Jyväskylän Elixian käsittämätön "joustavuus" siis täyttä kusipäisyyttä

Tämä on jotenkin jännä juttu, kun "pakkiksen raati" oli käytänössä yhtä mieltä siitä, että jos otat pakettiliittymän operaattorilta x 24 kk sopparilla, niin olet tuon operaattorin asiakas tuon ajan, olit tyytyväinen palveluun tai et. Mitäs menit vetämään nimes soppariin ja aivan sama mitä jossain liikkeessä on suullisesti lässytetty.

Miksi tässä kohtaa nyt sitten yrityksen pitäisikin yhtäkkiä joustaa ja tulla vastaan vaikka miten? Miksi juuri tässä kyseisessä tapauksessa pitäisi sopimukset saada purkaa johonkin syyhyn vedoten, mutta muilla vetää tiukkaa linjaa?

Kertokaapa tähän vastaus, ilman että otetaan tän ketjun esimerkkejä sen enempää.

Itse olen miettinyt monta kertaa miten suomalaisille on niin vaikeaa ymmärtää tätä kuntosalien jäsenyyttä?? Monella muulla alalla toimitaan täysin samalla tavalla ja sopimukset ovat vähintään yhtä vaikeaselkoisia. Vaikka niin puhelinten kuin salien kohdalla käy hyvin kirkkaasti selville, sitoudut tähän vähintään 12 kuukaudeksi. On saleille ihan arkipäivää, että kaikenikäiset ihmiset laittavat nimensä sopimukseen yhtään ajattelematta mihin ryhtyvät. Sopimusehtojen lukeminen on myöskin ihan mahdoton tehtävä. Jäsenneuvottelijoistakaan suurin osa ei yritä kusettaa asiakkaan nimeä paperiin, vaan he kertovat säännöt juuri niinkuin ne on. Ihan varmasti on myös jäsenneuvojia, jotka lupailevat mitä sattuu, kunhan saavat nimensä paperiin ja provikat sopparista. Jäsenyyden keskeytyksestä neuvoteltaessa, suurinosa asiakkaista on sitä mieltä, että salin pitäisi joustaa säännöistään juuri hänen tapauksessaan. Asiakas on aina oikeassa, mutta myös salien pitää noudattaa sääntöjään.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Osku kiteyttää asian erittäin hyvin:

"No pää asia että tässä kuitenkin tuli ilmi että elixiassa "suullisesti lässytetään" ihan mitä vaan että saadaa nimi paperiin."

Tuo yllä oleva on asia, joka itselleni tästä keskustelusta jää mieleen. Ei niinkään taistelut Elixian ja asiakkaan välillä sopimuksen purkamiseksi. Monelle on varmasti selvää, että myyjän pitää myydä ja silloin todellakin pyritään saamaan nimi paperiin ties millä tarinoilla ja mahdollisimman pian.
 
Itse olen miettinyt monta kertaa miten suomalaisille on niin vaikeaa ymmärtää tätä kuntosalien jäsenyyttä?? Monella muulla alalla toimitaan täysin samalla tavalla ja sopimukset ovat vähintään yhtä vaikeaselkoisia. Vaikka niin puhelinten kuin salien kohdalla käy hyvin kirkkaasti selville, sitoudut tähän vähintään 12 kuukaudeksi. On saleille ihan arkipäivää, että kaikenikäiset ihmiset laittavat nimensä sopimukseen yhtään ajattelematta mihin ryhtyvät. Sopimusehtojen lukeminen on myöskin ihan mahdoton tehtävä. Jäsenneuvottelijoistakaan suurin osa ei yritä kusettaa asiakkaan nimeä paperiin, vaan he kertovat säännöt juuri niinkuin ne on. Ihan varmasti on myös jäsenneuvojia, jotka lupailevat mitä sattuu, kunhan saavat nimensä paperiin ja provikat sopparista. Jäsenyyden keskeytyksestä neuvoteltaessa, suurinosa asiakkaista on sitä mieltä, että salin pitäisi joustaa säännöistään juuri hänen tapauksessaan. Asiakas on aina oikeassa, mutta myös salien pitää noudattaa sääntöjään.

Tuossa lihavoidussa kohdassa ollaan mielestäni asian ytimessä. Jos jäsenneuvottelija jolla pitäisi olla sopimusehdot hyvin hallussa lupaa jotain, niin miten tarkasti voimme olettaa asiakkaan tarkistavan asian sopimustekstistä?

Tottakai asia pitäisi tarkistaa, mutta toisaalta luottamus jäsenneuvottelijan sanaan voi olla senverran vahva, että sopimustekstin lukeminen ei välttämättä tule enään mieleen.
 
On se vaan hyvä juttu, etten kuulu täläisten ketjujen kohderyhmään :hyvä: :rock: :dance:

Noi sopimuksethan ovat aivan helvetin hyviä saleille kun tulee varmaan rahaa henkilöltä joka on saanut sen jumpa kärpäsen katsottuaan Suuri pudottaja ohjelmaa tai katsoessaan peiliin.

Monta vuotta salilla käyneenä olen kyllä nähnyt kuinka nopeasti tuo innostus katoaa, kun huomataan että siinähän joutuu oikeasti hikoilemaan ja tekemään töitä. Taustalla ei soikaan Rockysta tuttu musiikki ja aika ei ihan lennäkkään treenin ajan kuin leffoissa.

Salin pitäjällehän se on hyvä kun sitä rahaa tulee kuitenkin ja nimensä paperiin laittanut hyväksyy sen faktan että rahaa menee, muttei tee asialle mitään tai yrittää päästä sopimuksesta eroon. Laitteita tai tiloja hän kuitenkin rasittaa ainoastaan joulun jälkeen kun tulee uudenvuoden lupaukset ja karistaessaan kesä kiloja iltalehden oppien mukaan syyskuussa. Molempina kertoina sen kuukauden kuitenkin.


Pitäisi varmaan itsekkin keksiä joku toinen ala jolla ihmisiä saa kirjoittamaan nimensä tällaisiin sopimuksiin yhtä helposti. Kuulosta helpolta rahalta.... ;)
 
Kuulosta helpolta rahalta.... ;)

Luin vastikään tilaston, jonka mukaan Euroopassa jää vuosittain käyttämättä 300 miljoonalla eurolla kuntosalijäsenyyksiä. Että tämän verran ainakin siis tulee niin sanotusti ilmaista rahaa, jonka maksaneet asiakkaat eivät palveluja edes käytä.

Kiitän onneani ilmaisesta firman kellarisalista, jossa hiki haisee ja hevi soi...
 
No nyt sai kyllä Apollonia vähän turhan tiukkaa palautetta. Jos nyt avautumislinjalle lähdetään, niin kumpi on todennäköisempi, väärinkäsitys "suullisen sopimuksen" neuvottelutilanteessa, vai tarkoituksellinen ****uilu asiakkaan karkottamismielessä?

Hän avasi aivan itse oven menemällä itse henkilökohtaisuuksiin. Vai menikö tämäkin asia sinulta ohitse?

Entäs jos jollekin hyvin hypoteettiselle henkilölle, esimerkiksi minulle olisi käynyt näin: Marssin Elixiaan, ja kerron siirtyväni salille ainoastaan sillä ehdolla, että löydän kymmenen päivän kokeilureenailun aikana itselleni komean könsikkään Elixian valikoimista...

Aika korkealentoista juttua millä ei ole mitään tekemistä tosi elämän kanssa eikä todellakaan tämän jutun kanssa. Eli todella hypoteetistä juttua sinulta ainakin tulee. Hyvää koomista viihdettä... mutta ei saatana :lol2: Ja toisekseen unohdit mainita että siellä on rikottu myös paperilla olevia asioita. Jos paperilla olevia asioita on rikottu niin arvaa kaksi kertaa kuinka paljon he jauhavat valheita suulisesti. Vai onko ihan ok puhua paskaa jollei sitä kirjoiteta ylös?

Kiitos Lumi, mahtava postaus :hyvä:

Jokainen päättäköön omasta puolestaan, minä en näe tässä keskustelussa tulleen ilmi mitään syytä jättää menemättä Elixiaan, jos on tyytyväinen sijantiin, hintaan ja palveluihin sekä lukee ne paperit ja toimii ohjeiden mukaan... J.Stallion on tässä nyt ristiretkellä suurta pahaa Elixiaa vastaan, ja jokainen, joka ei ole hänen puolellaan, on hänen vihollisensa. Tämä lähtökohta ei jätä tilaa järjelliselle keskustelulle, joten olkaa hyvät ja jatkakaa :kippis1:

Ensinäkin tämä kyseinen jäsenneuvottelija on luvannut maat ja mantereet kunhan vain saa nimen paperiin.

"Jos laitat nimen nyt paperiin niin J.Stallion pääsee myös ilmaiseksi treenaamaan yhden kerran ja eikä hänen tarvitse maksaa liitymismaksua".

Näin meni aika tarkkaan hänen sanansa + muut neuvostoliiton toinen tuleminen jutut. Tämän jälkeen Elixia ei toiminut omien ohjeiden mukaan. Sinne vietiin aivan ohjeiden mukaan muutto vahvistus kuten ohjeissa lukee. Tämän jälkeen menee melkein 2 viikkoa ennenkuin sieltä tulee tälläinen puhelu. Tässäkin sanat ovat aika tarkkaan sana sanasta.

"Puhuimme osoite tiedoistanne ja muuttoilmoituksestanne sekä tästä tapauksestanne maistraatin kanssa ja annoimme tietonne sinne. Sieltä ilmoitettiin että kotiin tulee virallinen muuttoilmoitus"

No kaikki tietävät kuinka tässä asiassa kävi. Sain heidät rysän päältä kiinni TAAS ja nyt täysin todistettavasti että he eivät ole asioineet maistaraatin kanssa ollenkaan. Tässä vaiheessa ei pitäisi olla mitään epäselvyyttä siitä että kuinka paljon he kehtaavat valehdella neuvottelu tilanteessa.

Tämän kaiken sisäistäminen vaatii kyllä aika paljon.

Asiasta voi keskustella mutta sinä menit henkilökohtaisuuksiin. Tämän takia annoin takaisin aivan samalla mitalla. :piis:
 
Asiasta voi keskustella mutta sinä menit henkilökohtaisuuksiin. Tämän takia annoin takaisin aivan samalla mitalla. :piis:

Ei mitään hätää, koska ei osunut eikä uponnut :)

Luin uudestaan tuon sun aloituspostauksen ja täytyy kyllä sanoa, että vielä vähemmän ymmärrän, miksi lähteä itse näin toimittuaan tällaiselle ristiretkelle. Sen lisäksi raivopäisyys vain syö uskottavuutta, ja pikemminkin alkaa kiinnostaa se Elixian versio tapahtumista...
 
Tuossa lihavoidussa kohdassa ollaan mielestäni asian ytimessä. Jos jäsenneuvottelija jolla pitäisi olla sopimusehdot hyvin hallussa lupaa jotain, niin miten tarkasti voimme olettaa asiakkaan tarkistavan asian sopimustekstistä?

Tottakai asia pitäisi tarkistaa, mutta toisaalta luottamus jäsenneuvottelijan sanaan voi olla senverran vahva, että sopimustekstin lukeminen ei välttämättä tule enään mieleen.

Asiakas on vain valitettavan heikoilla aina, kun on laittanut nimensä sopimukseen, missä lukevat kaikki ehdot yms. Siinä on aina sana vastaan sana, kun asiakas alkaa väittää myyjän luvanneen jotain muuta. Jos kyseessä on myyjä, joka hoitaa hommansa yleensä hyvin, niin esimies luottaa takuulla työntekijäänsä. Kaikki väärin ymmärrykset vielä siihen päälle, niin soppa on valmis. Itse jouduin toimimaan muutaman myyjän kanssa, jotka lupailivat mitä sattuu, niissä erotapauksissa myös joustin enemmän, enkä katsonut firman sääntöjä kirjaimellisesti. Jokatapauksessa asiakkaan kannattaa aina lukea sopimus läpi, jopa pienellä printattu, tietää sitten varmasti mihin laittaa nimensä.
 
Toki niitä myyjiäkin on monenlaisia. Moni on varmaan törmännyt esim. lehtimyyjään, jonka tarjouksesta on kieltäytynyt ja silti onkin lehti alkanut tulemaan. Ei tartte tulla kuin muutama tällainen tapaus vastaan ja se lehtimyyjä on entinen lehtimyyjä.

Eli aina niitä ketkuja myyjiä mahtuu taloon kuin taloon, eikä yhden myyjän huono toimita tarkoita että koko yritys olisi huono. Myyjästä kannattaa ja jopa pitää reklamoida, jotta myyjän esimiehet voivat ryhtyä tarvittaviin toimiin.

En tässä nyt tarkoita tälläkään kertaa tätä kyseistä tapausta, paha mennä sanomaan myyjän eli sen jäsenneuvojan toimien oikeellisuudesta sanomaan mitään, kun ei ole kuullut kuin toisen puolen kannan tapauksesta. Mutta jos tuntee, että on tullut jossakin kaupassa petetyksi myyjän toimesta, kannattaa olla yhteydessä tämän esimieheen. Asiallinen käytös auttaa kummasti, eli ei ehkä ensimmäisessä lauseessa kannata uhota, uhkailla ja vaatia.
 
Se piti lisätä vielä tohon viimeiseen viestiini. Jos sovitte myyjän kanssa jostain erityisehdoista, esim. saan johonkin syyhyn vedoten keskeyttää sopimuksen ennen kun se on täynnä, niin vaatikaa myyjää kirjoittamaan ehto sopimukseen. Myyjähän saattaa vaikka lopettaa työt yrityksessä ja jos olet ainoa myyjän kanssa kuka tietää tuosta sopimuksesta, olet aika heikoilla siinä vaiheessa, jos tulee eteen tilanne jolloin sopimus pitää katkaista ennen aikojaan. Jos myyjä ei suostu kirjoittamaan tuota erityisehtoa sopimukseen, niin sitten se ei ole talon sääntöjen mukaista ja kannattaa miettiä uudestaan onko tämä hyvä paikka minulle. Pääsee paljon helpommalla, jos on mustaa valkoisella, molempien osapuolten sopimuskappalaissa.

Tuo Elixian käytäntö, jossa saa kokeille 10 päivää ja katkaista sinä aikana sopimuksen veloituksetta, niin on oikeasti jäsensalien maailmassa aika reilu. Monella salilla ei ole tuollaista käytäntöä ja kun nimen laitat sopimukseen niin sitten olet jäsenenä sopimuskauden ajan.
 
saa kokeille 10 päivää ja katkaista sinä aikana sopimuksen veloituksetta

Niin puheessa ilmainen, mutta laskussa 15e. Olisiko se sitten laskutettu, mikäli sinä aikana peruu jäsenyyden, sitä ei tarina kerro. Eli tulkinnanvarainen asia. Mutta erityisehdot kannattaa kyllä aina kirjata soppariin, se on tosi ja yks tän jutun opetus. Eikä sokeasti luottaa myyjien pöpinöihin aina. Tuolla maallahan se onkin eri asia. Siellä puskaradiokin on jo sen verran vaikuttava mainostin, että sanojensa takana on seistävä hinnalla millä hyvänsä- varsinkin mm. Pohojammaalla se piretään mikä luvataan. Muita vaihtoehtoja ei oikein olekaan. Piste. Kaupungeissa useinkin on ns. villin lännen meininki;) myyntitykistöllä, ja osin muillakin palvelualoilla.

Alan tietämyksellä voidaan sanoa, että ne jäsenneuvojat on toki saaneet omat koulutuksensa ja erityisehtoihin suostumislupansa- missä suullisia sopimuksia ylenkatsotaan, missä ei- se on suurelta osin kiinni myös ketjusta- valitettavasti (mutta ei vapauta yksittäistä myyjää vastuusta). Heistä jokainen aloittaa myyntipuheensa tietyillä sanoilla tietyssä ketjussa riippumatta asikkaasta. Elixian sanaparsi kuuluu aina kävijälle kuin kävijälle samalla kaavalla: "Mikä sai sinut tulemaan tänne juuri tänään? Voisit laittaa nimesi tähän meidän "vieraskirjaan", mikä ei velvoita sinua mihinkään...". Vieraskirjan tarkoitus on haalia yhteystiedot, jotta yhteydenotto ja henkilökohtainen mainonta onnistuisi. Siinä luvataan tutustumiskäynti, jonka moni erheellisesti tulkitseekin treenikerraksi, mitä se ei todellakaan ole, vaan myyntipuhe ja paikkojen esittelykierros. Myös muiden ketjujen myyntipuheet voisi tähän kirjata- sama periaate, mutta eri sanoin. Tällä kertaa kuitenkaan ei niitä liitetä tähän, koska kyse oli nimenomaan tästä em. salista, niin pysytään siinä nyt sitten...

Ja, sitäpaitsi suurella osalla ketjusaleja on kuukauden ajan oikeus kokeilla samoilla säännöillä palveluja ennen kuin päättää lopullisesta jäsenyydestä. Tämä on mielestäni kohtuullista ja reilua. Jos olisin moisen ketjun pääjehu, niin haluaisin kyllä tarjota tuon kuukauden kokeilumahdollisuuden ilman muuta. Siinä ajassa saa sopivan tuntuman siihen kuinka homma toimii ja sulautuu omaan elämään. Siinä ajassa saa huolellisesti mietittyä päätöksensä ellei makaa koomassa teho-osastolla.

Mutta bisnestietoutta lukeneet muistavat varmasti opinnoistaan sen, mikä merkitys sillä on, missä ajassa päätökset tehdään (ja terve maalaisjärki kertoo saman lukemattakin). Aivan kuin ruokailupaikkojen värityksellä on merkitystä. Kun vertaa "syö niin paljon kuin jaksat"- ravintoloiden yleisväritystä tilausravintolan väritykseen, niin toisessa on makuaistia kiihottava väritys- toisessa juuri päinvastaiset. Jokainen tajuaa kyllä kummin päin ja miksi. Nämä seikat vaikuttavat mieleemme niitä tiedostamatta- kuten yrityspsykologia asian on havainnut. Ja miksi maitopurkit tai leivät on sijoitettu myymälän viimeisimpään nurkkaan? Niinpä niin. Kaikki varmasti vastauksen tähän tietää, mutta silti saattaa hairahtua ansaan siitä huolimatta.

:jahas:Bisnis is bisnis, ja kuluttajan on sopeuduttava muuttuvaan yhteiskuntaan (ottamatta kantaa nyt siihen kannattiko EU: iin liittyminen tai onko kehityssuuntaus hyvä vai huono- tuskin puhtaasti pelkästään jompaakumpaa, ja tutkimussuuntaus/jokaisen oma mielipide ratkaisee kumpaa enemmän). Mutta tämähän ei tarkoita sitä, että olisi alistuttava hissunkissun kaikkeen mitä maailmassa tapahtuu (esim. edesmenneen (kai?) Hitlerin politiikka) ja kiiteltävä vaan kiltisti tilanteessa kuin tilanteessa:itku:!! Saa ja pitää tuoda asioita julki. Jos sitäkin alan vielä perustella, että miksi, niin tulee satasivuinen romaani... Kyllä te viisaina siellä tiedätte sanomattakin- siksihän täällä keskusteluja on aiheista laidasta laitaan.

Nyt kertakäynti salille maksaa 20 e monessa ketjussa, kun taas kuukauden treenaa n. 60-70 e:lla. Tälläkin toki yritetään houkutella jäseniä. Kolme treenikertaa kuukaudessa on maksanut jäsenkuukauden hinnan verran, mutta kukapa olisi maksanut yhdestä ainoasta treenikerrasta 120 mk:a ennenkään? Ja kuka olisi uskonut joskus yhden hörhön puheisiin siitä, ettei maapallo olekaan litteä? Että semmoista pientä tällä erää.
 
"Puhuimme osoite tiedoistanne ja muuttoilmoituksestanne sekä tästä tapauksestanne maistraatin kanssa ja annoimme tietonne sinne. Sieltä ilmoitettiin että kotiin tulee virallinen muuttoilmoitus"

No kaikki tietävät kuinka tässä asiassa kävi. Sain heidät rysän päältä kiinni TAAS ja nyt täysin todistettavasti että he eivät ole asioineet maistaraatin kanssa ollenkaan.

Öööö.. Anteeksi maalaisuuteni mutta miten tuo nyt muka todistaa etteivät olisi olleet tekemisissä maistraatin kanssa. Ihan hyvinhän ne on sinne voineet soittaa ja saada vastauksen että kotiin tulee virallinen muuttoilmoitus. Ehkä ne ei maininneet että olitte tehneet ilmoituksen netissä. Ehkä se maistraatin työntekijä ei ollut ajantasalla. Ehkä joku oli käsittänyt jotain väärin.
 
Niin puheessa ilmainen, mutta laskussa 15e.

Minäkään en tohon voi ottaa enempää kantaa, kun en tunne Elixian käytäntöä, sopimusehtoja tai kampanjoita. Voin vain arvella että toi 15 euron lasku oli vaikka tammikuun 23-31 päivän ajalta?? Koska tämä tapaus kuitenkin päättyi niin, että jouduttiin maksamaan jokin summa, en tiedä oliko se esim. helmikuun harjoittelu? Niin ehkä Elixia katsoi että oltiin jäseniä 23.1.-29.2. ja laskutti myös siltä ajalta. 15 euroa siis tammikuulta ilmaisen ajan jälkeen ja loput helmikuun "harjoittelusta". Uskoisin että mitään maksuja ei olisi mennyt, jos sopimuksen peruminen olisi tehty kirjallisesti ajoissa. Koska kirjallinen peruminen taisi olla yksi ehto, jotta saisi tämän 10 päivä ilmaisen kokeilun. Näin tällainen asia olisi mennyt ketjulla, jolla minä olin töissä, eli pohdinta ei perustu tässä tapauksessa faktaan.

Eniten itseäni tässä maailmassa ärsyttivät erilaiset kampanjat, ne jos mitkä saavat asiakkaan sekaisin. Itse perussopimukset ovat monta kertaa kohtuu selkeitä, mutta kun siihen lisätään jokin Kuntoile koko kesä 10 eurolla-kampanja, niin silloin tulee ongelmia. Asiakkaat luulevat sitoutuneensa kympillä kesään ja ihmettelevät syksyn tullen miksi tililtä menee rahaa. Eivät siis taaskaan lue kunnolla sopimusta ja tajua että todellinen sopimuskausi onkin 12kk+3 kesäkuukautta. Eli silloin varsinainen sopimus alkaisi 1.9.2008 ja päättyisi 31.8.2009. Tosin tollanen kampanja on silloin hyvä jos haluaa varmasti treenata kyseisellä salilla pitkää:).
 
Öööö.. Anteeksi maalaisuuteni mutta miten tuo nyt muka todistaa etteivät olisi olleet tekemisissä maistraatin kanssa. Ihan hyvinhän ne on sinne voineet soittaa ja saada vastauksen että kotiin tulee virallinen muuttoilmoitus. Ehkä ne ei maininneet että olitte tehneet ilmoituksen netissä. Ehkä se maistraatin työntekijä ei ollut ajantasalla. Ehkä joku oli käsittänyt jotain väärin.

Niin tai ovat tarkistaneet asian ja saaneet oikean tiedon - ennen kuin käytäntö on muuttunut, jos kerran vahvistusta muuttoilmoituksesta ei ENÄÄ lähetetä kotiin. "Aina ennenkin on tehty näin."

Taas näkökulma tiskin takaa... heti kun on enemmän kuin 1 ihminen töissä, alkaa tulla näitä tilanteita, että ehdottomasti kielletään jotain, kunnes työkaveri laukkaa paikalle ja kertoo, että joo nyt oli erikoistapaus ja näiden kanssa tehdäänkin näin. Tiskillä, jonka kautta kulkee noin sata ihmistä päivässä, kaikkea ei VOI laittaa ylös pikku post-it-lapuille tai maailma täyttyis niistä saakelin lapuista. Tieto ei vaan aina kulje ja sen takia pyydetään odottamaan hetkinen ja tarkistetaan asia jostain. Ei ne asiakkaatkaan sitä aina helpoksi tee olemalla kujalla ja hermostumalla kun ei osata lukea ajatuksia.
 
Koska kirjallinen peruminen taisi olla yksi ehto, jotta saisi tämän 10 päivä ilmaisen kokeilun

Kuukauden hinta oli n. 60 e, jolloin 10 päivän hinnaksi tulee TAMMIKUUN AJALTA 15 e + siihen päälle muut kulut ja siihen 10 päivään sisältyi siis päivämäärien perusteella myös helmikuuta. Eli oli miten oli, se 10 päivää ei ilmainen ollut. Annettiin vain ymmärtää olleen.

Tiskillä, jonka kautta kulkee noin sata ihmistä päivässä

Tähän faktaa tiskin takaa: sataa henkilöä ei liity jäseneksi edes viikossa tässä paikassa. Eikä kuukaudessakaan kuin kausittain hyvällä säkällä.
 
Tähän faktaa tiskin takaa: sataa henkilöä ei liity jäseneksi edes viikossa tässä paikassa. Eikä kuukaudessakaan kuin kausittain hyvällä säkällä.

Jäi selventämättä, että ihan taas yleisesti löpisin asiakaspalvelusta ja mun tiskillä ei ole mitään tekemistä kuntosalibisneksen kanssa... ketjusaleilla en ole käynyt ikinä, joten en niiden systeemeitä tunne, mutta pointtina oli: tarpeeksi ihmisiä + erityistapauksia = kaikki ei pysy ajan tasalla.
 
Eilen kysyin kohteliaasti Elixiassa (ei-jkl), että pääsisikö tutustumaan saliin ja palveluihin. Tarkoituksena oli siis vetää pikainen treeni ja tutustua paikkaan.

No mitä vielä, vaatimaton 17 € kertamaksu olisi pitänyt maksaa.

Siis oikeasti, mitä helvettiä? Hyvää mainosta taas, voi perkele.
Respan tyttö oli kyllä kiva, mutta mikä helvetin linjaus veloittaa tutustumisesta 17€.
 
Onko kukaan ikinä saanut Elixialta tarjousta kk-hinnoista sähköpostilla tai muuten kirjallisena?

Soitin itse Elixiaan ja puhelimessa neito selitti hinnat ja maksut ja tarjous vaikutti ihan asialliselta. Pyysin tarjousta maililla, ja hän kertoi ettei se ole firman toimintamallien mukaista? WTF!?!

No, pyysin kuitenkin tapaamisen varmistamista maililla, ja se tulikin hyvin nopeasti. Kun sitten menin ko. tapaamiseen, oli neuvottelija sairastunut ja paikalle tuli toinen neuvottelija. Yht'äkkiä hinnat olikin ihan toiset ja minä muistin kaiken väärin..

Voi tietysti olla että tälläisellä vanhuksella alkaa ikä painamaan ja muisti heittää, mutta kyllä mulla silti jäi kaivelemaan ne hinnat.

Pakko kysyä, että onko täällä kukaan saanu Elixialta tarjousta maililla? Siis ihan selkeän tarjouksen, missä on hinnat ja kk määrät ihan selkeesti. Olen laittanut neidille uudestaan tarjouspyynnön mutta ei sieltä mitään ole kuulunut..

Tuli vain sellainen tunne, että ko. toiminta on tarkkaan harkittua, ja sillä saadaan kitkettyä salilta itseni kaltaiset pelkästä puntista kiinnostuneet ihmiset pois. Erityisesti neuvottelijan tapa piirrellä kk ja hinnat eri puolille paperia jäi mieleen.. Ihmettelen kovasti.
 
22 sivua haukuttu Elixiaa ja vielä joku sinne pyrkii asiakkaaksi?
Kai se on sitten opittava kantapäänkautta ennenkö uskoo...

Eikö teilläpäin tosiaan ole muita vaihtoehtoja vai mikä sinne vetää?
 
Pakko kysyä, että onko täällä kukaan saanu Elixialta tarjousta maililla? Siis ihan selkeän tarjouksen, missä on hinnat ja kk määrät ihan selkeesti. Olen laittanut neidille uudestaan tarjouspyynnön mutta ei sieltä mitään ole kuulunut..

...

Tuli vain sellainen tunne, että ko. toiminta on tarkkaan harkittua, ja sillä saadaan kitkettyä salilta itseni kaltaiset pelkästä puntista kiinnostuneet ihmiset pois. Erityisesti neuvottelijan tapa piirrellä kk ja hinnat eri puolille paperia jäi mieleen.. Ihmettelen kovasti.
Nuo neuvottelijat tuntuvat olevan aika vaihtuvaa porukkaa noissa Elixioissa, tuossa Sellossakin suht. jatkuvasti näyttäisi myyntipuolella väki vaihtuvan. Tämä yhdistettynä suht. usein vaihtuviin liittymispaketteihin/tarjouksiin jne. voi hyvinkin aiheuttaa sen että myyntipuoli sekoilee. Talon tapoihin ei myöskään ylipäätään tunnu kuuluvan selkeät ja helposti saatavilla olevat hinnastot...

Mun kokemukseni mukaan pelkän puntin vääntäjiä ei Elixiassa vieroksuta lainkaan, esim. tuonne Selloon on koko ajan tullut sen olemassaolon aika asiakaspalautteen pohjalta lisää nimenomaan punttaajien mieleisiä laitteita eli decline-penkkiä, power-räckiä, vipuvarsilaitteita, lisää kiekkoja, raskaampia käsipainoja jne.

Kaapeli sanoi:
22 sivua haukuttu Elixiaa ja vielä joku sinne pyrkii asiakkaaksi?
Kai se on sitten opittava kantapäänkautta ennenkö uskoo...

Eikö teilläpäin tosiaan ole muita vaihtoehtoja vai mikä sinne vetää?
Täydellisiä vaihtoehtoja tuskin on. Elixian huonoina puolina hinta, soppareiden sitovuus ja HC-menon puute. Plussina yleensä todella hyvä sijainti esim. ostareiden yhteydessä, helvetin siistit ja hyvin ylläpidetyt tilat/laitteet (hajonneet laitteet korjautuvat yleensä 1-2 päivässä) sekä varsin hyvä varustetaso suorituspaikkojen/laitteiden osalta. Esim. Meijerin ketjua lukiessa meinaa itku päästä kun HC-mekkana pidetyssä mestassa tuntuu olevan paskan keskellä risoja laitteita.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom