Jumala auttoi Str0ngB0y89:n nostamaan 100kg penkistä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ohut
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by VahvaJussi
Ovulaatio nyt ei selitä hevon vittuakaan. Puupää ei-uskovaiset vaan yrittää keksiä jotain selitystä sille miksi me olemme täällä. Evoluutio ja big bang on kyllä niin täyttä paskaa. Mut ei tehdä tästä toista "uskonto" -threadia, eihän? :(

Siinähän juuri tulee näkemyserot. Miksi itse "kiljut" heille, että evoluutio jne. on pelkkää paskaa ja uskonto on se ainut oikea, itse puolustat uskontoa.
He ovat enemmän evoluution kannalla, joten miksi he eivät saisi yhtä vakaasti olla samaa mieltä omasta asiastaan?
Joten ilmeisesti itse olet silloin puupää uskovainen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Baarikello
Ymmärrän sen, että nuo kymmenen käskyä ovat varsin kestäviä, kuten myös on pienellä viilauksella ohje "rakasta muita niin kuin itseäsi". Ketäänhän ei saa rakastaa niin kuin itseään.
Kysymys kuuluukin, tarvitseeko aikuinen ja terve ihminen uskontoa tajutakseen kestävän elämän arvot ja periaatteet. Minusta ei. Siksi uskonto on mattinykäsille. Todellisuus sitten muille. Anteeksi, kiitos ja näkemiin.:worship:

Samaa mieltä tämän kanssa, kristinuskon opit lainaavat melko tuhdisti aiempien aikakausien filosofien oppeja ja osa niistä on toki ihan järkeenkäypää kamaa noin elämänohjeeksi, kuten monien raamatun jälkeistenkin filosofien tuotokset.

Se asia mikä minua tässä hämää on se että elämänohjeet pitää piilottaa jonkun absoluuttisten jumalien, henkilöpalvonnan, ihan selvien satujen ja lapsellisten kaapuleikkien ynnä ryhmähoilotusten sekaan.

Ei kai se jos sanoo että Esa Saarinen on kerran elämässään sanonut jotakin fiksua vielä tarkoita että kannattaisi pitää täysjärkisenä henkilöä joka alkaa palvoa Esa Saarista ja Saarisen kuoltua kirjoittaa Esan höpinöiden ympärille kirjan johon miksaa mukaan vähän Nalle Puhia ja Röllipeikon seikkailuita, saatikka sitten myöhempiä sukupolvia jotka kirjan löydettyään perustavat erityisiä Saarisenpalvontahuoneita ja tavaavat mainittua opusta ikäänkuin se olisi joku maailmaa suurempi totuus.

Tätä(kin) threadia lueskellessani muistui jälleen mieleen vanha "totuus"

"Mielipiteet ovat kuin persereikä...jokaisella on omansa ja toisen haisee paskalle" Aamen

Ovulaatio nyt ei selitä hevon vittuakaan. Puupää ei-uskovaiset vaan yrittää keksiä jotain selitystä sille miksi me olemme täällä. Evoluutio ja big bang on kyllä niin täyttä paskaa. Mut ei tehdä tästä toista "uskonto" -threadia, eihän? :(

No ei sitten, mutta mikroevoluution on jo pahimmatkin kreationistit myöntäneet todelliseksi. Evoluutiota tapahtuu, nykyään vain väitellään siitä miten suuressa mittakaavassa.

Mä en sitäpaitsi tiedä kovin monta tapausta, jossa kristityt ois tehny jotain terrori-iskuja tai vastaavaa (sanotaan nyt 1900 luvusta lähtien).
Mites IRAn terrori-iskut? Serbit? Kroaatit? Sloveenit? Ei iskun iskua?
10käskyä toimivat (tai ne kahdeksan järkevää niistä) koska ne ovat varsin luonnollisia ihmiselle. Samat veisut joka uskonnossa ja myös niillä jotka eivät uskontoa tarvitse. Yhdistävä tekijä? Ihminen, tuo omituinen sosiaalinen otus.

Minun mielestä aikuinen ihminen saa uskoa ihan mihin haluaa, kunhan se ei vahingoita muita ja on ottanut selvää myös vaihtoehtoisista mahdollisuuksista.

Se ei tietenkään tee kestään uskovaista että kuuluu kirkkoon.
Enkä usko että tosi uskovaiset ovat iskujen takana.

Täältä kannatusta evoluutiolle,onhan se kaikista järkevin selitys koko touhulle.

Raamattua usein siteeraavat ihmiset ovat ärsyttävää kuunneltavaa.Milloin milläkin "on tarkoituksensa" ja jos "luoja suo" taikka "jumalan tahto"...

Hyviä tapoja vastaan minulla ei ole mitään.

Originally posted by Jarek
Täältä kannatusta evoluutiolle,onhan se kaikista järkevin selitys koko touhulle.

Raamattua usein siteeraavat ihmiset ovat ärsyttävää kuunneltavaa.Milloin milläkin "on tarkoituksensa" ja jos "luoja suo" taikka "jumalan tahto"...

Hyviä tapoja vastaan minulla ei ole mitään.

Evoluutio on ihan mukiin menevä ideologia. Kompastuu vaan heti omaan nokkeluuteensa.

Tulee mieleen vanha klassikko: ajattele puhelinkoppia kadun varressa. Ei tulisi mieleenkään että se puh.koppi olisi ilmestynyt siihen itsestään. Kyllä sen on asentanut siihen joukko duunareita.

Tai kännykkä. Joku senkin on tehnyt.

Samaa kaavaa noudattaen...

Mutta jokainen saa uskoa mihin haluaa...typerintä on alkaa väittelemään näistä asioista. Jokainen saa olla sitä mieltä mitä haluaa.

Pääasia että se oma ajattelutapa tuottaa jotain turvaa/mielenrauhaa.

Raamattu kompastuu myös omaan nokkeluuteensa. Tieteen kuvalehdestä joskus luin Nooan arkista, mikä raamatussakin mainitaan. Sitähän lastattiin seitsemän päivää seitsemän yötä. (en nyt tarkkan muista oliko niitä päiviä seitsemän) Kuitenkin eläinten lastausnopeus olisi silloin ollut kaksi paria eläintä sekunnissa!! Se nyt on aivan mahdotonta!! Millä uskovaiset tämän selittää??

Originally posted by maximillian
... Mutta jokainen saa uskoa mihin haluaa...typerintä on alkaa väittelemään näistä asioista. Jokainen saa olla sitä mieltä mitä haluaa.

Pääasia että se oma ajattelutapa tuottaa jotain turvaa/mielenrauhaa.

Näin. Esim. itse en kuulu kirkkoon enkä omaa minkäänlaista uskonnollista vakaumusta, mutta ei minua mitenkään haittaa se, jos naapuri/kaveri/sukulainen uskoo tiukasti Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen. Ihmetyttää, miksi Pakkiksella(kin) usein hyökätään hyvinkin voimakkaasti niitä vastaan, joilla sattuu olemaan erilainen vakaumus/ajatusmaailma kuin Minulla Itselläni... :rolleyes:

juuh

Originally posted by Sepa
Meidänkin moraali käsityksemme perustuu suurilta osin Raamattuun ja kristinuskoon. Ääripäät kaikissa asioissa on mielistäni huonoja, niin uskonnossa kuin esimerkiksi kehonrakennuksessa.

Eiköhän se raamattu ja kristinusko perustu lähinnä ihmisten sisäsyntyiseen "moraaliin". Tämän moraalin uskon myös olevan ainoastaan evoluution (järjen) tulos, en minkään sisäsyntyisen "hyvyyden".

Käännyttämisestä:
Irakissa käännytettiin ählämeitä kristinuskoon suklaapatukoilla ja vedellä. Tervettä meininkiä vuonna 2003.

Mä uskon ainoastaan itseeni ja petyn silti usein. Ei mulla ole tarvetta selitellä tekojani/tekemättä jättämisiäni millään Suurella Mahdilla jolle ei voinut mitään. Kohtaloon mä uskon, mutta sä ite määräät oman kohtalos nyt.

Originally posted by goljat
Raamattu kompastuu myös omaan nokkeluuteensa. Tieteen kuvalehdestä joskus luin Nooan arkista, mikä raamatussakin mainitaan. Sitähän lastattiin seitsemän päivää seitsemän yötä. (en nyt tarkkan muista oliko niitä päiviä seitsemän) Kuitenkin eläinten lastausnopeus olisi silloin ollut kaksi paria eläintä sekunnissa!! Se nyt on aivan mahdotonta!! Millä uskovaiset tämän selittää??

No höh.. Nooa tietenkin kutsui enterprisen apuun ja käyttivät niitä siirtimiä apuna. :rolleyes:

Originally posted by goljat

Ettet vaan sekoittaisi luomiskertomukseen? 7pvää :D

Voi olla toki etten itsekään muista...mutta tuo lastausaika tuntui aika uudelta jutulta.

Varmaan joku voi tarkistaa/tarkentaa jos tuntee tarvetta.

Originally posted by maximillian
Evoluutio on ihan mukiin menevä ideologia. Kompastuu vaan heti omaan nokkeluuteensa.

...

Evoluutioteoria kertoo varsin järkeenkäyvästi miten lajit kehittyvät, muuttuvat ja tarpeeksi muututtuaan voidaan sanoa kyseessä olevan uusi laji. Nopeasti sikiävillä lajeillahan tämä voidaan todeta ihan käytännössäkin.

Tässä valossa kaikki kristinuskon "jumala loi" höpinät ovat aikamoisen kökköjä viritelmiä, koska ihminen ei selvästikään ole ollut tällä planeetalla kauaa, eikä varsinkaan ensimmäisenä.

Sen sijaan evoluutioteoria ei nykyisessä muodossaan pyrikään selittämään "mistä kaikki alkoi" tms. Tuo alku (jos nyt mitään alkua yleensä on ollut) on jotain mitä kukaan täällä planeetalla ei tiedä eikä tule koskaan tietämäänkään.

Tuntuu että sekä big bang että jeesus -uskovaisilla on suuria vaikeuksia hyväksyä että on olemassa asioita joista he eivät koskaan tule saamaan selvyyttä ja että heidän paras arvauksensakin on lapsellisen typerä.

Pertti Karppinen

Tämä Suomalainen soutaja sanoi joskus uskosta ja urheilustaan seuraavasti.
- " Kyllä Jumala auttaa mutta itse se on silti soudettava."

Hyvin sanottu.

Hehee, kaikista pimeimpiä ovat kyllä ne jotka uskovat kirjaimellisesti raamattuun. :lol2: Kaikki loogiset ristiriidat sun muut järjettömyydet ja mahdottomuudet raamatussa kun voi kuitata sanomalla 'Ei sitä kirjaimellisesti pidä ottaa vaan kuvainnollisesti. Vaati korkeampaa mielen tasoa(=uskoa) jotta voi ymmärtää todellisen merkityksen'. Tätä etua esim evoluution puolustelussa ei ole.

Originally posted by Baarikello
Kysymys kuuluukin, tarvitseeko aikuinen ja terve ihminen uskontoa tajutakseen kestävän elämän arvot ja periaatteet. Minusta ei. Siksi uskonto on mattinykäsille.

Maailma on kuitenkin pelottava paikka, sekä lapsille että aikuisille. Tuosta tarvitsemisesta tuli mieleeni alakoulun psykologia, joka varmastikin on opettanut minulle paljon. Yritin hakea hieman tietoa lasten kävelyharjoituksista, mutta vastaan tulivatkin Seijan sivut. Sisältö osuu niin hyvin kohdalleen, että annan Seijan jatkaa:

Muistaakseni lukion psykologian kirjassa kerrottiin, että kävelemään opettelevat lapset pitävät toisinaan omasta kädestään kiinni, jos äidin tai vastaavan kättä ei ole saapuvilla. Selvää on, että omasta kädestä ei varsinaisesti saa tukea horjahtamisen varalle. Siitä saa kuitenkin sen verran henkistä tukea ja lohtua, että uskaltaa yrittää.

Mielestäni uskonto toimii samoin. Maailma on ihmeellinen paikka ja sen ihmiset kykenevät ihmeellisiin tekoihin niin hyvässä kuin pahassakin. Sitä saattaa olla vaikea käsittää. Voi olla myös vaikea uskoa omiin voimiinsa ja kykyihinsä. Joidenkin ihmisten - ilmeisesti useimpien - tarvinnee kaiken tämän edessä ottaa itseään kädestä kiinni pysyäkseen järjissään. Tähän tarvitaan jumalaa, tai paremminkin uskoa ja uskontoa.

Ja hyvä niin. On pelkästään positiivista, että uskon avulla kykenee asioihin, joihin ei muuten pystyisi. Sillä ei ole väliä, onko uskon kohteena olevaa jumalaa olemassa, koska oleellista on nimenomaan usko. Harmillista tässä on se, että yksi henkilö ei voi yhtä aikaa ymmärtää tätä ja silti vilpittömästi uskoa jumalaan. Niinpä maailma on täynnä keskenään kiivaastikin kilpailevia näkemyksiä siitä millä tavalla omasta kädestä on pidettävä kiinni että parhaiten pysyisi pystyssä. Vaikka pystyssä pysyy oikein hyvin kokonaan ilmankin.

Ja niinpä omasta kädestä kiinni pitäminen vedetään mukaan tilanteisiin joihin se ei kerta kaikkiaan kuulu. Ja niinpä uskonnolla on saatu pahaa aikaiseksi niin paljon, niin paljon, että täytyy erikseen yrittää nähdäkseen siinä jotain hyvää.

http://www.cc.jyu.fi/~ssirkia/stuff/uskonto.html

Jumala saattaa siis tulla ihan tarpeeseen ja toimia rakentavasti, kunnes ihminen kaikessa viisaudessaan keksii muiden olevan vääräuskoisia :)

Tulee mieleen vanha klassikko: ajattele puhelinkoppia kadun varressa. Ei tulisi mieleenkään että se puh.koppi olisi ilmestynyt siihen itsestään. Kyllä sen on asentanut siihen joukko duunareita.

Samaa kaavaa noudattaen...

Tuota, jos todella ihmettelet tuollaista niin et kyllä tiedä evoluutioteoriasta mitään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom