Jyväskylän Elixian käsittämätön "joustavuus" siis täyttä kusipäisyyttä

Pointtina tässä koko jutussa on mielestäni se että ihmiset edelleen suhtautuu kuntosaleihin ja -keskuksiin asenteella joka ehkä on jo aikansa elänyt.

Niinhän se on aikansa elänyt. Nykyään kun tuntuu, että palvelualallakin asiakkaan rooli on lähinnä maksaa, niellä kaikki, pitää päänsä kiinni jos joku asia ei miellytä ja sopimuksetkin olisi syytä luetuttaa lakimiehillä ensin.

Kyllä määräaikaisista sopimuksista, ja varsinkin tällasista lupailuista mitä tässä on tehty ja sitten peruttu, saa ja pitääkin asiakkaana valittaa. Vaikka firmalla voisi sopimuksen puolesta olla vedenpitävä case, niin kyllä hyvä yrittäjä tajuaa milloin jostain asiasta tinkiminen on toiminnan kannalta parempi vaihtoehto. Nämä ketjuthan - kuten myös tuon esimerkkisi kännykkäoperaattorit - tosin ovat tällaisia, joissa myyntipöydän takana istuu aina sellainen henkilö, jolla ei ole valtuutuksia tehdä mitään muuta kuin myydä. Kaikki poikkeukset käsitellään sitten jossain ison pomon pöydällä toisessa kaupungissa ilman mitään objektiivisia tietoja tapauksen yksityiskohdista. Ei ihme, että kännykkäoperaattoreidenkin asiakas"palvelu" kusee nykyään niin totaalisesti.

Onneksi Tampereeltakin löytyy vielä hyviä saleja, joissa jäsenyyshömppään ei ole menty.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
T
Missä kohtaa oli väärinkäsitys? Ja mikä ihme on muka se oikea toimintamuoto? Jokainenhan toimii luonnollisesti omaksi edukseen. En näe myöskään mitään omituista siinä, ettei kukaan pertti perusjamppa saa siellä sopimuksia irtisanoa - yhdelle keskitettynä pysyy homma ruodussa. Elixialla itsellään kun ei ole mitään intressejä helpottaa asiaa asiakkaan kannalta, mahdottomaksi ei ole kuitenkaan tehty.

Nehän irtisano sen jo suullisesti.Jos nuo stalionin jutut on totta niin se on ihan sama miten sä yrität muuttaa mustan valkoseks tai edes harmaaks niin mä kierrän ton paikan kaukaa enkä voi kyllä suositella sitä kellekään.

Onneksi Tampereeltakin löytyy vielä hyviä saleja, joissa jäsenyyshömppään ei ole menty.

Sama jkl,vituttais olla naimisissa jonkun punttiksen kaa.Ja asumus eronkin hakemiseen tarvittais oikeen viralliset laput ja sitten pitäis jotain lääkärintodistuksikan vielä viedä jos vaikka särkee selkänsä eikä pääse käymään.Ei hyvää päivää:david:

Ja minya mikä sun suhde on elixiaan kun puollustat sitä noin fanaattisesti?

Ei ole minkäänlaista suhdetta, niin asiakas- saati työntekijäintressejä. Yritys sattuu pitämään omista säännöistään kiinni, en vaan pysty näkemään siinä mitään omituista. Jokainen osaa itse päätellä haluaako niihin sääntöihin sitoutua vai ei.

Ei ole minkäänlaista suhdetta, niin asiakas- saati työntekijäintressejä. Yritys sattuu pitämään omista säännöistään kiinni, en vaan pysty näkemään siinä mitään omituista. Jokainen osaa itse päätellä haluaako niihin sääntöihin sitoutua vai ei.

Mä en usko sua,sun kaikki postit on tähän threadiin.
Olis mielenkiintosta jos joku mode selvittäis sun ip osotteen.;)

Yritys sattuu pitämään omista säännöistään kiinni, en vaan pysty näkemään siinä mitään omituista. Jokainen osaa itse päätellä haluaako niihin sääntöihin sitoutua vai ei.

Niin, se pitääkö säännöistään kiinni ja toimiiko järkevästi, onkin ihan eri asia. Tämäkin threadi on saanut isolle osalle sellaisen käsityksen, että Elixian sääntöihin ei kannata ikinä sitoutua. Onko se nyt sitten Elixian toiminnan tarkoitus, että hyvin harva edes harkitsee Elixiaan menoa? Minä en voi kuvitellakaan olevani missään tekemisissä tuollaisen firman kanssa. Elixian pitäisi pyrkiä antamaan palveluistaan aivan päinvastainen kuva kuin mitä ne nyt ovat antaneet. Mutta mikäs siinä, jos ne on havainneet tämän hyväksi käytännöksi, niin jatkakoon samaan malliin. Ei oo multa pois, kun en tule koskaan sen firman kanssa asioimaan.

En minäkään lähtisi Eliksialle edes tekemään ilmaista treenikertaa tämän threadin perusteella, saati sitten situtuisin vuodeksi noinkin kankean organisaation sääntöihin.

Yritys sattuu pitämään omista säännöistään kiinni, en vaan pysty näkemään siinä mitään omituista. Jokainen osaa itse päätellä haluaako niihin sääntöihin sitoutua vai ei.
Mun mielestä vaan on hieman arveluttavaa liiketoimintaa, että asiakassuhteet perustuu "pakkoon" ja niiden päättäminen on tehty niin hankalaksi, että moni vain tyytyy kohtaloonsa ja maksaa mukisematta. Kyllä - niihin sopimusehtoihin pitää tutustua huolellisesti ennen allekirjoittamista, mutta hyvin harva perusjamppa tai -jamppiina näin tekee ja sitähän tässä nimenomaan käytetään hyväksi. Sama on nähtävissä tällä hetkellä kaikenmaailman kytkykaupoissa ja osamaksusoppareissa pikavipeistä puhumattakaan. Jos kaikki ihmiset olisivat valveutuneita kuluttajia, tällaiset yritykset varmasti kuihtuisivat nopeasti kasaan tai joutuisivat ainakin muuttamaan omia toimintatapojan.

Edit. Niin ja viranomaistoiminnassa mä kyllä ymmärrän sen, että säännöistä pidetään tiukasti kiinni. Yritysmaailmassakin pelisäännöt ovat toki tärkeitä, mutta kyllä sitä joustoakin pitäisi löytyä.

En nyt ymmärrä mitä kusettamista tässä muka on? Jos sopimuksessa sanotaan, että 10 päivän sisässä kirjallinen ilmoitus, niin se on siinä. Samat säännöt pätevät jokaiselle.

En nyt ymmärrä mitä kusettamista tässä muka on? Jos sopimuksessa sanotaan, että 10 päivän sisässä kirjallinen ilmoitus, niin se on siinä. Samat säännöt pätevät jokaiselle.

1 vitun päivän myöhästyminen ja paska palvelu!!!!!!!!!!!!!!

Huvittais tietää, että toimisivatko kaikki Elixian "puolustajat" yrittäjinä samoin? Jos kyseessä olisi oma yrityksesi, tekisitkö näin? Ihan 100-varmasti tekee firmalleen vain ja ainoastaan hallaa tämä.

No mä olen kyseisellä salilla käynyt kohta 7 vuotta. Jotkut asiat on kankeita, mutta tähän asti on kaikista päästy sopuun keskustelemalla. Mulla ei siis ole mitään valittamista ko. salin palveluista.

Täytyypä muistaa sanoa Elixian pomolle, että vilasee huvikseen tän ketjun, ois ehkä aiheellista sieltä suunnasta antaa tänne joku vastine?

Huvittais tietää, että toimisivatko kaikki Elixian "puolustajat" yrittäjinä samoin? Jos kyseessä olisi oma yrityksesi, tekisitkö näin? Ihan 100-varmasti tekee firmalleen vain ja ainoastaan hallaa tämä.

Hyvä kysymys, voi olla että tuollainen tietynlainen joustavuus maksimoisi tuoton pidemmällä aikavälillä. Ei voi tietää, en ole kovin hyvin perehtynyt liiketoimintaan.

Joka tapauksessa ei Elixia mitään väärää tässä tehnyt.

Emmä kestä: tottakai yrittäjät haluavat tehdä tuottoa ja rahaa! Siitähän yritystoiminnassa on kysymys. Mikä kumma se on ku ihmiset kuvittelee edelleen että kuntoilupalvelut pitäis olla jotain helvetin hyväntekeväisyyttä.

Ei pidä olla hyväntekeväisyyttä. Nostakoon hintoja, jos eivät ole kannattavia. Mutta hinnoittelun pitää olla selkeää ja palveluntarjoajien kilpailuttamisen helppoa. Siinä on markkinatalouden ydin.

Salilla käyminen on loppujen lopuksi varsin yksinkertainen transaktio. Pitkät sopimukset ja jäsenyydet on keksitty juuri sen vuoksi, jotta kilpailuttaminen ja todellisten kustannusten selvittäminen olisi kuluttajalle mahdollisimman vaikeaa.

Samaa pyrkimystä kilpailun rajoittamiseen on tietysti muillakin aloilla, esim. mainitsemassasi liittymäkaupassa ja pankkialalla. Ne estävät parhaita toimijoita viemästä huonojen asiakkaita, laskevat palvelun tasoa ja nostavat kustannuksia. Viranomaiset ja lainsäätäjät taistelevat tätä vastaan sikäli kun viitsivät (esim. GSM-numeroiden siirrettävyys, jota suuret operaattorit vastustivat henkeen ja vereen).

Etabloituneilla aloilla (päivittäistavarakauppa, hiustenleikkuu jne.) moinen peli ei yleensä vetele, koska kuluttajat ovat tottuneet ostamaan vain mitä tarvitsevat ja vertailemaan hintoja. Kasvavilla aloilla käytännöt ovat vakiintumattomia ja tottumatonta ostajaa on helpompi puijata. Ei ole sattumaa, että näiden "hyvinvointikeskusten" kohderyhmä on nimenomaan harrastukselle uudet ihmiset.

P.S.
Tässä nimenomaisessa tapauksessa moka on tietysti ostajan: kun on sopimuksen tehnyt on sitä noudatettava. Yrityksen kannattaa kuitenkin miettiä, onko moinen politiikka pidemmän päälle kannattavaa.

Täytyypä muistaa sanoa Elixian pomolle, että vilasee huvikseen tän ketjun, ois ehkä aiheellista sieltä suunnasta antaa tänne joku vastine?

Sano ihmeessä, olisi mielenkiintoista kuulla mitä heillä on sanottavana tähän kaikkeen.

Omat kokemukseni ketjusaleista ovat tähän olleet mennessä ihan ok, mutta tämä thread on kyllä vaikuttanut mielipiteisiini ko. salista, ja hetken kyllä varmasti harkitsisin muita vaihtoehtoja jos uusi treenipaikka pitäisi jostain löytää. Jännä miettiä, miten suuresti yksikin tällainen huono kokemus voi vaikuttaa firman bisneksiin kun siitä kerrotaan eteenpäin (ja tämänkin ketjun on muutama ihminen lukaissut).

Kierrän kaukaa jos joskus kyseisen ketjun sali vastaan tulee.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom