Jyväskylän Elixian käsittämätön "joustavuus" siis täyttä kusipäisyyttä

Joka tapauksessa ei Elixia mitään väärää tässä tehnyt.

Voi Jeesus! Oletko todellakin sitä mieltä? Sinun mielestäsi on siis ihan OK, että ensin luvataan, että avokki saa tulla testaamaan salin ja liittymisestä päätetään vasta sen jälkeen ja sitten kun avokki tulee paikalle, tätä ei päästetäkään testaamaan salia? Asiakas on lisäksi jo valmiiksi ilmoittanut, että lastenhoitokin pitäisi saada järjestettyä treenin ajaksi, mutta Elixia ei pystynyt tarjoamaan sellaista palvelua, mitä asiakas tarvitsi. Yksi päivä sinne tänne ilmoituksen myöhästymisen suhteen ei merkkaa yhtään mitään siihen verrattuna, miten paljon tämäkin keissi lokaa firman mainetta. Ja kun tämä ei ole ainoa laatuaan.

Jos Elixian tarkoitus on hankkia itselleen paskamaisen ja asiakkaita halveksuvan firman maine, ei ole todellakaan tehty mitään väärää. Jos Elixian tarkoitus on tarjota palvelua, joka saa ihmiset liittymään klubin jäseneksi, metsään ollaan menty aika pahasti. Tämän kaltainen asiakkaiden kohtelu on pelkkää kusipäisyyttä, ei mitään palvelun tarjoamista.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Omatkin kokemukset ovat kyllä negatiivisia ketjusaleista. Tuli ongelmia parikymppisenä pojankloppina, jolloin en tajunnut noiden ketjusalien toimintaa. Oma entinen vakisali Tapiolan XL-gym muuttui en ees muista miksi, CMS:n alaiseksi kuitenkin. Puhelimessa sanoin etten enää treenaa kyseisellä salilla, koska muutin Espoosta Helsinkiin ja luulin et asia on OK (en nuoruuden typeryyttäni ja tietämättömyytäni tiennyt että pitää kirjallisesti erota. En tuntenut sopimussalien periaatetta ja sopimuksen kirjoitustapahtuma oli hätäinen. Olihan sali tuttu ennestään ja tyytyväinen olin ollut). Vaikka sinisilmäisyyttä olikin niin olisivat voineet puhelimessa mainita, et pitää erota kirjallisesti. Laskutki jäi jonneki välille osoitteen vaihdon takia kai, jonka vuksi luulin etten enää salin asiakas ollut. Vasta usean kuukauden jälkeen tuli perintätoimistosta kirje, jossa kehotettiin maksamaan rapeat 300 euroa. Aikani soittelin ja yritin keskustella asiasta, mut eihän siitä mitään hyötyä ollu. Lähinnä tylyä maksa heti juttua, varsinkin ite päämohikaanilta. Maksoin pois ku halusin luottotiedot pitää.

Omaa tyhmyyttä joo oli, mutta kohtelu oli sitä luokkaa, että tästä lähtien kierrän kaukaa sopimussalit. Tää ketju vahvisti käsitystä entisestään. Nyt treenaanki enemmän kuin tyytyväisenä Silver Gymillä, jossa voi ostaa vaikka kertakäynnin ja muutenki hommaa toimii niin kui pitää.
 
On se kumma että harrastuksen lopettaminen tai vain paikan vaihtaminen on tehty niin hankalaksi. Se ei palvele ketään pitkällä tähtäimellä. Ei edes Elixiaa. Onneksi puskaradio toimii. Verratkaapa em ehtoja työsopimuksiin. Töistäkin voi erota jos tykkää, muttei näköjään kuntosaliketjusta.
 
Tämän threadin innoittamana ainakaan minusta ei tule IKINÄ Elixian jäsen.

Ihan vitun sama vaikka Elixia olisi ollut oikeassa, periaate ratkaisee mun lompakossa.
 
Allekirjoitas määräaikainen työsopimus, ja koita erota kesken - ei taida pomo ihan avosylin asiaasi ottaa vastaan.

Aika helposti noista käytännössä eroon pääsee. Tai jos ei pääse niin kuukausi pari jalat pöydällä tekemättä mitään saa kyllä pomon kuin pomon ilomielin purkamaan sopparin.
 
Allekirjoitas määräaikainen työsopimus, ja koita erota kesken - ei taida pomo ihan avosylin asiaasi ottaa vastaan.

Hmm, ihan hyvin se onnistui kun molemmat tulivat hieman vastaan ja sopimus purettiin, eli mikäs tässä nyt oli ongelma?

Ei varmaan pomo olisi halunnut maksaa palkkaa kaverille jonka motivaatio tehdä töitä on nolla joten homma saatiin sovittua.

E: hidas

Tuosta elixian sopparistakin varmaan pääsisi hyvin eroon jos menisi vaikkapa tenttikirjan kanssa makaamaan kyykkypaikalle jumppapatjojen päälle neljäksi tunniksi joka ilta =)
 
Voi Jeesus! Oletko todellakin sitä mieltä? Sinun mielestäsi on siis ihan OK, että ensin luvataan, että avokki saa tulla testaamaan salin ja liittymisestä päätetään vasta sen jälkeen ja sitten kun avokki tulee paikalle, tätä ei päästetäkään testaamaan salia? Asiakas on lisäksi jo valmiiksi ilmoittanut, että lastenhoitokin pitäisi saada järjestettyä treenin ajaksi, mutta Elixia ei pystynyt tarjoamaan sellaista palvelua, mitä asiakas tarvitsi. Yksi päivä sinne tänne ilmoituksen myöhästymisen suhteen ei merkkaa yhtään mitään siihen verrattuna, miten paljon tämäkin keissi lokaa firman mainetta. Ja kun tämä ei ole ainoa laatuaan.

No voi jeesus sentään jos asiakas ei voi ottaa selvää milloin lastenhoitopalvelu on käytössä. Todennäköisesti sieltä Elixian puolesta on kuitenkin se "vihkonen" annettu mukaan, jossa on sallin aukioloajat, parkin aukioloajat, ryhmäliikunnan aikataulut yms. Ihan omaa tyhmyyttä tuo on, jos on mennyt sellaiseen aikaan, ettei parkki ole auki. Vähän sama kuin menis salille silloin kun se ei ole auki ja nostas itkupotkuraivarit siitä, että on kusetettu kun ei päässytkään 04.00 treenaamaan kun halusi vaikka selvästi on mainittu että sali aukeaa 06.00.

En puolusta Elixian sopimuskikkailuja mitenkään, mutta on se helvetissä joku vastuu asiakkaallakin.
 
No voi jeesus sentään jos asiakas ei voi ottaa selvää milloin lastenhoitopalvelu on käytössä. Todennäköisesti sieltä Elixian puolesta on kuitenkin se "vihkonen" annettu mukaan, jossa on sallin aukioloajat, parkin aukioloajat, ryhmäliikunnan aikataulut yms. Ihan omaa tyhmyyttä tuo on, jos on mennyt sellaiseen aikaan, ettei parkki ole auki. Vähän sama kuin menis salille silloin kun se ei ole auki ja nostas itkupotkuraivarit siitä, että on kusetettu kun ei päässytkään 04.00 treenaamaan kun halusi vaikka selvästi on mainittu että sali aukeaa 06.00.

Siis kyse ei nyt ole siitä, että juuri sillä hetkellä ei ole lapsiparkki ollut auki, vaan Elixia ei ole pystynyt tarjoamaan sitä palvelua, jota nämä olisivat tarvinneet hyväksyäkseen sopimuksen. Ihan sama, jos asiakas haluaisi mennä treenaamaan klo 4 aamulla. Jos ne ei sitä pysty tarjoamaan, niin vittuako ne sitten hannaa vastaan tässä asiassa? Se, että nämä Neiti Y ja Herra X eivät koe saavansa tarvitsemaansa palvelua on jo sinänsä oikeutettu syy irtisanoa sopimus. Tämä on varmasti sanottu myös klubin henkilökunnalle ja ovat olleet tietoisia jo ennen kirjallisen irtisanomisen saamista. Se on ihan pelkkää vittumaisuutta, että ei suostuta sanomaan irti sopimusta vain koska kirjallinen irtisanominen on tullut päivän myöhässä. Luulisi nyt Elixian henkilökunnankin ymmärtävän, että he eivät pysty tarjoamaan sitä, mitä asiakas haluaa, niin sitten ei tule diiliä?
 
Kaupoilla (posti/etämyyntiä lukuunottamatta) ei ole mitään velvollisuutta/pakkoa antaa uusillekaan tuotteille minkäänlaista palautusoikeutta.

Oho. Tuota en kylla tosiaankaan tiennyt.
 
Siis kyse ei nyt ole siitä, että juuri sillä hetkellä ei ole lapsiparkki ollut auki, vaan Elixia ei ole pystynyt tarjoamaan sitä palvelua, jota nämä olisivat tarvinneet hyväksyäkseen sopimuksen. Ihan sama, jos asiakas haluaisi mennä treenaamaan klo 4 aamulla. Jos ne ei sitä pysty tarjoamaan, niin vittuako ne sitten hannaa vastaan tässä asiassa? Se, että nämä Neiti Y ja Herra X eivät koe saavansa tarvitsemaansa palvelua on jo sinänsä oikeutettu syy irtisanoa sopimus. Tämä on varmasti sanottu myös klubin henkilökunnalle ja ovat olleet tietoisia jo ennen kirjallisen irtisanomisen saamista. Se on ihan pelkkää vittumaisuutta, että ei suostuta sanomaan irti sopimusta vain koska kirjallinen irtisanominen on tullut päivän myöhässä. Luulisi nyt Elixian henkilökunnankin ymmärtävän, että he eivät pysty tarjoamaan sitä, mitä asiakas haluaa, niin sitten ei tule diiliä?

Oukei, tämä selvä. En mä joka riviä tästä ketjusta ehtinyt sanatarkasti lukemaan. Mutta yritän tosiaan välittää tätä viestiä eteenpäin.
 
Sellanen kysymys tuli ihan mielenkiinnosta mieleen. Että missäs teidän mielestänne sitten kulkee tuollaisen sopparin irtisanomisen kohtuullinen raja? Eli jos on määritelty 10 päivää ja siitä ei jousteta ja se on väärin, niin missä kohtaa raja kulkee? 15 päivässä, 30 päivässä? 300 päivässä? Ihan sama nimittäin mihin ton rajan vetää, aina tulee meteli, että miksi ei sitä yhtä päivää sitten joustettu...
 
Sellanen kysymys tuli ihan mielenkiinnosta mieleen. Että missäs teidän mielestänne sitten kulkee tuollaisen sopparin irtisanomisen kohtuullinen raja? Eli jos on määritelty 10 päivää ja siitä ei jousteta ja se on väärin, niin missä kohtaa raja kulkee? 15 päivässä, 30 päivässä? 300 päivässä? Ihan sama nimittäin mihin ton rajan vetää, aina tulee meteli, että miksi ei sitä yhtä päivää sitten joustettu...


Monella tuotteella on se 30 päivän palautusoikeus, mutta useinhan esimerkiksi laskuissa tai vastaavissa on jonkinlainen huomautusaika 14 päivää ja jos nyt joku luku pitää sanoa niin siinä menee raja, 14 päivää :)
 
Sellanen kysymys tuli ihan mielenkiinnosta mieleen. Että missäs teidän mielestänne sitten kulkee tuollaisen sopparin irtisanomisen kohtuullinen raja? Eli jos on määritelty 10 päivää ja siitä ei jousteta ja se on väärin, niin missä kohtaa raja kulkee? 15 päivässä, 30 päivässä? 300 päivässä? Ihan sama nimittäin mihin ton rajan vetää, aina tulee meteli, että miksi ei sitä yhtä päivää sitten joustettu...

No ainakaan se ei ole tuo 1 päivä!Siis jumalauta mesta on kaikkea muuta kuin asiakas ystävällinen jos nuo jutut pitää paikkaansa.
 
No ainakaan se ei ole tuo 1 päivä!Siis jumalauta mesta on kaikkea muuta kuin asiakas ystävällinen jos nuo jutut pitää paikkaansa.
Ööh, siis 10 päiväähän se oli, eikä 1 päivä


Yksi sali kriteereistä oli se että 5 ja 3 vuotiaat tenavat pääsevät leikkimään siksi aikaa kun Mister x ja Neiti Y tahkoavat lisää lihaa kehoonsa. Tutustumistreeni kohdaksi tuli sunnuntai 27.1.2008 jolloin Mister X & Neiti Y + 2 tenavaa menevät salille tarkoituksena treenata ja leikkiä. Ongelmaksi muodostui se että tenavia ei saanut jättää leikkipaikalle koska siellä ei ollut valvojaa näin asia ilmoitettiin tiskineiti 1 toimesta Siitähän nyt ei tule yhtään mitään jos toinen treenaa ja toinen vahtii sen nyt tietää jokainen omilla aivoilla funtsiva kädellinen. Joten tämän takia jouduimme poistumaan paikalta. Onko tämä sitten merkki tyytyväisyydestä? Tästähän tenavat sitten innostuivat ja laittovatten kapinan pystyyn! He kun olivatten odottaneet uutta leikkipaikkaa aivan innoissaan. Homma nyt rauhoittui hetkeksi kun sanoimme että menemme toiselle salille. Kävimme sitten myös muillakin saleilla kääntymässä missä oli lasten leikkipaikka mutta ne kaikki olivatten kiinni poislukien SATS mutta sinnekin olisi pitänyt maksaa 20€/nuppi jotta olisi päässyt treenaamaan :lol2: Ei tullut kauppoja.


No voi jeesus sentään jos asiakas ei voi ottaa selvää milloin lastenhoitopalvelu on käytössä. Todennäköisesti sieltä Elixian puolesta on kuitenkin se "vihkonen" annettu mukaan, jossa on sallin aukioloajat, parkin aukioloajat, ryhmäliikunnan aikataulut yms. Ihan omaa tyhmyyttä tuo on, jos on mennyt sellaiseen aikaan, ettei parkki ole auki. Vähän sama kuin menis salille silloin kun se ei ole auki ja nostas itkupotkuraivarit siitä, että on kusetettu kun ei päässytkään 04.00 treenaamaan kun halusi vaikka selvästi on mainittu että sali aukeaa 06.00.

En puolusta Elixian sopimuskikkailuja mitenkään, mutta on se helvetissä joku vastuu asiakkaallakin.


Niinpä. Ja tässähän se nyt sanotaankin:

ELIXIA tarjoaa perheellisten jäsenten käyttöön maksuttoman ELIXIA Lapsiparkin palvelut. Lapsiparkki on käytettävissä ainoastaan sen aukioloaikoina, jolloin lapsiparkissa on ELIXIA lastenhoitaja. Lapsiparkin käyttäjien tulee allekirjoittaa ELIXIA Lapsiparkin hoitosopimus ja sitoutua noudattamaan Lapsiparkin yhteisiä pelisääntöjä. Tutustu pelisääntöihin lastenparkin tutustumiskäynnillä.

Turvallisuuden ja viihtyvyyden vuoksi lasten tulee olla vain Lapsiparkin tiloissa. Muut ELIXIA tilat kuten harjoittelutilat, pukuhuoneet tai ELIXIA Shop on varattu aikuisten jäsentemme liikunta- ja rentoutumistiloiksi.


Lapsiparkki:
Ma 9.15-12.00 & 16.00-20.15
Ti 9.15-12.00 & 16.00-20.15
Ke 9.15-12.00 & 16.00-20.15
To 9.15-12.00 & 16.00-20.15
Pe 9.15-12.00 & 16.00-20.15
La 9.15-12.15
 
Onhan toi perseestä sitä ei voi kieltää. Ihmetyttää vaan kuinka vaikee ihmisten on lukea ja YMMÄRTÄÄ ne sopimusehdot... ja jos sopimuksessa määritetään se 10 päivää niin se on 10 päivää eikä 11 päivää
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom