Joulu tulee...

Ääh :( Mun joulut on tähän asti ollu enemmän tai vähemmän surullisia, perheriitojen värittämiä. Tuskin tästäkään sen parempi tulee perheasioiden osalta. Eronneet vanhempani eivät tule toimeen keskenään. Mie asun isän luona, sisareni äidin luona, ja kumpikaan ei halua mennä viettämään joulua vain toisen vanhemman luokse.

Onneksi eräs ystäväni täyttää 18 juuri jouluaattona. Ajateltiin lähteä baarikierrokselle.

Osa ystävistäni tuomitsee tämän. Ei sillä, haluaisin itekin viettää ihanan perhejoulun, joka todennäköisesti olisi viimeinen, kun ensi vuonna asun omillani toisessa kaupungissa. Mutta kun miulla ei ole vaihtoehtoa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei sillä, haluaisin itekin viettää ihanan perhejoulun, joka todennäköisesti olisi viimeinen, kun ensi vuonna asun omillani toisessa kaupungissa.

Eikös sitä ole tapana tulla jouluksi kotiin (vaikka nyt sitten sinne isän luo), asuipa missä päin vaan. Vai meinasitko että ensivuonna vietät joulun yksikseen omalla kämpillä? :confused:

Pakko oli kysyä, en jotenkin ymmärtänyt tuota lausetta.

Ongelmallista on muuten juurikin tuo kotiintuleminen sitten, kun on kaksi kotia. Sekä avokki että minä haluaisimme viettää joulun kotonamme mutta toisaalta myös yhdessä. Kyse on niin tunnepitoisesta asiasta, että kompromissit tuntuvat vaikeilta.

Ongelmallista on muuten juurikin tuo kotiintuleminen sitten, kun on kaksi kotia. Sekä avokki että minä haluaisimme viettää joulun kotonamme mutta toisaalta myös yhdessä. Kyse on niin tunnepitoisesta asiasta, että kompromissit tuntuvat vaikeilta.

Vuorojouluin kummankin luona ja sit kun on enempi perhettä niin mummelit tulee teillepäin.

Tulisi jo, niin olisi ohi taas. Ärsyttävä kulutusjuhla, joka alkaa näillä hetkillä, vaikka itse asiaan on vielä kuukausia.

Perhe koossa ja hyvää ruokaa (mitä ei kuitenkaan pysty syömään kuin kerran vuodessa), se riittää. Lahjat ovat turhia.

Edit. Niitä pieniä lahjoja voi antaa ilman mitään syytä ja pakkoa myös ympäri vuoden.

Niin no, siinähän se onkin, kumman vanhemman luokse jouluksi tulisin? Jos menisin isäni luokse, ei sisareni tulisi sinne, koska ei tule isän kanssa toimeen, eikä isä äidin. En tiedä. Mutta inhottava kysymys tämä on joka vuosi.

Mitä hemmettiä, eihän se joulu tule. Nyt on jumalauta lokakuu.

Jouluaattona on tarkoitus pulahtaa lämpimän Atlantin aaltoihin, loikoilla auringossa palmujen siimeksessä ja siemailla tietenkin jääkylmää Bacardia...ja tuonne asti kun lähtee niin sama siellä on viettää myös vuoden vaihteen juhlatkin :kippis1:

Niin no, siinähän se onkin, kumman vanhemman luokse jouluksi tulisin? Jos menisin isäni luokse, ei sisareni tulisi sinne, koska ei tule isän kanssa toimeen, eikä isä äidin. En tiedä. Mutta inhottava kysymys tämä on joka vuosi.

joo. ihan sellaista normi settia. Aika monella on tallanen tilanne. kasittaakseni 50% avioliitoista paatyy avioeroon. Joulu kun on perhejuhla, ja meikan muistot niilta ajoilta kun vanhemmat oli viela yhdessa on se etta joka joulu tapeltiin :(

taisin olla 18v. kun aloin seurustelemaan yhen tyton kanssa, ja 5vuotta sitten meni vietetteassa perhejoulua heidan kanssaan.

Nykyjaan asun rankassa, ja nykyinen vaimo on muslimiperheesta. Tultiin sitten viimejouluna lomalle suomeen, ja oltiin mun isan luona. Isalla ei tietenkaan ollu mitaan muuta ruokaa kuin makkaraa, ruisleipaa, kaljaa, kossua. Sitten tietysti joulusauna kovassa humalassa.

Vaimo on jalkeenpain taala ranskassa kaikille kavereille kertonut minkalainen on suomalainen perinnejoulu !! joopa joo en tieda itkeako vai nauraa. Suosittelen thaimaan matkaa jonkun kaverin kanssa joka on samassa tilanteessa.

joo. ihan sellaista normi settia. Aika monella on tallanen tilanne. kasittaakseni 50% avioliitoista paatyy avioeroon.

Niin, no samallainen tilanne se on täälläkin. Ajattelin vain että mieluummin kai sitä kuitenkin menee jomman kumman luo kuin viettää sen joulun itsekseen kämpillä omalla paikkakunnallaan. Tosin kaipa tuo on perhekohtaista, minkälaiset välit on vanhempiin ja mitä mieltä yleensäkään on joulusta..

Käyn vanhemmilla jouluna syömässä ja ehkä vien pikkusiskolle ja vanhemmille jotain lahjaksi. Sitten tulen takaisin kotiin.

Edit. Mutta nyt tosiaan on vasta LOKAKUU. Turha mistään joulusta on vielä hekumoida.

Mutsi on alkkis joten ei tartte miettiä kummanko "mummolaan" mennään jouluksi. Viimeinen joulu himassa taisi olla joskus -94 ja sekin oli tappelua, sen jälkeen joulu onkin ollut yhtä juhlaa, joka joulu anoppilassa (oikeasti kivoja jouluja, jos yhtä sairaalareissua ei lasketa). Tai taidettiinkin olla viimejoulu omassa kotona ekaa kertaa.
Ensimmäisen joulu-ateriani sain -94 jouluna joulupäivänä anoppilassa.

(hmm, tulipas vuodatettua jo kahteen ketjuun katkeria muistoja)

Jouluaatto pitäis muuttaa 48 tuntiseksi tai edes 36. Se menee aina ihan liian nopeasti nykyisin.

Joulu on ihan huippua aikaa, pimeetä, kynttilöitä, hiljaista tunnelmaa. Jouluruokien ja leivonnaisten tuoksua.

Kauheeta lukea miten monessa perheessä joulu on yhtä tappelua. Meillä joulu on sellaista aikaa ollut jolloin nimenomaan ei riidellä, tosin porukat ovat yhä yhdessä ja kaikki on hyvin. Mä odotan innolla itse jouluaattoa ja -päivää, en niinkään tätä aikaa ennen kun saa kuunnella kaikkia rallatuksia kun kävelee keskustan läpi. Huh.
Ja miten nyt käy kaikkien niiden kerjäläisten Helsingin kaduilla, lähtevätkö takaisin mistä tulivatkin? Ei kai silloin kylmässä voi olla polvistuneena kadulla...

Jouluaatto pitäis muuttaa 48 tuntiseksi tai edes 36. Se menee aina ihan liian nopeasti nykyisin.

Joulu on ihan huippua aikaa, pimeetä, kynttilöitä, hiljaista tunnelmaa. Jouluruokien ja leivonnaisten tuoksua.

joo itse aatto sais olla pidempi mutta aattoa edeltävät päivät taas 12 tuntisia..

Ei liiemmin jaksa kiinnostaa joulu. Mutta ei kyllä häritsekkään, kun toiset hössöttää joulusta.
Viime jouluna nukuin 2 päivää putkeen itekseen kämpillä ja tämä joulu menee lentokoneessa istuen. Ohan se äithöö vähän harmissaan, kun en siellä jaksa joulua vietellä...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom