tiukkaa linjaa?

Kertokaapa tähän vastaus, ilman että otetaan tän ketjun esimerkkejä sen enempää.

Kiitos Lumi, mahtava postaus :hyvä:

Jokainen päättäköön omasta puolestaan, minä en näe tässä keskustelussa tulleen ilmi mitään syytä jättää menemättä Elixiaan, jos on tyytyväinen sijantiin, hintaan ja palveluihin sekä lukee ne paperit ja toimii ohjeiden mukaan... J.Stallion on tässä nyt ristiretkellä suurta pahaa Elixiaa vastaan, ja jokainen, joka ei ole hänen puolellaan, on hänen vihollisensa. Tämä lähtökohta ei jätä tilaa järjelliselle keskustelulle, joten olkaa hyvät ja jatkakaa :kippis1:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom