Jumala auttoi Str0ngB0y89:n nostamaan 100kg penkistä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ohut
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by Ville
No voitko kertoa mitä pahaa ne on sulle tehny? Jos puhutaan ihan tavallisista uskovaisista jotka vain yrittää elää elämäänsä mahdollimman hyvin ja oikein ajatellen samalla muita ihmisiä?
Ajatellaampa esimerkiksi näin: Matti noudataa aina kymmentä käskyä, eikä koskaan tee niitä käskyjä vastaan. Eikö hän silloin elä kaikkien muiden kannalta ajateltuna oikein? Hän ei koskaan pettäisi vaimoaan, puhuisi muista pahaa, tappaisi ketään, käyttäisi ketään seksuaalisesti hyväksi, pahoinpitelisi ketään, valehtelisi mistään jne..eikös Matti ois tällöin täydellinen ihminen joka ei koskaan tekisi mitään pahaa? Vihaisitko tätä Mattia ja teloittaisitko hänet jos sulla ois siihen valta?

ps. Sillon homma menee yli kun aletaan ruiskuttaan hermokaasua metroon yms..tai tuputtaan omaa vakaumusta muille ja pakkokäännyttään ihmisiä.. :curs:

Ensiksi ne ei voi tehdä minulle pahaa,mutta monelle muulle voi, kuten näitä uskonlahkotapauksia on vaikka kuinka monta varoittavana esimerkkinä. Iso osa suomalaisista noudattaa 10käskyä,mutta puhunkin näistä true hihhuleista,joita näytti tuollakin sivulla olevan. Jos kristinuskosta puhutaan niin käännetäänpä asia sillain et tarkistellaan mitä löytyykään vanhasta testamentista,joka on esim. kristinuskon perustaa eikä katsota sokeasti 10käskyn hyvyyteen niin löytyy aika sairaita asioita. Tai sitä kun kun porukkaa pakkokäännytettiin (oliko se nyt keskiajalla) et jos et usko niin me pannaan sut hirteen niin ne olivat sen ajan uskovaisia,jotka sillain toimivat. Todennäköisesti jos ihminen ei olisi ollut niin ahne ja keksinyt erillaisia uskontoja niin sotiakaan ei olisi ollut niin paljoa,kun nationalismia olisi esiintynyt vähemmän. Voisin kirjoittaa kirjan "100 syytä vihata uskovaisia". :D No joo... :piis:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Ville
No voitko kertoa mitä pahaa ne on sulle tehny? Jos puhutaan ihan tavallisista uskovaisista jotka vain yrittää elää elämäänsä mahdollimman hyvin ja oikein ajatellen samalla muita ihmisiä?
Ajatellaampa esimerkiksi näin: Matti noudataa aina kymmentä käskyä, eikä koskaan tee niitä käskyjä vastaan. Eikö hän silloin elä kaikkien muiden kannalta ajateltuna oikein? Hän ei koskaan pettäisi vaimoaan, puhuisi muista pahaa, tappaisi ketään, käyttäisi ketään seksuaalisesti hyväksi, pahoinpitelisi ketään, valehtelisi mistään jne..eikös Matti ois tällöin täydellinen ihminen joka ei koskaan tekisi mitään pahaa? Vihaisitko tätä Mattia ja teloittaisitko hänet jos sulla ois siihen valta?

ps. Sillon homma menee yli kun aletaan ruiskuttaan hermokaasua metroon yms..tai tuputtaan omaa vakaumusta muille ja pakkokäännyttään ihmisiä.. :curs:

mä ainakin vihaisin! sun Mattis on surkea luuseri jonka kanssa mä en haluaisi olla missään tekemisissä.

ps. uskotko todella tällaiseen paskanjauhantaan kun 10käskyä ja raamattu?

Originally posted by HooEee
ps. uskotko todella tällaiseen paskanjauhantaan kun 10käskyä ja raamattu?

Mitäs paskaa niissä on? Mun mielestä helvetin hyviä kehoituksia ja jos kaikki toimisivat kymmenen käskyn mukaan, niin maailma olisi aika vitun hyvä paikka elää.

Oletko sä noin vitun puupää ettet tajua, että uskonnoista aiheutuu myös paljon hyvää ja niillä on positiivinen vaikutus ihmisiin ?

Uskovaisia on olemassa joka junaan niin kuin muitakin ihmisiä. Olipa usko millainen tai mihin hyvänsä.

Mitä tuohon linkkiin tulee, josta puhetta on viljalti ollut, täytyy myöntää, että kulmakarvani nousevat. Mikä ihmeen Jesuua?

Mutta tiedän henkilökohtaisesti ihmisiä, joita Jumala on suvereenisti parantanut. Serkullani oli toinen jalka noin 5 cm lyhyempi kuin toinen. Siitä aiheutui skolioosi eli selkäranka meni väärään.
Eräs malesialainen evankelista rukoili serkun jalan puolesta ja paikalla oli ehkä parisataa ihmistä tätä todistamassa, kun jalka kasvoi täsmälleen samanmittaiseksi kuin toinenkin jalka.
Joku voi sanoa, että "paskaa mitä huijausta". Minä kumminkin olen tuntenut serkkuni ja hänen vaivansa jo 22 vuotta, niin että ihmehän se oli kun hän sitten kävellä patsasteli suorin vartaloin. Vaikka uskon Jumalaan muutenkin, miten voisin vedota esim. siihen, "etten usko ennen kuin näen", kun nyt olen nähnyt. Ihmeen ihmeiden joukossa.

Originally posted by gnut
Mitäs paskaa niissä on? Mun mielestä helvetin hyviä kehoituksia ja jos kaikki toimisivat kymmenen käskyn mukaan, niin maailma olisi aika vitun hyvä paikka elää.

Oletko sä noin vitun puupää ettet tajua, että uskonnoista aiheutuu myös paljon hyvää ja niillä on positiivinen vaikutus ihmisiin ?

Asiaa :kippis1: Mun mielestä on tosi tyhmää yleistää kaikki uskovat hihhuleiksi. Jos joku kiinalainen tappaa toisen kiinalaisen, niin onko kaikki kiinalaiset verenhimoisia tappajia? Mä en sitäpaitsi tiedä kovin monta tapausta, jossa kristityt ois tehny jotain terrori-iskuja tai vastaavaa (sanotaan nyt 1900 luvusta lähtien).

Originally posted by gnut
...Oletko sä noin vitun puupää ettet tajua, että uskonnoista aiheutuu myös paljon hyvää ja niillä on positiivinen vaikutus ihmisiin ?

Paskanmarjat!! vitun puupää. Se hyvä mitä uskonnosta tulee kertautuu pahassa monen monta kertaa. TE puupää uskovaiset ette tätä tajua.

Originally posted by VahvaJussi
...Mä en sitäpaitsi tiedä kovin monta tapausta, jossa kristityt ois tehny jotain terrori-iskuja tai vastaavaa (sanotaan nyt 1900 luvusta lähtien).

Tässä sen näkee.

1900 -> esim. kuinka monta kultturia tuli tuhottua?

Se että ihminen on ahne ja tulkitsee uskontoaan omien etujensa mukaan, Ei tee uskonnosta huonoa. Kehittyneissä länsi-maissa harvemmin enää nykyään aloitetaan sotia vedoten Jumalan tahtoon. Lukutaidottomia ja oppimattomia ihmisiä on helppo käyttää hyväksi, mutta se ei tee uskonnosta huonoa. Meidänkin moraali käsityksemme perustuu suurilta osin Raamattuun ja kristinuskoon. Ääripäät kaikissa asioissa on mielistäni huonoja, niin uskonnossa kuin esimerkiksi kehonrakennuksessa.

Ihmettelen monesti sitä vihamielisyyttä, subjektiivisyyttä ja tahallisesti kieroa ajattelua, kun keskustellaan kristinuskosta. Heti kun ruvetaan puhumaan wiccoista tai muista hihhuleista, niin suhtaudutaankin hyvin objektiiviesti ja ymmärtäen.

On totta, että keskiajalla kristinuskon varjolla tehtiin uskomattomia raakuuksia. mutta huom. kristinuskoa hyväksi käyttäen, ei noudattaen. Kaikki tietää, että uskoa käytettiin vaan politiikan pelinappulana, jotta saatiin kansat liikkeelle. Ihan älytöntä väittää mitään muuta.

Monesti nämä rajut hyökkäykset, jotka kohdistuu kristinuskoa kohtaan, johtuvat tiedonpuutteesta, ennakkoluuloista tai jostain vastaavasta. Olen keskustellut ateistien kanssa ja nähdessään minun tai ystävieni elämää, esimerkiksi suhtautumista kuolemaan, vastoinkäymisisiin, sairauteen,lähimmäisiin yms. he muuttavat ajatteluaan paljon objektiivisemmaksi. Yhtäkkiä "Kaikki kristityt sais polttaa roviolla" asenne siirtyy syrjään ja monet ovatkin todenneet "ehkä tässä jutussa onki sittenkin jotain"

Ja tietenkin siinä on. Jumala on todellinen, siitäkin huolimatta, että ihmiset, jotka uskovat häneen ovat epätäydellisiä ja tekevät valtavasti virheitä.

Toivottavasti ei mennyt liikaa nickini linjalle :D

Originally posted by Sepa
Kehittyneissä länsi-maissa harvemmin enää nykyään aloitetaan sotia vedoten Jumalan tahtoon.
Itse asiassa Irakin viimeisin sota oli hyvinkin uskonnollinen tapaus, sotilaat mm. uskoivat olevansa Jumalan asialla vapauttamassa Irakin kansaa.

On typerryttävää, että usko ja uskonto rinnastetaan ja pyritään yhdistämään. Uskonnot ovat ihmisten kehittämiä. Usko on asia erikseen. Puhdas usko.
Enkä nyt puhu sellaisesta uskosta, joka sanoo "tapa ja räjäýtä, toimit oikealla asialla, käännytä miinalla, rankaise miekalla ja vuodata kenen tahansa verta, joka on muu kuin minä tai minun asiani ja minun ehdoton oikea uskoni ja oikeutukseni!".

Kristillinen etiikka on erittäin joustavaa. Kuka voi kiistää tämän tosiasian sanomalla, että kristillisyyden toinen perussääntö, "rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi" johtaisi huonoihin seurauksiin? Antaako se todella jollekulle todella ohjeen räjäyttää sivullisia ,itsensä ohessa, jyrätä pilvenpiirtäjiä, muiluttaa alkuasukkaita tai neuvon olla välinpitämätön, kun itäkeskuksen viereisessä puistossa raiskataan naista keskellä päivää?

Keskiajan inkvisiittoreilla oli tuskin samat käsitykset lähimmäisistä kuin Jeesuksella.

Irak on ainoastaan järkyttävä esimerkki siitä, miten uskontoa voi kaataa pelokkaiden ihmisten korvasyyhyyn. "Joo joo hyökätään vaan tää on Jumalan asialla." Ei kertakaikkiaan se ole kristillistä.

Originally posted by saarnamies
Ihmettelen monesti sitä vihamielisyyttä, subjektiivisyyttä ja tahallisesti kieroa ajattelua, kun keskustellaan kristinuskosta. Heti kun ruvetaan puhumaan wiccoista tai muista hihhuleista, niin suhtaudutaankin hyvin objektiiviesti ja ymmärtäen.

Ihan sama mikä uskomus on kyseessä. samaa paskaa kaikki.
on helpompi turvautua johonkin, kuin ottaa itse vastuu omasta elämästä. Toisille se on viina toisille uskonto.

On totta, että keskiajalla kristinuskon varjolla tehtiin uskomattomia raakuuksia. mutta huom. kristinuskoa hyväksi käyttäen, ei noudattaen. Kaikki tietää, että uskoa käytettiin vaan politiikan pelinappulana, jotta saatiin kansat liikkeelle. Ihan älytöntä väittää mitään muuta.

Öööööö. vai niin. Suurin osa raakuuksista lähti kylläkin pappien ja kirkon puolelta. Kirkon oli saatava lisää valtaa ja sen se otti häikäilemättömästi ja nyt sanotaan "se ei ollut jumalan tahto vaan politiikkaa. voi teitä raukkoja :lollotilooo:
kieltäkää vaan paha historianne.

Monesti nämä rajut hyökkäykset, jotka kohdistuu kristinuskoa kohtaan, johtuvat tiedonpuutteesta, ennakkoluuloista tai jostain vastaavasta...

no tälle ei voi kun nauraa hah.

Ja tietenkin siinä on. Jumala on todellinen, siitäkin huolimatta, että ihmiset, jotka uskovat häneen ovat epätäydellisiä ja tekevät valtavasti virheitä.
jumalaa tai jeesusta ei ole todettu todelliseksi.
jeesuksen olemassa ololle taas löytyy montakin negatiivistä todistetta/viitettä/kysymyksiä.

Toivottavasti ei mennyt liikaa nickini linjalle :D
Ei mennyt.

no voihan..
stana4.jpg

Originally posted by Jortsu
Itse asiassa Irakin viimeisin sota oli hyvinkin uskonnollinen tapaus, sotilaat mm. uskoivat olevansa Jumalan asialla vapauttamassa Irakin kansaa.

Jenkkejä ei lasketa :). Sitäpaitsi jenkki sotilaat ennen Irakiin menoa eivät varmasti osanneet edes näyttää kartalta missä se sijaitsee. Enkä pitäisi sitä muutenkaan kovin uskonnollisena.

Öööööö. vai niin. Suurin osa raakuuksista lähti kylläkin pappien ja kirkon puolelta. Kirkon oli saatava lisää valtaa ja sen se otti häikäilemättömästi ja nyt sanotaan "se ei ollut jumalan tahto vaan politiikkaa. voi teitä raukkoja :lollotilooo:
kieltäkää vaan paha historianne.

Voishan tästä keskustella "vähän" asiallisemminkin. Mitä kohtaa sä et ymmärtänyt? Nimenomaan entisajan papit ja kuninkaat sun muut käytti uskontoa pelinappulana. Katolinen kirkko oli kovasti rahan perään.

aika vaikea on tämän jälkeen puhua asiallisesti...

Originally posted by D.W.A.M
Eräs malesialainen evankelista rukoili serkun jalan puolesta ja paikalla oli ehkä parisataa ihmistä tätä todistamassa, kun jalka kasvoi täsmälleen samanmittaiseksi kuin toinenkin jalka. Joku voi sanoa, että "paskaa mitä huijausta". Minä kumminkin olen tuntenut serkkuni ja hänen vaivansa jo 22 vuotta, niin että ihmehän se oli kun hän sitten kävellä patsasteli suorin vartaloin. Vaikka uskon Jumalaan muutenkin, miten voisin vedota esim. siihen, "etten usko ennen kuin näen", kun nyt olen nähnyt. Ihmeen ihmeiden joukossa.

jeh, mä, mun serkku ja sen kaima oltiin kans paikalla kun jumala auttoi Str0ngB0y89:n nostamaan 100kg penkistä. pakkohan sitä oli sen jälkeen uskoa!

jumalaa tai jeesusta ei ole todettu todelliseksi.
jeesuksen olemassa ololle taas löytyy montakin negatiivistä todistetta/viitettä/kysymyksiä.

Please: Jos laitat nyt sipulin pöydälle ja katsot pöydälle miljoonan vuoden päästä on tilalle ilmestynyt maapallo, ihminen, kaikki eläimet, miljardit tähdet ja sinä.
oho....Kaikki sehän on vain sattumaa ja evoluutiota.Hitto mä olen nyt fiksu hei! :D

Paskanmarjat!! vitun puupää. Se hyvä mitä uskonnosta tulee kertautuu pahassa monen monta kertaa. TE puupää uskovaiset ette tätä tajua.

Kannattaako silti ruveta meuhkaamaan jokaisen uskovaisen kohdalla? Kyllähän uskonnoista on paljon harmia, mutta enpä suoraan sanottuna keksi mitä harmia voisi kenellekään olla esim. äidistäni joka Jumalaan.

Se, olisiko maailmasta tullut parempi paikka mikäli uskontoja ei olisi koskaan keksittykään, on aika turha spekulaation aihe. Henk.kohtaisesti uskon että olisimme tappaneet toisiamme kautta historian tasan yhtä paljon jonkin muun syyn varjolla

Originally posted by vauhti
Please: Jos laitat nyt sipulin pöydälle ja katsot pöydälle miljoonan vuoden päästä on tilalle ilmestynyt maapallo, ihminen, kaikki eläimet, miljardit tähdet ja sinä.
oho....Kaikki sehän on vain sattumaa ja evoluutiota.Hitto mä olen nyt fiksu hei! :D

Et siis usko evoluutioni olevan todellista? Tuota pitäsköhän tästä alkaa väittelemään. Eikä tuo evoluutio minkään tähtien syntyä selitä.

Originally posted by monsteroidi
Et siis usko evoluutioni olevan todellista? Tuota pitäsköhän tästä alkaa väittelemään. Eikä tuo evoluutio minkään tähtien syntyä selitä.

Ovulaatio nyt ei selitä hevon vittuakaan. Puupää ei-uskovaiset vaan yrittää keksiä jotain selitystä sille miksi me olemme täällä. Evoluutio ja big bang on kyllä niin täyttä paskaa. Mut ei tehdä tästä toista "uskonto" -threadia, eihän? :(

Ymmärrän sen, että nuo kymmenen käskyä ovat varsin kestäviä, kuten myös on pienellä viilauksella ohje "rakasta muita niin kuin itseäsi". Ketäänhän ei saa rakastaa niin kuin itseään.
Kysymys kuuluukin, tarvitseeko aikuinen ja terve ihminen uskontoa tajutakseen kestävän elämän arvot ja periaatteet. Minusta ei. Siksi uskonto on mattinykäsille. Todellisuus sitten muille. Anteeksi, kiitos ja näkemiin.:worship:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom