Joulu tulee...

Joulusta on tullut aivan liian kaupallista! Joulun merkitys on unohdettu kokonaan tämän keskellä. Pian kaupat pursuavat kaikkea turhaa materiaa, eikä sekaan uskalla mennä tekemään edes tavallisia ruokaostoksia, koska keski-ikäiset sekä sitä vanhemmat (yleistys, mutta kuitenkin) naiset poukkoilevat hermoheikkoina pitkin poikin, ovat töykeitä yms. Kauppakeskuksiin on turha edes kuvitella lähtevänsä ostoksille enää marraskuun alussa. :curs:

Joulu merkitsee minulle rauhoittumista, yhteistä aikaa perheen/ sukulaisten kanssa, hyvää ruokaa. Jos ihmiset osaisivat nauttia tästä vuodenajasta eivätkä sekoaisi totaalisesti, olisi monien elämä huomattavasti helpompaa. :joulu6: :joulu5:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Samaa mieltä Elynan kanssa, itse en ihan piruuksissani osta ainuttakaan joululahjaa kauppakeskuksista (ja muutenkin vain pikku- "hyvis" liikkeistä :) ) ...ruokaostoksetkin kohdistan ihan muualle kun alkavat isommissa marketeissa raiskata joululauluja. Mikä tapahtunee ehkä ensi viikolla. Ihme, etteivät jo ole aloittaneet.

Niin, siis joo alunperin oli tarkoitus tulla tähän ketjuun naljailemaan, että miten täällä jo nyt ollaan joulutrediä nostamassa, lehdet vielä puissa! Nyt on vielä kesä!! :evil:

Ei tahdo tämä topic kestää korkealla. No nostetaanpas. Ostin hieman kuusenkoristeita ja paketoin joululahjoja. Ikealla oli aivan superhienoja joulupapereita, aika kalliitakin kyllä. Päivän kova sana on sellaiset puuvillaiset paksuhkot pyöreät luonnollisen näköiset narut jotka voi olla myös värjättyjä.
Kuuseen ostin Kinder-joulupukkeja, siis kindermunia jotka ovat joulupukin näköisiä :kuola:

Joulusuklaata tarttui myös mukaan, munalikööri ja kermaviskitäytteillä.

Marraskuun kunniaksi voisi koristella jo kuusen! :joulu2: :joulu3:

Blossa-glögiä juotu jo monta putelia, 5 pulloa on vielä kaapin päällä, pitänee käydä ostamassa lisää. Tuo 07 on parempaa mitä ostin. Kyllä tuota sinistäkin juo.

Ei tahdo tämä topic kestää korkealla. No nostetaanpas. Ostin hieman kuusenkoristeita ja paketoin joululahjoja. Ikealla oli aivan superhienoja joulupapereita, aika kalliitakin kyllä. Päivän kova sana on sellaiset puuvillaiset paksuhkot pyöreät luonnollisen näköiset narut jotka voi olla myös värjättyjä.
Kuuseen ostin Kinder-joulupukkeja, siis kindermunia jotka ovat joulupukin näköisiä :kuola:

Joulusuklaata tarttui myös mukaan, munalikööri ja kermaviskitäytteillä.

Marraskuun kunniaksi voisi koristella jo kuusen! :joulu2: :joulu3:

Blossa-glögiä juotu jo monta putelia, 5 pulloa on vielä kaapin päällä, pitänee käydä ostamassa lisää. Tuo 07 on parempaa mitä ostin. Kyllä tuota sinistäkin juo.
Mä tässä pelkään jo, etten kohta uskalla mennä käymään kaupassa, koska sitä ärsyttävää joulurinkutusta tulee kaikista ämyreistä 2kk ennen joulua ja siellä ollaan jo ihan joulufiiliksissä. :eek: Pystyn hyväksymään ehkä totuuden joulusta toisen adventin jälkeen mut sitä ennen tää jouluhössötys pursuaa korvista aivan täysin. Ei siitä tosin siitä huolimatta tarttis noin paljoa hössöttää.

Musta taas on kiva kun joulusta on tullut kaupallinen :)
Kaupoissa on kaikkia ihania kiilteleviä joulupalloja :haart: ja muuta sälää.. Kävin ikeassa ja siellä oli aivan ihania joulujuttuja. Ois tosi kiva päästä esim. saksaan, kun eikös siellä ole ihan hillitöntä se jouluhömpötys? Tänä vuonna kyllä ajattelin että en ostais kellekkään joululahjoja ( paitsi itselle :evil: )
Kylässä vois tietty käydä, siis syömässä kaikki jouluherkut :D

Mä en joulua stressaa. Lähempänä joulua jotain pieniä jouluun liittyviä juttuja kämppään laitetaan. Joulukuusi on ollu joka vuosi. Joululahjoja ostan jos jotain järkevää keksin, ei sitä krääsää viitti joka vuos kavereille kuskata.

Joulun odotus alkaa meikäläisen osalta siitä kun laittaa ekan kerran raskasta joulua ja raskaampaa joulua ceedeet soittimeen. Marraskuun aikana tämä tapahtuu.

Mua ei ny enää pahemmi kiinnosta koko joulu. Pienempänä oli tietty kivaa ku sai lahjoja mut nykyää ei pahemmi jaksa kiinnostaa. Ainoo juttu joulus joka o jees o jouluruuat :kuola:

Vittu! Sieltä se taas putkahti. 1.9.2009. Ei jumalauta. Kaupoissa ihmettelin alkuviikosta kun rupesi olemaan piparia ynnämuuta mutta tänään ei mahtunut edes liikkumaan kaiken joulukrääsän keskellä, on pukkia, kynttilää, kuusta, valoa ja tuikkua, suklaata ja vaikka sun mitä. Kyllä alko hajottamaan perkele.

No ei siinä mitään, just naapuri viritteli partsilleen joulukuusen kaikkine vilkkuvaloineen. Ei herranen aika sentään! :david: :lol2:
Tuolla se ryystää glögiä nyt mukista ja syö piparia... ilman paitaa, ulkona... 25 lämmintä!

(Tämä siis täällä Saksassa, missä joulu alkaa virallisesti 1.9.)

Huppe: Otan osaa suruusi. Mulle on kärsimystä se suomen marraskuu-tammikuun aikainen joulukrääsäkin, mut tollasesta vois jo päästä itku.

Viikko pitäs vielä kitua, onneks Oktoberfestit painaa päälle ja sit pääseekin jo Suomeen turvaan (lue: paistamaan kinkkua)

Jaha, tää oli sitten eka merkki. Julistan jouluvitutus 2009 alkaneeksi.

Onko kukaan ollu joulun aikoihin postilla töis? Aattelin hakee ja mietiin et onko hirveetä paskaa joku joulukorttien lajittelu.

mitä helvettiä,just olin muutama viikko sitten kesälomalla.niin se aika rientää

Joulu tulee Pakkikselle vuosi vuodelta aikaisemmin. :/

Minä valmistaudun jouluun 2009 jo ajoissa. Lennot Münichiin varattu ja tiedossa 2vko Itävallassa joulun ja uudenvuoden vietossa. Monta vuotta halunnu tehdä jotain muuta kun ne perinteiset setit jotka ei enää niin iske. Myös nuo pitkät vapaat hieman tympii kun ei juuri mitään tapahdu missään. Luulisin että tuolla sitten saisi aikaiseksi aivan jotain muuta.

Mitä vittua? Nyt on vasta syyskuu ja porukka jo valmistautuu jouluun :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom