Jumala auttoi Str0ngB0y89:n nostamaan 100kg penkistä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ohut
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by HooEee
Paskanmarjat!! vitun puupää. Se hyvä mitä uskonnosta tulee kertautuu pahassa monen monta kertaa. TE puupää uskovaiset ette tätä tajua.

Mä en kannata mitään tiettyä uskontoa, mutten silti mollaa niitä.

Ja uskon evoluutioon. Joku sanoi että evoluutioteoria kaatuu omaan nokkeluunteensa, niin sille voisi sanoa että et ole tajunnut sitä kunnolla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos jotain kiinnostaa

Kyllä se nooan arkki rakennettiin 7 päivässä(vedenpaisumus tuli 7päivän jälkeen jumalan ilmoituksesta nooalle).
Eläimiä piti ottaa 7paria kutakin (puhtaita?) ja (epäpuhtaista?) 1 pari jokaista. Sitä ei kerrota kuinka monta eri eläin lajia oli (muistaakseni).

jumala tappoi kaikki muut ihmiset vedenpaisumuksella paitsi nooan + 7 ihmistä vain koska hän ei ollut tyytyväinen aikaansaannoksiinsa. Jälkeen päin katui kyllä tekoaan.

Nooahan on meidän kaikkien isä, veljet ja sisaret:haart:

Originally posted by gnut
Mä en kannata mitään tiettyä uskontoa, mutten silti mollaa niitä...

Ei minullakaan ole tapana toisia haukkua, mutta en myöskään käännä toista poskea.

Ja uskon evoluutioon. Joku sanoi että evoluutioteoria kaatuu omaan nokkeluunteensa, niin sille voisi sanoa että et ole tajunnut sitä kunnolla.

Tuskin kukaan sitä on kunnolla tajunnut. :)

Originally posted by VahvaJussi
Tuskin kukaan sitä on kunnolla tajunnut. :)

Ehkä kuitenkin esim. Richard Dawkins on tajunnut sen paremmin kuin kaikki maailman kreationistit yhteenlaskettuna? Tämä juttu kun väistämättä pomppaa silmille lueskellessa hc-kreationistien valehtelua, väärintulkintaa ja toisiinsa kuulumattomien asioiden ilmeisen satunnaista yhdistelyä. ;)

Turhahan tässä on henkilökohtaisuuksiin mennä ja väitellä mielipiteistä ja uskomuksista, kun faktaakin on tarjolla. Tutkikaa vaikka Kari A. Tikkasen informatiivisia kotisivuja osoitteessa http://www.student.oulu.fi/~ktikkane/ .

Esim. tällaista sieltä löytyy:

"Vastaansanomattomia todisteita evoluution tapahtumisesta:

Tetraploidiset kasvilajit _Tragopogon_ _mirus_ ja _Tragopogon_ _miscellus_ ovat
todistettavasti syntyneet (allopolyploidisesti) viitisenkymmenta vuotta sitten.
Tapahtuma havainnoitiin paikan paalla.

Hedelmakarpanen _Rhagoletis_ _pomonella_ lajiutuu parhaillaan kahtia
orapihlajissa ja omenapuissa elaviin lajeihin. Huomaa, etta monet tutkijat
yrittivat aluksi todistaa, etta asia ei ole nain. Myos he tulivat
vakuuttuneiksi siita, etta lajiutuminen todella on kaynnissa."

:lol2: Juupajuu.

Re: Jos jotain kiinnostaa

Originally posted by HooEee
Kyllä se nooan arkki rakennettiin 7 päivässä(vedenpaisumus tuli 7päivän jälkeen jumalan ilmoituksesta nooalle).
Eläimiä piti ottaa 7paria kutakin (puhtaita?) ja (epäpuhtaista?) 1 pari jokaista. Sitä ei kerrota kuinka monta eri eläin lajia oli (muistaakseni).

jumala tappoi kaikki muut ihmiset vedenpaisumuksella paitsi nooan + 7 ihmistä vain koska hän ei ollut tyytyväinen aikaansaannoksiinsa. Jälkeen päin katui kyllä tekoaan.

Nooahan on meidän kaikkien isä, veljet ja sisaret:haart:

Ei minullakaan ole tapana toisia haukkua, mutta en myöskään käännä toista poskea.

Eli menikös se niin että oli tyytymätön ihmisten tekemisiin??? tai jotain.

Missä se näkyy et katui tätä tekoa tarinan mukaan...tuollastakaan en muista....reikäpääkunoon.:D

Originally posted by Cthulhu
Tuota, jos todella ihmettelet tuollaista niin et kyllä tiedä evoluutioteoriasta mitään.

Mut on hyvä et sä tiedät mikä on totta ja mikä ei..:D

Tiedä nyt mihin sitä jouduttas ilman sun kaltaisia totuudentorvia..

Originally posted by maximillian
Mut on hyvä et sä tiedät mikä on totta ja mikä ei..:D

Tiedä nyt mihin sitä jouduttas ilman sun kaltaisia totuudentorvia..

Mikä vitun totuuden torvi minä nyt sitten olen?

Tiedän kuitenkin sen, että evoluution mukaan lajit koittavat lisääntyä ja tulla mahdollisimman kelpoiseksi taistelussa eloonjäämiseksi.

Kerro minulle, että miten esimerkiksi kännykkä lisääntyy tai puolustaa itseään.

Kuka kännykän on synnyttänyt?

Mikä on kännykän funktio taistelussa muuta luontoa vastaan?

Siis ei evoluutio tarkoita sitä, että yhta äkkiä biitsille tulee kännykkä, ei oikeastaan mistään ja ei oikeastaan minkään takia.

Erään kerran oveni taakse tuli uskovainen selostamaan yhtä levottomia:

En minä ole nähnyt ikinä kuinka kala kasvattaa jalat ja muuttuu ihmiseksi.

Siis tälläisen lauseen päästäjä ei tajua hevon vittuakaan evoluutiosta.
:curs: :curs: :curs: :curs: :curs:

Kun miettii,että mistä tämä maailmankaikkeus oikein on alkunsa saanut,niin ehkä silloin käväisee mielessä ajatus siitä,että jonkinlainen hengellinen mahti voisi asioihin vaikuttaa.
Sama ajatus kuitenkin katoaa heti,kun mieleen juolahtaa kuolemanjälkeisen elämän olevan samanlaista kuin oleminen ennen syntymää.Paskamainen ajatus...(ei pääse salille:).

Kohtalosta en tiedä.Todennäköistähän se on,että jos aloitan vaarallisen harrastuksen,saatan jossain vaiheessa loukkaantua niin vakavasti,että se vaikuttaa lopun ikääni.Tiedä siitä sitten kumpi vaikutti,kohtalo vai vaarallinen harrastus.

Eräs mielipiteiltään jyrkkä tuttavani,vanha YK-jätkä,kävi mielenkiintoisen väittelyn jonkin kotiovelle tulleen hihhulin kanssa siitä,että tuleeko kalliosta vettä vai ei.
Kaveri oli tiukkana eikä taipunut vastaväitteiden edessä

:D

Mikä vitun totuuden torvi minä nyt sitten olen?

Tiedän kuitenkin sen, että evoluution mukaan lajit koittavat lisääntyä ja tulla mahdollisimman kelpoiseksi taistelussa eloonjäämiseksi.

Kerro minulle, että miten esimerkiksi kännykkä lisääntyy tai puolustaa itseään.

Kuka kännykän on synnyttänyt?

Mikä on kännykän funktio taistelussa muuta luontoa vastaan?

Siis ei evoluutio tarkoita sitä, että yhta äkkiä biitsille tulee kännykkä, ei oikeastaan mistään ja ei oikeastaan minkään takia.

Erään kerran oveni taakse tuli uskovainen selostamaan yhtä levottomia:

:curs: :curs: :curs: :curs: :curs:

Vittu perkele!!!111!!!1:lol2: :lol2: :lol2: :D

Originally posted by goljat
Raamattu kompastuu myös omaan nokkeluuteensa. Tieteen kuvalehdestä joskus luin Nooan arkista, mikä raamatussakin mainitaan. Sitähän lastattiin seitsemän päivää seitsemän yötä. (en nyt tarkkan muista oliko niitä päiviä seitsemän) Kuitenkin eläinten lastausnopeus olisi silloin ollut kaksi paria eläintä sekunnissa!! Se nyt on aivan mahdotonta!! Millä uskovaiset tämän selittää??

Onhan sitä vaikka mitä järettömämpääkin ku joku tällänen. Tämähän on yksi järellisimmistä asioista tää eläinten lastaus, vaikka esim. sairaiden parantaminen, vedenpaisumus on paljon hankalampi selittää.

Sori, en minä koittanut kettuilla sinulle vaan olin ihan yleisesti täynä tulta ja tappuraa :rolleyes:

Äääh, no hard feelings sanoisi jenkki tähän.....
;)

(Uskonnot ovat minulle jostain syystä arka paikka)

Täällä ollaan näköjään taas oikein urakalla nostamassa yleisen keskustelun tasoa :)

Jos joku on kiinnostunut lukemaan lisää hauskoja keskusteluja evoluutioon liittyen, tuolta niitä löytyy suomeksikin:
http://www.mphelsinki.net/f705.html

Ainakin tuo keskustelu on joiltain osin suorastaan hulvatonta luettavaa:
http://www.mphelsinki.net/t135888.html

Sellainen asia kannattaa myös muistaa, etteivät evoluutio-ovulaatio-jutut tee ei-uskovaisiin mitään vaikutusta. Kannattaa puhua tieteidenkin kohdalla ideologiasta ja nimittää kanssakeskustelijoita vaikkapa evouskovaisiksi. Lisäksi olisi vielä hyvä teeskennellä raamatun olevan uskottava selitys elämän synnylle ja esittää pseudotieteellisiä argumentteja käsitystensä tueksi :)

Lajit eivät "koeta" mitään. Evoluutioteorian mukaan lajit muuttuvat uusiksi lajeiksi, jotka jatkavat eloonjämistaistelua joskus onnistuen, jos epäonnistuen.

Jalkojen kasvaminen kalalle on juuri sitä, mitä evoluutioteoria pyrkii todistamaan.

Toinen hauska asia evoluutioteoriassa on se, että koska lajin B ensimmäisen edustajan vanhemmat ovat lajia A, ei ole mahdotonta, että lajin B jälkeläiset olisivat lajia C.

Mistä lähtien kouluissa on opetettu, että ihmisen jälkeläinen ei välttämättä ole ihminen?

Eihän se evoluutioteoriakaan täysin aukoton teoria ole mutta todistusaineistoa löytyy aika vaikuttava määrä. Kreationisteilla ei ole mitään todistusaineistoa teorialleen vaan he ovat ainakin tähän saakkaa pyrkineet pelkästään takertumaan joihinkin yksityiskohtiin.

On kreationisteista se hyvä puoli, että evoluutioteorian tutkijoiden täytyy olla hyvin tarkkoja ja perusteellisia tutkimuksissaan. :)

En silti näe syytä uskonnon täydelliseksi tyrmäämikseksi. Olen raamatun lukenut ja suurin osa siitä on ihan järjevää tekstiä ihmisen moraalisäännöistä, hyväksymisestä, anteeksiannosta ja rakkaudesta.

Originally posted by Dragon
Eihän se evoluutioteoriakaan täysin aukoton teoria ole mutta todistusaineistoa löytyy aika vaikuttava määrä.

Ei löydy. Todistusaineiston puuttumisen vuoksi evoluutiteoria on muutettu käsittämään lajien hitaaksi muutokseksi. Se taas nostaa "puuttuvien renkaiden" määrän käsittämättömän suureksi.

Evoluution kannattajat väittävät, että laji muuttuu elinkelpoisemmaksi geenimutaatioiden kautta. Tämä olisi muuten hyvä teoria, mutta koska geenimutaatioita omaavia henkilöitä aletaan kutsua "evoluution tuotoksiksi", ei "potilaiksi"?

Ja koska geenimutaation aiheuttaa ulkoinen voima; kemikaali, säteily, sähkömagneettinen säteily tms., koska eläin- tai ihmisrotua kokeillaan jalostaa altistamalla sukusoluja tuottavat elimet esim. rontgensäteille?

Kreationisteilla ei ole mitään todistusaineistoa teorialleen vaan he ovat ainakin tähän saakkaa pyrkineet pelkästään takertumaan joihinkin yksityiskohtiin.

Logiikkka toimii todistusaineistona.

"Helppo" ajatusleikki: Mitä oli ennen kuin oli mitään?

Originally posted by Taha
Logiikkka toimii todistusaineistona.

"Helppo" ajatusleikki: Mitä oli ennen kuin oli mitään?

En tiedä vaikka kaikki materia olisi ollut aina (ääretönhän on tunnetusti joillekuille kovin vaikea käsite hahmottaa), etkä tiedä sinäkään, kuten ei kukaan muukaan.

Arvata toki voi jos haluaa, mutta miksi pitäisi? Miksi siinä kohtaa kun oma ja koko ihmiskunnan käsityskyky loppuu pitää rajalle keksiä jumaluuksia, big bang tms.? Joillakin yksittäisillä henkilöillähän tämä käsityskyvyn raja voi olla hyvinkin matalalla, tyyliin: jugurtti oli tänään tarjouksessa, kiitos luojan tai jeesuksen avulla bussi tuli etuajassa juuri kun minulla oli kiire.

Onko sinusta 2000 vuotta sitten kirjaan raapustettu satu jumalasta todella paras selitys asioille?

Miksi mitään selitystä tarvitsee yleensäkään itselleen kehitellä, kun aikaa on kulunut niin paljon että totuudesta on mahdotonta saada selkoa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom