Jyväskylän Elixian käsittämätön "joustavuus" siis täyttä kusipäisyyttä

Henk.koht. en kyllä ihan kaikkea J.Stallionin kirjoittamaa ota ihan "täytenä totuutena", koska kirjoituksista paistaa niin railakas ärtymys ja kiukku. Vastaavissa tilanteissa ihmisillä on tapana nähdä vain se oma puoli asiasta ja unohtaa se vastapuolen asia. Asioita suurennellaan ja jotain jätetään kertomatta, tarinaa väritetään ihan tahtomatta. Halutaan antaa se kuva, että itse on todellakin oikeassa ja se toinen väärässä.

Tottahan se vituttaa, jos sali ei suostu purkamaan sopimusta vaan vaatii rahojaan. Jos kerran irtisanominen tehtiin myöhässä niin se tehtiin myöhässä. Kyllä laskuistakin alkaa korko juosta heti ensimmäisestä myöhästymispäivästä lähtien oli syy mikä tahansa. Ymmärtääkseni siellä salilla oli kuitenkin sen 10 päivän aikana käyty useampaankin otteeseen, joten miksi silloin ei voinut jättää sitä kirjallista eroilmoitusta. Ja mikä olikaan se pätevä syy siihen, ettei kirjallista ilmoitusta tehty ajallaan? Ylipäänsä, mikä olisi pätevä syy tehdä ilmoitus myöhässä?

Elixia sössi ainoastaan siinä kun ei päästänyt salille treenaamaan vaikka niin oli sovittu. Eikös se ollut yhtä inhimillinen erhe kuin se purkamisilmoituksen myöhässä jättökin? Tuskin tahallaan juuri teitä kiusaavat. Veikkaan, että salin työntekijöille on annettu hyvin selvät säännöt siitä millä perusteella sakkia päästetään sisälle ilmaiseksi eikä niistä uskalleta poiketa. Eikä pidäkkään. Muutenhan siellä seikkailisi kaikenlaista vapaakorttilaista.

Uhkailu netin keskustelupalstoilla herättää aivan varmasti huvittuneisuutta. Niinhän itsekin naureskelisit jos joku uhkailee vastaavalla hölöpölöllä. Onhan Pakkis iso, mutta ei sentään koko maailma.

Kivahan se on hakea sääliä ja myötätuntoa silloin kun tuntuu pahalta, mutta niin kuin huomaat niin kohtalotovereita on aika vähän. Kerätkäähän itsenne sieltä lattialta ja tehkää asialle jotain oikeaa. Netissä vinkuminen ei asiaa auta kuten ei myöskään Elixian työntekijöille vittuilu. Kyrpä pois otsasta ja katsot tilannetta uudelleen. Vittumaista, mutta jotkut asiat pitää oppia kantapään kautta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
...

Tottahan se vituttaa, jos sali ei suostu purkamaan sopimusta vaan vaatii rahojaan. Jos kerran irtisanominen tehtiin myöhässä niin se tehtiin myöhässä. Kyllä laskuistakin alkaa korko juosta heti ensimmäisestä myöhästymispäivästä lähtien oli syy mikä tahansa.

Itse asiassa tuonkin kanssa on vähän niin ja näin. Itse olin aikoinaan työharjoittelussa työpaikassa, jossa nuo katsottiin ihan tapauksen mukaan. Eli jos joltain asiakkaalta oli sattunut jäämään epähuomiossa lasku maksamatta, ei korkoa eikä muistutuslaskua tarvinnut maksaa. Toki sinänsä eri tilanne että asiakassuhteet olivat pitkiä ja nuo tapaukset oli suht helppoa todeta, mutta olisi firma voinut tuostakin ottaa kaiken mahdollisen irti. Joustamattomuudella tosin sitten olisikin ollut vaara menettää uskollisia asiakkaita. Samoin kuin tässä mahdollisesti tulevia asiakkaita.

Uhkailu netin keskustelupalstoilla herättää aivan varmasti huvittuneisuutta. Niinhän itsekin naureskelisit jos joku uhkailee vastaavalla hölöpölöllä. Onhan Pakkis iso, mutta ei sentään koko maailma.

No tätä nyt on katottu yli 21 000 kertaa ton laskurin mukaan ja jumalauta jos yhden päivän myöhästymisen takia ei voi 700e sopimusta purkaa vaan naureskellaa päin naamaa niin en kyllä ikinä suosittelis sitä kellekään.

Kyllä tuo kirjallinen irtisanominen on ihan selvä juttu, eikä siinä Elixialla ole mitään joustotarvetta.

Enemmän tuossa Elixian toiminnassa ärsyttää agressiivinen markkinointi. Muistakaa ettei se ilmainen tutustuminen ole ilmaista, vaan sen kautta aukeaa markkinointikanava, jonka kohteeksi tutustuja joutuu. Minä en ole vielä keksinyt täysin ilmaista tapaa päästä siitä kokonaan eroon.

Toinen asia on todellisen palvelun tarjoaminen. Vaikka Elixia kuinka toisin väittää, palvelu on itseasissa suppeaa, koska heidän palveluvalikoimastaan ei löydy suppeaa palvelua. Treenaaja joutuu maksamaan sikahinnan eri palveluista, vaikka kävisi vain treenamassa punttisalilla. Mitään vaihteehtoa ei valikoimasta löydy. Lisäksi kytkykauppa ja pitkät, vaikeaselkoiset sopimukset vääristävät alan kilpailua, kuten joku edellä jo mainitsi.

Kartan edelleen.

Enemmän tuossa Elixian toiminnassa ärsyttää agressiivinen markkinointi. Muistakaa ettei se ilmainen tutustuminen ole ilmaista, vaan sen kautta aukeaa markkinointikanava, jonka kohteeksi tutustuja joutuu. Minä en ole vielä keksinyt täysin ilmaista tapaa päästä siitä kokonaan eroon.
Siis mitä? Miten niin tuosta markkinoinnista ei pääse irti? Eikös sinne voi vain ilmoittaa, ettei tarvitse mainoksia lähetellä?

Mietin joskus salin vaihtamista JKL:n Elixiaan, mutta en mieti kyllä enää. Joustavuutta on oltava, kiitos varoituksesta. Itse koin joskus vähän samanlaista säätämistä Kuntomaailman kanssa. Itse jäsennyys hoitui OK, mutta se "rekrytoija" alkoi soitella monta kertaa viikossa perään yrittäen vetää mua aina mukaan johonkin outoihin suoramarkkinointisysteemeihin provikkapalkkiolla. En tajua, mitä tekemistä moisella on treenaamisen kanssa. Ehkä Kuntomaailma kaipasi lisätuloja :)

Siis mitä? Miten niin tuosta markkinoinnista ei pääse irti? Eikös sinne voi vain ilmoittaa, ettei tarvitse mainoksia lähetellä?

Pääsee varmasti, mutta ei sinne soitteleminen, käyminen tai viestittäminen ilmaista ja vaivatonta ole.

Itse yritin sellaista ratkaisua, kun alkoivat soitella kännykkään, kerroin samalla etten halua suoramarkkinointia. Tämän jälkeen on tullut vain tekstiviestejä. Pitää varmaan olla kiitollinen tästä.

Minä en olisi lainkaan huvittunut jos kyseessä olisi oma yritykseni. Kyllä tämä pakkis nyt vaan on tässä tapauksessa ihan helvetin iso "markkinointikanava".

Minä en olisi lainkaan huvittunut jos kyseessä olisi oma yritykseni. Kyllä tämä pakkis nyt vaan on tässä tapauksessa ihan helvetin iso "markkinointikanava".

Näinpä. En tiedä suomalaisten bodylehtien lukijamääriä, mutta varmaan pakkiksen kattavuus alkaa oleen samaa luokkaa kuin lehdillä. Enkä kyllä ottaisi kovin kevyesti, jos negatiivista palautetta täällä tulis. Oli yritys sitte miten tahansa kehoiluun liittyvä.

Minäkin olen jo henkoht saanut kourallisen ihmisiä luopumaan sopimussaliin liittymisestä omien negatiivisten kokemuksieni perusteella. Harmittaa vaan kun noi yksityiset salit häviävät aloittelevia kuntoilijoita näille ketjuille niin paljon lähinnä ketjujen markkinointi kapasiteetin tuoman näkyvyyden vuoksi.

Outoa huomata että täällä niin monet hyväksyvät tuon Elixian joustamattomuuden. Toitotetaan vaan oma moka mantraa eikä oteta huomioon kuinka tässä yritetään väkisin pakottaa tyytymätön asiakas firman asiakkaaksi. Lisäksi Stallionihan on monta kertaan jo puhunut suullisen sopimuksen rikkomisesta Elixian puolelta.

Henk.koht. en kyllä ihan kaikkea J.Stallionin kirjoittamaa ota ihan "täytenä totuutena", koska kirjoituksista paistaa niin railakas ärtymys ja kiukku. Vastaavissa tilanteissa ihmisillä on tapana nähdä vain se oma puoli asiasta ja unohtaa se vastapuolen asia. Asioita suurennellaan ja jotain jätetään kertomatta, tarinaa väritetään ihan tahtomatta. Halutaan antaa se kuva, että itse on todellakin oikeassa ja se toinen väärässä.

Tuo on kyllä aivan totta. Mutta se mitä kirjoitan on pilkulleen kuten minä sen tunnen olevan. Ja omasta mielestäni tärkeintä palvelualan yrityksessä on se miltä asiakaasta tuntuu.

Tottahan se vituttaa, jos sali ei suostu purkamaan sopimusta vaan vaatii rahojaan. Jos kerran irtisanominen tehtiin myöhässä niin se tehtiin myöhässä. Kyllä laskuistakin alkaa korko juosta heti ensimmäisestä myöhästymispäivästä lähtien oli syy mikä tahansa.

Tosi elämän tilanteet sanovat kylläkin toista.

Ymmärtääkseni siellä salilla oli kuitenkin sen 10 päivän aikana käyty useampaankin otteeseen, joten miksi silloin ei voinut jättää sitä kirjallista eroilmoitusta. Ja mikä olikaan se pätevä syy siihen, ettei kirjallista ilmoitusta tehty ajallaan? Ylipäänsä, mikä olisi pätevä syy tehdä ilmoitus myöhässä?

Tähän voin vain sanoa että aivan kaikkea ei voi tällekään foorumille kirjoittaa. Mutta erittäin pätevä ja dokumentoitu syy löytyy.

Elixia sössi ainoastaan siinä kun ei päästänyt salille treenaamaan vaikka niin oli sovittu. Eikös se ollut yhtä inhimillinen erhe kuin se purkamisilmoituksen myöhässä jättökin?

Se ero noilla on että en pakolla laittanut treeni kuiteita päälleni ja mennyt joka tapauksessa treenaamaan.

Tuskin tahallaan juuri teitä kiusaavat. Veikkaan, että salin työntekijöille on annettu hyvin selvät säännöt siitä millä perusteella sakkia päästetään sisälle ilmaiseksi eikä niistä uskalleta poiketa. Eikä pidäkkään. Muutenhan siellä seikkailisi kaikenlaista vapaakorttilaista.

Kyllä tuon muuttoilmoituksen jättämisen jälkeen sellainen tunne vain tuli. Tähän kun lisätään se että puhuivat täyttä paskaa siitä että olivatten soittaneet maistraatiin niin silloin tämä asia varmistui että kyllä he vain ovat ottaneet hampaisiinsa. Seuraavassa postauksessa todistan sen että he puhuivat paskaa.

En usko että Elixian isommat pamput ovat innoissaan tästä thredistä. Toisekseen se tekee tästä kanavasta erikoisen että tämä on juuri se segmentti mistä Elixia hakee asiakaita. Ja omaan kulutukseen kyllä vaikuttaa toisilta saadut kokemukset.

Kivahan se on hakea sääliä ja myötätuntoa silloin kun tuntuu pahalta, mutta niin kuin huomaat niin kohtalotovereita on aika vähän. Kerätkäähän itsenne sieltä lattialta ja tehkää asialle jotain oikeaa. Netissä vinkuminen ei asiaa auta kuten ei myöskään Elixian työntekijöille vittuilu. Kyrpä pois otsasta ja katsot tilannetta uudelleen. Vittumaista, mutta jotkut asiat pitää oppia kantapään kautta.

Kiitos neuvosta :thumbs: Mutta tässä ei olla hakemassa sääliä tai myötätuntoa. Vai olenko säälittävän oloinen sälli sinun mielestäsi? Nimittäin minä olen juuri sellainen hanakka ihminen kuka kyllä tarrautuu epäkohtiin ja yrittää korjata niitä. He ketkä eivät näin tee ovat minun mielestäni säälittäviä. Mutta eikös tämä ole myös samalla hyvä opetus kanava jotta jonkun toisen ei tarvitse oppia kantapään kautta? On se vaan helppo olla jälkiviisas.

No niin soitin minuutti sitten Jyväskylän maistraatiin.

Jyväskylän yksikkö
Väinönkatu 10
PL 253
40101 JYVÄSKYLÄ

Kotikunta- ja väestötiedot 071 87 41424

J.Stallion "Hyvää päivää, sellaista asiaa kysyisin että tulee posti laatikosta enään vahvistusta jos tekee muutto ilmoituksen netissä"

Maistraatin täti "Nykyään ei tule vahvistusta jos tekee ilmoituksen joko kaavakeella tai netissä. Puhelimitse tehdyissä ilmoituksissa vielä tulee vahvistu postilaatikoon."

Muistakaa että Elixia väitti että maistraatti sanoi heille toista kun he "soittivatten sinne". Nyt kysymys kuuluu että soitivattenko he ollenkaan? Minä epäilen todella vahvasti tätä että eivät soittaneet. Jokainen voi sitten soittaa tuohon samaiseen numeroon ja kysyä saman kysymyksen ja sieltä tulee aina sama vastaus.

Mä en tosiaan tiedä mitä vittua ne siellä kikkailee mutta todella hämärää toimintaa joka tapauksessa.

Sota on ohitse!

Sota on sitten ohitse. Minuutti sitten tuli ilmoitus Elixialta että eroaminen tapahtuu kk irtisanomisajalla eli maaliskuun loppuun. En tiedä onko tämä reilu sopimus mutta saa luvan käydä tällä kertaa. Aivan perkeleesti tämä aiheutti vaivaa ja ongelmia jos ei muuta. Hauska nähdä kuinka iso osa ihmisistä olisi ollut valmiita nöyrtymään tälläisessä tilanteessa.

Kannattaa näyttäin olla sääliä hakeva vässykkä kellä on universiumin kokoinen kyrpä otsassa :lol2:

Olisiko kannattanut käyttää tähänkin threadiin kulutettu aika vaikka sen kirjallisen irtisanomislomakkeen kirjoittamiseen... Mun mielestä on lähinnä naurettavaa että jaksaa valittaa täysin omasta mokastaan noin ahkerasti. Mulla alkaa olla sympatiat tässä asiassa jo Elixian puolella, vaikka moiset jäsenyyssalit ei ole se oma juttu. Jos eräpäivät ja niiden noudattaminen ovat suurta vääryyttä elämässä, niin suosittelen rekisteröimään vaikka auton päivän myöhässä, niin voi tapella Akea vastaan hyvikemaksusta ja siitä, kun eivät jousta..

Inska sanoi:
Olisiko kannattanut käyttää tähänkin threadiin kulutettu aika vaikka sen kirjallisen irtisanomislomakkeen kirjoittamiseen... Mun mielestä on lähinnä naurettavaa että jaksaa valittaa täysin omasta mokastaan noin ahkerasti.

Sehän oli rakentava kommentti. Kiitos ja hyvää päivän jatkoa. Reiluus on asia jota itse vaalin ja sitä ei tässä nyt ollut ollenkaan mukana. Asioiden puntarointi mikä on minkä arvoista olisi ihan paikoillaan sinun kohdallasi. Esim. Pankkilaina sopimus kun on eri arvoinen kuin kuntosalisopimus jne. Jos yhden kuntosalisopimuksen takia jotuu tappelemaan näin paljon niin se on yksistään sellainen epäkohta että se kannattaa ottaa esille tällä tavalla. Mutta naura pois jos siltä tuntuu toivottavasti olosi helpottuu nauramisen jälkeen.

Inska sanoi:
Jos eräpäivät ja niiden noudattaminen ovat suurta vääryyttä elämässä, niin suosittelen rekisteröimään vaikka auton päivän myöhässä, niin voi tapella Akea vastaan hyvikemaksusta.

Nyt taitaa mennä hieman asian ohitse. Auton rekisteröinti kun on hieman eri asia kuin kuntosalille ilmoittautuminen. Ja toisekseen siitä tuskin joutuu maksamaan +700€?? Ja kyllä minä eräpäivät tiedän aika saatanan hyvin. Voit vaikka kysyä meikäläisen pankista kuinka olen hoitanut raha asiani.

:piis:

Pääsee varmasti, mutta ei sinne soitteleminen, käyminen tai viestittäminen ilmaista ja vaivatonta ole.

Itse yritin sellaista ratkaisua, kun alkoivat soitella kännykkään, kerroin samalla etten halua suoramarkkinointia. Tämän jälkeen on tullut vain tekstiviestejä. Pitää varmaan olla kiitollinen tästä.
Ai sä olet jo nähnyt noinkin paljon vaivaa no ei sit mitään.

Tietenkin niiden olisi pitänyt jo tuon sinun ilmoituksen perusteella lopettaa se viestittely mutta jos se sua niin paljon häiritsee niin miksi et pistä mailia sinne. Se tuskin kovin paljoa maksaa, koska nykypäivänä kaikilla on kiinteähintaiset nettiliittymät tai sit voi käyttää vaikki kirjaston konetta.

Kyllä tästäkin jutusta nähtiin, ettei Suomessa oikein asiakaspalvelu onnistu. Onnittelut Stallionille, että juttu on saatu päätökseen järkevissä mitoissa ja toivottavasti Elixia oppi läksynsä.

Sehän oli rakentava kommentti. Kiitos ja hyvää päivän jatkoa. Reiluus on asia jota itse vaalin ja sitä ei tässä nyt ollut ollenkaan mukana. Asioiden puntarointi mikä on minkä arvoista olisi ihan paikoillaan sinun kohdallasi. Esim. Pankkilaina sopimus kun on eri arvoinen kuin kuntosalisopimus jne. Jos yhden kuntosalisopimuksen takia jotuu tappelemaan näin paljon niin se on yksistään sellainen epäkohta että se kannattaa ottaa esille tällä tavalla. Mutta naura pois jos siltä tuntuu toivottavasti olosi helpottuu nauramisen jälkeen.

Nyt taitaa mennä hieman asian ohitse. Auton rekisteröinti kun on hieman eri asia kuin kuntosalille ilmoittautuminen. Ja toisekseen siitä tuskin joutuu maksamaan +700€?? Ja kyllä minä eräpäivät tiedän aika saatanan hyvin. Voit vaikka kysyä meikäläisen pankista kuinka olen hoitanut raha asiani.

:piis:

Ei se totuus siitä mihinkään muutu, vaikka miten itse pidät erilaisia sopimuksia eriarvoisina. Tiedät kuitenkin hyvin, että olisit välttynyt kaikelta tältä, jos olisit toiminut sopimusehtojen mukaan ja irtisanonut ajoissa. Jos ei itse noudata niitä sopimusehtoja, niin se on oma moka, ja olisi "reilumpaa" syyttää siitä itseään kun vastapuolta..Virheistä oppii, mutta jotkut meistä ei tietenkään itse tee mitään väärin ja vika on aina toisella puolella.

ps. itseasiassa siitä myöhästymisestä voi joutua maksamaan yli 700€..Mutta eihän se tietenkään mitenkään eroa tästä asiasta; kyseessähän on eriarvoinen sopimus, ja jos ei toimi tiettyyn aikarajaan mennessä niin tulee maksua. Minusta olisi melko reilua että myöhästymisellä ei ole merkitystä.

Tuo on kyllä aivan totta. Mutta se mitä kirjoitan on pilkulleen kuten minä sen tunnen olevan. Ja omasta mielestäni tärkeintä palvelualan yrityksessä on se miltä asiakaasta tuntuu.

Nimenomaan sinä kirjoitat juuri siltä miltä _sinusta_ tuntuu. Niin kuin pitääkin. Meiltä kaikilta jää vain kuulematta sen toisen osapuolen tuntemukset ja meiningit. Sinullakin on varmasti jäänyt jotakin sanomatta, koska et ole kokenut sitä olennaiseksi mutta ulkopuoliselle asia saattaisi valaista tilannetta paljonkin. Kuten esimerkiksi seuraava lainaus.

Sitä paitsi asiakas on aina oikeassa paitsi silloin kun se on väärässä. Vasta tänään sain kuulla yhdeltä asukkaalta että minun olisi pitänyt hiekottaa heidän pihansa eilen illalla eikä siten ollut tyytyväinen toimintaani. No niin varmaan olisikin, vaan kun he eivät maksa siitä että siellä käydään 24/7 ja minun työaikani ajan piha oli sohjoinen.

Tähän voin vain sanoa että aivan kaikkea ei voi tällekään foorumille kirjoittaa. Mutta erittäin pätevä ja dokumentoitu syy löytyy.

Tämähän muuttaa tilannetta aivan täysin. Mistäs minä tiesin oletko sinä se dorka joka vinkuu ja syyttää muita omista mokistaan? Vai oletko se sittenkin se joka haluaa pitää oikeista oikeuksistaan kiinni?

Kiitos neuvosta :thumbs: Mutta tässä ei olla hakemassa sääliä tai myötätuntoa. Vai olenko säälittävän oloinen sälli sinun mielestäsi? Nimittäin minä olen juuri sellainen hanakka ihminen kuka kyllä tarrautuu epäkohtiin ja yrittää korjata niitä. He ketkä eivät näin tee ovat minun mielestäni säälittäviä.

Edelleen jos olisit kertonut että myöhästymiselle oli pätevä syy ei varmaan olisi tullut mieleen että hakisit sääliä tai myötätuntoa. Myöntänet kuitenkin, että on mukavaa kun on ihmisiä jotka ovat kanssasi "samalla puolella". Tietysti omista oikeuksistaan kannattaa pitää kiinni, mutta loan heitto on turhaa.

Säälittäviä ihmisiä ei olekkaan. On vain erilaisia ihmisiä. Kenelläkään meistä ei ole oikeutta sanoa toista säälittäväksi, tyhmäksi jne. Me vain olemme erilaisia ja reagoimme eri tilanteisiin eri tavalla. Lisäksi kun tilanteet ovat aina erilaisia ei meitä oikeastaan voi vertailla millään tavalla.

Minä en kuitenkaan ole sinun puolellasi, mutta en myöskään Elixian puolella. Ei tässä mitään puolien valintaa tarvi tehdä. Molemmat teki omat mokansa. Pääasia että tilanne on saatu selvitettyä ja kumpikin otti opiksi virheistään. Ottihan?

Loppujen lopuksihan ratkaisu oli aika reilu molemmille osapuolille. Ottakaa nyt ilo irti siitä kuukaudesta mistä joudutte maksamaan. :thumbs:

No hard feelings, ok?

Me vain olemme erilaisia ja reagoimme eri tilanteisiin eri tavalla. Lisäksi kun tilanteet ovat aina erilaisia ei meitä oikeastaan voi vertailla millään tavalla.

Joo je se pikkupomo siellä reagoi nauramalla ja sanomalla "tee mitä parhaaks näät" :david:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom