Jumala auttoi Str0ngB0y89:n nostamaan 100kg penkistä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ohut
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by HooEee
Mä arvasin, että saan tällaisen vastauksen:lol2:
Esitätte kysymyksiä, mutta ette itse viitsi vastata teille esitettyihin kysymyksiin.
Ja sori vaan jos kieleni oli karkeaa ei ollut tarkoitus loukata.

Täh? mitä sä nyt olisit halunnu tietää?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Sepa
No esimerkiksi toi kielillä puhuminen menee suurin piirtein niin, että tyyppi rukoilee sun puolesta ääneen vähän aikaa. Ja sitten se rupeee puhumaan jollain oudolla kielellä. Tulkkaa sitä ja puhuu sitä vuorotellen. Se kuulostaa aika kauniilta. Jälkeen päin se ei muistanu siitä oikeestaan mitään.Mulle kerrottiin asioita jota se henkilö joka rukoili mun puolesta ei olis voinu millään tietää. Ja, jos sulla on joku tieteellinen selitys tälle, niin mä haluaisin kyllä kuulla sen.

Esimerkiksi skitsofrenia tai psykoosi? Tai yksinkertaisesti tarve uskoa? Monesti sanotaan, että uskonnollinen kokemus voi olla järjen ja ymmärryksen ylittävä kokemus, mutta miksei samalla järjen ja ymmärryksen ohittava kokemus?

Ehkä tuo kielillä puhuminen on juuri mitä tarvitset. Uskosi on alkanut horjua(sinun tai heidän mielestä) ja tarvit vahvistusta. Usko ei näytä olevan kovin kestävää, tarvitaan säännöllisiä ihmetekoja uskon ylläpitämiseksi.

Ilmeisesti kyse on helluntaiseurakunnasta?

Ns. armolahjoista minulla on kaikki seuraavat: uskon voima, omastaan antaminen, köyhien auttaminen, kyky toimia johtajana, kyky auttaa muita, kyky jakaa viisautta ja tietoa, profetoiminen, voimallisten tekojen tekeminen, kehottamisen ja rohkaisemisen lahja, kyky parantaa tauteja, palvelutehtävä, kyky hallinnoida viisaasti, kyky puhua eri kielillä, taito selittää eri kieliä.

Pari esimerkkiä armolahjoistani: Olen parantanut krapulani Buranalla(kyky parantaa tauteja). Olen puhunut englantia(kyky puhua eri kielillä).
Minusta nuo em. ovat perusjuttuja, joita kaikki pystyvät tekemään. Easy as pie.

Originally posted by kekexx
Esimerkiksi skitsofrenia tai psykoosi? Tai yksinkertaisesti tarve uskoa? Monesti sanotaan, että uskonnollinen kokemus voi olla järjen ja ymmärryksen ylittävä kokemus, mutta miksei samalla järjen ja ymmärryksen ohittava kokemus?

Ehkä tuo kielillä puhuminen on juuri mitä tarvitset. Uskosi on alkanut horjua(sinun tai heidän mielestä) ja tarvit vahvistusta. Usko ei näytä olevan kovin kestävää, tarvitaan säännöllisiä ihmetekoja uskon ylläpitämiseksi.

Ilmeisesti kyse on helluntaiseurakunnasta?

HE tekevät ihmeitä minulle jatkuvasti. HEIDÄN mielestään on erittäin tärkeää että uskon.

Miten sä onnistuit liittämään skitsofrenian ja psykoosin tähän?

Mutta joo ihan sama, sovitaan vaikka sitten niin että oon hullu. Ja NE antaa mulle säännöllisesti piikin että mä jatkossakin uskoisin NIITÄ. Kannataa varoa etteivät NE saa teitäkin. :jahas:

PS. en kuulu helluntailaisiin, ja kirkossakin käyn about 4 kertaa vuodessa.

HE tekevät ihmeitä minulle jatkuvasti. HEIDÄN mielestään on erittäin tärkeää että uskon.

Miten sä onnistuit liittämään skitsofrenian ja psykoosin tähän?

Mutta joo ihan sama, sovitaan vaikka sitten niin että oon hullu. Ja NE antaa mulle säännöllisesti piikin että mä jatkossakin uskoisin NIITÄ. Kannataa varoa etteivät NE saa teitäkin. :jahas:

Saanko kysyä.. Mitä todisteita siitä on, että nämä teot ovat Jumalan aikaansaannosta? Onko Hän itse kertonut niin?
Miksi ei ihminen itse osaa tehdä ilman Jumalaa muka yhtään mitään.. Ilmeisesti tässä Taha:n tapauksessakin he vain harjoittelivat Jumalan käskystä!!
Ja odottelen myös vastauksia aiempiin kysymyksiin, mutta kuten Hooeee sanoi. Esitätte kysymyksiä, vaaditte vastauksia ja usein jos ei uskota, niin ollaan jyrkästi tuomitsemassa.
Mutta sitten ette kuitenkaan itse vastaa kysymyksiin. Sanoit myös, että ei uskovat sanovat: "vittu mitää Jumalaa oo olemassa, saatanan kusipäät".
Usein tälläisissä keskusteluissa pahiten hermot menee juuri uskovaisella osapuolella, vaikka yritetään antaa niin kuvaa: "Olen henkilökohtaisesti yrittänyt keskustella asiallisesti, anteeksi jos olen sua loukannu."

Originally posted by Raven
Saanko kysyä.. Mitä todisteita siitä on, että nämä teot ovat Jumalan aikaansaannosta? Onko Hän itse kertonut niin?
Miksi ei ihminen itse osaa tehdä ilman Jumalaa muka yhtään mitään.. Ilmeisesti tässä Taha:n tapauksessakin he vain harjoittelivat Jumalan käskystä!!
Ja odottelen myös vastauksia aiempiin kysymyksiin, mutta kuten Hooeee sanoi. Esitätte kysymyksiä, vaaditte vastauksia ja usein jos ei uskota, niin ollaan jyrkästi tuomitsemassa.
Mutta sitten ette kuitenkaan itse vastaa kysymyksiin. Sanoit myös, että ei uskovat sanovat: "vittu mitää Jumalaa oo olemassa, saatanan kusipäät".
Usein tälläisissä keskusteluissa pahiten hermot menee juuri uskovaisella osapuolella, vaikka yritetään antaa niin kuvaa: "Olen henkilökohtaisesti yrittänyt keskustella asiallisesti, anteeksi jos olen sua loukannu."

Ei kai sitten mitään todisteita, mutta onko sulla todisteita ettei johdu? En mä pakota sua uskomaan että se Jumalasta johtuu.
Se on paha riidellä asiasta ihmisten kanssa jotka ei oo em. tapauksia nähny.

No kyllä mä hermostun kun mulle vittuillaan. Vaikka aluks sentää koitin olla asiallinen, mutta näinhän siinä tuppaa käymään.

Ja jos sä tätäkin Thrediä luet niin ainakin noi alkupään viestit oli tyyliin "Kaikki uskovaiset pitäis viedä saunan taakse ja lopettaa."

Ei kai sitten mitään todisteita, mutta onko sulla todisteita ettei johdu?

Totta se on, että harvoin on vaikea uskoa jotain mitä ei ole koskaan nähnyt. Itse ainakin kuulun tähän ryhmään.
En mä väitäkään, että ei voisi johtua. Kysyn ja kerron eri vaihtoehtoja, kun te taas olette ehdottomia siinä että Jumala on kaiken takana.
Oletatte että kaikki on Jumalan aikaansaannosta, mutta mitään todisteita ei ole. Ja kuten tuolla aiemminkin on ollut puhetta, niin tyypillinen vastaus on: Todista, että ei ole olemassa.
Eihän tämä koskaan mihinkään johdakaan, kun kumpikaan osapuoli ei voi todistaa oikeaksi väittämiään.
Mun puolesta jokainen saa uskoa mihin tahtoo, kunhan ei ala sille toiselle omaa näkemystään tyrkyttämään. En siis tarkottanut sua tällä vaan ihan yleisesti.

Totta se on, että harvoin on vaikea uskoa jotain mitä ei ole koskaan nähnyt. Itse ainakin kuulun tähän ryhmään.
En mä väitäkään, että ei voisi johtua. Kysyn ja kerron eri vaihtoehtoja, kun te taas olette ehdottomia siinä että Jumala on kaiken takana.
Oletatte että kaikki on Jumalan aikaansaannosta, mutta mitään todisteita ei ole. Ja kuten tuolla aiemminkin on ollut puhetta, niin tyypillinen vastaus on: Todista, että ei ole olemassa.
Eihän tämä koskaan mihinkään johdakaan, kun kumpikaan osapuoli ei voi todistaa oikeaksi väittämiään.
Mun puolesta jokainen saa uskoa mihin tahtoo, kunhan ei ala sille toiselle omaa näkemystään tyrkyttämään. En siis tarkottanut sua tällä vaan ihan yleisesti.

Totta. Nyt ollaan samaa mieltä. Jumalaa ei välttämättä ole, mutta minä uskon niin. Ei ole ollut tarkoitus tyrkyttää uskontoani, ajattelin vain kertoa oman mielipiteeni asiasta. Ja koska tämä on uskon asia niin en yritäkkään saada ketään vakuuttumaan siitä että Jumala on olemassa. Eikä minun uskoni todellakaan ole armolahjoista kiinni, tarkoitin vaan että ne vahvistivat omaa uskoani.

1. Miten sä onnistuit liittämään skitsofrenian ja psykoosin tähän?

2. Mutta joo ihan sama, sovitaan vaikka sitten niin että oon hullu. Ja NE antaa mulle säännöllisesti piikin että mä jatkossakin uskoisin NIITÄ. Kannataa varoa etteivät NE saa teitäkin. :jahas:

1. Kaipasit järjellistä selitystä. Skitsofrenia ja psykoosi voisi olla sellainen.

2. Oletko harkinnut parantumista hulluudestasi, tekisit tavallaan parannuksen :)

PS. saako kysyä mihin seurakuntaan tai lahkoon HE :eek: kuuluvat?

Originally posted by kekexx
1. Kaipasit järjellistä selitystä. Skitsofrenia ja psykoosi voisi olla sellainen.

2. Oletko harkinnut parantumista hulluudestasi, tekisit tavallaan parannuksen :)

PS. saako kysyä mihin seurakuntaan tai lahkoon HE :eek: kuuluvat?

1. Hmm... totta, kuulostaa hyvinkin järkevältä :)

2. Voi se olisi hienoa, onko sulla ideoita?

3. Mä en saa kertoa sitä! ...mutta pienenä vinkkinä... kannattaa kattoa X-filejä tarkkaan... ...et sitte kuullu tätä multa!

...3. Mä en saa kertoa sitä! ...mutta pienenä vinkkinä... kannattaa kattoa X-filejä tarkkaan... ...et sitte kuullu tätä multa!

Voi mahoton sentään :lol2: :thumbs:

Kaikista teko pyhintä kenties on se, että jos ennen on käynnyt 1 kerran 10 vuodessa kirkossa ja sitten sairastuu johonkin sairauteen(syöpä etc.) ja rupee uskovaiseksi ja käy kirkossa about joka toinen päivä? jos mä tarttisin apua esim. syövän hoidossa niin ehkä soitto iso arskalle tuottais paremmin tulosta kuin rukoileminen kirkossa?

Originally posted by makew
Kaikista teko pyhintä kenties on se, että jos ennen on käynnyt 1 kerran 10 vuodessa kirkossa ja sitten sairastuu johonkin sairauteen(syöpä etc.) ja rupee uskovaiseksi ja käy kirkossa about joka toinen päivä? jos mä tarttisin apua esim. syövän hoidossa niin ehkä soitto iso arskalle tuottais paremmin tulosta kuin rukoileminen kirkossa?

miksi? eikö herra enää auta heikkona hetkenä? vai pitääkö herran armo tai apu "ansaita" rukoilemalla ja kirkossa käymällä? ovatko toiset, enemmän uskovat herralle mieluisampia kuin vähemmän hartaat lampaat? eli ovatko ihmiset eri arvoisia herran edessä?

ei raamatun mukaan... tai ainakaan sen miten sitä luterilaisittain tulkitaan.

Tuota.... Jos joku ihme tapahtuu, jota ei heti pystytä selittämään, niin onko se heti sitten Jumalan aikaansaannosta? Satoja vuosia sitten tapahtui varmasti paljon asioita mitä ei pystytty selittämään ja Jumalaa ylistettiin. Nyt kun niitäkin asioita pystytään selittämään, niin ei se olekaan enää mikään ihme.
Ja miksi se ihme ei voi olla vaan ihme joka tapahtui. Miksi siihen pitää aina Jumala ottaa mukaan ja kuinka hyvä tyyppi hän on.
Miksi Jumalaa aina ylistetään hyvistä asioista ja hän on niiden takana, mutta kaikki paha teot ovat taas ihmisten omia aikaansaannoksia. Miksi ne hyvät teot eivät voi olla pelkästään ihmisten aikaansaannosta?
Miksi Jumala vaan parantaa useita ihmisiä näissä konferensseissa, mutta sitten ei pelasta esimerkiksi sodan viattomia uhreja, terroristien uhreja tai luonnonmullistusten uhreja?
Mutta heti vaan kun menet konferenssiin, niin jopas alkaa sokeat näkemään, raajat kasvaa, kuurot kuulee, syövät lähtee. Miksi nämä ihme parantajat sitten eivät mene parantamaan suoraan ihmisiä sairaalaan tai vaikka vaikea vammaisten lasten pariin ja parantamaan kaikki sieltä??

Tämä kysymys on itse asiassa klassikko. Mihin tarvitaan Jumalaa? Miksei ihminen voi muka tehdä ihmeitä?
Ihminen ei luonnostaan halua olla missään tekemisissä Jumalan kanssa. Tämä johtuu siitä, että hyvin varhaisessa vaiheessa ihminen halusi tulla jumalaksi itsekin. Ihminen rikkoi Jumalan ja ihmisen välisen liiton eli ts. lankesi syntiin. Yhteys Jumalaan oli poikki. Syntiin langennut ihminen ei tunnusta Jumalaa ylivertaisena, suvereenina persoonana itsensä yläpuolella. Jumalasta pois kääntynyt ihminen ei kykene siihen. Jumalan keskeinen ominaisuus on kuitenkin rakkaus: Hän halusi olla jälleen ihmisen kanssa. Jumala otti ihmiskunnan synnin itsensä päälle Golgatalla. Ja tie on auki jokaiselle, joka haluaa uskoa. Jumalan ei olisi ollut mikään pakko tehdä niin, mutta Hän halusi koska rakastaa meitä.
Saatanan keskeinen ominaisuus on ylpeys. Ylpeytensä takia enkeleistä ensimmäinen ja korkea-arvoisin menetti arvonsa ja paikkansa taivaassa. Hänet syöstiin alas hallitsemaan maata. Saatana ei todellakaan halua uskoa Jumalan auktoriteettiin vaan pyrkii kaikin keinoin kieltämään sen. Toisekseen saatana ei haluaisi yhdenkään ihmisen pelastuvan vaan ainoastaan kuolevan. Saatana ei kykene mihinkään hyviin tekoihin. Saatana valehtelee, tuhoaa ja murhaa. Saatana ei anna mistään kunniaa Jumalalle. Eikä syntiin langennut ihminen.
Hyvät teot ovat hyviä tekoja, tekipä niitä kuka hyvänsä. Ihminen voi halutessaan vaikkapa pelastaa toisen avannosta. Ikuista arvoa tällä ei kuitenkaan sinänsä ole koskien teon tekijää itseään. Jos hyviäkin tekoja tekevä ihminen elää erossa Jumalasta maan päällä, on hän erossa myös ikuisuuden. Kaikki hyvät teot ja asiat ovat kotoisin Jumalasta. En usko olevan kuin Jumalan ja saatanan voimavaikutuksia – Jumalan teot ovat hyviä, saatanan pahoja. Tekipä niitä tekoja kuka hyvänsä. Uskova, joka tekee pahoja asioita, syyllistyy saatanan tekoihin. Jumala=Rakkaus, saatana=pahuus: kumman luonteesta kertoo atomipommi?
Jumala ei halunnut ihmisistä mitään kumartelevia robotteja. Siksi ihmisellä on vapaa tahto. Ja tulee vastakin olemaan. Ihminen voi elää omasta vapaasta tahdostaan joko Jumalan kanssa tai erossa Jumalasta. Ihmisellä on vapaus valita, päättää itse. Ja niinhän ihminen tekee. Lopputuloksena on nykyisen näköinen maailma terroritekoineen ja sotineen. Jumala ei todellakaan nauti ihmisten kärsimyksestä ja on luvannut sen loppuvan aikanaan. Absoluuttinen oikeudenmukaisuus on myös Jumalan luonteeseen oleellisesti kuuluva osa. Saatana tekee toistaiseksi sitä, mihin on oikeutettu. Muun muassa manipuloi ihmisiä. Seuloo.
Jumala parantaa ja tavoittaa kyllä yksittäisiä ihmisiä. Mutta mikä ihme se on (sinänsä), että jos suuri ihmisjoukko uskoo vilpittömästi Jumalan parantavan heidät hengellisessä tilaisuudessa, niin suuri ihmisjoukko parantuu hengellisessä tilaisuudessa, koska Jumala haluaa heidät parantaa? Ei ehkä aina heti, mutta parantaminen kuuluu myös Jumalan ominaisuuksiin.
Ihmisiä on kyllä rukoiltu vaikeista sairauksista ja vammautumisista terveiksi. Myös sairaaloihin.

Originally posted by D.W.A.M
Jumala=Rakkaus, saatana=pahuus: kumman luonteesta kertoo atomipommi?

Kerro ihmeessä, kumman? Mielenkiinnosta haluan tietää. Ota vaikka Hiroshiman paukku esimerkkinä.

Originally posted by makew

Niin. Riippumatta siitä, tapahtuuko taivaallista väliintuloa syövän parantamiseksi, luulisin, että uskoon paukahtamisesta ja rukoilemisesta saattaisi olla todella hyötyäkin.

Perusteluna tälle viittaisin plasebo-vaikutukseen: mikäli todella uskoo parantumiseen ja "ylhäältä tulevaan apuun", voi paranemiseen tullakin selittämätön apu - ihmisestä itsestään tosin. Tai mistäpä sitä tietää, mistä se on peräisin. :)

Originally posted by Dragon
[BLainaus Skepsis.fin sivulta...
Olen agnostikko. [/B]

Ihan mielenkiinnosta, mitä väliä sillä oikeasti on, oletko ateisti vai agnostikko? :) Onko agnostikko jotenkin ateistia parempi ihminen Jumalan ilmaantuessa Maan pinnalle, koska agno voi sanoa, että "Minä en kuitenkaan kieltänyt...."

Originally posted by Baarikello
Ihan mielenkiinnosta, mitä väliä sillä oikeasti on, oletko ateisti vai agnostikko? :) Onko agnostikko jotenkin ateistia parempi ihminen Jumalan ilmaantuessa Maan pinnalle, koska agno voi sanoa, että "Minä en kuitenkaan kieltänyt...."

Just :rolleyes:

Minulle sillä on väliä.

Olenko väittänyt, että agnostikko on parempi kuin ateisti?

Onko Jumala tulossa maanpinnalle?

Olenko tunnustanut tai kieltänyt?

Agnostikko = En tiedä. Joko menee jakeluun?

Originally posted by Ville
No tollasta Mattia ei voi olla edes olemassa, sillä kukaan ihminen ei pysty noudattaamaan kymmentä käskyä ilman ettei joskus rikkoisi niitä (lue usein).

ei lollo ku repesin...ette arvaa kuka matti tuli mieleen?:lol2:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom