Jumala auttoi Str0ngB0y89:n nostamaan 100kg penkistä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ohut
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by monsteroidi
Minulla olisi kreationisteille kysymys johon en ole tähän mennessä saanut vastausta. Miten tauteja aiheuttavat eliöt ovat saaneet alkunsa? Jos Jumala loi kaiken yhden viikon aikana oli Aatamilla melko hankalat oltavat kaikki ne loisivat alkueliöt bakteerit ja virukset sisällään.

Jos itse Perkele laittoi näppinsä peliin :rolleyes:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by IronMind
Olemattoman asian olemattomuutta ei voi todistaa, ainoastaan jonkin olemassaolon. Englanniksi tämä pätevien päättelykuvioiden yhteydessä käytetty lausahdus lienee "you cannot prove a negative".

Jumalan olemassaoloa taas kannattanee lähteä todistelemaan heti kun siitä saadaan ensimmäinen pätevä todiste, mutta en kyllä menisi pidättelemään hengitystäni tätä odotellessa.

No ihanko totta. :)

"Ateisti käsitetään yleensä jumalankieltäjäksi: ”Jumalaa ei ole olemassa.” Ateismi-käsitteellä on kuitenkin myös muita merkityksiä. Usein ateistit katsovat olevansa epäuskoisia (engl. unbeliever). Epäuskoisten mukaansa todisteita jumalien olemassaolosta ei ole, mutta toisaalta myöskään jumalien olemattomuutta ei olla osoitettu (eikä voida osoittaa) toteen. Saatavilla olevan todistusaineiston pohjalta epäuskoinen ei siis kuitenkaan näe oikeutetuksi uskoa jumalaan tai toimia tällaisen uskomuksen mukaisesti. Ateismia on edustanut muun muassa filosofi David Hume (1711–1776).

Epäuskoisen ateistin päättämättömästä ”en tiedä” -kannasta käytetään arkipäiväisessä keskustelussa usein virheellisesti nimitystä ”agnostismi”. Agnostikko on henkilö, joka uskoo yliluonnollisten olioiden olevan täysin tietomme ulkopuolella eli agnostikon mukaan jumalista on mahdotonta perustellusti sanoa mitään, siis jopa niiden olemassaolosta. Agnostismia ovat edustaneet muun muassa sosiologi Herbert Spencer (1820–1903) ja filosofi Bertrand Russell (1872–1970)."

Lainaus Skepsis.fin sivulta

Olen agnostikko.

No, valinnan varaa on maailman synnystä(ja vähän muustakin).

"Maailman synty

Skandinaavit kertovat, että maailma syntyi alkujätti Ymirin ruumiista, kun jumalat silpoivat sen: jätin verestä nousivat meret, lihasta maa, kallosta taivaankansi ja aivoista pilvet taivaalle."
http://www.rosala-viking-centre.com/historia.htm#Maailman synty

"Hinduismi"
"Maailmankokonaisuus käsitetään kosmiseksi munaksi"
http://www.internetix.fi/opinnot/opintojaksot/2uskonto/uskonto1/itevol.htm

Seuraavassa maailma syntyi, kun munat meni rikki:
http://www.edu.ouka.fi/koulut/herukka/hannus/maailmansynty.htm

http://www.kolumbus.fi/mabohu/elama/kronos.html

"Setiläisissä kirjoituksissa luojajumalaa kutsutaan seemiläisperäisellä nimellä Jaldabaoth, mutta häntä kutsutaan myös "typerykseksi" ja "sokeaksi jumalaksi". Jaldabaoth kuvataan demoniseksi hahmoksi, muiden henkivaltojen johtajaksi ja ihmisten viholliseksi.

Setiläisissä kirjoituksissa Vanhan testamentin luomiskertomuksia on tulkittu radikaalisti uudelleen. Niissä esimerkiksi kuvataan, kuinka Jaldabaoth seksuaalisen himon riivaamana raiskaa Eevan ja saa itselleen kaksi lasta, Kainin ja Aabelin; vasta Set on Aadamin oma poika."
http://www.helsinki.fi/teol/hyel/gnosti/MitaGnostil1.html#gnostajattelun keskeisiä piirteitä

Re: Evoluutio vs. kreationismi - filosofista määrittelyä

Ilmari kiteytti loistavasti tämän keskustelun! :worship: :worship: :worship:

voisiko jopa sanoa aamen ... :D

Mulla henkilökohtasesti on paljonkin todisteita jumalan olemassa olosta, mm. kielillä puhuminen ja se kun näin Toisen jalan pitenevän ihan silmissä.

Tää ei ollut sitte mikää provo, kerroin vaan oman mielipiteeni.

Originally posted by Taha
Evoluution kannattajat väittävät, että laji muuttuu elinkelpoisemmaksi geenimutaatioiden kautta. Tämä olisi muuten hyvä teoria, mutta koska geenimutaatioita omaavia henkilöitä aletaan kutsua "evoluution tuotoksiksi", ei "potilaiksi"?

Oliko tähän jo vastaus?

No kuitenkin, jokainen mutaatio muuttaa perimää satunnaiseen suuntaan ja on arvioitu, että joka tuhannes muutos olisi parempaan suuntaan. Luonnonvalinta on siis pitänyt siitä huolen, ettei ne epäedulliset muutokset jää voimaan, vaan ainoastaan ne mutaatiot jää perimään jotka parantavat lajin selviytymismahdollisuuksia. Siis ylivoimaisesti suurin osa eläimistä joilla on jokin mutaatio kuolevat pois eivätkä siirrä tätä huonoa ominaisuutta eteenpäin. Ja vain pieni osa mutaatioista jää voimaan. Ihmisillä vaan helposti nuo epäedulliset mutaatiot jäävät näkyviin, koska pidämme myös sairaat lajitoverit elossa mahdollisuuksien mukaan. Luonnossa tuollaiset karsiutuvat pois.

Joo ja sanottakoon, etten tässä ketjussa ala väittelemään mistään. Voin kommentoida jos minulla on esittää joku selkeä näkemys jolla on tieteellistä pohjaa, mutta väittelyihin en ala. Tälläisissä keskusteluista niistä ei tule lasta eikä paskaa.

Originally posted by Sepa
Mulla henkilökohtasesti on paljonkin todisteita jumalan olemassa olosta, mm. kielillä puhuminen ja se kun näin Toisen jalan pitenevän ihan silmissä.
Nuoko sitten todistavat juuri jumalan olemassaolon? Eli todistaako kaikki jota et ymmärrä/keksi muuta selitystä jumalan olemassaolon?
Voisitko muuten kertoa hieman yksityiskohtaisemmin noista tapauksista, kuulostaa kyllä mielenkiintoiselta.

Tää ei ollut sitte mikää provo, kerroin vaan oman mielipiteeni.

Jännä juttu näissä asioissa on se, että yhtään tällaista tapausta ei ole puolueettomasti todistettu. Pitäisi vain uskoa uskovaisen omaan sanaan, joka jo sinällään on kyseenalainen huomioon ottaen hänen elämänkatsomuksensa ja todistustyylinsä elämään ja jumalaan.

Originally posted by HooEee
Jännä juttu näissä asioissa on se, että yhtään tällaista tapausta ei ole puolueettomasti todistettu. Pitäisi vain uskoa uskovaisen omaan sanaan, joka jo sinällään on kyseenalainen huomioon ottaen hänen elämänkatsomuksensa ja todistustyylinsä elämään ja jumalaan.

Vai niin. Tuostahan voisin jo loukkaantua, mutten loukkaannu koska en ole pikkusieluinen. Millaisen todistuksen sinä tarvitset? Jos lääkäri antaa lausunnon potilaansa ihmeellisestä paranemisesta kirjallisena, uskotko sen dokumentaariseen arvoon? Eli kohdistat epäilyksesi lääkäriin?

Entä uskoisitko omiin silmiisi? Jos sattuisit olemaan itse paikalla? Syyttäisitkö itseäsi itsesuggestiosta tai psyykkisestä manipulaatiosta? Entä jos toteaisitkin, ettei aisteissasi ja terveydentilassasi ole mitään vikaa, ja silti ympärillä ihmisiä paranee? Tai jos kuulisit kielilläpuhumista?

Tämähän sinun olisi helppo toteuttaa käytännössä menemällä johonkin tilaisuuteen, jossa tällaista runsaasti tapahtuu. Onhan näitä konferensseja.

Kaikki tieto perustuu uskomukseen, että olemme todella olemassa.

Minäkin haluan tässä foorumissa pohtia penkkitulokseni kehitystä ja proteiinien imeytymistä ja jätän uskonnollis-poliittis-filosofiset keskustelut mieluitentänne.

Originally posted by D.W.A.M
Vai niin. Tuostahan voisin jo loukkaantua, mutten loukkaannu koska en ole pikkusieluinen. Millaisen todistuksen sinä tarvitset? Jos lääkäri antaa lausunnon potilaansa ihmeellisestä paranemisesta kirjallisena, uskotko sen dokumentaariseen arvoon? Eli kohdistat epäilyksesi lääkäriin?

Entä uskoisitko omiin silmiisi? Jos sattuisit olemaan itse paikalla? Syyttäisitkö itseäsi itsesuggestiosta tai psyykkisestä manipulaatiosta? Entä jos toteaisitkin, ettei aisteissasi ja terveydentilassasi ole mitään vikaa, ja silti ympärillä ihmisiä paranee? Tai jos kuulisit kielilläpuhumista?

Tämähän sinun olisi helppo toteuttaa käytännössä menemällä johonkin tilaisuuteen, jossa tällaista runsaasti tapahtuu. Onhan näitä konferensseja.

Siis tarkoitin tässä asiassa, en kyseenalaista uskovaisten arki luotettavuutta.
Ei tuohon lääkärin lausuntoon ihmeparanemisesta voi uskoa ilman lisätutkimusta. Lääkärin lausunto jossa paraneminen ilmoitetaan "tuntematon" tai vastaavaa ei ole mitään painoarvoa jos syytä ei tutkita sen paremmin.

En välttämättä usko omiin silmiini jos olen paikalla missä "ihmeparaneminen" tapahtuu, liian monta riskitekijää pelissä. epäilisin huijausta, kunnes toisin todistetaan.

Tilaisuuteen? just joo, sielläkö sitä sitten saisi todistusta epäilyihini?
siellähän on talo täynnä puhujia jotka ovat harjoitelleet luotettavaa esiintymistä, opiskelleet Psykologia, tutkineet massakäyttäytymistä yms.

Originally posted by D.W.A.M

Tuota.... Jos joku ihme tapahtuu, jota ei heti pystytä selittämään, niin onko se heti sitten Jumalan aikaansaannosta? Satoja vuosia sitten tapahtui varmasti paljon asioita mitä ei pystytty selittämään ja Jumalaa ylistettiin. Nyt kun niitäkin asioita pystytään selittämään, niin ei se olekaan enää mikään ihme.
Ja miksi se ihme ei voi olla vaan ihme joka tapahtui. Miksi siihen pitää aina Jumala ottaa mukaan ja kuinka hyvä tyyppi hän on.
Miksi Jumalaa aina ylistetään hyvistä asioista ja hän on niiden takana, mutta kaikki paha teot ovat taas ihmisten omia aikaansaannoksia. Miksi ne hyvät teot eivät voi olla pelkästään ihmisten aikaansaannosta?
Miksi Jumala vaan parantaa useita ihmisiä näissä konferensseissa, mutta sitten ei pelasta esimerkiksi sodan viattomia uhreja, terroristien uhreja tai luonnonmullistusten uhreja?
Mutta heti vaan kun menet konferenssiin, niin jopas alkaa sokeat näkemään, raajat kasvaa, kuurot kuulee, syövät lähtee. Miksi nämä ihme parantajat sitten eivät mene parantamaan suoraan ihmisiä sairaalaan tai vaikka vaikea vammaisten lasten pariin ja parantamaan kaikki sieltä??

Itse olen joskus miettinyt että pystyyköhän ihminen itseasiassa kontrolloimaan omaa kehoaan paljon enemmän mitä yleensä luullaan.
Tulihan kerran telkkarista pikkujuttu sellaisesta jooga mestarista joka pystyi pysäyttämään oman sydämmensä.
Eli jos henkilö uskoo ja toivoo todella kovasti että esim toinen jalka kasvaisi niin ehkä aivot jotenkin viestittävät selkärangan lihaksille että nyt pojat väännetään tämä selkäranka suoraksi (ja samalla jalat tulevat yhtäpitkiksi kun selkäranka ei enää väännä niitä eripituisiksi).
Ja tehtiinhän amerikassa sellaisia polvileikkauksia jossa vain pistettiin nukutuksessa reiät polveen, eli ei tehty polvelle mitään muuta kuin reiät ihoon että näyttäisi siltä että jotain olisi tehty ja kovin ihmiset kiittelivät tohtoreita kun polvi tuli kuntoon eikä sen koomin ollut ongelmia.

Ja samaa mieltä olen siinä että miksi kaikkeen mitä ihminen ei ymmärrä niin täytyy sotkea joku Jumala. Ihmeethän ovat vai jotain mitä ihminen ei (vielä) ymmärrä, ehkä joskus ymmärtää tai sitten ei, mutta miksei ne vain voi olla ihmeitä, ilman Jumalaa. Ja voi kuoleman jälkeistä elämääkin olla, ainakin itse toivon että elämä jatkuisi jossain, mutta miksi siihenkin tarvitaan Jumalaa? Eikö joku elämä kuoleman jälkeen voi olla samanlainen luonnonlaki kuin joku gravitaatio?

Originally posted by Phat
Nuoko sitten todistavat juuri jumalan olemassaolon? Eli todistaako kaikki jota et ymmärrä/keksi muuta selitystä jumalan olemassaolon?
Voisitko muuten kertoa hieman yksityiskohtaisemmin noista tapauksista, kuulostaa kyllä mielenkiintoiselta.

No esimerkiksi toi kielillä puhuminen menee suurin piirtein niin, että tyyppi rukoilee sun puolesta ääneen vähän aikaa. Ja sitten se rupeee puhumaan jollain oudolla kielellä. Tulkkaa sitä ja puhuu sitä vuorotellen. Se kuulostaa aika kauniilta. Jälkeen päin se ei muistanu siitä oikeestaan mitään.Mulle kerrottiin asioita jota se henkilö joka rukoili mun puolesta ei olis voinu millään tietää. Ja, jos sulla on joku tieteellinen selitys tälle, niin mä haluaisin kyllä kuulla sen.

Tilaisuuteen? just joo, sielläkö sitä sitten saisi todistusta epäilyihini?
siellähän on talo täynnä puhujia jotka ovat harjoitelleet luotettavaa esiintymistä, opiskelleet Psykologia, tutkineet massakäyttäytymistä yms.

Mä tunnen monta henkilöä joilla on joku armolahja. Miten se pitäisi sulle todistaa? Kaikkea ei pysty selittämään tieteellisesti.
Muutenkin on turhaa puhua ihmisten kanssa joiden kanta asiasta on: "vittu mitää Jumalaa oo olemassa, saatanan kusipäät".

No esimerkiksi toi kielillä puhuminen menee suurin piirtein niin, että tyyppi rukoilee sun puolesta ääneen vähän aikaa. Ja sitten se rupeee puhumaan jollain oudolla kielellä. Tulkkaa sitä ja puhuu sitä vuorotellen. Se kuulostaa aika kauniilta. Jälkeen päin se ei muistanu siitä oikeestaan mitään.Mulle kerrottiin asioita jota se henkilö joka rukoili mun puolesta ei olis voinu millään tietää. Ja, jos sulla on joku tieteellinen selitys tälle, niin mä haluaisin kyllä kuulla sen.

siis itse tulkkaa omaa "kielilläpuhumista" just joo ja mitäköhän kieltä tämä mahtoi puhua...voisin arvata, että "jotain tuntematonta". Ei tietenkään muista jälkeenpäin mitää se tuo dramatiikkaa hieman lisää koko juttuun.
KErtoiko hän henkilökohtaisia asioita kuten "menetit neitsyyden 16v mökilläsi vesisateessa klo03:00" vai jotain ylimalkaallista "sinua kiusattiin yläasteella"?

Mä tunnen monta henkilöä joilla on joku armolahja. Miten se pitäisi sulle todistaa? Kaikkea ei pysty selittämään tieteellisesti.
Muutenkin on turhaa puhua ihmisten kanssa joiden kanta asiasta on: "vittu mitää Jumalaa oo olemassa, saatanan kusipäät".

Ensinnäkin minun kantani johtuu TÄYSIN teidän tavasta kommunikoida asiasta (katsokaa vaikka tätä ketjua), joten se siitä ja herranne haltuun.

Tuossa yllä tuli pari oikein hyvää viestiä siitä, että onko kaikki aina jumalanne toimia ja toisekseen ei sitä minulle tarvitse nytten todistaa kun ei se todistelu ole teitä ennenkään kiinnostanut.

PS. missä pidetään (pääkaupunki seutu) seuraava "parannus tilaisuus" missä puhutaan kielillä, parannetaan pysyvästi sairaita. voisin tehdä poikkeuksen ja tulla katsomaan?

PS. missä pidetään (pääkaupunki seutu) seuraava "parannus tilaisuus" missä puhutaan kielillä, parannetaan pysyvästi sairaita. voisin tehdä poikkeuksen ja tulla katsomaan?

Siiloan seurakunta Harjutiellä. Kielilläpuhumista on ainakin luvassa.

Hiippailin kerran ihan uteliaisuudesta paikalle, mutta vahingossa yli tuntia ennen varinaista tilaisuutta ja kuulin salista outoa mölinää. Hiivin sisälle ja kurkkasin esiripun taakse; siellä oli joku harjoittelemassa kielilläpuhumista.

En jäänyt katsomaan varsinaista tilaisuutta...

siis itse tulkkaa omaa "kielilläpuhumista" just joo ja mitäköhän kieltä tämä mahtoi puhua...voisin arvata, että "jotain tuntematonta". Ei tietenkään muista jälkeenpäin mitää se tuo dramatiikkaa hieman lisää koko juttuun.
KErtoiko hän henkilökohtaisia asioita kuten "menetit neitsyyden 16v mökilläsi vesisateessa klo03:00" vai jotain ylimalkaallista "sinua kiusattiin yläasteella"?

Ensinnäkin minun kantani johtuu TÄYSIN teidän tavasta kommunikoida asiasta (katsokaa vaikka tätä ketjua), joten se siitä ja herranne haltuun.

Tuossa yllä tuli pari oikein hyvää viestiä siitä, että onko kaikki aina jumalanne toimia ja toisekseen ei sitä minulle tarvitse nytten todistaa kun ei se todistelu ole teitä ennenkään kiinnostanut.

Jos et asiasta mitään tiedä nii turha ruveta vittuilemaan. Ensinäkin missään "ihmeiden" teko tilaisuudessa en ole ikinä käynyt. Kielillä puhui todella hyvä tuttuni kotonani. Ilmeisestikkään et ole koskaan tälläista nähnyt. Sillä se ei ole mitään ennustamista tai mikään taikuri-show. Minkä takia mä olisin halunnut kuulla jotain jonka jo tiedän?

Siitä lähinnä saa apua jos on jotain asiaa miettinyt, tai jos on uskon kanssa jotain ongelmia/muuten vaan menee huonosti. Ei sulle mitään lotto riviä kerrota.

Mistä se sun mielestä sitten johtuu? mikä sen aiheuttaa?

Olen henkilökohtaisesti yrittänyt keskustella asiallisesti, anteeksi jos olen sua loukannu. Mun puolesta voidaan lopettaa, tää keskustelu tähän. Koska mä en saa sua uskomaan, jos etä sä sitä haluu, ja sä et saa mua siitä luopumaan.

Mulla on paljon Ateisti kavereita, ja ollaan aikoja sitte jo todettu ettei ole mitään järkeä väitellä tästä.

Jos et asiasta mitään tiedä nii turha ruveta vittuilemaan. Ensinäkin missään "ihmeiden" teko tilaisuudessa en ole ikinä käynyt. Kielillä puhui todella hyvä tuttuni kotonani. Ilmeisestikkään et ole koskaan tälläista nähnyt. Sillä se ei ole mitään ennustamista tai mikään taikuri-show. Minkä takia mä olisin halunnut kuulla jotain jonka jo tiedän?

Siitä lähinnä saa apua jos on jotain asiaa miettinyt, tai jos on uskon kanssa jotain ongelmia/muuten vaan menee huonosti. Ei sulle mitään lotto riviä kerrota.

Mistä se sun mielestä sitten johtuu? mikä sen aiheuttaa?

Olen henkilökohtaisesti yrittänyt keskustella asiallisesti, anteeksi jos olen sua loukannu. Mun puolesta voidaan lopettaa, tää keskustelu tähän. Koska mä en saa sua uskomaan, jos etä sä sitä haluu, ja sä et saa mua siitä luopumaan.

Mulla on paljon Ateisti kavereita, ja ollaan aikoja sitte jo todettu ettei ole mitään järkeä väitellä tästä.

Mä arvasin, että saan tällaisen vastauksen:lol2:
Esitätte kysymyksiä, mutta ette itse viitsi vastata teille esitettyihin kysymyksiin.
Ja sori vaan jos kieleni oli karkeaa ei ollut tarkoitus loukata.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom